ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας

0

Όπως μου εκμυστηρεύτηκε ο φίλος και φιλέλληνας, Αιγύπτιος επιχειρηματίας από την Αλεξάνδρεια, Μοχάμεντ Ελ Σάφι την πρώτη φορά που ήρθε στην ερημική τοποθεσία με τη μαγευτική θέα, στην Όαση της Σίβας, έφτασε ως κατασκηνωτής φυσιολάτρης για να διανυκτερεύσει ένα βράδυ δίπλα στην αλμυρή λίμνη, απέναντι από τους λόφους που πριν από εκατομμύρια χρόνια ήταν ύφαλοι της Μεγάλης Θάλασσας, γι' αυτό και οι κορυφές τους είναι επίπεδες.

Αυτή η νύχτα ήταν αρκετή, για να του αλλάξει τη ζωή. Αναζήτησε τον ιδιοκτήτη για να αγοράσει το κομμάτι γης που τον μάγεψε. Ήταν τόσο αποφασισμένος που δεν δίστασε να αγοράσει μια τεράστια έκταση περίπου 900 στρεμμάτων γης, αφού ο γαιοκτήμονας για να πουλήσει το κομμάτι μπροστά στη λίμνη, έθεσε ως προϋπόθεση και την αγορά μεγάλης έκτασης στην έρημο που απλώνεται δίπλα.

Αρχικά σκέφτηκε ότι μετά την αγορά θα κρατούσε το κομμάτι που ήθελε για προσωπική χρήση και θα πουλούσε το υπόλοιπο. Δεν βρίσκονται όμως εύκολα αγοραστές τόσο μεγάλης έκτασης ερημικής γης. Κι έτσι αποφάσισε, γεωπόνος όντας ο ίδιος, να ασχοληθεί με την καλλιέργεια της. Παράλληλα έχτισε τον προσωπικό του παράδεισο, όπως τον ονειρευόταν. Ο χρόνος του πια μοιράζεται ανάμεσα στις επιχειρηματικές του δραστηριότητες και στην ηρεμία της ερημίας που διάλεξε να περνάει το χρόνο του.

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO


Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Κατευθυνόμενος προς την ερημική περιοχή που βρίσκεται το κτήμα του, καταλαβαίνεις ότι πλησιάζεις από την επιβλητική θέα του «Κυκλώπειου τείχους» που το περιβάλλει, από την αξιοποίηση των μεγάλων βράχων που βρήκε εκεί ο ιδιοκτήτης. Χωρίς να είναι interior designer, αλλά πολυδιαβασμένος ο ίδιος, αστικής καταγωγής της παλιάς Αλεξάνδρειας και εραστής των τεχνών, έβαλε την προσωπική του υπογραφή σε κάθε κτίσμα που υπάρχει εκεί και επιμελήθηκε προσωπικά ο ίδιος, ξοδεύοντας χρόνο για να καθοδηγεί αλλά και να επιβλέπει την παραμικρή εργασία ώστε τίποτα να μην ξεφεύγει από τον σχεδιασμό του. 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO


Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO
Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO
Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO


ΤO KTHMA, δίπλα στην επιβλητική του πύλη, έχει το σπίτι του επιστάτη, το οποίο είναι το μόνο σημείο που έχει ηλεκτρισμό, από πάνελ ηλιακής ενέργειας. Το σπίτι του ιδιοκτήτη γύρω στα δύο χιλιόμετρα βαθύτερα από την είσοδο, μπροστά στις όχθες της λίμνης, από επιλογή δεν διαθέτει ηλεκτρισμό παρά μόνο κεριά και λάμπες πετρελαίου, που όταν έρχεται η νύχτα φαντάζει παραμυθένιο να πλέει δίπλα στην απόλυτη ησυχία της ερήμου και της λίμνης.

 

Λίγο παραπέρα, προέβλεψε ένα άλλο σπίτι για τους φιλοξενούμενους φίλους, που μοιάζει να συναγωνίζεται σε γούστο τον προσωπικό του χώρο. Και στα δυο, αλλά και στον επιβλητικό παραδοσιακό περιστερώνα που δεσπόζει σε παρακείμενο ύψωμα, ακόμα και στις αποθήκες με τη συλλογή από vintage εργαλεία μέχρι και στο υπό κατασκευήν παραδοσιακό ελαιοτριβείο, λάμπει το μεράκι και η προσωπική φροντίδα το ιδιοκτήτη σε κάθε λεπτομέρεια.

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO
Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO


ΟΛΑ ΤΑ ΟΙΚΗΜΑΤΑ είναι χτισμένα με την παραδοσιακή αρχιτεκτονική της Όασης, που χρησιμοποιεί ως υλικά λάσπη, αλάτι και κορμούς χουρμαδιάς και όλα τα διακοσμητικά στοιχεία, αν δεν προέρχονται από παλιά χρηστικά αντικείμενα της όασης, από πέτρα, πηλό ή ξύλο, είναι αγορασμένα από τα υπαίθρια λαϊκά παζάρια της Αλεξάνδρειας και του Καΐρου. Από πόρτες, παράθυρα, πλακάκια, έπιπλα, διακοσμητικά και χαλιά μέχρι δομικά στοιχεία, μαρμάρινες βρύσες, εργαλεία κι ό,τι άλλο θα μπορούσε να είναι χρήσιμο στο κτίσιμο ενός απόκοσμου υποστατικού στη μέση του παραδείσου και του πουθενά.

 

Οι υπεραιωνόβιες ελιές στον κήπο, που η παρουσία τους μου προξένησε την απορία πώς βρέθηκαν μέσα σε αυτή την έρημο, μεταφέρθηκαν από άλλη περιοχή κι επαναφυτεύτηκαν περιμετρικά του σπιτιού, ανάμεσα σε φοίνικες και πλήθος άλλων ενδημικών φυτών. Μια πισίνα που σε εκπλήσσει με το πολύ μικρό της μέγεθος σε όλη αυτήν την μεγαλοπρέπεια, δικαιολογεί την παρουσία της ως υπαίθριο λουτρό περισσότερο για να ξεπλυθείς από το αλάτι της λίμνης, που προσομοιάζει σε αλμυρότητα τη νεκρή θάλασσα. Ένας Βούδας στον κήπο, έργο ντόπιου γλύπτη, δίπλα στο υπαίθριο χαγιάτι, ενδεικτικό της ηρεμίας του οικοδεσπότη.

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Ο φωτογράφος του άρθρου Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος.
Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

Φωτογραφίζοντας ένα λιμναίο σπίτι στην αιγυπτιακή όαση της Σίβας Facebook Twitter
Φωτ.: Χρίστος Γ. Παπαδόπουλος/ LIFO

 

 

 

 

Η θέα από το σπίτι είναι αποσβολωτική. Δεν περιγράφεται με λέξεις. Καλύτερη κι από αυτήν του «Adrere Amillal», του πολυτελέστερου οικολογικού ξενοδοχείου της Όασης που φιλοξένησε μέχρι και τον Πρίγκιπα Κάρολο και βρίσκεται ακριβώς στην απέναντι όχθη. Οι αντανακλάσεις των λόφων και της χλωρίδας στα νερά δεν σου επιτρέπουν να συνειδητοποιήσεις ότι είσαι καταμεσής της ερήμου. Αν είσαι και τυχερός να φτάσεις με πανσέληνο, βλέπεις δυο φεγγάρια. Ένα στον ουρανό κι ένα στα ήσυχα νερά της λίμνης…

 

 
Design
0

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Sotja

Οι Αθηναίοι / Sotja: «Στο ξεκίνημά μου έλεγαν "αυτό το κοριτσάκι θα μου κάνει το tattoo;"»

Όταν μπήκε στα τατουατζίδικα, ελάχιστες γυναίκες εργάζονταν εκεί. Εξασκήθηκε πάνω σε «πανκιά» και βρήκε το προσωπικό της στυλ στις horror ταινίες των ’60s. Η Αθηναία της εβδομάδας θυμάται την εποχή που τα tattoo προκαλούσαν προβλήματα στη δουλειά και κακεντρεχή σχόλια στον δρόμο - και αυτή η πραγματικότητα δεν έχει ακριβώς τελειώσει.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο

Γειτονιές της Ελλάδας / Δύο νέοι αρχιτέκτονες ανακατασκεύασαν τη στέγη ενός σχολείου στα Τζουμέρκα

Το Μπουλούκι, ένα περιοδεύον εργαστήριο για τις παραδοσιακές τεχνικές δόμησης, βάζει το δικό του -σημαντικό- λιθαράκι στη διατήρηση της μνήμης και της ζωής στην ορεινή Ήπειρο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΥΡΙΑΖΗΣ
Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Design / Hotel Experience: Πώς η πρώτη διοργάνωση για το μέλλον του τουρισμού υπό το πρίσμα της εμπειρίας πέτυχε ρεκόρ επισκεπτών

Η διοργάνωση του Hotel Experience που πραγματοποιήθηκε 5-6 Οκτωβρίου 2024 στο Ωδείο Αθηνών ξεπέρασε κάθε προσδοκία συμμετοχής καθώς πάνω από 4.000 επισκέπτες βίωσαν από κοντά την εμπειρία
THE LIFO TEAM
H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θέλει να ζήσει στην Αθήνα

Design / H θρυλική Ιταλίδα designer Paola Navone θα ήθελε να ζήσει στην Αθήνα

 H προσωπικότητα της αρχιτεκτόνισας και designer Paola Navone είναι πληθωρική, όσο και η ιστορία της ζωής της. Λίγο πριν εμφανιστεί ως ομιλήτρια το Σάββατο 5 Οκτωβρίου στο συνέδριο Hotel Experience στο Ωδείο Αθηνών μας μιλάει με πάθος για ένα πρόσφατο πρότζεκτ που υπέγραψε.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ