Amelie Lens: «Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής»

Amelie Lens: «Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής» Facebook Twitter
«Έπαιξα στην Αθήνα πολύ νωρίς στην καριέρα μου και επίσης πέρασα ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Αθήνα». Φωτ.: Jake Davis
0

Η Amelie Lens ήρθε σαν σίφουνας και έσπασε glass ceilings για όλους μας, αυτή είναι η αλήθεια. Ανεβάζει μονίμως τα ποσοστά των θηλυκοτήτων στις λίστες (τωv headliners) και αποδεδειγμένα είναι μία από τους most-booked artists στον χώρο του DJing, που εκπροσωπούν επάξια τον techno ήχο στις μεγάλες διοργανώσεις. Και όχι άδικα. 

Η άνοδός της φαίνεται μετεωρική σε αυτούς που την έμαθαν κατόπιν εορτής, αλλά όχι στους λίγους που ψάχνονται λίγο πιο ενδελεχώς στη μουσική. Η καριέρα της ξεκίνησε στο Βέλγιο το 2014 και απέκτησε σχετικά σύντομα residency στο Labyrinth Club της Hasselt, από όπου έχτισε σιγά-σιγά την πανευρωπαϊκή φήμη της. Κάποια σοβαρά releases σε γνωστά labels, ως παραγωγός, ένα πολύ επιτυχημένο το 2017, κι όλα τα μάτια –αλλά κυρίως τα αυτιά– ήταν στραμμένα πάνω της.  

Τα δυνατά kicks στις εκρηκτικές παραγωγές της αλλά και τα γεμάτα ενέργεια sets της βρήκαν ακριβώς τη θέση που τους αναλογούσε στον χώρο της χορευτικής μουσικής, για να ακολουθήσει αυτό που γνωρίζουμε πια: sold-out εμφανίσεις σε όλο τον πλανήτη (κυριολεκτικά), επιλεκτικές κυκλοφορίες σε κολοσσούς του είδους, δικό της label, το δικό της EXHALE event, φήμη, δόξα, εύσημα.

«Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής, φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά. Δημιουργώντας ένα περιβάλλον που είναι φιλόξενο, χωρίς αποκλεισμούς, που σέβεται τη μοναδική ταυτότητα του καθενός, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινότητα που θα γιορτάζει τη διαφορετικότητα. Η πίστα πρέπει να είναι πάντα ένας ασφαλής χώρος για όλους!»

Αυτά, όμως, που δεν ξεχνάει ποτέ είναι οι ρίζες της, η πίστη της σε μια εξωστρεφή σκηνή, που δεν φιλοδοξεί μόνο να διασκεδάσει και στο ότι όσο κι αν έχει γίνει εύκολη η πρόσβαση στην πληροφορία, πάντα χρειάζεται αυτό το μαγικό χέρι που θα σε βγάλει στην επιφάνεια.

Η Amelie υποστηρίζει ουσιαστικά και πρακτικά τα νέα ταλέντα, τα ψάχνει, τα εκθειάζει όταν το αξίζουν, παίζει τη μουσική τους και μοιράζεται την πληροφορία με το κοινό μέσω των εντυπωσιακά δυνατών δικτύων της.

Μου λέει πως δεν μπορεί να ξεχωρίσει τον εαυτό της από την τέχνη της, είναι ένα, και σκέφτομαι πως μάλλον αυτό είναι άλλος ένας παράγοντας στην εξίσωση που την οδήγησε στην επιτυχία. Αυτό το γλυκό, χαμογελαστό, ανοιχτό και πάντα φιλικό κορίτσι μεταδίδει μέσω της μουσικής την προσωπικότητά του και γι’ αυτό το αποτέλεσμα μόνο ελκυστικό μπορεί να είναι.

Amelie Lens: «Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής» Facebook Twitter
Για να είμαι ειλικρινής, ο τρόπος που ξεκίνησε το EXHALE και το πού βρίσκεται τώρα είναι κάτι που υποθέτω ότι ονειρευόμουν, αλλά κατά κάποιον τρόπο δεν το περίμενα.

— Έχοντας φτάσει στο σημείο που βρίσκεσαι σήμερα, αν είχες την ευκαιρία να μιλήσεις με την έφηβη Amelie, τι θα της έλεγες; Ποιο είναι το πιο πολύτιμο μάθημα που πήρες μεγαλώνοντας;
Αν μου δινόταν η ευκαιρία να γυρίσω πίσω, θα της έλεγα να μη φοβάται να είναι ο εαυτός της και να κυνηγάει το πάθος της χωρίς δισταγμό. Να μη συγκρίνει τον εαυτό της με άλλους και να επικεντρωθεί στη δική της ανάπτυξη και εξέλιξη. Θα την ενθάρρυνα να πάρει ρίσκα, να κάνει λάθη (πολλά λάθη!), αλλά μετά να μάθει από αυτά.

Θα ήθελα, επίσης, να της αναφέρω τη σημασία του να περιβάλλει τον εαυτό της με θετικές επιρροές και ανθρώπους που την ανεβάζουν και την υποστηρίζουν. Συνολικά, και ίσως το πιο σημαντικό, θα της υπενθύμιζα ότι η αξία της δεν καθορίζεται από τις απόψεις των άλλων, κάτι που ακόμα και σήμερα πρέπει να υπενθυμίζω στον εαυτό μου καθημερινά.

— Ποια ήταν η ώθηση/ανάγκη πίσω από τη δημιουργία του EXHALE και πώς το έστησες, ως πρότζεκτ, ώστε να ευθυγραμμίζεται με τη συνολική δράση σου;
Για να είμαι ειλικρινής, ο τρόπος που ξεκίνησε το EXHALE και το πού βρίσκεται τώρα είναι κάτι που υποθέτω ότι ονειρευόμουν, αλλά κατά κάποιον τρόπο δεν το περίμενα. Δεν ήταν όπως πίστευα, το «θέλω να δημιουργήσω αυτό το πάρτι και να το φέρω σε όλο τον κόσμο».

Όταν έκανα τις περισσότερες από τις πρώτες μου εμφανίσεις στο Labyrinth Club, στο Βέλγιο, με ρώτησαν αν ήθελα να αναλάβω την επιμέλεια μιας βραδιάς. Σκέφτηκα, γιατί όχι, το έκανα και το απόλαυσα πραγματικά. Καθώς άρχισα να ταξιδεύω περισσότερο ως DJ, γνώρισα τόσους πολλούς ταλαντούχους DJs, παραγωγούς και σκληροπυρηνικούς ρέιβερς, που με ενέπνευσαν.

Συνειδητοποίησα ότι το EXHALE θα μπορούσε να γίνει το μέρος συνάντησης όλων αυτών των ανθρώπων. Θα μου έδινε τη δυνατότητα να καλέσω καλλιτέχνες που γνώριζα και που άξιζαν την ευκαιρία, συν τους DJs που θαύμαζα για πολύ καιρό. Είναι η μείξη μεταξύ αυτών των κόσμων, με αυτή την τρελή υποστήριξη από την κοινότητά μας, που έγινε το κίνητρο, κι αυτά που δημιούργησαν το EXHALE.

TRYM - Trinity (Amelie Lens Remix)

— Άρα το EXHALE είναι ακριβώς αυτό που έχεις δηλώσει αρχικά, μια κοινότητα ανθρώπων, που συγκεντρώνονται για να γιορτάσουν έναν συγκεκριμένο techno ήχο, «επιδεικνύοντας μια νέα γενιά επιλεγμένων, ανερχόμενων ταλέντων, δίπλα σε διεθνή, βαρέων βαρών». Πώς επιμελείσαι τα events, πώς διαφοροποιούνται από άλλα πάρτι;
Ένα βασικό στοιχείο είναι το ότι προσπαθούμε να έχουμε πάντα ένα local opening act. Νομίζω πως είναι πολύ σημαντικό ως «διεθνής» ή «καλλιτέχνιδα που ταξιδεύει πολύ σε διάφορες χώρες» να υποστηρίζεις τα local ταλέντα, που ήδη υπάρχουν! Οπότε για μένα αυτό είναι απαραίτητο.

Στην πραγματικότητα, η Annē, η οποία είναι από την Ελλάδα και θα ανοίξει το EXHALE τον Μάρτιο, ήταν στο τελευταίο μου πάρτι στην Ελλάδα ως raver, και δεν το ήξερα καν, το έμαθα αφότου την κλείσαμε!

Είναι πολύ σημαντικό για μένα να έχουμε συμπεριληπτικά lineups. Επίσης, παρακολουθώ πραγματικά και ψάχνω για νέα ταλέντα συνεχώς. Αν λάβω ένα demo που μου αρέσει, ακολουθώ τους καλλιτέχνες στο Soundcloud, ή οπουδήποτε μπορώ να ακούσω τη μουσική τους, και περιμένω την κατάλληλη στιγμή για να τους προσκαλέσω.

— Η μουσική είναι η τέχνη που «ταξινομεί τη μελωδία ή τους ήχους στη σειρά σε συνδυασμό και σε χρονικές σχέσεις, για να παράγει μια σύνθεση που έχει ενότητα και συνοχή» και έχει την εκπληκτική ιδιότητα να εκφράζει τα ανθρώπινα συναισθήματα. Η techno, έχοντας τη δυνατότητα να «εκμεταλλευτεί» το γεγονός ότι μπορεί να ξεπεράσει τη συμβατική δομή ενός τραγουδιού, μπορεί να υπερβεί εθνικότητες, φύλα, σεξουαλικό προσανατολισμό, τα κοινωνικά, οικονομικά χαρακτηριστικά που χαρακτηρίζουν τους ανθρώπους. Πώς χρησιμοποιείς εσύ, προσωπικά, τη μουσική ως μέσο έκφρασης, πότε νιώθεις ότι την αξιοποιείς στο έπακρο;
Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής, φέρνοντας τους ανθρώπους κοντά. Δημιουργώντας ένα περιβάλλον που είναι φιλόξενο, χωρίς αποκλεισμούς, που σέβεται τη μοναδική ταυτότητα του καθενός, μπορούμε να οικοδομήσουμε μια κοινότητα που θα γιορτάζει τη διαφορετικότητα. Η πίστα πρέπει να είναι πάντα ένας ασφαλής χώρος για όλους!

— Έχεις παίξει παντού, από μικρούς χώρους μέχρι σε μεγάλα κλαμπ και γιγάντια φεστιβάλ. Ποιος είναι ο κοινός παρονομαστής που δελεάζει και ενώνει τους ανθρώπους στην πίστα;
Η μουσική και το πάθος που νιώθουμε για αυτήν! Η μουσική έχει επίσης τη δύναμη να φέρνει δυνατά συναισθήματα και αναμνήσεις, πράγμα που την καθιστά ένα εργαλείο για τη δημιουργία κοινών εμπειριών και την οικοδόμηση μιας κοινότητας, που επιτρέπει σε άτομα από διαφορετικά υπόβαθρα να συνδέονται σε ένα βαθύ επίπεδο, ακόμα κι αν δεν μιλούν την ίδια γλώσσα.

Amelie Lens: «Το dancefloor έχει τη δυνατότητα να είναι μια ισχυρή δύναμη αλλαγής» Facebook Twitter
Δεν υπάρχει η Amelie η DJ ή η Amelie το άτομο, αλλά απλώς η Amelie. Μερικές φορές εύχομαι να μπορούσα να τα διαχωρίσω, ώστε να μην τα παίρνω όλα τόσο προσωπικά, αλλά δεν μπορώ…

— Amelie Lens, η καλλιτέχνις, παραγωγός, DJ, ιδιοκτήτρια δισκογραφικής, performer, και η Amelie, ο άνθρωπος. Ποια είναι τα κοινά χαρακτηριστικά που μοιράζονται αυτές οι δύο πλευρές σου και πού τραβάς τη διαχωριστική γραμμή μεταξύ τους;
Αυτή είναι μια πολύ δύσκολη ερώτηση, για να είμαι ειλικρινής, γιατί ξέρω ότι οι άνθρωποι με βλέπουν συχνά ως «καλλιτέχνιδα», αλλά ξέρεις, τότε νιώθω ουσιαστικά ο εαυτός μου, όταν κάνω αυτό που αγαπώ, όταν παίζω και φτιάχνω τη μουσική που λατρεύω.

Έτσι, κάθε φορά που ακούω οτιδήποτε κακό, ή ότι δεν άρεσε στους ανθρώπους το set μου, το παίρνω πολύ προσωπικά, γιατί για μένα δεν υπάρχει διαχωρισμός ανάμεσα στη «δουλειά» μου και στο ποια είμαι ως άτομο. Δεν υπάρχει η Amelie η DJ ή η Amelie το άτομο, αλλά απλώς η Amelie. Μερικές φορές εύχομαι να μπορούσα να τα διαχωρίσω, ώστε να μην τα παίρνω όλα τόσο προσωπικά, αλλά δεν μπορώ…

— Η Ελλάδα σε λατρεύει. Έχεις κάποια ιδιαίτερη σχέση με τη χώρα; Τι να περιμένουμε από την EXHALE βραδιά σας εδώ;
Φυσικά και έχω! Έπαιξα στην Αθήνα πολύ νωρίς στην καριέρα μου και επίσης πέρασα ένα ολόκληρο καλοκαίρι στην Αθήνα με τον σύζυγό μου, τον Farrago, όταν ήμουν μόλις 18 ετών. Τότε δεν υπήρχαν techno events, οπότε χαιρόμαστε ιδιαίτερα που η σκηνή μεγάλωσε τόσο πολύ!

Κάθε φορά που παίζω στην Ελλάδα νιώθω τόσο συνδεδεμένη με το κοινό, νιώθω ότι με εμπιστεύονται και είναι έτοιμοι να ταξιδέψουν μαζί μου, όπου θέλω να πάω μουσικά. Ανυπομονώ να επιστρέψω με το EXHALE, σίγουρα αυτό το πάρτι θα το θυμόμαστε για καιρό!

Amelie Lens - In My Mind (Lenske020)

Το EXHALE και η Amelie Lens θα βρίσκονται στο Κλειστό Παλαιού Φαλήρου (Tae Kwon Do) το Σάββατο 4 Μαρτίου.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

SAMA’ ABDULHADI

Μουσική / Sama’ Abdulhadi: «Έχω αφεθεί στο ρεύμα και με πάει»

Το κορίτσι-φαινόμενο που με το DJ set στο Boiler Room έκανε όλο τον πλανήτη να μιλάει για εκείνη, μιλά στη LiFO για την μουσική, τον φεμινισμό και την Παλαιστίνη, προτού προσγειωθεί στο Oddity Club την παραμονή της Πρωτοχρονιάς.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM