Human + Nature: Πέντε τεράστιες γυναικείες φιγούρες τιμούν τη φύση και τα υλικά της

Human + Nature: Πέντε τεράστιες γυναικείες φιγούρες τιμούν τη φύση και τα υλικά της Facebook Twitter
0

Λίγο έξω από το Σικάγο, στα 1.700 στρέμματα του The Morton Arboretum ο Ντάνιελ Πόπερ έστησε τα γλυπτά του, πέντε τεράστιες γυναικείες φιγούρες, με υλικά όπως το ξύλο και το ατσάλι, το σκυρόδεμα και υφαντά για να δείξει την ανθεκτικότητα και την ποικιλομορφία της φύσης στα 220.000 δείγματα που αναπτύσσονται στο έδαφος. Το Human + Nature είναι η μεγαλύτερη έκθεση του Πόπερ μέχρι σήμερα.

Οι γυναικείες φιγούρες ποικίλλουν σε στάση, υλικό και συνολική αισθητική. Το καθένα από τα γλυπτά του έχει ύψος 26 πόδια και ζυγίζει πολλούς τόνους. Το θέμα του είναι ίδιο: μια κεντρική προτομή που αλλάζει σχήμα και σύνθεση.

Ο Πόπερ είναι ένας καλλιτέχνης που συνδέει τις εγκαταστάσεις του με τη φύση και τα υλικά της, γνωστός παγκοσμίως για τις επιστημονικές μεθόδους που χρησιμοποιεί για να επεξεργαστεί την πρώτη ύλη του. Οι θεαματικές δημόσιες εγκαταστάσεις τέχνης που παρουσιάζει είναι διαδραστικές μέσα σε δημόσιους χώρους, ενώ η φύση της πατρίδας του, της Νότιας Αφρικής, αποτυπώνεται στα χαρακτηριστικά των προσώπων του έργου του.  

Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί σε κορυφαία φεστιβάλ όπως το Electric Forest στις ΗΠΑ, το Boom στην Πορτογαλία, το Rainbow Serpent στην Αυστραλία, καθώς και το Afrikaburn στο Tankwa Karoo στη Νότια Αφρική.

Ένα από τα μεγάλα έργα του είναι μια ανάθεση για τη Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας του Nelson Mandela. Δημιούργησε το Δέντρο της Σοφίας ύψους 14 μέτρων από γαλβανισμένο ατσάλι με βάση από γρανίτη. Το δέντρο είναι μια μόνιμη εγκατάσταση που έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της αρχιτεκτονικής τοπίου του εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Ένα από τα μεγάλα έργα του είναι μια ανάθεση για τη Σχολή Επιστημών και Τεχνολογίας του Nelson Mandela. Δημιούργησε το Δέντρο της Σοφίας ύψους 14 μέτρων από γαλβανισμένο ατσάλι με βάση από γρανίτη. Το δέντρο είναι μια μόνιμη εγκατάσταση που έχει γίνει αναπόσπαστο μέρος της αρχιτεκτονικής τοπίου του εκπαιδευτικού ιδρύματος.

Έχει κάνει μεγάλες εγκαταστάσεις για μεγάλες εταιρείες αλλά και για μεγάλα φεστιβάλ και γεγονότα όπως η τελετή έναρξης του Africa Cup of Nations. Δουλεύει με μια ολόκληρη ομάδα και τα έργα του είναι αποτέλεσμα συνεργασίας και συλλογικής εργασίας με βιομηχανικούς σχεδιαστές αλλά και με έμπειρους τεχνίτες και κατασκευαστές στη Νότια Αφρική, την Κίνα και το Μπαλί.

Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Φωτο: © The Morton Arboretum
Τα γυναικεία γλυπτά που τιμούν την ποικιλομορφία της φύσης Facebook Twitter
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Los Caprichos - Goya

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ