Γιατί ένα αριστουργηματικό άλμπουμ σαν το «Conflict of Interest» του Ghetts δεν ενδιαφέρει πλέον κανέναν;

Γιατί ένα αριστουργηματικό άλμπουμ σαν το «Conflict of Interest» του Ghetts δεν ενδιαφέρει πλέον κανέναν; Facebook Twitter
Για τη γενιά που μεγάλωσε με grime και τραπ, το «Conflict of Interest» είναι ό,τι ήταν το «Blue Lines» των Massive Attack για τη γενιά που μεγάλωνε με ραπ και τον ήχο των πειρατικών σταθμών τη δεκαετία του ’80.
0

Διαβάζοντας τα διθυραμβικά σχόλια στα βρετανικά μέσα για το «Conflict of Interest» του Ghetts και παρακολουθώντας την πορεία του άλμπουμ εκτός Αγγλίας, εύκολα διαπιστώνεις το χάος που χωρίζει τα τελευταία χρόνια τις διαφορετικές μουσικές γενιές, το οποίο είναι τεράστιο. Διαπιστώνεις, επίσης, ότι το ενδιαφέρον για τη νέα μουσική που βγαίνει εκτός Ελλάδας δεν έχει απλώς συρρικνωθεί, έχει σχεδόν εξαφανιστεί. Κι αυτό αφορά τους μουσικόφιλους κάθε ηλικίας. 

Ο Ghetts είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση καλλιτέχνη, γιατί εμφανίστηκε ως περιθωριακός ράπερ πριν από δεκαέξι χρόνια, εξελίχθηκε παράλληλα με το grime σε μία από τις πιο δυνατές φωνές του, πέρασε από το underground και τους πειρατικούς στη mainstream ποπ και σήμερα φτάνει στο απόγειό του με ένα άλμπουμ που δανείζεται από παντού, αλλά δημιουργεί κάτι νέο και φρέσκο, το οποίο άνετα μπορεί να χαρακτηριστεί ως ο σύγχρονος αστικός ήχος της Βρετανίας.

Για τη γενιά που μεγάλωσε με grime και τραπ, το «Conflict of Interest» είναι ό,τι ήταν το «Blue Lines» των Massive Attack για τη γενιά που μεγάλωνε με ραπ και τον ήχο των πειρατικών σταθμών τη δεκαετία του ’80. Δεν είναι κάτι σοκαριστικά καινούργιο, όπως δεν ήταν σοκαριστικά καινούργιο ούτε το «Blue Lines», είναι ωστόσο ένας αριστουργηματικός δίσκος, όπου συνυπάρχουν underground τάσεις και ρυθμοί που κάποτε ήταν αλλόκοτοι και πρωτοποριακοί, αλλά σήμερα εντελώς «χωνεμένοι» από το mainstream: οι ήχοι της μειονότητας, των μεταναστών με αφρικανικές ρίζες που μεγάλωσαν στις αγγλικές πόλεις, των συνοικιακών κλαμπ, αλλά και οι ήχοι των ραδιοφωνικών επιτυχιών του Ed Sheeran, του Stormzy, του Skepta και του Giggs, δίπλα στη νέα γενιά των ράπερ που ορίζουν σήμερα τον «μαύρο» ήχο της Βρετανίας, τον Pa Salieu και τον Dave. 

Δεν έχει σημασία να σταθεί κανείς στο πόσο σημαντικός είναι ο Ghetts για τη μουσική αυτήν τη στιγμή, αυτό θα το δείξει ο χρόνος, ωστόσο, με το πρώτο άλμπουμ του σε πολυεθνική καταφέρνει να φτιάξει έναν από τους δίσκους της χρονιάς και κάνει πραγματικότητα αυτό που προφητικά λέει στην εισαγωγή του δίσκου, ότι «τα καλύτερα χρόνια του είναι αυτά που έρχονται»

Το άλμπουμ του Ghetts είναι ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα του πόσο έχει αλλάξει ο τρόπος που εισπράττει τη νέα μουσική η πλειονότητα των μουσικόφιλων που είναι πάνω από 40: με πλήρη αδιαφορία. Αν είχε βγει προ εικοσαετίας, ένα άλμπουμ που έχει συγκεντρώσει το απόλυτο 95 στα 100 στο σκορ των νέων κυκλοφοριών του Metacritic (περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο άλμπουμ τα τελευταία χρόνια) θα ήταν ένα γεγονός που θα άξιζε να σχολιαστεί, να γίνει θέμα στα μέσα, να απασχολήσει τους φίλους της μουσικής, πέρα από προτιμήσεις και είδη.

Πριν από είκοσι χρόνια ένα άλμπουμ που έπαιρνε άριστα σε όλες τις κριτικές δεν υπήρχε περίπτωση να μην παιζόταν στο ελληνικό ραδιόφωνο, να μην είχε παρουσιαστεί από τα μουσικά έντυπα ή να μην είχε μπει στον κόπο να το ακούσει όποιος παρακολουθεί έστω και στοιχειωδώς τη μουσική. Βέβαια, το 2000 δεν υπήρχε Metacritic, αλλά υπήρχαν μουσικά έντυπα και ραδιόφωνο. Χωρίς playlist. 

Ghetts — Mozambique (feat. Jaykae & Moonchild Sanelly)

Το «Conflict of Interest» πέρασε από τις σελίδες των αγγλικών εφημερίδων, ασχολήθηκαν μαζί του δυο-τρία μουσικά sites, πέρασε και για μία εβδομάδα από το Nο2 των βρετανικών τσαρτ και εξαφανίστηκε, καταδικασμένο στη λήθη, μέχρι να το θυμηθούν και να το βάλουν στη λίστα με τα καλύτερα στο τέλος της χρονιάς κάποιοι με καλή μνήμη. ΑΝ το θυμηθούν.

Προφανώς, την ίδια τύχη θα είχε και το άλμπουμ των Massive Attack αν είχε κυκλοφορήσει σήμερα. Το ευρωπαϊκό κοινό –μαζί και το ελληνικό– ενδιαφέρεται ελάχιστα (έως καθόλου) για τον καινούργιο βρετανικό ήχο, ειδικά για το grime, που δεν έγινε ποτέ μαζικό εκτός Βρετανίας.

Με εξαίρεση το drill, που έχει καταφέρει να διεισδύσει στους εφήβους και τους εικοσάρηδες–κι αυτό λόγω αμερικάνικων καταβολών–, ο αγγλικός αστικός ήχος έχει πάψει να ενδιαφέρει όσους έχουν μεγαλώσει ηλικιακά, έχουν ωριμάσει μουσικά και έχουν γίνει αυστηροί (έως μονομανείς) στις επιλογές τους. Και η αλήθεια είναι ότι ένα μουσικό είδος που συνδέεται με την παραβατικότητα (επειδή σχεδόν όλοι οι εκπρόσωποί του έχουν περάσει από τη φυλακή ή έχουν κάποιου είδους καταδίκη) ή μιλάει για πράγματα με τα οποία δεν μπορείς να ταυτιστείς εύκολα μπορείς να το απορρίψεις. 

Conflict of Interest
Το cover του άλμπουμ.

Από την άλλη, για τους πιτσιρικάδες που αγνοούν την έννοια του άλμπουμ, γιατί δεν το γνώρισαν ποτέ σε φυσική μορφή, και ακούνε τη μουσική αποσπασματικά και με το κομμάτι στο YouTube ή στο ΤikΤok, το 95 στα 100 του Metacritic δεν έχει καμία σημασία. Βλέπουν τα βίντεο που έχουν βγει ως προπομποί του «Conflict of Interest» και τους αφορούν όσο διαρκούν, δεν κάνουν τον κόπο ούτε καν να τα σχολιάσουν.

Όσον αφορά το ραπ, η μεγάλη άνθηση της τοπικής σκηνής κάθε χώρας τα τελευταία χρόνια και η ανταπόκριση που έχουν τα ντόπια ονόματα, τα οποία μονοπωλούν το ενδιαφέρον του εφηβικού κοινού, κυρίως λόγω γλώσσας, έχει προκαλέσει κάτι που είναι απρόβλεπτο, αλλά λογικό: τη μετατόπιση του ενδιαφέροντος κυρίως στην ντόπια παραγωγή. Παρακολουθώντας τα νούμερα που κάνουν τα ελληνικά ραπ κομμάτια στο Spotify –τα οποία κάνουν ρεκόρ απλησίαστα για άλλα είδη–, καταλαβαίνεις ότι το κοινό που τα παρακολουθεί δεν ενδιαφέρεται και τόσο για το τι γίνεται στην Αμερική ή στην Αγγλία.  

Τους τελευταίους μήνες έχουν βγει και περάσει σχεδόν απαρατήρητοι καταπληκτικοί δίσκοι των ράπερ της νέας γενιάς, όπως το «Send them to Coventry» του Pa Salieu, το «Made in the pyrex» του Digga D, το «Wild West» του Central Cee, το «Gang» του Headie One και το «Big Conspiracy» του J Hus, που ανανεώνουν τον urban ήχο της Βρετανίας. Ούτε ένας, όμως, δεν κατάφερε να περάσει τα σύνορα της χώρας, παρόλο που ως ήχος είναι πιο συναρπαστικός απ' οτιδήποτε άλλο κυκλοφορεί εκεί σήμερα.  

Επιστρέφοντας στον δίσκο του Ghetts, από την εισαγωγή φαίνεται ότι είναι μια αναδρομή στην τριανταεπτάχρονη ζωή του, με διάθεση αυτοκριτικής και αφοπλιστική ειλικρίνεια: «Rudeboy, I'm the certiest / A thank-you ain't enough for my services / I was probably an accident, but I know what my purpose is / My skin is immaculate, but I've done some dirty tings» (πιθανόν γεννήθηκα από ατύχημα, αλλά γνωρίζω ποιος είναι ο σκοπός μου / το δέρμα μου είναι πεντακάθαρο, αλλά έχω κάνει κάποια βρόμικα πράγματα…). 

Ghetts — «No Mercy» feat Pa Salieu & BackRoad Gee

Στο «Autobiography» αφηγείται όλη του τη ζωή, την οποία συγκρίνει, μάλιστα, με ελληνικό μύθο («People say they want the truth, but they settle for dishonesty / Analyse the game and all you'll find is Greek mythology»), αναφέροντας όλες τις δύσκολες στιγμές που τον έχουν σημαδέψει, τις συμμαχίες, τα πρόσωπα που τον βοήθησαν –και τον βοηθούν ακόμα– να γίνει αυτό που είναι. Το παιδί που μεγάλωσε στο Plaistow του ανατολικού Λονδίνου και βρέθηκε ανήλικο ακόμα στη φυλακή, κατηγορούμενο για ληστείες, έχει αφήσει πίσω του τον παλιό του εαυτό και ως άντρας κατασταλαγμένος και ώριμος δημιουργεί ένα άλμπουμ με δικό του ήχο, αφού έχει περάσει σχεδόν είκοσι χρόνια πειραματιζόμενος με στυλ και είδη: από το σκληρό grime, ως μέλος της underground κολεκτίβας NASTY Crew και ιδρυτής των The Movement, μέχρι τη δημιουργία πετυχημένων singles που του χάρισαν το 2008 μια υποψηφιότητα στα αμερικανικά βραβεία BET στην κατηγορία του Καλύτερου Διεθνούς Καλλιτέχνη. 

Θυμάται τις μέρες που πέρασε στη φυλακή ως ανήλικος παραβάτης, όπου ένα κορίτσι από το σχολείο του, η Sonya, του έγραφε σχεδόν καθημερινά, μέχρι να εξαφανιστεί ξαφνικά και εντελώς από τη ζωή του, χωρίς καμία προειδοποίηση. Ο καημός για τη Sonya περιφέρεται στα κομμάτια, με αποκορύφωμα το τραγούδι που έχει το όνομά της, όπου πλέον τη δικαιολογεί και τη συγχωρεί (το ρεφρέν της Emeli Sande, μιλώντας ως Sonya, είναι συγκινητικό: «Πριν με κρίνεις, έλα στη θέση μου, δες όσα δεν έβλεπες, τη σκατοκατάσταση που περνούσα, ήταν πολύ δύσκολο να παλέψω με τη μαυρίλα μου»).

Η προσπάθειά του να τη βρει όταν βγήκε από τη φυλακή στα δεκαεννιά και να ξανασυνδεθεί μαζί της, χωρίς κανένα αποτέλεσμα, του έχουν αφήσει πίκρα και πόνο, που ακόμα και σήμερα φαίνονται στη φωνή του κάθε φορά που την αναφέρει. Οι σχέσεις του, ερωτικές και οικογενειακές, αποκαλύπτονται στο «Dead to me» (όπου μιλάει για τους χωρισμούς του και τη ζωή του με τη διαταραχή ελλειμματικής προσοχής) και στο «Proud Family», όπου περιγράφει πώς η μητέρα του κατάφερε να μεγαλώσει μόνη της παιδιά και ανίψια, δίνοντας ένα φωτεινό παράδειγμα στην κοινωνία. 

Στο «Little Bo Peep» καλεί τον Dave και τον Wretch 32 να δώσουν όλοι μαζί ένα μήνυμα στους ακροατές για το πόσο εύκολο είναι να κυλήσεις στο έγκλημα και να τους προτρέψουν να μείνουν μακριά από τους πειρασμούς. Το άλμπουμ κλείνει με ένα μήνυμα που μπορεί να ακούγεται ως μια προφανής ηθικολογία, αλλά έχει αξία επειδή ξέρουν πόσο μπορούν να επηρεάσουν τους νεαρούς φαν τους. Το «Conflict of Interest» ανοίγει και κλείνει με αφορισμούς, αλλά η αποστασιοποίηση του Ghetts από την παραβατικότητα και η δήλωση μετανοίας είναι αυτά που κάνουν το άλμπουμ τόσο σημαντικό, η προσωπική συντριβή και η πορεία προς την κάθαρση μέσα από σπασμένα κομμάτια που έχει μοιράσει στα τραγούδια. 

Ghetts feat Stormzy & Ghetto — «Skengman»

Οι πιο σημαντικές στιγμές μουσικά, ωστόσο, είναι όλα τα singles που έχει κυκλοφορήσει (για το κοινό που δεν θα μπει ποτέ στον κόπο να ακούσει το άλμπουμ), ένα-ένα, από το «Skengman» με τον Stormzy (με ένα φουτουριστικό βίντεο, σκηνοθετημένο από τον Nathan James Tettey) και το «IC3» με τον Skepta μέχρι το «Crud» με τον Giggs. Οι κορυφαίες στιγμές του άλμπουμ είναι το «Mozambique» με τον Jaykae και τη Moonchild Sanelly, που προσθέτει την νοτιαφρικάνικη προφορά της σε ένα συγκλονιστικό ρεφρέν, και το εθιστικό «No Mercy» με τους Pa Salieu και BackRoad Gee.

Δύσκολα θα βρεις τέτοιες ονειρικές ενορχηστρώσεις, με φυσικά όργανα και πραγματικά έγχορδα, και μάλιστα σε ένα grime άλμπουμ. Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που γίνονται αναφορές στον Kendrick Lamar στις μέχρι τώρα κριτικές, η πλούσια παραγωγή και ο λυρικός τρόπος που αφηγείται τις ιστορίες του.

Από τις πιο αδύναμες στιγμές του «Conflict of Interest» είναι η προσπάθεια αναβίωσης του UK garage με το «Good Hearts» (το οποίο τραγουδάει η Aida Lae) και το εντελώς μελοδραματικό «10.000 Tears» με τον Ed Sheeran, που του ανταποδίδει τη συνεργασία μία δεκαετία μετά το «Drown me οut». Δεν είναι καθόλου κακά κομμάτια, αλλά είναι μάλλον αταίριαστα ανάμεσα στα υπόλοιπα. 

Δεν έχει σημασία να σταθεί κανείς στο πόσο σημαντικός είναι ο Ghetts για τη μουσική αυτήν τη στιγμή, αυτό θα το δείξει ο χρόνος, ωστόσο με το πρώτο άλμπουμ του σε πολυεθνική (το «Send them to Coventry» κυκλοφορεί από τη Warner) καταφέρνει να φτιάξει έναν από τους δίσκους της χρονιάς και κάνει πραγματικότητα αυτό που προφητικά λέει στην εισαγωγή του δίσκου, ότι «τα καλύτερα χρόνια του είναι αυτά που έρχονται»

Αν αυτός ο δίσκος είχε βγει στο παρελθόν, οποιαδήποτε άλλη εποχή, σήμερα θα χαρακτήριζε ένα ολόκληρο μουσικό είδος. 

Μπορείς να τον ακούσεις εδώ

Ghetts ft. Giggs - Crud 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο 16χρονος Gxhan θέλει να αλλάξει το παιχνίδι στο ελληνικό ραπ

Μουσική / Ο 16χρονος Gxhan θέλει να αλλάξει το παιχνίδι στο ελληνικό ραπ

«Η γενιά μου είναι σε αδιέξοδο. Όλοι οι φίλοι μου έχουν τρελαθεί, πηγαίνουμε στην πλατεία και έχουμε μονίμως το βλέμμα στη γωνία μήπως περάσει κάποιος και μας σταματήσει. Αυτό μου φαίνεται ακραίο, να βγαίνω έξω και να φοβάμαι».
M. HULOT

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ