Dirty Harry: «Αφού δεν έχω beef τι να κάνω το πιστόλι;»

Dirty Harry Facebook Twitter
«Θέλω να ηρεμήσω ψυχές μέσα από τους στίχους και τις μελωδίες μου και θα το δείτε αυτό στα επόμενα κομμάτια μου πιο ξεκάθαρα». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO
0

Δύο μέρες πριν από την κορύφωση του μεγάλου καύσωνα, νωρίς το απόγευμα, και η Αθήνα λιώνει. Παρόλη τη ζέστη και τον αποπνικτική ατμόσφαιρα του κέντρου, ο Dirty Harry έρχεται στο ραντεβού φρέσκος και κάνει πρόθυμα ό,τι του λέει ο φωτογράφος.

Είναι λίγες μέρες πριν από την παρουσίαση του νέου άλμπουμ του «ΨΧ», το οποίο κυκλοφορεί επίσημα στις 15 Σεπτεμβρίου, και φαίνεται ενθουσιασμένος. «Είναι η πιο ολοκληρωμένη δουλειά μου μέχρι τώρα», λέει, «ένα άλμπουμ που δούλεψα πολύ στο στούντιο για οχτώ μήνες, γιατί αυτή είναι η ζωή μου πλέον, δεν κάνω τίποτε άλλο. Δεν ξεκουράζομαι ποτέ, ξημερώνομαι στα στούντιο κι έχω χαλάσει ανθρώπινες σχέσεις γι’ αυτό. Η κοπέλα μου ξενερώνει, αλλά είναι η δουλειά μου και πρέπει να το κυνηγήσω όσο πάει». 

Εξηγεί ότι στο «ΨΧ» (ψυχή) δεν έχει ούτε ένα feat., που σημαίνει ότι τραγουδάει σε όλα τα κομμάτια μόνος του, «επειδή δεν θέλω να χρησιμοποιήσω κανενός το κοινό για να ανέβω». «Σε όποια συνεργασία κάνω, κοιτάω να είμαι ο καλύτερος στο πρότζεκτ», λέει, «να θέλει και ο άλλος να γίνει καλύτερος από μένα, έτσι να δώσουμε και οι δύο το εκατό τοις εκατό. Έχω κάνει κομμάτι με όλους τους τοπ τράπερ, έχω ηχογραφήσει και τρία κομμάτια με τον FY, που είναι bangers, αλλά θέλω να βγάλω δικές μου δουλειές πρώτα, μόνος μου, τώρα που είμαι στη Universal/EMI και έχω το ελεύθερο να κάνω ό,τι θέλω. Γιατί εγώ δεν βρίζω, δεν λέω χυδαία πράγματα στα κομμάτια, βγάζω ό,τι κρίνει σωστό το ένστικτο και το αυτί μου.  

Όλα μου τα κομμάτια είναι βασισμένα στον ελληνικό ήχο, οι μελωδίες, οι λέξεις… Δίνω πολλή έμφαση σε αυτά, γιατί όταν μεγαλώνεις στην Ελλάδα, σε μια χώρα που έχει δώσει τον πολιτισμό και τη δημοκρατία, που έχει αυτήν τη γλώσσα, δεν μπορείς να κάνεις απλώς αυτό που κάνουν οι πιο πολλοί, να λες “μπαίνω μες στο κλαμπ και σε σκοτώνω”. Έγινε αυτό, έχει πιάσει ταβάνι, εγώ τώρα ψάχνω να κάνω άλλα πράγματα.

Αυτήν τη στιγμή τρέχω πολύ τη live παρουσίαση. Θέλω να ξεκινήσω τα δικά μου live, γιατί νομίζω ότι έχω χάσει δέκα χρόνια από τότε που ξεκίνησε η επιδημία. Με την επιτυχία του “Mariposa” είχαν δημιουργηθεί τρομερές προοπτικές, πρόλαβα και έκανα πέντε lives σερί, παρόλο που δεν με ήξερε κανείς, ήξεραν μόνο το κομμάτι, και μετά έκλεισαν όλα».

Dirty Harry - Rockstar (Official Music Video)

Τα κομμάτια του Dirty Harry βασίζονται πολύ στη μελωδία (μέχρι «λιγώματος») και «πατούν πολύ στην ελληνική μουσική», όπως εξηγεί. «Αν προσέξεις τη μελωδία από το “Cairo”, πατάει πάνω στο “Tango της Νεφέλης” (σιγοτραγουδάει “το χρυσό κουρέλι που στα μαλλιά της φόραγε η Νεφέλη”), είναι αυτό.

Όλα μου τα κομμάτια είναι βασισμένα στον ελληνικό ήχο, οι μελωδίες, οι λέξεις… Δίνω πολλή έμφαση σε αυτά, γιατί όταν μεγαλώνεις στην Ελλάδα, σε μια χώρα που έχει δώσει τον πολιτισμό και τη δημοκρατία, που έχει αυτήν τη γλώσσα, δεν μπορείς να κάνεις απλώς αυτό που κάνουν οι πιο πολλοί, να λες “μπαίνω μες στο κλαμπ και σε σκοτώνω”. Έγινε αυτό, έχει πιάσει ταβάνι, εγώ τώρα ψάχνω να κάνω άλλα πράγματα. Ο στόχος μου είναι να φέρω έναν καινούργιο ήχο, μόνο με αυτό βαδίζω, δεν βλέπω τι γίνεται γύρω μου. Προσπαθώ πάρα πολύ να μη βλέπω.

Πέρσι σκέφτηκα να σηκωθώ να φύγω από την Αθήνα και να πάω να ζήσω σε ένα χωριό, να φτιάξω το στούντιό μου εκεί και να ζήσω σαν αγρότης. Δυστυχώς, δεν μπορείς να κάνεις και πολλά σε αυτήν τη δουλειά αν είσαι μακριά από την Αθήνα, δεν είναι καθόλου εύκολο. Και από την Κύπρο γι’ αυτό έφυγα, για τη μουσική. Η Κύπρος είχε ήχο πιο παλιά, τώρα δεν έχει τίποτα, ό,τι ακούνε στην Ελλάδα ακούνε κι εκεί. Δεν έχει να χτίσεις κάτι στη μουσική».

Ο Dirty Harry γεννήθηκε στην Κύπρο το 1995 και μεγάλωσε εκεί. «Ήμουν ατίθαση ψυχή από τη μέρα που γεννήθηκα», λέει. «Δημιουργούσα προβλήματα, πάντα είχα μπλεξίματα και θυμάμαι τη μάνα μου να τρέχει να με μαζέψει. Το οικογενειακό περιβάλλον μου ήταν σε ένταση, το κλίμα ήταν βαρύ ανάμεσα στους γονείς μου, μέχρι που ο πατέρας μου έφυγε από το σπίτι και τότε η μάνα μου έπρεπε να αναλάβει και τους δύο ρόλους στο σπίτι. Έχει κάνει τα πάντα για να μας μεγαλώσει. Μεγάλωσα στα κλαμπ, σε πλατείες, μέσα στα ναρκωτικά και στις κακές παρέες.   

Θυμάμαι ένα Sony ηχοσύστημα που είχαμε στο σπίτι, που στα αυτιά μου έφερνε ακούσματα από Βασίλη Παπακωνσταντίνου, κλασικό ροκ και ρέγκε. Όταν ήμουν δεκατρία άνοιξε ένα δισκάδικο δίπλα στο σπίτι μου και τότε άλλαξε η ζωή μου. Άκουγα 50 Cent, Eminem, Akon, Linkin Park και έψαχνα στην Κύπρο, που δεν ήξερε τι είναι το χιπ-χοπ, να βρω CD από Αρτέμη και Ευθύμη.

Γενικά, υπάρχουν άπειροι καλλιτέχνες που σημάδεψαν τον ήχο μου. Ενεργά ξεκίνησα να ασχολούμαι με τη μουσική το 2019, αλλά την τέχνη του γραψίματος την ξεκίνησα το 2012, λίγο πριν μπω στον στρατό. 

Δεν είμαι ο κλασικός ράπερ, προσπαθώ να δημιουργήσω έναν δικό μου ήχο σε τραπ παραγωγές, αλλά η βάση είναι το ραπ. Έτσι το ζούσα, έτσι το ζω και θα το ζήσω μέχρι να πεθάνω. Είναι το τι είμαι, νιώθω ότι έχω γίνει ένα μ’ αυτό, το μουσικό κομμάτι του ραπ, γιατί στο lifestyle δεν είμαι τόσο ράπερ. Ψάχνομαι τους τελευταίους μήνες και με άλλα είδη μουσικής και όσο ψάχνομαι τόσο με τρελαίνει η μαγεία τού να δημιουργείς χωρίς όρια, χωρίς περιορισμούς. Είμαι απλός άνθρωπος, μου αρέσουν οι βόλτες με το αυτοκίνητο και η φύση. 

Dirty Harry Facebook Twitter
«Η μουσική έγινε τα πάντα μου, δεν κάνω κάτι άλλο πέρα από αυτό». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

— Με τι άλλο ασχολείσαι; Πώς ζεις;

Πώς ζω; Μάλλον από τύχη (γελάει). Δεν ασχολούμαι με τίποτε άλλο εκτός από τη μουσική. Γενικά, είμαι όπου φυσήξει ο άνεμος, έχω γνωριμίες, καλώς ή κακώς, και όλο και κάτι θα τύχει για να έρθουν λεφτά, ώστε να μπορέσω να συντηρηθώ. 

— Στην Αθήνα πότε ήρθες;

Το 2020 ήρθα μόνιμα εδώ. 

— Για τι ραπάρεις; 

Είναι όλα προσωπικά βιώματα, η μουσική είναι πιο μελωδική, βάζω λίγο από τα ακούσματά μου σε ό,τι δημιουργώ, θέλω ό,τι ακούσεις από μένα να είναι η υπογραφή μου. Μιλάω για το πριν, για τις φάσεις της ζωής μου που με κατέστρεψαν εσωτερικά, μιλάω για το τι ζω τώρα και το τι θέλω να ζήσω. Ο Dirty Harry είναι ένα alter ego του Χρήστου και βγαίνει στην επιφάνεια μόνο μπροστά από ένα μικρόφωνο, για να εξηγήσει και να τραγουδήσει τι κρύβω μέσα μου. 

— Πόσο real είναι οι στίχοι στα κομμάτια σου;

Μπορώ να πω με σιγουριά πως όλη μου η ψυχή είναι στους στίχους μου. Πόσο fake να είναι κάτι που πηγάζει από μέσα μου; 

Dirty Harry - Cairo (Official Music Video)

— Πόσο σε απασχολούν αυτά που συμβαίνουν γύρω σου; Από πού ξεκινάς για να γράψεις ένα κομμάτι;

Με απασχολούν σε σημείο που νομίζω ότι θα τρελαθώ. Όμως δεν έχω συγκεκριμένη έμπνευση για να γράψω, κάθε λεπτό που περνάει σε αυτήν τη ζωή είναι για μένα στίχος και όλα αυτά τα χρόνια έμαθα αυτές τις στιγμές να τις απαθανατίζω σε τραγούδια ‒ κατά την άποψή μου, άρτια. 

— Είναι τεράστιος ο αριθμός των κομματιών που βγαίνουν, είναι καλό αυτό ή μήπως αυτή η τεράστια παραγωγή ραπ ρίχνει το επίπεδο;

Δεν θα πω ότι το ρίχνει. Βασικά, δεν θα πω τίποτα πάνω σε αυτό, υπάρχουν established άτομα που έχουν απόψεις γι’ αυτά τα πράγματα και καθορίζουν τα επίπεδα. Δεν προσπαθώ να ανέβω σε κανένα επίπεδο, προσπαθώ να χτίσω τον ήχο μου. Γενικά, το είδος και ο ήχος μας πηγάζουν από παραβατικές συμπεριφορές, η γενιά μας έχει δει και ζήσει ακραίες εποχές, είδαν τα μάτια μας πράγματα που δεν έπρεπε να δουν.

Με ενοχλούν η κακία και η αδικία, με ενοχλεί που πρέπει να πατήσεις επί πτωμάτων για να τα καταφέρεις, με ενοχλούν οι λερωμένες ψυχές, το ότι η ζωή είναι άδικη για πολλούς, η διπροσωπία, η παραπληροφόρηση, τα social media, τα στάνταρ των ανθρώπινων σχέσεων, η εγωπάθεια, με ενοχλεί που υπάρχουν άνθρωποι εκεί έξω που έχουν φωνή και δεν μπορούν να μιλήσουν, που ο κόσμος έγινε κρύος ‒ με ενοχλούν πολλά, όπως βλέπεις (γελάει).

— Όταν γράφεις τους στίχους, σκέφτεσαι ποιος θα τους ακούσει; Σε ποιον απευθύνεσαι;

Απευθύνομαι σε όποιον έχει νιώσει έστω και πέντε λέξεις μου, θέλω να ηρεμήσω ψυχές μέσα από τους στίχους και τις μελωδίες μου και θα το δείτε αυτό στα επόμενα κομμάτια μου πιο ξεκάθαρα. Υπάρχουν καλλιτέχνες που μιλάνε για την ελληνική κοινωνία, απλώς δεν είναι «mainstream», οι περισσότεροι mainstream καλλιτέχνες φέρνουν το ξένο στοιχείο γιατί είναι κάτι καινούργιο στην Ελλάδα και πουλάει.

— Πες μου μερικά πράγματα που σου αρέσει πολύ να κάνεις, πέρα από τη μουσική.

Η μουσική έγινε τα πάντα μου, δεν κάνω κάτι άλλο πέρα από αυτό. 

Dirty Harry Facebook Twitter
«Δεν είμαι ο κλασικός ράπερ, προσπαθώ να δημιουργήσω έναν δικό μου ήχο σε τραπ παραγωγές, αλλά η βάση είναι το ραπ. Έτσι το ζούσα, έτσι το ζω και θα το ζήσω μέχρι να πεθάνω». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν / LiFO

— Πώς τα βλέπεις τα πράγματα γενικά;

Προσπαθώ να μην τα βλέπω. 

— Μπορεί να υπάρξει ράπερ χωρίς beef ή αυτό είναι μέρος της «μυθολογίας» του;

Θα σου απαντήσω με στίχους από ένα τραγούδι στο άλμπουμ μου: «Κάνε προσευχή να πέσω / πέφτουνε τα αστέρια απόψε / δεν έχω beef / προσεύχομαι να πετύχουμε όλοι / μέσα στην άκαρδη ζεστή και παγωμένη πόλη / και αφού δεν έχω beef τι να κάνω το πιστόλι / και αφού δεν έχω τον θεό μου εγώ που πιστεύω / πίνω δυο χάπια στο κρεβάτι για να σε χορέψω». 

— Ποια θα ήταν μια ιδανική συνέχεια για σένα;

Να συγκεντρώνομαι στην ομάδα μου, την UO 45, να κρίνω μουσικά, και από δω και πέρα να μη βλέπω πώς θα πουλήσω αλλά πώς θα αγγίξω τους ακροατές μου. 

— Τι μουσική ακούς αυτήν τη στιγμή; Πες μου κάτι που σου άρεσε πολύ.

Αυτήν τη στιγμή με πέτυχες να ακούω πολλά είδη, από ρέγκε, ραπ και τραπ μέχρι ελληνική ροκ, γενικά ψάχνομαι συνεχώς. 

— Σε ενδιαφέρουν όσα συμβαίνουν γύρω σου; Τι κάνεις γι’ αυτό;

Με ενδιαφέρουν, ναι, αλλά είμαι λίγος για να αλλάξω κάτι. «Μα αν μπορούσα τον κόσμο θα άλλαζα, θα ξαναέβαφα γαλάζια τη θάλασσα», μόνο που η θάλασσα έχει γίνει τόσο μαύρη, που θα μας πνίξει. Προσπάθησα να αλλάξω έστω τον δικό μου κόσμο, και ο μόνος που άλλαξε ήμουν εγώ. Ο καθένας πρέπει να βρει τη θέληση και να παλέψει να αλλάξει πρώτα τον εαυτό του και μετά τους γύρω του. Εγώ θα προσπαθήσω να το κάνω μέσα από τη μουσική, και ας αλλάξω τους ακροατές μου, τουλάχιστον θα προσπαθήσω.   

Dirty Harry - Marousi Katehaki (Official Music Video)

https://www.instagram.com/dirtyharrino

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM