Κάθε νεκρός θέλει τον δρόμο του

Κάθε νεκρός θέλει τον δρόμο του Facebook Twitter
Όχι, αγάπη μου, η δικαιοσύνη δεν είναι «τυφλή» ούτε ο έρωτας. Μπορεί να ήταν κάποτε, δεν είναι πια. Εικονογράφηση: bianka/LIFO
0

ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΕΔΩ, στην ίδια καβάτζα. Στο ίδιο παγκάκι. Ήθελα να ’ξερα πώς με βρίσκεις. Έχετε drone στον Παράδεισο και η Σάντα Πέτρα κρατάει το κοντρόλ; 

Με συγχωρείς για τη λέξη, ξέρω, εδώ είναι η Κόλαση και ο Παράδεισος. Δεν περίμενα ότι θα σε ξαναδώ μετά από αυτά που δεν έγιναν στο Εφετείο. Δεν είμαι καλή παρέα σήμερα. Είμαι και βραχνιασμένη. Ήθελες καραόκε; 

Και δεν έχω να σου πω και τίποτα νέα από τη showbiz να περάσει η ώρα. Ο κουίρ αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ δεν τα πάει πολύ καλά. Η Αννούλα η Βίσση τα πάει τέλεια. Και για μένα δεν έχω να σου πω πολλά, κοιμάμαι πολύ αργά, έχω ταχυπαλμίες και καπνίζω σαν φουγάρο. Με γκάζι ανοιχτό. Τζινάβεις.

Πάνε έξι χρόνια και κάθε φορά, όπου πάω και ακούω το όνομά σου, νομίζω ότι πηγαίνω στην ίδια κηδεία ξανά και ξανά. είτε διαβάζουν ποιήματα είτε φωνάζουν συνθήματα. Άλλη κηδεία για τον Ζακ Κωστόπουλο, άλλη κηδεία για τη Zackie Oh, άλλη κηδεία για τα κουίρ θύματα, άλλη κηδεία για τα ανυπεράσπιστα θύματα, άλλη για τους οροθετικούς. Ακόμα και όταν απλώς σε αναφέρουν νιώθω πως βρίσκομαι μέσα σε ένα τελετουργικό απόλυτα ιδιωτικό και μυσταγωγικό.

Λένε πως όταν ξέρεις παραπάνω από δύο άτομα στη ζωή σου που έχουν συμμετάσχει σε ριάλιτι σημαίνει πως ζεις στις παρυφές των «διάσημων» ανθρώπων. Λέω πως αν ξέρεις παραπάνω από δύο ανθρώπους που δολοφονήθηκαν στη μέση του δρόμου από μπάτσους και φασίστες ζεις στις παρυφές των ετοιμοθάνατων.

Η φωνή μου μπασάρει, κάθε μου λέξη αρθρώνεται δύσκολα, και αν δεν πάρω βαθιές ανάσες, δεν θα καταφέρω να ολοκληρώσω την πρότασή μου. Θέλω να είμαι σίγουρη πως αν με ακούς θα με ακούς καλά και φοβάμαι μην ξυπνήσω τα «κακά πνεύματα». Στα σκαλιά του Εφετείου κατάλαβα ότι πια τελείωσαν οι κηδείες σου. Γιατί εκεί παρακολούθησα την κηδεία της Δικαιοσύνης.

Νόμιζα πως είχα μάθει να αποχαιρετώ∙ανθρώπους, σπίτια, μυρωδιές, καναπέδες και καβάτζες στην Αθήνα. Νόμιζα ότι μπορώ να σβήνω «αγκαλιές» από την ατζέντα μου. Να έχω την ταχύτητα να αλλάξω διαδρομή πριν περάσω από τον δρόμο σου. Και πάντα να περνάω από τον δρόμο σου. Πώς γίνεται κάθε δρόμος να έχει τον νεκρό του, αλλά όχι κάθε νεκρός τον δρόμο του;

Θυμάμαι το βράδυ που χτύπησαν τα κινητά μας. Τα sms έγραφαν «Μην πάτε προς Εξάρχεια». Ήμασταν δεν ήμασταν 25 ετών. Εκείνος ήταν 15. Τον είχε δολοφονήσει ένας μπάτσος στα Εξάρχεια. Ένας από αυτούς που προσβάλλονται όταν τους λένε «μπάτσους». Βγήκαμε έξω, καπνίζαμε και μιλούσαμε στο τηλέφωνο με κόσμο που ήταν εκεί κοντά. «Μην έρθετε», μας έλεγαν. «Τα Εξάρχεια καίγονται». Καθίσαμε στα πεζούλια. Αγωνία, απελπισία και Y2K απομεινάρια από τα ηχεία κάθε φορά που ανοιγόκλεινε η πύλη. Μετά το κακό μαντάτο ήταν αδύνατο να ξανασπρώξουμε τη βαριά πόρτα του Sodade.

Λένε πως όταν ξέρεις παραπάνω από δύο άτομα στη ζωή σου που έχουν συμμετάσχει σε ριάλιτι σημαίνει πως ζεις στις παρυφές των «διάσημων» ανθρώπων. Λέω πως αν ξέρεις παραπάνω από δύο ανθρώπους που δολοφονήθηκαν στη μέση του δρόμου από μπάτσους και φασίστες ζεις στις παρυφές των ετοιμοθάνατων. Μπορεί κάθε πρωί που πίνω τον καφέ μου και μιλάω με τη γάτα μου να είμαι μια «διάσημη μελλοθάνατη» και να μην το ξέρω. Το μόνο που εύχομαι είναι, ό,τι κι αν συμβεί, να το συναντήσουμε μαζί. 

Είναι πολιτικά ορθή η λέξη «παράδεισος» για κάποιον που δολοφονήθηκε μπροστά στα μάτια τόσων ανθρώπων αβοήθητος; Τι κοινό έχουν όσοι πεθαίνουν στον δρόμο κι εμείς που σας πενθούμε; Ο Παύλος, ο Σαχζάτ, εσύ, η Κυριακή, όλα τα κορμιά που έβαψαν κόκκινα τα τσιμέντα και άναψαν φωτιά στις νύχτες μας. 

Νομίζαμε ότι οι rainbow σημαίες, τα σύμφωνα συμβίωσης και η πτώση της Χρυσής Αυγής συμβόλιζαν το καλύτερο αύριο για εμάς. Κάναμε λάθος. Κυκλοφορούν ανάμεσά μας όταν περπατάμε αγκαλιά. Μας σημαδεύουν με τα μάτια. Νομίζαμε ότι η σεξουαλική απελευθέρωση και τα πάρτι ήταν το αντίδοτο σε ό,τι μας «πατούσε» κάτω από μικρά παιδιά. Μετρήσαμε κι άλλους, κι άλλες, κάναμε λάθος. Νομίζαμε ότι ο έρωτας θα έρχεται με τον ήχο sms του Νokia 3210. Κάναμε λάθος. 

Όχι, αγάπη μου, η δικαιοσύνη δεν είναι «τυφλή» ούτε ο έρωτας. Μπορεί να ήταν κάποτε, δεν είναι πια. Τον έχω δει να με κοιτάζει που τον κοιτάζω και μετά να μας κοιτάζουν να περπατάμε μαζί. Μισό το μάτι τους.

Δεν θέλω να κρατάω το κινητό μου. Θέλω να κρατάω το χέρι σου ή τον ώμο σου. Και το τσιγάρο μου. Μπορώ; 


 

Οπτική Γωνία
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αθήνα: Η βιώσιμη κινητικότητα ως εικονική πραγματικότητα

Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας / Γιατί δεν μπορούμε να περπατήσουμε ή να μετακινηθούμε με ποδήλατο στην Αθήνα;

Για άλλη μία χρονιά η Αθήνα βλέπει τη βιώσιμη κινητικότητα ως μια επετειακή εκδήλωση και η προοπτική να αποκτήσει ένα σχέδιο που θα δώσει προτεραιότητα στον πεζό και τον ποδηλάτη είναι θολή.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Η κυβέρνηση ανησυχεί για τις συνέπειες που θα έχει η στροφή της Γερμανίας στο Μεταναστευτικό

Βασιλική Σιούτη / Η κυβέρνηση ανησυχεί για τις συνέπειες που θα έχει η στροφή της Γερμανίας στο Μεταναστευτικό

Η Γερμανία πιέζει εδώ και καιρό την Ελλάδα να αυξήσει τα επιδόματα προς τους πρόσφυγες και τους μετανάστες, για να μην αποτελούν παράγοντα έλξης τα δικά της υψηλότερα επιδόματα.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κυριάκος Πιερρακάκης: «Μην εγκλωβιζόμαστε σε τοτέμ, σύμβολα και ταμπού άλλων δεκαετιών»

Συνέντευξη / «Θέλουμε ένα δημόσιο σχολείο ανοιχτό, ελεύθερο, ψηφιακό, που θα λειτουργεί με ασφάλεια και κανόνες»

Λίγο μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, ο υπουργός Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κυριάκος Πιερρακάκης απαντά σε όλα τα κρίσιμα ερωτήματα για τα πολυετή εκπαιδευτικά προβλήματα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Η αντεπίθεση της «λαϊκής δεξιάς» της ΝΔ

Βασιλική Σιούτη / Η αντεπίθεση της «λαϊκής δεξιάς» της ΝΔ

Οι μέρες της απόλυτης ησυχίας τελειώνουν και για τη Νέα Δημοκρατία, όπως φαίνεται από την οργανωμένη παρέμβαση των έντεκα βουλευτών της, με την οποία αμφισβητούν την προστασία των ευάλωτων οφειλετών.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Τζον Τασιούλας: «Με ανησυχεί που οι νέοι χάνουν την πίστη τους στη δημοκρατία»

Οπτική Γωνία / Τζον Τασιούλας: «Με ανησυχεί που οι νέοι χάνουν την πίστη τους στη δημοκρατία»

Ο Ελληνοαυστραλός καθηγητής Ηθικής και Νομικής Φιλοσοφίας στο τμήμα Φιλοσοφίας του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης μιλά στη LiFO για τις συνέπειες της διείσδυσης των νέων τεχνολογιών στη σύγχρονη δημοκρατία αλλά και για το τι μας διδάσκει ο Αριστοτέλης για την ΑΙ. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να ζήσουμε ένα νέο Τσερνόμπιλ ή μια Φουκουσίμα;

Οπτική Γωνία / Είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να ζήσουμε ένα νέο Τσερνόμπιλ ή μια Φουκουσίμα;

Μπορεί η πυρηνική ενέργεια να είναι η απάντηση στο ενεργειακό πρόβλημα και να συμβάλει στην καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης; Ο καθηγητής Πυρηνικής Φυσικής Θανάσης Γεράνιος εξηγεί.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Και οι νεκροί ας θάψουν τους νεκρούς τους *

Οπτική Γωνία / Και οι νεκροί ας θάψουν τους νεκρούς τους *

Όποιος και αν εκλεγεί νέος πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ, όποιος και αν εκλεγεί νέος πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, τίποτα ουσιαστικό δεν πρόκειται να αλλάξει σε ό,τι αφορά το πολιτικό σκηνικό και μια ενδεχόμενη αναδιάταξή του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΕΛΑΚΗΣ
Το κινητό στην τσάντα ή για τον θρίαμβο μιας ιδεολογίας

Λοξή Ματιά / Το κινητό στην τσάντα ή για τον θρίαμβο μιας ιδεολογίας

«Δεν υπάρχει κανένας επαρκής κοινωνικός λόγος να υπάρξει ένα iPhone 16 στη θέση του προηγούμενου μοντέλου. Ωστόσο, όπως βλέπουμε, όλα πρέπει να δείχνουν πως η απόλαυση του χρήστη θα ενταθεί σε τέτοιο βαθμό ώστε αυτό για το οποίο δεν υπήρχε καμιά ανάγκη να υπάρξει να πρέπει υποχρεωτικά να συμβεί και να γιορταστεί»
ΝΙΚΟΛΑΣ ΣΕΒΑΣΤΑΚΗΣ