H Αθήνα άκουσε τη hard techno του Klangkuenstler για εφτά ώρες σερί

Unreal Germany για πρώτη φορά στην Ελλάδα Facebook Twitter
Στο πάρτι του στην Αθήνα, το Σάββατο 21/9, πρώτο του Unreal Germany στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Velocity, o Klangkuenstler ήταν συγκλονιστικός.
0


ΙΣΩΣ ΝΑ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ αντιφατικό αλλά ο Klangkuenstler, που ξεκίνησε την ανέλιξή του ως DJ το 2012, έπαιζε τότε αμιγώς low-beat house μουσική στο Βερολίνο. Λέγεται πως μερικά χρόνια αργότερα, κι αφού οι φίλοι του τον προέτρεψαν να τους ακολουθήσει σε μερικά hard techno rave parties, ερωτεύτηκε αυτούς τους βαρύτερους βιομηχανικούς ήχους, μουσική που έτσι κι αλλιώς γνώρισε νέα νιότη προς τα τέλη των '10s και δη μετά τους περιορισμούς του Covid.

Κοντά στο ‘18 αρχίζει να ξεφεύγει από τον έως τότε γνωστό ήχο του και προσεγγίζει minimal techno ήχους (χαρακτηριστικούς για Βερολίνο), με πολλά από τα releases του / extended plays να είναι υπνωτιστικά, όπως αρμόζει στον χώρο, με πρώτο ίσως EP που θυμίζει τον τωρινό του ήχο το «Cathedral of Saw». Το ’19, με την κυκλοφορία του «Balthazar», αρχίζουμε να ερχόμαστε σε επαφή με τον ήχο που τον συντροφεύει και σήμερα.

Το πάρτι θα διαρκούσε έξι-εφτά ώρες με μοναδικό στο lineup τον ίδιο, δίχως να ανοίγει ή να κλείνει κάποιος local artist. Η διάθεση ήταν ομολογουμένως κορυφαία, όλοι χόρευαν και το πάρτι έγινε την κατάλληλη στιγμή sold out, ώστε να μην είναι ποτέ ασφυκτικά γεμάτο κόσμο.

Βέβαια, αν ανατρέξεις ακόμη και στα παλιότερά του κομμάτια, θα βρεις συνδέσεις μεταξύ του τότε ήχου του και του σύγχρονου, με τα βασικά beats πολλές φορές να συνάδουν. Τα πιο γνωστά του τραγούδια έχουν χαρακτηριστική εισαγωγή, κορύφωση και σβήσιμο σαφώς διαχωρισμένα μεταξύ τους, και ο ήχος τους είναι industrial και σκοτεινός.

Unreal Germany για πρώτη φορά στην Ελλάδα Facebook Twitter
Πολλοί λένε πως ο Klang έχει δώσει νέο όνομα στη hard techno.

Πλέον ηγείται στη hard techno σκηνή με κυκλοφορίες σε μεγάλα label groups, όπως το Exhale της Amelie Lens και το label 44 του επίσης Γερμανού και φίλου του, Kobosil. Μερικά από τα set του είναι από τα πιο πετυχημένα του Boiler room.

Έχει κάνει curate τα δικά του δωρεάν raves, για κόσμο που δεν μπορεί οικονομικά να ακολουθεί σε μεγάλα πάρτι, δίνοντας πνοή στον χώρο και φέρνοντας αναμνήσεις από τα πρώτα raves και την απαρχή αυτής της κουλτούρας.

Στο ίδιο αυτό πνεύμα ισότητας, πρωταγωνιστεί στα πανευρωπαϊκής φήμης πάρτι του Unreal Germany, με διακριτό τους σημείο το booth στο κέντρο του χώρου και την απουσία VIP εισιτηρίων, ώστε όλοι να έχουν την ευκαιρία να βρεθούν κοντά στον DJ. Τα πάρτι αυτά επίσης χαρακτηρίζονται συχνά από extended sets, αντί για συχνές εναλλαγές DJs, ώστε να υπάρχει συνέχεια αντί απότομων αλλαγών στη διάθεση.

Στο πάρτι του στην Αθήνα, το Σάββατο 21/9, πρώτο του Unreal Germany στην Ελλάδα, σε συνεργασία με το Velocity, ήταν συγκλονιστικός. Το πάρτι θα διαρκούσε έξι-εφτά ώρες, με μοναδικό στο lineup τον ίδιο, δίχως να ανοίγει ή να κλείνει κάποιος local artist. Η διάθεση ήταν ομολογουμένως κορυφαία, όλοι χόρευαν και το πάρτι έγινε την κατάλληλη στιγμή sold out, ώστε να μην είναι ποτέ ασφυκτικά γεμάτο κόσμο.

Unreal Germany για πρώτη φορά στην Ελλάδα Facebook Twitter
Aν πρόσεχες το σετ του λίγο περισσότερο, υπήρχαν επαναλαμβανόμενα μουσικά μοτίβα που το έδεναν, σχεδόν σαν live DJ set, αναδεικνύοντας το ταλέντο του σε αυτό που κάνει και δίνοντας έντονα την αίσθηση πως προσπαθεί να πει μια ιστορία, όχι απλώς να παίξει μουσική.
Unreal Germany για πρώτη φορά στην Ελλάδα Facebook Twitter
Ο ήχος ήταν καλός στα πιο πολλά σημεία, αν και φιμωμένος μερικές φορές, ενώ τα φώτα σωστά, χωρίς πολλές οθόνες ή lasers να σε αποσπούν, αλλά απόλυτα ταιριαστά με το είδος της μουσικής που πήγαινες να ακούσεις.

Ο ήχος ήταν καλός στα πιο πολλά σημεία, αν και φιμωμένος μερικές φορές, ενώ τα φώτα σωστά, χωρίς πολλές οθόνες ή lasers να σε αποσπούν, αλλά απόλυτα ταιριαστά με το είδος της μουσικής που πήγαινες να ακούσεις. Δεν έλειψαν τα λάθη στην οργάνωση, μιας και η ζέστη ήταν για μια ακόμη φορά σχεδόν ανυπόφορη, από την αρχή κιόλας του πάρτι (όπως και με τον KAS:ST τον Απρίλη), κάτι δυνητικά επικίνδυνο όταν σε έναν χώρο υπάρχει τόσος κόσμος. Η ζέστη συνδυάστηκε με ανεπάρκεια νερού για λίγη ώρα μετά τις πέντε και διορθώθηκε λίγο αργότερα.

Πολλοί λένε πως ο Klang έχει δώσει νέο όνομα στη hard techno, γνώμη που με βρίσκει απόλυτα σύμφωνο. Το σετ του είναι αδιάκοπο, αμείλικτο και οι «κοιλιές» και οι παύσεις λάμπουν διά της απουσίας τους. Ένιωθες το ένα χτύπημα μετά το άλλο, από νωρίς ακόμη, με τόσο έντονες κορυφώσεις που καμιά φορά τίποτα δεν σε προετοίμαζε. Τις δικές του τεράστιες techno επιτυχίες όπως το «Die Welt Brennt» και το «Mein Wille» συντρόφευσαν νοσταλγικές αναφορές σε '90s trance κομμάτια που εξύψωσαν το genre εκείνη την εποχή.

KlangKuenstler - Die Welt Brennt

Aν πρόσεχες το σετ του λίγο περισσότερο, υπήρχαν επαναλαμβανόμενα μουσικά μοτίβα που το έδεναν, σχεδόν σαν live DJ set, αναδεικνύοντας το ταλέντο του σε αυτό που κάνει και δίνοντας έντονα την αίσθηση πως προσπαθεί να πει μια ιστορία, όχι απλώς να παίξει μουσική. Ακόμη, προοικονομούσε μερικά από τα πιο δυνατά του κομμάτια κατά τη διάρκεια του σετ, προσδίδοντας ανυπομονησία και ενθουσιασμό για τη συνέχεια. Δεν μπορώ να γνωρίζω αν ισχύει, πάντως εξέπεμπε μια μελαγχολία, η οποία χαρακτήριζε έντονα το σετ του.

Το αποτέλεσμα όμως δεν ήταν να σε ρίχνει, αντιθέτως η μουσική του, όσο βιομηχανική κι αν είναι, χαρακτηρίζεται από έντονο συναίσθημα και είναι πάντοτε ανεβαστική. Είναι σπάνιο ένα τόσο μεγάλο σετ ενός καλλιτέχνη να μην κουράσει ποτέ. Ακόμη, σε ό,τι story κι αν ανεβάσαμε, έμπαινε προσωπικά να το δει και να ευχαριστήσει για την παρουσία μας, κάτι που έχει επίσης τη σημασία του μετά από μια τόσο έντονη βραδιά. Συνολικά ένα πάρτι for the books, κι ανυπομονώ για τη συνέχεια της χειμερινής σεζόν στην Αθήνα.

Klangkuenstler ft. Obernauer - Mein Wille

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Σοστακόβιτς: Ο συνθέτης που έγραψε το σάουντρακ της ρωσικής ιστορίας

Μισός αιώνας συμπληρώνεται φέτος από τον θάνατο του Ντμίτρι Σοστακόβιτς και η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών ερμηνεύει το Κοντσέρτο του για βιολί και ορχήστρα με σολίστα τον Βαντίμ Ρέπιν. Με αυτήν την αφορμή, η Ματούλα Κουστένη ξετυλίγει μια ιστορία ζωής και μουσικής που καθορίστηκε τόσο από την πολιτικές εξελίξεις και το πλαίσιο του σοβιετικού καθεστώτος, όσο και από τις προσωπικές επιλογές του μεγάλου Ρώσου συνθέτη.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Το αριστουργηματικό σετ των Pan Pot στην Αθήνα

Μουσική / Pan Pot: Πόσο καταπληκτική μουσική παίζει αυτό το δίδυμο;

Δεν είναι πλέον εικοσάρηδες, αλλά δεν καταφεύγουν μονάχα σε νοσταλγικούς ήχους. Συνεχίζουν να καθορίζουν ηχητικά το μέλλον της techno, κάτι που απέδειξαν και στο extended σετ τους στην Αθήνα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΒΟΥΡΛΑΚΟΣ
«Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Lifo Videos / «Στην αρχή με ενοχλούσαν τα σχόλια για το Ozempic, όχι όμως πια»

Η Marseaux, μια από τις πιο αναγνωρίσιμες φωνές της σύγχρονης ελληνικής ποπ σκηνής μιλά για την τυχαία της συνάντηση με το τραγούδι αλλά και για τις προσωπικές δυσκολίες που έχει αντιμετωπίσει και την έφεραν μέχρι το σήμερα.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Μουσική / Το νέο ντοκιμαντέρ για τους Led Zeppelin αφήνει απ’ έξω την σκοτεινή πλευρά τους

Το Becoming Led Zeppelin εξερευνά τις συνθήκες δημιουργίας του θρυλικού συγκροτήματος αγνοώντας την ακολουθία από σατανιστικές τελετουργίες, γκρούπις, ηρωίνη, όργια και κακοποιήσεις που σημάδεψαν την μετεωρική τους διαδρομή
THE LIFO TEAM
H ψευδαίσθηση της «ανακάλυψης» μουσικής στις επιμελημένες playlists του Spotify

Μουσική / Ανακαλύπτουμε πράγματι μουσική στο Spotify ή ζούμε μια ψευδαίσθηση;

Αρχικά, τις επιμελημένες playlists της δημοφιλούς πλατφόρμας τις έφτιαχναν επαγγελματίες, που προσλαμβάνονταν για το γούστο και την κρίση τους. Όμως, πια τα πράγματα δεν λειτουργούν έτσι. Και παρότι μας περιβάλλει ένας ωκεανός ήχων, το Spotify αρκείται στο να μας κρατά αποκλεισμένους στο νησί μας.
THE LIFO TEAM
Πιοτρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι (1840-1893)

Μουσική / Τσαϊκόφσκι: Πώς μπορεί ο κορυφαίος συνθέτης να ενοχλεί τη σημερινή Ρωσία;

Στη Ρωσία θεωρούν αδιανόητο το να φέρει η εθνική τους κληρονομιά ομοφυλοφιλική ταυτότητα, ακόμα κι αν πρόκειται για τον συνθέτη της «Λίμνης των κύκνων» και του «Καρυοθραύστη», καθώς και της «Παθητικής συμφωνίας», η οποία ίσως προμηνύει τη φημολογούμενη κρατική δολοφονία του. Με αφορμή την παράσταση που ανεβαίνει στην Εθνική Λυρική Σκηνή ανατρέχουμε στα νέα στοιχεία για τη ζωή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Μουσική / Λουκιανός Κηλαηδόνης (1943-2017): Μια ζωή

Σαν σήμερα πεθαίνει ο «φτωχός και μόνος κάου-μπόυ», που την εποχή της επικράτησης του πολιτικού τραγουδιού στη χώρα μας πρότεινε την επανασύνδεση με τον Αττίκ και τον Κώστα Γιαννίδη, αλλά και την αμερικανική τζαζ, country και σουίνγκ μουσική.
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ
Βασίλης Λούρας: «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Μουσική / «Η Κάλλας θα είναι πάντα ένα σύμβολο δύναμης για τους φοβισμένους»

Το ντοκιμαντέρ «Μαίρη, Μαριάννα, Μαρία: Tα άγνωστα ελληνικά χρόνια της Κάλλας» που έγραψε και σκηνοθέτησε ο Βασίλης Λούρας -και θα κυκλοφορήσει σύντομα στους κινηματογράφους από το Cinobo- είναι μια συναρπαστική ταινία για την Κάλλας που αποκαθιστά την αλήθεια για τα χρόνια της στην Ελλάδα αλλά και για τη θυελλώδη σχέση της με τη χώρα που η μεγάλη ντίβα θεωρούσε πατρίδα.
M. HULOT
67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ