Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Επισκέπτες παρακολουθούν την έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ

0

Ο κόσμος του 85χρονου Ντέιβιντ Χόκνεϊ ανοίγει διάπλατα στο κοινό μέσα από μια έκθεση κατά τα πρότυπα αυτών που έχουν γνωρίσει μεγάλη επιτυχία σε όλο τον κόσμο, όπως αυτές για τον Βαν Γκογκ, τον Κλιμτ και τη Φρίντα Κάλο, με τον τίτλο «Bigger & Closer (Not Smaller & Further Away)». Μεγεθύνει τα έργα του Βρετανού καλλιτέχνη και τα προβάλλει στους τοίχους και τα πατώματα άδειων και μεγάλων δωματίων, τα οποία υποδέχονται τους θεατές, προσκαλώντας τους να γίνουν μέρος της εμπειρίας και εξετάζοντας την καριέρα του διάσημου καλλιτέχνη.

Όλα αυτά συμβαίνουν στο Lightroom, έναν νέο χώρο στο Λονδίνο, και θα διαρκέσουν έως τις 4 Ιουνίου 2023.

Ο  Χόκνεϊ, που βοήθησε στον σχεδιασμό της εμπειρίας, λέει στους «New York Times» ότι, παρόλο που δεν έχει δει κανένα από αυτά τα θεάματα που βασίζονται στο έργο άλλων καλλιτεχνών, πιστεύει ότι το δικό του είναι διαφορετικό. «Είναι νεκροί», λέει ο Χόκνεϊ. «Εγώ είμαι ζωντανός, και συμμετείχα στη δημιουργία του».

Ο  Χόκνεϊ λέει στους «New York Times» ότι, παρόλο που δεν έχει δει κανένα από αυτά τα θεάματα που βασίζονται στο έργο άλλων καλλιτεχνών, πιστεύει ότι το δικό του είναι διαφορετικό. «Αυτοί είναι νεκροί», λέει ο Χόκνεϊ. «Εγώ είμαι ζωντανός, και συμμετείχα στη δημιουργία του».

Η γοητεία που του ασκούν διαχρονικά οι δυνατότητες των νέων μέσων εκφράζεται με ζωντάνια σε μια έκθεση που μας καλεί να την κοιτάξουμε πιο προσεκτικά, χωρίς προκατάληψη και με χαρούμενη διάθεση.

Σε έναν κύκλο έξι θεματικών ο Χόκνεϊ αποκαλύπτει τη διαδικασία της δουλειάς του. Ακούμε τη φωνή του καθώς τον παρακολουθούμε να πειραματίζεται με την προοπτική, να χρησιμοποιεί τη φωτογραφία ως έναν τρόπο «ζωγραφικής με φωτογραφική μηχανή», να αποτυπώνει το πέρασμα του χρόνου στα κολάζ του με polaroid και τη χαρά της άνοιξης στο iPad του και να μας δείχνει γιατί μόνο η ζωγραφική μπορεί να αποδώσει σωστά την τεράστια έκταση του Grand Canyon.

Από το Λος Άντζελες μέχρι το Γιόρκσαϊρ και τη Νορμανδία, όπου ζει ο Χόκνεϊ σήμερα, η έκθεση αποτελεί μια άνευ προηγουμένου ευκαιρία να βρεθείτε μαζί με μία από τις μεγαλύτερες ιδιοφυΐες του κόσμου της τέχνης, που εξακολουθεί να καινοτομεί, δημιουργώντας ομορφιά και δέος.

«Ο κόσμος είναι πολύ πολύ όμορφος αν τον κοιτάξεις σωστά, αλλά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν αφιερώνουν πολύ χρόνο. Σκανάρουν το έδαφος μπροστά τους για να μπορέσουν να περπατήσουν, δεν κοιτάζουν ουσιαστικά τα πράγματα, με ένταση. Εγώ το κάνω».

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Ο καλλιτέχνης μπροστά από το ¨"The Arrival of Spring in Woldgate", 2011.

Γεννημένος στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1937, ο Χόκνεϊ μετακόμισε στο Λος Άντζελες το 1964, όπου εμπνεύστηκε τις πολύχρωμες, λαμπερές σκηνές του, που ζωγράφισε χρησιμοποιώντας ακρυλικά, ένα σχετικά νέο είδος χρώματος εκείνη την εποχή.

Τη δεκαετία του '80 ο Χόκνεϊ στράφηκε στην τεχνολογία. Χρησιμοποίησε μηχανές polaroid για να φτιάξει ασύνδετα πορτρέτα και τοπία που ταξίδευαν στον χρόνο και στον χώρο. Πειραματίστηκε με φαξ και φωτοτυπικά μηχανήματα. Δεκαετίες αργότερα, όταν κυκλοφόρησαν τα iPad, τα χρησιμοποίησε κι αυτά για να κάνει τέχνη.

Ωστόσο δεν έχουν όλοι οι κριτικοί την ίδια γνώμη. Αν και ο Χόκνεϊ έχει κερδίσει από καιρό τον σεβασμό του κόσμου της τέχνης, οι κριτικές για το «Bigger & Closer» δεν ήταν πολύ ευνοϊκές. «Υπάρχουν πάρα πολλά στοιχεία που απογοητεύουν και εκνευρίζουν», γράφει ο Ben Luke στην «Evening Standard». «Πραγματικά δεν βλέπεις πολλά από τα καλύτερα κομμάτια της δουλειάς του». Ο Τζόναθαν Τζόουνς της «Guardian» λέει ότι ο Χόκνεϊ «δανείζει τη φήμη του σε μια ανόητη σύγχρονη μόδα που δεν μπορεί να συλλάβει την ομορφιά της τέχνης του».

Ο Χόκνεϊ, ωστόσο, λέει στους «Times» ότι δεν τον ενοχλούν τέτοιες παρατηρήσεις.«Δεν με νοιάζει τι λένε οι κριτικοί για μένα», λέει ο Χόκνεϊ που με αυτή την έκθεση μας ταξιδεύει στα εξήντα χρόνια της τέχνης του.

Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Προβολή του έργου: Pearblossom Hwy., 11-18 Απριλίου 1986
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Άποψη της έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Προβολή του έργου: Mulholland Drive, June 1986 (1986).
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Επισκέπτες παρακολουθούν την έκθεση "David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition" στην γκαλερί Lightroom στο Λονδίνο.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ φωτογραφίζει μακέτα του Lightroom.
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Βλέποντας με άλλο τρόπο τον κόσμο του Ντέιβιντ Χόκνεϊ Facebook Twitter
David Hockney: Bigger & Closer (not smaller & further away) immersive exhibition | Lightroom
Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ, τα νέα έργα του και οι επιστήμες στο Μουσείο Fitzwilliam του Κέμπριτζ

Εικαστικά / Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ, τα νέα έργα του και οι επιστήμες στο Μουσείο Fitzwilliam του Κέμπριτζ

Η έκθεση εξερευνά τους τρόπους με τους οποίους δημιουργεί ο διάσημος Βρετανός καλλιτέχνης, αλλά και την εμμονή του για το πώς ο κόσμος του χρόνου και του χώρου μας μπορεί να αποτυπωθεί στην επιφάνεια μιας επίπεδης οθόνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ξαναβρίσκοντας τον παράδεισο: Ματίς και Χόκνεϊ σε μια συνομιλία-έκρηξη φωτός και ζωής

Εικαστικά / Ξαναβρίσκοντας τον παράδεισο: Ματίς και Χόκνεϊ σε μια συνομιλία γεμάτη φως και ζωή

Τη σχέση των δύο καλλιτεχνών αλλά και αυτή με το φως και τη φύση παρουσιάζει το Μουσείο Ματίς στη Νίκαια, σε μια νέα έκθεση που αποτελεί μια άνευ προηγουμένου συνομιλία μεταξύ του Ντέιβιντ Χόκνεϊ και του Ανρί Ματίς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεση

Tο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην Ομόνοια

Η Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ