The Regime: Πολιτική σάτιρα, ψυχοσεξουαλική φάρσα ή κάτι άλλο εντελώς ακατανόητο;

The Regime: Πολιτική σάτιρα, ψυχοσεξουαλική φάρσα ή κάτι άλλο εντελώς ακατανόητο; Facebook Twitter
Η Κέιτ Γουίνσλετ υποδύεται την Έλενα Βέρναμ, δεσποτική καγκελάριο μιας φανταστικής χώρας της κεντρικής Ευρώπης.
0


ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ σειρά του HBO στην οποία πρωταγωνιστεί (ή μάλλον κυριαρχεί απόλυτα) η Κέιτ Γουίνσλετ. Πρώτη ήταν η μεταφορά του βιβλίου του Τζέιμς Κέιν, “Mildred Pierce” – που το 1945 είχε γίνει ένα εξαίσιο κινηματογραφικό μελόδραμα με την Τζόαν Κρόφορντ –  σε μια αριστουργηματική μίνι σειρά πέντε επεισοδίων που κυκλοφόρησε το 2011. Μια δεκαετία αργότερα θα ακολουθούσε το εντελώς διαφορετικού ύφους, αλλά επίσης άρτιο και αποτελεσματικό αστυνομικό δράμα “Mare of Easttown”.

Και τώρα, κατέφτασε μόλις αυτή εδώ η πολλά υποσχόμενη σάτιρα πολυτελείας, που δυστυχώς όμως, αν κρίνουμε από το πρώτο επεισόδιο (ακολουθούν άλλα πέντε), και παρά τις μεγαλοφυείς κατά τόπους και πάντα ενδιαφέρουσες και τολμηρές ερμηνευτικές εμπνεύσεις της πρωταγωνίστριάς της, μοιάζει ασαφής στις προθέσεις της και ανερμάτιστη και σπασμωδική στην εκτέλεσή της επί της οθόνης. 

Εξίσου ασαφής είναι και ο τόνος της σειράς (να γελάσουμε; αλλά με ποια αστεία; να προβληματιστούμε πολιτικά; αλλά σε ποια κατεύθυνση;) και το σενάριο δεν βοηθάει, παρότι δημιουργός της σειράς είναι ο Γουίλ Τρέισι.

Η Κέιτ Γουίνσλετ υποδύεται την Έλενα Βέρναμ, δεσποτική καγκελάριο μιας φανταστικής χώρας της κεντρικής Ευρώπης, που υπό την εξουσία της Βέρναμ ρέπει όλο και πιο πολύ στον αυταρχισμό, την καταστολή, την εσωστρέφεια και τον φασισμό, φέρνοντας στο μυαλό περιπτώσεις όπως του Τραμπ, του Πούτιν ή του Ορμπάν.

The Regime: Πολιτική σάτιρα, ψυχοσεξουαλική φάρσα ή κάτι άλλο εντελώς ακατανόητο; Facebook Twitter
Υπό την εξουσία της Βέρναμ η χώρα ρέπει όλο και πιο πολύ στον αυταρχισμό, την καταστολή, την εσωστρέφεια και τον φασισμό

Μέσα σ’ αυτό το εκρηκτικά ασταθές πλαίσιο, η καγκελάριος, που έχει αρχίσει να εναγκαλίζεται την παράνοια, συχνά με τραγελαφικό τρόπο, προσλαμβάνει τον δεκανέα Χέρμπερτ Ζούμπακ (Ματίας Σένερτς), ο οποίος συμμετείχε στην πρόσφατη καταστολή – που εξελίχθηκε σε σφαγή – μιας διαδήλωσης των ανθρακωρύχων, για να βρίσκεται διαρκώς κοντά της ώστε να ελέγχει κάθε χώρο της εντυπωσιακής προεδρικής κατοικίας για τα επίπεδα υγρασίας και μούχλας που η ίδια πιστεύει ότι ευθύνονται για τα προβλήματα της υγείας της.

Είναι η ψυχική της υγεία όμως εκείνη που μοιάζει πολύ πιο εύθραυστη, ενώ, όπως σύντομα διαπιστώνουμε, και ο Ζούμπακ δεν πάει πίσω, και μαζί συνθέτουν ένα τοξικό ντουέτο ψυχοσεξουαλικής (και πολιτικής) αλληλεξάρτησης που από ένα σημείο και μετά, δεν είναι σαφές ποιος από τους δυο χειραγωγεί τον άλλον και για ποιο σκοπό ακριβώς.

Εξίσου ασαφής είναι και ο τόνος της σειράς (να γελάσουμε; αλλά με ποια αστεία; να προβληματιστούμε πολιτικά; αλλά σε ποια κατεύθυνση;) και το σενάριο δεν βοηθάει, παρότι δημιουργός της σειράς είναι ο Γουίλ Τρέισι, που λογικά θα έπρεπε να το έχει με την υψηλή σάτιρα και τους δαιμόνιους διαλόγους, αν κρίνουμε από την θητεία του στο Last Week Tonight With John Oliver και, ειδικά, στο Succession.

Ούτε και μπορεί να βγάλει τη σειρά από τα σεναριακά αδιέξοδά της κάποιος με το κύρος του Στίβεν Φρίαρς, ο οποίος μοιράζεται την σκηνοθεσία με την Τζέσικα Χομπς του The Crown.

The Regime | Official Trailer | Max

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ