Η Τρέισι Εμιν πενηντάρισε. Το "τρομερό παιδί" της Βρετανικής Τέχνης, σε όλη τη διάρκεια της καριέρας της έκανε πολλές συνεντεύξεις και δηλώσεις στο BBC. Κι αυτό τώρα με τη σειρά του της το ανταποδίδει με ένα επετειακό αφιέρωμα, στο οποίο μας θυμίζει πόσο ταλαντούχο άτομο είναι, αλλά και πόσο διασύρθηκε από τον τύπο, που είχε στο στόχαστρο κάθε της δήλωση και κάθε κίνηση στην προσωπική της ζωή. Βεβαίως και το κορίτσι μας προκαλούσε: Εβγαινε στην τηλεόραση τύφλα μεθυσμένη....
"Οι άνθρωποι που αγαπούν τη δουλειά μου, την αγαπούν", είχε δηλώσει. "Στους υπόλοιπους απλώς φαίνεται συναισθηματική ή άξεστη". Οι δηλώσεις της Εμιν ήταν πάντα αιρετικές. Σήμερα φαίνονται απλώς εμπρηστικές. "Η τέχνη είναι σαν ένα εραστή". Είναι μια δήλωσή της που συνόδευσε την καταστροφή των σπουδαστικών της έργων.
Τo πιο γνωστό της έργο είναι το κρεβάτι της. Με λεκιασμένα σεντόνια, βρώμικα εσώρουχα, θεωρείται ως μια από τις αντιπροσωπευτικότερες εγκαταστάσεις του καλλιτεχνικού ρεύματος που άλλαξε την εικαστική εικόνα της Μεγάλης Βρετανίας στη δεκαετία του '90. Η Εμιν ήταν μέρος της ομάδας των Britartists ή αλλιώς YBAs (Young British Artists). Εξίσου ενυπωσιακά ήταν τα αραχνοειδή της σχέδια και τα έργα μεγάλης κλίμακας "νέον".
Το μεγάλο της έργο "Everyone I Have Ever Slept With", ήταν ένα αντίσκοινο στο οποίο ανέφερε τους 102 ανθρώπους με τους οποίους είχε κοιμηθεί. Ανήκε στον Σαάτσι και κάηκε σε μια πυρκαγιά της αποθήκης της εταιρίας στην οποία ήταν αποθηκευμένο το έργο. Τόσος κόπος χαμένος... (αφήστε που το νουμεράκι αυτό, το 102 δε βλέπω να το φτάνουμε ούτε και οι δυο μαζί). Τέλος πάντων...
Η Τρέισι Εμιν έχει εκπροσωπήσει τη Μεγάλη Βρετανία στη Μπιενάλε της Βενετίας. Εχει τιμηθεί όσο λίγοι συνομήλικοί της καλλιτέχνες και έχει πάρει τον τίτλο του CBE ( Commander of the British Empire).
σχόλια