Ο Χάρι, η Μέγκαν και η ναυτία που προκαλεί η celebrity φιλανθρωπία

Ο Χάρι, η Μέγκαν και η ναυτία που προκαλεί η celebrity φιλανθρωπία Facebook Twitter
Οι «αποστάτες του θρόνου» ζήτησαν πολιτικό άσυλο στο Χόλιγουντ, διατήρησαν όμως τον γαλαζοαίματη ιδιότητα και τον μοναρχικό τίτλο τους, καθότι ως γνωστόν οι Αμερικανοί ειδικά ψοφάνε για κάτι τέτοια. Φωτ.: Getty Images/ Ideal Image
0

ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΠΙΘΑΝΟΤΑΤΑ ΧΕΙΡΟΤΕΡΕΣ, πιο κυνικές και πιο υποκριτικές περιπτώσεις στο κύκλωμα του celebrity ανθρωπισμού και της φιλανθρωπίας του θεάματος, προσωπικά όμως θεωρώ από τα πιο αντιπαθή ζωντανά συμπτώματα της «κουλτούρας της διασημότητας» το ζεύγος του Πρίγκιπα Χάρι με τη Μέγκαν Μαρκλ, ή τον Δούκα και τη Δούκισσα του Σάσεξ. Οι «αποστάτες του θρόνου» ζήτησαν πολιτικό άσυλο στο Χόλιγουντ, διατήρησαν όμως τη γαλαζοαίματη ιδιότητα και τον μοναρχικό τίτλο τους, καθότι ως γνωστόν οι Αμερικανοί ειδικά ψοφάνε για κάτι τέτοια. 

Μέσω του, μάλλον …ασταθούς σύμφωνα με κάποιες πρόσφατες εκτιμήσεις που τελικά διαψεύστηκαν, Ιδρύματος Archwell που έχουν φτιάξει, το ζεύγος έχει στήσει ένα κάρο οργανώσεις, πρωτοβουλίες και καμπάνιες, με μια από τις πιο πρόσφατες να φέρει τον χαρακτηριστικά κραυγαλέο και ισοπεδωτικό για τέτοια κίνηση τίτλο No Child Lost to Social Media («Κανένα παιδί χαμένο στα –ή από τα– social media»).

Δεν αμφισβητώ τις δυσκολίες που πέρασε ούτε και την πρόθεσή της να μοιραστεί την εμπειρία της «για να βοηθήσει άλλους», αλλά γυρίζει ανάποδα το μυαλό όταν παρακολουθεί κανείς σοβαρά πράγματα να υποβιβάζονται σε ηλίθια σλόγκαν και σε αφηρημένες έννοιες που επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τη συμβιωτική και συχνά ψυχαναγκαστική σχέση μεταξύ διασημότητας και κοινού.

Στο πλαίσιο αυτής της καμπάνιας, που όπως διαβάζουμε ξεκίνησε ως διετές πιλοτικό πρόγραμμα σε συνεργασία με οικογένειες τα παιδιά των οποίων «έχουν βιώσει τις βλαβερές συνέπειες των social media», αλλά και για να ανακοινώσουν επίσημα την ίδρυση μιας πρωτοβουλίας που λέγεται Δίκτυο των Γονέων (Parents’ Network), το ζεύγος έδωσε χθες μια συνέντευξη στο αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο CBS, που έσπασε κάθε ρεκόρ cringe, ακόμα και για τα δικά τους υψηλά κριτήρια.

Η Μέγκαν Μαρκλ επανήλθε στις αποκαλύψεις που είχε κάνει στη βαρυσήμαντη συνέντευξή που είχε παραχωρήσει στην Όπρα Γουίνφρεϊ (φυσικά) πριν από τρία χρόνια σχετικά με τα ζητήματα ψυχικής υγείας που τη βασάνιζαν, σε σημείο να έχει αναπτύξει αυτοκτονικό ιδεασμό – ότι δηλαδή υπήρξε μια περίοδος που σκεφτόταν μέχρι και να αφαιρέσει την ίδια της τη ζωή, ενώ ήδη είχε ενταχθεί στη βασιλική οικογένεια.

«Όταν έχεις περάσει οποιοδήποτε επίπεδο πόνου ή τραύματος, μέρος του θεραπευτικού ταξιδιού –του δικού μου σίγουρα– είναι να μπορείς να μιλήσεις ανοιχτά γι’ αυτό», δήλωνε χθες, τσεκάροντας σε μια και μόνο πρόταση όλα τα κλισέ της σύγχρονης «θεραπευτικής» κουλτούρας.

Δεν αμφισβητώ τις δυσκολίες που πέρασε ούτε και την πρόθεσή της να μοιραστεί την εμπειρία της «για να βοηθήσει άλλους», αλλά γυρίζει ανάποδα το μυαλό όταν παρακολουθεί κανείς σοβαρά πράγματα να υποβιβάζονται σε ηλίθια σλόγκαν και σε αφηρημένες έννοιες που επιχειρούν να εκμεταλλευτούν τη συμβιωτική και συχνά ψυχαναγκαστική σχέση μεταξύ διασημότητας και κοινού.

Το μόνο που προωθείται με κάτι τέτοιες κοινωφελείς, υποτίθεται, πρωτοβουλίες δεν είναι κάποιος φιλανθρωπικός σκοπός, αλλά το brand της ίδιας της διασημότητας. Και πόσο μάλλον, εν προκειμένω, μιας διασημότητας –ή μάλλον μιας εταιρικής οντότητας όπως ο Δούκας και η Δούκισσα του Σάσεξ– που το μόνο που έχει να παρουσιάσει είναι το όνομά της. 

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ