Ο Ντίνος Καρύδης και η μοίρα του «ξανθού» στο σταρ σύστεμ του παλιού ελληνικού σινεμά

Ο Ντίνος Καρύδης και η μοίρα του «ξανθού» στο σταρ σύστεμ του παλιού ελληνικού σινεμά Facebook Twitter
Κανένας ξανθός δεν έγινε ποτέ σταρ στην «χρυσή» εποχή του βιομηχανικού ελληνικού σινεμά.
0


ΣΤΗΝ ΥΠΕΡ-ΚΑΛΤ ελληνική ταινία «Αναζήτησις» του 1972, ο Ντίνος Καρύδης υποδύεται τον επιθεωρητή Πλατή, ο οποίος αναλαμβάνει την εξιχνίαση του θανάτου της Τζένης, ενός μοντέλου / κολ γκερλ που τελικά δεν είναι η Έλενα Ναθαναήλ (it’s complicated) παρότι χρησιμοποιεί το όνομα και την ιδιότητά της για να προσεγγίσει έναν γοητευτικό, πλούσιο και πολυάσχολο άνδρα (Άγγελος Αντωνόπουλος) που ξεδίνει από τον φόρτο των υποχρεώσεών του με περιστασιακές ερωτικές συνευρέσεις στην καμπάνα του στο Λαγονήσι.

Όλοι σχεδόν οι βασικοί χαρακτήρες – συμπεριλαμβανομένου του επιθεωρητή – φοράνε εξαιρετικά (και σε κάποιες περιπτώσεις, εξωφρενικά) δείγματα της μόδας της εποχής.

Τέσσερα χρόνια αργότερα εμφανίστηκε στον ίδιο περίπου ρόλο σε μια ταινία αντίστοιχου είδους και ύφους (αστυνομικό softcore πολυτελείας σε τζετ σετ φόντο με εξαιρετικό lounge σάουντρακ) «Το αγκίστρι» και πάλι σε σκηνοθεσία Ερρίκου Ανδρέου και παραγωγή Κλέαρχου Κονιτσιώτη. Το επίθετό του, όπως αναφέρεται στα credits, ήταν και πάλι Πλατής, αυτή τη φορά όμως αναφέρεται ως υπαστυνόμος.

Ο Ντίνος Καρύδης ήταν «φίλος» στο Facebook – όχι ότι σημαίνει κάτι αυτό, και σίγουρα όχι κάποια αληθινή γνωριμία ή σχέση – και μου έκανε πάντα εντύπωση πόσο συγκινητικά περήφανος ήταν για την καριέρα της κόρης του (Σμαράγδα Καρύδη), την οποία αφορούσαν σχεδόν όλες οι αναρτήσεις του.

Σε μια άλλη εποχή ίσως – και σε μια άλλη χώρα – θα μπορούσε να είναι αυτή η διπλή εμφάνιση στο πετσί του ίδιου χαρακτήρα να είναι η αφετηρία μιας τηλεοπτικής σειράς με πρωταγωνιστή τον Ντίνο Καρύδη στο ρόλου του αστυνόμου Πλατή.

Παρότι όμως ο εκλιπών υπήρξε ένας ηθοποιός που κέρδιζε τις εντυπώσεις ανεξαρτήτως ρόλου (θυμάμαι τον πατέρα μου να δηλώνει την εκτίμησή του όποτε τον έβλεπε στην τηλεόραση), έμοιαζε καταδικασμένος να είναι πάντα «δεύτερος». Ίσως επειδή ήταν ξανθός. Και κανένας ξανθός δεν έγινε ποτέ σταρ στην «χρυσή» εποχή του βιομηχανικού ελληνικού σινεμά – από τον Φούντα, τον Αλεξανδράκη και τον Παπαμιχαήλ ως τον Καζάκο, τον Γεωργίτση, τον Φέρτη και τον Κούρκουλο.

Πιο κοντά έφτασε ο Λάκης Κομνηνός, αλλά κι εκείνος ήταν υποχρεωμένος να θητεύσει ως Ναζί στην οθόνη λόγω της «εξωτικής» για τα ελληνικά κριτήρια (τα παλιά χρόνια ειδικά) ξανθής του κώμης, μοίρα που δεν απέφυγε και ο Ντίνος Καρύδης, ο οποίος υποδύθηκε τον «λοχαγό Φίσερ» στην ταινία «Αυτοί που μίλησαν με τον θάνατο».

Ο Ντίνος Καρύδης ήταν «φίλος» στο Facebook – όχι ότι σημαίνει κάτι αυτό, και σίγουρα όχι κάποια αληθινή γνωριμία ή σχέση – και μου έκανε πάντα εντύπωση πόσο συγκινητικά περήφανος ήταν για την καριέρα της κόρης του (Σμαράγδα Καρύδη), την οποία αφορούσαν σχεδόν όλες οι αναρτήσεις του.

Πριν από δυο-τρία χρόνια είχε πέσει και θύμα hoax που διέδιδε πρόωρα τον θάνατό του. Νομίζω μάλιστα ότι δεν ήταν η πρώτη φορά και βέβαια, δεν ήταν ο πρώτος επώνυμος κάποιας ηλικίας που βρέθηκε στα τελετουργικά RIP του διαδικτύου όντας ακόμα εν ζωή. «Δεν έφυγα τελικά…γιατί είναι ακριβά τα διόδια» ήταν η απόκριση του τότε στη μακάβρια φήμη.

Daily
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Daily / Παραπονεμένα λόγια: Είναι σκληρό να ζεις καθημερινά στο πετσί σου την «τυραννία της μειοψηφίας» 

Η επανεκλογή του Τραμπ έχει αλλάξει ξαφνικά τον τόνο της δημόσιας συζήτησης, κάνοντάς την πολύ πιο φιλική ως προς τις θέσεις της «λαϊκίστικης δεξιάς».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που την στήριξαν;

Daily / Έκανε τελικά κακό στην Κάμαλα Χάρις η κουστωδία των διάσημων που τη στήριξαν;

Στην Ελλάδα, πάντως, οι διασημότητες συχνά δεν κάνουν τον κόπο καν να δηλώσουν επίσημα την εκλογική στήριξή τους. Απλά, βάζουν υποψηφιότητα οι ίδιοι και οι ίδιες και εκλέγουν απευθείας τους εαυτούς τους σε θέσεις βουλευτών και ευρωβουλευτών.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Daily / Το «πογκρόμ» στο Άμστερνταμ και οι λέξεις που χάνουν το νόημά τους

Μια συντονισμένη απόπειρα να παρουσιαστούν οι φανατικοί οπαδοί της Μακάμπι ως αθώα θύματα ή και ήρωες ακόμα, παρά τις επιθέσεις και τις προκλήσεις στις οποίες προέβησαν πριν και κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας τους εναντίον του Άγιαξ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντος μας

Daily / Bruce Springsteen & the E Street Band: Το ροκ του παρελθόντος και του μέλλοντός μας

«Μετά από 50 χρόνια στον δρόμο, είναι πολύ αργά για να σταματήσουμε τώρα», δηλώνει μ’ ένα διακριτικό μειδίαμα ο 75χρονος ροκ σταρ σ’ ένα νέο ντοκιμαντέρ που παρακολουθεί από απόσταση αναπνοής την πρόσφατη περιοδεία του Μπρους Σπρίνγκστιν και της θρυλικής μπάντας του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ελληνικές σειρές των 90s: comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Daily / Ελληνικές σειρές των '90s: Comfort zone ή ζώνη του λυκόφωτος;

Οι τηλεοπτικές σειρές της πρώτης δεκαετίας των ιδιωτικών καναλιών φαίνονται να έχουν υποκαταστήσει σ’ ένα μεγάλο κοινό τον ρόλο που έπαιζαν για μισό αιώνα σχεδόν οι ελληνικές ταινίες της ακμής του βιομηχανικού σινεμά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

Daily / Στο μεταξύ, η Γάζα πεθαίνει 

«Το Ισραήλ πάνω απ' όλα», έγραψε με εθνικοσοσιαλιστικό ρίγος, αν και ιστορικός του Ολοκαυτώματος, ο Αριέλ Λεκαδίτης αμέσως μετά (και παρά) την ανακοίνωση του εκδοτικού του οίκου ότι διακόπτει τη συνεργασία τους εξαιτίας «των χυδαίων αναρτήσεών του».
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Daily / Η παλιά παραλιακή και η σύγχρονη «Αθηναϊκή Ριβιέρα»

Μια ονομασία που μοιάζει συγχρόνως νεοπλουτίστικη και φτωχομπινέδικη, ειδικά σε όσους από εμάς μεγαλώσαμε στα Νότια και δεν νιώσαμε ποτέ ότι υπήρχε ανάγκη ούτε για τόσο ισοπεδωτική «ανάπλαση» ούτε και για τέτοιους τουριστικούς ευφημισμούς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Όλα είναι λαϊκισμός

Daily / Όλα είναι λαϊκισμός

Δεν επιτρέπεται να συμβαίνουν αντικυβερνητικά γεγονότα. Δεν είναι σωστό. Είναι αχαριστία, είναι cringe, είναι λαϊκισμός. Η αμφισβήτηση είναι λαϊκισμός. Η διαμαρτυρία είναι λαϊκισμός. Η επίκληση του θυμικού είναι λαϊκισμός. Τα μνημόσυνα είναι λαϊκισμός.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ