Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα

Με σκότωσε γιατί την αγαπούσα Facebook Twitter
Δεν υπάρχει ούτε αυτοσυγκράτηση στις νίκες ούτε ψυχραιμία στις ήττες, τιμητικές και μη. Φωτ.: Άγγελος Ζυμαράς/ SOOC
0

ΓΕΜΙΣΕ ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ δικαστές, εισαγγελείς και δήμιους της εθνικής μπάσκετ. Μεγάλη αρρώστια βγάζει τελικά στους εραστές της η «επίσημη αγαπημένη». Έτσι είναι όμως η καψούρα, τυφλή και μοιραία. Και σε κάνει πικρόχολη drama queen, θέλεις δεν θέλεις.  Άδικη αντιμετώπιση, αν σκεφτεί κανείς τον ισχυρότατο ανταγωνισμό που είχε να αντιμετωπίσει η ελληνική ομάδα.

Αλλά αυτοί είμαστε… Δεν υπάρχει ούτε αυτοσυγκράτηση στις νίκες ούτε ψυχραιμία στις ήττες, τιμητικές και μη. Είναι κι αυτή η ψευδαίσθηση μεγαλείου και πεπρωμένου που μας διακρίνει και δεν μπορούμε ούτε να χαρούμε όμορφα τους θριάμβους ούτε να δεχτούμε ψύχραιμα τις απώλειες.

Ωραία θα ήταν να τελείωνε πιο όμορφα το παραμύθι –ιδανικά με τον Γιάννη «μεταλλιούχο»– αλλά ακόμα κι έτσι ήταν μια έντονη και συναρπαστική διαδρομή από το προ-Ολυμπιακό τουρνουά μέχρι το Παρίσι και τις αναμετρήσεις με τα θηρία του αθλήματος, οι οποίες έγιναν ορόσημα του ημερολογίου μας στο πάντα περίεργο μεταίχμιο μεταξύ Ιουλίου και Αυγούστου.

Ο κόσμος καίγεται, η «ολυμπιακή εκεχειρία» είναι ένα αρχαίο ανέκδοτο, αλλά τουλάχιστον οι Αγώνες προσφέρουν υψηλό αγωνιστικό θέαμα και γνήσιες συγκινήσεις στο κοινό, άλλο αν εμείς το παίρνουμε πιο βαριά και πιο πατριωτικά το ζήτημα, σε σχέση με άλλα έθνη.

Ο κόσμος καίγεται, η «ολυμπιακή εκεχειρία» είναι ένα αρχαίο ανέκδοτο, αλλά τουλάχιστον οι Αγώνες προσφέρουν υψηλό αγωνιστικό θέαμα και γνήσιες συγκινήσεις στο κοινό, άλλο αν εμείς το παίρνουμε πιο βαριά και πιο πατριωτικά το ζήτημα, σε σχέση με άλλα έθνη. Είναι πολύ μεγάλη δουλειά η διάκριση στους Ολυμπιακούς Αγώνες, κυρίως όμως για τους αθλητές.   

Ευτυχώς υπάρχει και κάποιος σαν τον Μίλτο Τεντόγλου που εκτός από τις πρωτοφανείς για τον ελληνικό στίβο επιδόσεις και κατακτήσεις του, μας προσφέρει με την εν γένει στάση και κοσμοθεωρία του, με όλη αυτήν τη συγκροτημένη χαλαρότητα και το ελεύθερο πνεύμα που προβάλλει, ένα υγιές αντίβαρο στις έντονες αμφιθυμίες μας, υπενθυμίζοντάς μας την αξία του μέτρου και της υπομονής (δεν χρειάζεται να απογειωνόμαστε κάθε τόσο με το παραμικρό, το κάνει εκείνος για λογαριασμό μας στα άλματά του).

Φοβερός (πρωτ)αθλητής και σπουδαίος τύπος, και επίσης υπέροχο «ντουέτο» στον στίβο (και θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι Ολυμπιάδα σημαίνει, σε μεγάλο βαθμό και για τον περισσότερο κόσμο, στίβος) με τον Μανώλη Καραλή που το χαμόγελό του είναι εξίσου μεταδοτικό με το μειδίαμα του Τεντόγλου.  

Καθώς μαζεύονται σιγά-σιγά οι διακρίσεις, λησμονήθηκε θαρρώ κάπως γρήγορα και «βολικά» η πρώτη από αυτές σ’ αυτούς τους Αγώνες, το χάλκινο του Θοδωρή Τσελίδη στο τζούντο. Όσοι δεν τον γνώριζαν από πριν, όπως εγώ, ένιωσαν μια αμηχανία, κι ας μην την ομολόγησαν δημοσίως, όταν έκανε δηλώσεις μέσω διερμηνέα μετά την επιτυχία του.

Έτσι είναι όμως πλέον οι Ολυμπιακοί –και οι εθνικές ομάδες– και εμείς δεν είμαστε ούτε πρωτοπόροι, ούτε και πρωτάρηδες φυσικά, στη «συμπερίληψη» αθλητών που μεγάλωσαν και «φτιάχτηκαν» αλλού, είτε εμφανίζουν ελληνικές ρίζες είτε όχι. Με συγκίνησε πάντως ομολογώ –και το λέω χωρίς ίχνος σαρκασμού– όταν με μια χαριτωμένη αφέλεια, δήλωσε περήφανος που κατάφερε να κερδίσει το μετάλλιο «για αυτή την όμορφη χώρα», πριν ζητήσει συγγνώμη που δεν μιλάει ελληνικά.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Daily / Από πού έρχεται και πού πάει η κριτική κινηματογράφου;

Με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένεται το πρώτο μεγάλο συνέδριο για την κινηματογραφική κριτική στην Ελλάδα, που θα διεξαχθεί από την Πέμπτη ως και το Σάββατο στο Πάντειο Πανεπιστήμιο με ελεύθερη είσοδο για το κοινό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ