Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα

Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα Facebook Twitter
Δεν υπάρχει ούτε αυτοσυγκράτηση στις νίκες ούτε ψυχραιμία στις ήττες, τιμητικές και μη. Φωτ.: Άγγελος Ζυμαράς/ SOOC
0

ΓΕΜΙΣΕ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ δικαστές, εισαγγελείς και δήμιους της εθνικής μπάσκετ. Μεγάλη αρρώστια βγάζει τελικά στους εραστές της η «επίσημη αγαπημένη». Έτσι είναι όμως η καψούρα, τυφλή και μοιραία. Και σε κάνει πικρόχολη drama queen, θέλεις δεν θέλεις.  Άδικη αντιμετώπιση, αν σκεφτεί κανείς τον ισχυρότατο ανταγωνισμό που είχε να αντιμετωπίσει η ελληνική ομάδα.

Αλλά αυτοί είμαστε… Δεν υπάρχει ούτε αυτοσυγκράτηση στις νίκες ούτε ψυχραιμία στις ήττες, τιμητικές και μη. Είναι κι αυτή η ψευδαίσθηση μεγαλείου και πεπρωμένου που μας διακρίνει και δεν μπορούμε ούτε να χαρούμε όμορφα τους θριάμβους ούτε να δεχτούμε ψύχραιμα τις απώλειες.

Ωραία θα ήταν να τελείωνε πιο όμορφα το παραμύθι –ιδανικά με τον Γιάννη «μεταλλιούχο»– αλλά ακόμα κι έτσι ήταν μια έντονη και συναρπαστική διαδρομή από το προ-Ολυμπιακό τουρνουά μέχρι το Παρίσι και τις αναμετρήσεις με τα θηρία του αθλήματος, οι οποίες έγιναν ορόσημα του ημερολογίου μας στο πάντα περίεργο μεταίχμιο μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου.

Ο κόσμος καίγεται, η «ολυμπιακή εκεχειρία» είναι ένα αρχαίο ανέκδοτο, αλλά τουλάχιστον οι Αγώνες προσφέρουν υψηλό αγωνιστικό θέαμα και γνήσιες συγκινήσεις στο κοινό, άλλο αν εμείς το παίρνουμε πιο βαριά και πιο πατριωτικά το ζήτημα, σε σχέση με άλλα έθνη.

Ο κόσμος καίγεται, η «ολυμπιακή εκεχειρία» είναι ένα αρχαίο ανέκδοτο, αλλά τουλάχιστον οι Αγώνες προσφέρουν υψηλό αγωνιστικό θέαμα και γνήσιες συγκινήσεις στο κοινό, άλλο αν εμείς το παίρνουμε πιο βαριά και πιο πατριωτικά το ζήτημα, σε σχέση με άλλα έθνη. Είναι πολύ μεγάλη δουλειά η διάκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, κυρίως όμως για τους αθλητές.   

Ευτυχώς υπάρχει και κάποιος σαν τον Μίλτο Τεντόγλου που εκτός από τις πρωτοφανείς για τον ελληνικό στίβο επιδόσεις και κατακτήσεις του, μας προσφέρει με την εν γένει στάση και κοσμοθεωρία του, με όλη αυτήν τη συγκροτημένη χαλαρότητα και το ελεύθερο πνεύμα που προβάλλει, ένα υγιές αντίβαρο στις έντονες αμφιθυμίες μας, υπενθυμίζοντάς μας την αξία του μέτρου και της υπομονής (δεν χρειάζεται να απογειωνόμαστε κάθε τόσο με το παραμικρό, το κάνει εκείνος για λογαριασμό μας στα άλματά του).

Φοβερός (πρωτ)αθλητής και σπουδαίος τύπος, και επίσης υπέροχο «ντουέτο» στον στίβο (και θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι Ολυμπιάδα σημαίνει, σε μεγάλο βαθμό και για τον περισσότερο κόσμο, στίβος) με τον Μανώλη Καραλή που το χαμόγελό του είναι εξίσου μεταδοτικό με το μειδίαμα του Τεντόγλου.  

Καθώς μαζεύονται σιγά-σιγά οι διακρίσεις, λησμονήθηκε θαρρώ κάπως γρήγορα και «βολικά» η πρώτη από αυτές σ’ αυτούς τους Αγώνες, το χάλκινο του Θοδωρή Τσελίδη στο τζούντο. Όσοι δεν τον γνώριζαν από πριν, όπως εγώ, ένιωσαν μια αμηχανία, κι ας μην την ομολόγησαν δημοσίως, όταν έκανε δηλώσεις μέσω διερμηνέα μετά την επιτυχία του.

Έτσι είναι όμως πλέον οι Ολυμπιακοί –και οι εθνικές ομάδες– και εμείς δεν είμαστε ούτε πρωτοπόροι, ούτε και πρωτάρηδες φυσικά, στη «συμπερίληψη» αθλητών που μεγάλωσαν και «φτιάχτηκαν» αλλού, είτε εμφανίζουν ελληνικές ρίζες είτε όχι. Με συγκίνησε πάντως ομολογώ –και το λέω χωρίς ίχνος σαρκασμού– όταν με μια χαριτωμένη αφέλεια, δήλωσε περήφανος που κατάφερε να κερδίσει το μετάλλιο «για αυτή την όμορφη χώρα», πριν ζητήσει συγγνώμη που δεν μιλάει ελληνικά.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Daily / Το θέμα με τον Καζαντζίδη

Έχει προ πολλού περάσει στην περιοχή των συμβόλων, πάνω στα οποία προβάλλονται αμφίσημα και αντιφατικά πράγματα, σαν αυτά που εξέφραζε κατά καιρούς και ο ίδιος. Μουσικά όμως, είναι αδύνατον να τον αρνηθείς, όσο κι αν θα το ήθελες ίσως.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Daily / «Yacht Rock»: Το πιο απολαυστικό μουσικό ντοκιμαντέρ της χρονιάς 

Από τους Steely Dan, τους Toto και τον Kenny Loggins μέχρι τον Questlove, τον Thundercat και τον Mac De Marco, τo ντοκιμαντέρ του HBO συνδέει τις κουκίδες ενός φαινομένου που αποτελεί λιγότερο ένα μουσικό είδος και περισσότερο μια αίσθηση, μια ιδέα, ένα vibe.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Daily / Το αιώνιο μεγαλείο του Λεονάρντο ντα Βίντσι

Στο νέο ντοκιμαντέρ του σπουδαίου Αμερικανού κινηματογραφιστή Κεν Μπερνς ξετυλίγεται η ζωή και το έργο του ανθρώπου που εκτός από το μεγαλειώδες εικαστικό έργο του, πρόλαβε πριν από μισή χιλιετία να αντιληφθεί, να ανακαλύψει, να εφεύρει ή να προβλέψει τα πάντα σχεδόν, από τη βαρύτητα μέχρι τον κινηματογράφο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Daily / Beatles ’64: Πριν από εξήντα χρόνια, κάτι μαγικό κι ανεπανάληπτο

Βασισμένο σ’ ένα εκπληκτικό πρωτότυπο υλικό, αυτό το εξαίρετο ντοκιμαντέρ του Disney+ σε παραγωγή του Μάρτιν Σκορσέζε μάς μεταφέρει με μοναδικό τρόπο σ’ αυτό που βίωσαν τα μέλη του θρυλικού συγκροτήματος όταν πάτησαν για πρώτη φορά το πόδι τους σε μια Αμερική που έμοιαζε να τους έχει απόλυτη ανάγκη.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Daily / Η «παλιά, ωραία Αθήνα» της νεανικής ασφυξίας  

Περί της νοσταλγίας για «τα παλιά», με αφορμή τον θάνατο του ηθοποιού Θάνου Παπαδόπουλου που έπαιξε σε εκατοντάδες ταινίες αλλά θα μείνει αξέχαστος για την εμφάνισή του ως διαπομπευόμενος «τεντιμπόις» στην ταινία «Νόμος 4000».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ