«The Gentlemen»: Επτά ώρες συναρπαστικής και άμυαλης ξεγνοιασιάς στο σύμπαν του Γκάι Ρίτσι 

«The Gentlemen»: Επτά ώρες συναρπαστικής και άμυαλης ξεγνοιασιάς στο σύμπαν του Γκάι Ρίτσι  Facebook Twitter
Πρωταγωνιστής εδώ είναι ο Τέο Τζέιμς στον ρόλο του Έντουαρντ (ή «Έντι»).
0


ΑΝ ΜΟΥ ΕΛΕΓΕ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΙ
θα πέρναγα ξανά στη ζωή μου όχι μιάμιση αλλά επτά ευχάριστες και ανέμελα συναρπαστικές ώρες μέσα σ’ ένα τυπικό δημιούργημα του Γκάι Ρίτσι, θα γελούσα σαρκαστικά, εκτοξεύοντας ίσως και κάποιο γλαφυρό μπινελίκι (ιδανικά με κόκνεϊ προφορά) σαν αυτά που κοσμούν τους διαλόγους στο βίαιο, εκλεκτικά ανδροπρεπές, χαβαλιεδάρικο και διαρκώς εύφλεκτο σύμπαν των πιο χαρακτηριστικών από τις ταινίες του. Κι όμως, ελαφρώς καταβεβλημένος από μια ίωση καθώς ήμουν, έβαλα να χαζέψω για λίγο αυτήν τη «Γκάι Ριτσι-άδα» οχτώ επεισοδίων που εμφανίστηκε στο Netflix και παραλίγο να τη δω σερί ως το τέλος. Τελικά την παρακολούθησα σε δύο δόσεις και λυπήθηκα που δεν είχε κι άλλο, παρότι το πιο πιθανό είναι ότι θα υπάρξει και δεύτερος (τουλάχιστον) κύκλος. Έτσι είναι. Καμιά φορά η τηλεόραση πρέπει να είναι απλά τηλεόραση: ένας καλά μελετημένος ψυχαγωγικός αντιπερισπασμός, που σου αδειάζει το μυαλό από έγνοιες και προβληματισμούς. 

Ο Έντι μπλέκει με όλο το φάσμα του ανθρώπινου θηριοτροφείου που μπορεί να συναντήσει κανείς στο σύμπαν του Ρίτσι και στην πορεία ανακαλύπτει ότι διαθέτει και ο ίδιος το χάρισμα και τη στόφα που απαιτείται για μια καριέρα στα όρια του νόμου και της κοινής ηθικής και συχνά πολύ πιο πέρα από αυτά.  

Παρότι μοιράζεται ένα θεματικό πλαίσιο με την ομώνυμη ταινία του Ρίτσι, η σειρά δεν αποτελεί ούτε ξεχείλωμα, ούτε spin-off, ούτε prequel, ούτε sequel του κινηματογραφικού «The Gentlemen», ούτε και φιλοξενεί ονόματα-κράχτες όπως ο Μάθιου Μακόναχι ή ο Χιου Γκραντ, που δέσποζαν στο φιλμ του 2019. Πρωταγωνιστής εδώ είναι ο Τέο Τζέιμς, γνωστός (σ’ εμένα) από τον δεύτερο κύκλο της σειράς «The White Lotus», στον ρόλο του Έντουαρντ (ή «Έντι»), ενός νεαρού αριστοκράτη με καριέρα στον στρατό, ο οποίος μετά τον θάνατο του πατέρα του, Δούκα του Χάλστεντ, κληρονομεί, αντί του μεγαλύτερου αδελφού του –όπως είναι το πρωτόκολλο– τα περιουσιακά στοιχεία και την έπαυλη της οικογένειας. Προς μεγάλη του έκπληξη όμως συνειδητοποιεί ότι τον καιρό της απουσίας του λειτουργούσε στα έγκατα της έπαυλης, με τη συγκατάθεση του πατέρα του, ένα τεράστιο, υπερσύγχρονο και εξαιρετικά επικερδές θερμοκήπιο καλλιέργειας κάνναβης, το οποίο ανήκει επίσης στην «αριστοκρατία», αλλά του λονδρέζικου υπόκοσμου αυτήν τη φορά. 

The Gentlemen: Επτά ώρες συναρπαστικής και άμυαλης ξεγνοιασιάς στο σύμπαν του Γκάι Ρίτσι  Facebook Twitter
Καμιά φορά η τηλεόραση πρέπει να είναι απλά τηλεόραση: ένας καλά μελετημένος ψυχαγωγικός αντιπερισπασμός, που σου αδειάζει το μυαλό από έγνοιες και προβληματισμούς.

Όποιος (ή όποια, αν και αυτό είναι λιγότερο σύνηθες) έχει δει έστω και ένα από τα τυπικά «γκανγκστερικά» έπη του Άγγλου σκηνοθέτη, μπορεί μάλλον να προβλέψει με σχετική ασφάλεια την εξέλιξη της ιστορίας. Ο Έντι μπλέκει με όλο το φάσμα του ανθρώπινου θηριοτροφείου που μπορεί να συναντήσει κανείς στο σύμπαν του Ρίτσι –παρακμιακοί αριστοκράτες, ψυχοπαθείς μαφιόζοι, καλόψυχα πρεζάκια, Βρετανοί Τσιγγάνοι, πυγμάχοι παράνομων αγώνων, κακοποιοί πάσης φύσεως και κλίμακας– και στην πορεία ανακαλύπτει ότι διαθέτει και ο ίδιος το χάρισμα και τη στόφα που απαιτείται για μια καριέρα στα όρια του νόμου και της κοινής ηθικής και συχνά πολύ πιο πέρα από αυτά.    

Όσο κι αν μοιάζει παρωχημένο πλέον, δεν θα μπορούσε να λείπει και το βαρύ στυλιστικό οπλοστάσιο του Ρίτσι, το οποίο όμως φαίνεται να λειτουργεί μια χαρά στην επεισοδική φύση και τις πυροτεχνικές βινιέτες μιας τηλεοπτικής σειράς. Αντίθετα από τις ταινίες του, επίσης, η προσέγγιση εδώ μοιάζει να είναι πιο χαλαρή και πιο διακριτική, επιτρέποντας τη σύνδεση του θεατή με τους κεντρικούς χαρακτήρες (το καστ είναι ομολογουμένως άψογο), ακόμα κι αν αυτοί αρνούνται πεισματικά να ξεφύγουν από τα όρια ενός αρχέτυπου ή μιας καρικατούρας.     

The Gentlemen | A Guy Ritchie Series Official Trailer | Netflix

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλα είναι λαϊκισμός

Daily / Όλα είναι λαϊκισμός

Δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν αντικυβερνητικά γεγονότα. Δεν είναι σωστό. Είναι αχαριστία, είναι cringe, είναι λαϊκισμός. Η αμφισβήτηση είναι λαϊκισμός. Η διαμαρτυρία είναι λαϊκισμός. Η επίκληση του θυμικού είναι λαϊκισμός. Τα μνημόσυνα είναι λαϊκισμός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ