Μπορεί η Ινδία να είναι η γενέτειρα του αρχαίου ερωτικού οδηγού, Κάμα Σούτρα, όπου υπάρχουν οδηγίες για διάφορες στάσεις στο σεξ και τις διάφορες τεχνικές ενός φιλιού, αλλά η σύγχρονη ινδική κοινωνία αποφεύγει τα την ανταλλαγή φιλιών. Αυτή η τάση τώρα δείχνει πως σταδιακά αλλάζει.
Όπως αναφέρει η New York Times, μπορεί η Μαχαμπαράτα να είναι το πρώτο γραμμένο έπος όπου αναφέρεται για πρώτη φορά στην ιστορία της ανθρωπότητας, η ανταλλαγή φιλιών μεταξύ των ανθρώπων, αλλά οι ασιατικές κοινωνίες δεν συνέχισαν τις πρακτικές των προγόνων τους.
Οι άνθρωποι βλέπουν τις εκδηλώσεις αγάπης με επιφυλακτικότητα, ενώ το φιλί στο στόμα θεωρείται μία «αηδιαστική» συνήθεια της Δύσης.
Το κλίμα όμως αντιστρέφεται, σύμφωνα με μία έρευνα του James Witte, καθηγητή κοινωνιολογίας στο Πανεπιστήμιο George Mason της Βιρτζίνια, καθώς πάνω από τους μισούς Ινδούς που συμμετείχαν στη δημοσκόπηση, υποστήριξαν ότι αντάλλαζαν φιλιά αρκετές φορές μέσα στην εβδομάδα.
Η έρευνα πραγματοποιήθηκε διαδικτυακά, όπου το δείγμα που επιλέχθηκε δεν ήταν τυχαίο. Ο καθηγητής εξηγεί ότι επέλεξε επιτηδευμένα, μορφωμένους, νεότερους ηλικιακά, αστούς από την Ινδία, που έχουν πρόσβαση στο Διαδίκτυο.
Αναλυτικά, από τους 112 συμμετέχοντες, το 24,1% δήλωσε ότι φιλιόταν παθιασμένα, πολλές φορές ημερησίως, αλλά σε ερώτηση για το αν η έκφραση της αγάπης γίνεται και δημοσίως, το 41,1% αποφάνθηκε ότι δεν θα μπορούσε να διανοηθεί κάτι τέτοιο.
Σημαντικό ρόλο για την κοινωνική αυτή αλλαγή παίζει και το Bollywood, καθώς μετά τη λήξη της λογοκρισίας στα φιλιά τη δεκαετία του '90, ο Shah Rukh Khan που θεωρείται ένας ηθοποιός με τεράστια επιρροή φίλησε πραγματικά για πρώτη φορά στα χείλη την ηθοποιό Katrina Kaif, πέρυσι στην ταινία Jab Tak Hai Jaan.
Όπως σχολιάζει ο δόκτορας Srivastava το φιλί του Shah Rukh Khan αποτελεί πρότυπο για τη σημερινή κοινωνία, καταφέρνοντας να μετατρέψει την ερωτική πράξη, σε κάτι αποδεκτό για τη σημερινή ινδική κοινωνία.
Η χώρα σημειώνει σημαντική πρόοδο και στην αμφιλεγόμενη παράδοση των προσυμφωνημένων γάμων, καθώς οι γονείς αρχίζουν και προσφέρουν τη δυνατότητα στη νύφη να ασκήσει βέτο στην επιλογή του γαμπρού.
σχόλια