Siouxsie στο Release Athens x SNF Nostos: Η νοσταλγία είναι ένα πολύ ισχυρό συστατικό

SIOUXSIE Facebook Twitter
H παρουσία της Siouxsie ήταν επιβλητική. Μας έκανε τη χάρη, παρά τα νεύρα, και βγήκε για δυο encore όπου ερμήνευσε ένα κομμάτι που δεν είχε ποτέ πει στην Αθήνα, το "The Passenger". Φωτ.: Release Festival
0

Θα μπορούσε να είναι μια αξέχαστη συναυλιακή βραδιά η τρίτη ημέρα του Release Athens x SNF Nostos, εξάλλου είχε το δυνατότερο line-up του φετινού φεστιβαλικού καλοκαιριού. Δεν ήταν μόνο ότι το κοινό θα είχε την ευκαιρία να δει τη Siouxsie και τους Εcho & the Bunnymen στην ίδια σκηνή, όλο το πακέτο ήταν αρκετά ελκυστικό, με την προσθήκη των Interpol και των τελευταίων darlings της διεθνούς ροκ σκηνής, Viagra Boys.

Και δεν ήταν μόνο αυτοί, είχαμε τις κάπως ξεχασμένες αλλά όχι αμελητέες Ladytron με ολοκαίνουργια δουλειά, ενώ μέχρι και οι δικοί μας In Trance ’95 ξανασυνδέθηκαν μετά από δέκα χρόνια για να παίξουν τη συγκεκριμένη ημέρα. Ετοιμάζονται να κυκλοφορήσουν ολοκαίνουργιο υλικό σύντομα. Δεν ξέρω αν το παρουσίασαν, επειδή έπαιξαν πολύ νωρίς, όπως και οι Viagra Boys, που τα 2/3 του σετ τους τα φάγαμε στην αναγκαστική 15λεπτη ποδαράτη μετακίνηση από την Πλατεία Νερού στο ΚΠΙΣΝ. Οι δυο χώροι συνδέονταν άψογα μεταξύ τους και το κουραστικό πέρα-δώθε αν μη τι άλλο έδινε τον αέρα φεστιβάλ εξωτερικού. Και εκεί διανύεις μίλια για να προλάβεις μπάντες και καλλιτέχνες που παίζουν σε διαφορετικές σκηνές.

Η νοσταλγία λειτούργησε για αρκετό κόσμο την Παρασκευή. Απλώς όχι για μένα, επειδή τελικά αν κάτι μου έλειψε από τη συναυλία ήταν οι Banshees, και νομίζω πολύ σοφά ο Steven Severin τής έβαλε ρήτρα να μη χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο όνομα όταν αποχώρησε από το γκρουπ το 1996.

Οι Viagra Boys έδωσαν αρκετό πανκ πόνο. Παρότι Σουηδοί, όταν βλέπεις τον ημίγυμνο Sebastian Murphy, σου κάνει για την επιτομή του Βρετανού lad.

Μεταξύ μας, είναι περισσότερο post-punk live, κυρίως λόγω του εντυπωσιακού σαξόφωνου του Oscar Carls. Στο «Research Chemicals», με το οποίο έκλεισαν το σετ τους, ο Seb κυλίστηκε και στα πατώματα αλλά, για να πω την αλήθεια, η ώρα ήταν κάπως ακατάλληλη για να βγάλουν μια πιο εξτρά ενέργεια οι φίλοι που τους παρακολουθούσαν από κάτω.

SIOUXSIE Facebook Twitter
Οι Viagra Boys έδωσαν αρκετό πανκ πόνο. Παρότι Σουηδοί, όταν βλέπεις τον ημίγυμνο Sebastian Murphy, σου κάνει για την επιτομή του Βρετανού lad. Φωτ.: Release Festival

Ladytron vs Interpol. Το μεγαλύτερο δίλημμα της ημέρας ήταν ποιο από τα δυο γκρουπ θα διάλεγες να δεις, καθώς έβγαιναν περίπου την ίδια στιγμή σε διαφορετικά σημεία. Από μια μείξη κούρασης και περιέργειας, προτίμησα τους Αμερικανούς. Οι Interpol ήταν huge στις αρχές των ‘00s και το ντεμπούτο τους, «Turn On the Bright Lights», θεωρείται ορόσημο της post-punk αναβίωσης της εποχής. Θα έλεγες ότι η εμφάνισή τους ήταν και λίγο απωθημένο. Για να μην τα πολυλογώ, ας πρόσεχα.

Σίγουρα δεν ήταν η καλύτερη επιλογή. Ο χρόνος δεν έχει φερθεί καλά στον ήχο τους και τα κομμάτια τους ακούγονται παρωχημένα. Επιπλέον, όταν στο πρώτο κομμάτι η μπάντα παίζει λες και δεν έχει ξαναδώσει ποτέ συναυλία στην 25χρονη πορεία της, νομίζω περαιτέρω σχόλια περιττεύουν.

Για να είμαι, όμως, δίκαιη, ένας γνωστός που τους έχει δει κάμποσες φορές είπε ότι πάντα έτσι χάλια ξεκινάνε στα live τους αλλά ζεσταίνονται στην πορεία. Δεν το βίωσα ποτέ η ίδια, μιας και από τα νεύρα μου την έκανα για τον μακρύ δρόμο της επιστροφής στην Πλατεία Νερού, πριν καλά καλά τελειώσει το «Οbstacle 1». «Interlol», όπως σχολίασε μια φίλη, μεταξύ σοβαρού και αστείου.

Ας μη γελιόμαστε, ένα σπουδαίο συγκρότημα φαίνεται από την αρχή. Οι Echo & the Bunnymen ήταν πάντοτε σπουδαίοι και το απέδειξαν με το παραπάνω την Παρασκευή. Με διαφορά οι καλύτεροι της τρίτης ημέρας. Βγήκαν στη σκηνή στο απόλυτο σκοτάδι. Η φωνή του Ian McCulloch δεν έχει αλλάξει στο παραμικρό και, παρά τα κομπιάσματα ενίοτε, είχε ψυχή και δεν απογοήτευσε – δεν τον αποκαλούσαν τυχαία Jim Morrison της γενιάς του. Από την άλλη, ο Will Sergeant ήταν σχεδόν συγκινητικός στην κιθάρα. Ένα απόλυτα δεμένο και ονειρικό setlist, ό,τι ήθελες να ακούσεις στο έπαιζαν.

SIOUXSIE Facebook Twitter
Ας μη γελιόμαστε, ένα σπουδαίο συγκρότημα φαίνεται από την αρχή. Και οι Echo & the Bunnymen ήταν πάντοτε σπουδαίοι και το απέδειξαν με το παραπάνω. Φωτ.: Release Festival

Η μόνη παραφωνία ήταν προς το τέλος. Η μπάντα, ή μάλλον ο McCulloch, σκότωσε και έθαψε στην κυριολεξία το «Killing Moon» κι ας είναι «το καλύτερο τραγούδι που έχει γραφτεί ποτέ», όπως το παρουσίασε. Σχεδόν νόμιζες ότι το έκανε επίτηδες, αλλά μάλλον είχε κουραστεί. Ήταν ήδη μιάμιση ώρα στη σκηνή.

Ευτυχώς, μας αποζημίωσε, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο, με το «Lips Like Sugar», ενώ είπαν και το «The Cutter» στο encore. Ίσως θα έπρεπε να γίνει το ανάποδο, αλλά ποιος νοιάζεται όταν έχεις να κάνεις με μια πραγματικά πολύ καλή εμφάνιση που δημιουργεί χαρούμενες αναμνήσεις.

«Η νοσταλγία είναι ένα πολύ ισχυρό συστατικό», λέει μια από τις αγαπημένες μου food bloggers στο YouTube. Το ίδιο συμβαίνει και με τη μουσική. Έβλεπες νεαρά κορίτσια ντυμένα goth μαζί με τις μαμάδες τους, ενώ πέτυχα το πιο εντυπωσιακό μακιγιάζ που εχω δει σε συναυλία, δυο πιτσιρικάκια που έμοιαζαν με τα σημερινά δεδομένα να έχουν βγει από συναυλία των Kiss.

Πάντως, η πλειοψηφία του κόσμου είχε έρθει για να δει αποκλειστικά τη Siouxsie. Είχε 13 χρόνια να έρθει στην Αθήνα. Αν κάτι κρατούσες από την εμφάνισή της, ήταν ότι περνούσε καλά η ίδια και το καταδιασκέδαζε που ήταν πάλι πάνω στη σκηνή. Είδαμε τη Siouxsie-αναρχία να βρίζει όλους τους πολιτικούς, τη Siouxsie θυμωμένη επειδή είχε τεχνικά προβλήματα –κάτι που σχολίασε ειρωνικά– και τη Siouxsie μέταλ. Τι εννοώ με αυτό;  

SIOUXSIE Facebook Twitter
Η Siouxsie είχε 13 χρόνια να έρθει στην Αθήνα. Αν κάτι κρατούσες από την εμφάνισή της, ήταν ότι περνούσε καλά η ίδια και το καταδιασκέδαζε που ήταν πάλι πάνω στη σκηνή. Φωτ.: Release Festival

Όλα τα κομμάτια ήταν παιγμένα πιο σκληρά, για κάποιον αδιανόητο λόγο. Έχαναν κατά πολύ με αυτό τον τρόπο τον ψυχεδελικό, μυσταγωγικό χαρακτήρα τους. Συν τοις άλλοις, ήταν ένα ομολογουμένως ασύνδετο σετ που έκρυβε μια εμμονή να συμπεριληφθούν όσα περισσότερα κομμάτια χωρούσαν από το σόλο της, «Mantaray» – το «Into the Swan» αρκούσε. Τα visuals θα μπορούσαν να λείπουν, έτσι κιτς και καγκούρικα που ήταν. Και μόνο η παρουσία της ήταν επιβλητική. Μας έκανε τη χάρη, παρά τα νεύρα, και βγήκε για δυο encore όπου ερμήνευσε ένα κομμάτι που δεν είχε ποτέ πει στην Αθήνα, το «The Passenger».

Η νοσταλγία λειτούργησε για αρκετούς την Παρασκευή. Απλώς όχι για μένα επειδή τελικά, αν κάτι μου έλειψε από τη συναυλία ήταν οι Banshees, και νομίζω πολύ σοφά ο Steven Severin τής έβαλε ρήτρα να μη χρησιμοποιεί το συγκεκριμένο όνομα όταν αποχώρησε από το γκρουπ το 1996.

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ