Η Σοφία Γεωργοβασίλη έκανε την πρώτη της μικρού μήκους

Η Σοφία Γεωργοβασίλη έκανε την πρώτη της μικρού μήκους Facebook Twitter
0

Βάλε μουσική να σου πω ιστορίες...

Η ταινία And No More Shall We Part, μια πολύ απλή ιστορία που κρατάει μόνο 13 λεπτά. Πρόκειται για την πρώτη ταινία της Σοφίας Γεωργοβασίλη. Θα προβληθεί το Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου, στο Γ' Διαγωνιστικό ελληνικών ταινιών μικρού μήκους στην Οπερα-Οντεόν, στις 5.30 το απόγευμα.

Ο Λάμπρος Κτεναβός και η Ηλέκτρα Νικολούζου που πρωταγωνιστούν, είναι ένα ζευγάρι που αγαπιέται. Ετσι αρχίζει. Μέσα στο φυσικό χρόνο αυτών των λίγων λεπτών τους συμβαίνουν τα πάντα. Ξεκινάνε κάπως και καταλήγουν κάπως.

Δείχνει ένα ζευγάρι νέο και με ποιο τρόπο επικοινωνεί ο ένας στον άλλο τις ανάγκες του. Μέσα σε δεκατρία λεπτά, ενώ ξεκινάνε να κάνουν έρωτα, στο τέλος σκοτώνονται. Χωρίς να καταλάβεις το γιατί.

Το μαύρο λιβάδι

Η Σοφία για την ταινία της:

"Είναι ένα προσωπικό μου βίωμα από μια προηγούμενή μου σχέση. Είχαμε έναν έντονο τσακωμό και εγώ είχα τρομάξει πολύ από την αντίδραση τη δική μου και έγραψα ένα αυτό το σενάριο.
Δεν είναι το πρώτο μου. Πάντα έγραφα. Σκεφτόμουν να δοκιμάσω με τον κινηματογράφο, αλλά όλο το ανέβαλλα. Το είχα πεί στη φίλη μου, τη Χριστίνα Μουμούρη, η οποία είναι διευθύντρια φωτογραφίας, ένα κορίτσι-κομάντο και κάποια στιγμή ήρθε και μου είπε "έχεις τίποτα φτηνό να γυρίσουμε;". Ετσι έγιναν τα πράγματα. Κάναμε ενάμισι μήνα πρόβες και γυρίσαμε την ταινία σε δυο απογεύματα. Δεν είχα άλλα χρήματα.

Αλλά είμαι χαρούμενη. Εβαλα ένα στοίχημα και το κέρδισα. Με τον εαυτό μου πρώτα από όλα"

Η Σοφία για τη Σοφία :

"Εγώ ζωγράφος ήθελα να γίνω και δεν έγινα ποτέ. Ηθελα να φύγω και να σπουδάσω στο Λονδίνο. Μεσολάβησε ο θάνατος του μπαμπά μου και έπαθα μια άρνηση -γιατί ήταν ζωγράφος- και μετά άρχισα να κάνω ότι νάναι.
Βοηθός σε σχεδιαστή μόδας, σε τυπογραφείο, σε αργυροχρυσοχοίο, δούλεψα σε άπειρα μπαρ, άπειρα, μέχρι φέτος δούλευα και το 2003 έκανα ένα σεμινάριο παντομίμας με την Ασπασία Κράλλη.
Εκανε μετά η Ασπασία μια παράσταση και πήρε και εμένα που δεν ήμουν επαγγελματίας.
Αυτό το πράγμα, χωρίς να μπορώ να το εξηγήσω μου έκανε νόημα.Μου έκανε πολύ νόημα, ενώ είχα περάσει από διάφορα στάδια και δε στάθηκα πουθενά.
Μπήκα στη δραματική σχολή, τελείωσα το 2007, και έπαιξα στο μαύρο Λιβάδι. Στο θέατρο έχω κάνει όλες και όλες 5 δουλειές."

Για τις σχέσεις:

"Αυτό που συμβαίνει στην ταινία, μου συνέβη στην προηγούμενή μου σχέση.
Ελεγα "πριν δέκα λεπτά ήμασταν καλά, τι πήγε λάθος μέσα σε δέκα λεπτά;"
Αυτό το παιχνίδι με απασχολεί πάρα πολύ, το πως μπορεί να χαθεί η μπάλα σε μια επικοινωνία. Δηλαδή, τώρα εμείς επικοινωνούμε. Θα πω κάτι, εσύ θα το πάρεις διαφορετικά, δε θα καταλάβεις την πρόθεσή μου, θα μου πεις κάτι άλλο και θα αρχίσει μια παρανόηση. Αυτό με τρομάζει πολύ. Νομίζω ότι αυτό που με ενδιαφέρει περισσότερο από όλα τελικά είναι οι διαπροσωπικές σχέσεις. Είναι το πιο δύσκολο πράγμα στον κόσμο και με απασχολεί καθημερινά."

Για το σπίτι:

"Γιατί με ενδιαφέρουν οι σχέσεις; Ισως επειδή έχω μεγαλώσει σε πολύ δύσκολο περιβάλλον.
Μεγάλωσα ως μοναχοπαίδι, αλλά έχω ένα αδερφό με τον οποίο γνωρίστηκαμε όταν είμασταν πια μεγάλοι. Μεγάλωσα με τη γιαγιά μου, τους θείους μου, σε εργατικές κατοικίες, είχαμε πολλά ναρκωτικά μέσα στο σπίτι, ο πατέρας μου πέθανε από αυτό."

"Κάποια στιγμή κατάλαβα γιατί, -ενώ μου αρέσει-, δε με αφορά ο πολιτικός κινηματογράφος. Εμένα, όταν ήμουνα μικρή, επειδή το περιβάλλον μου καιγόταν από θέματα καθημερινά, επιβίωσης, δύσκολα θέματα, δεν υπήρχε πολιτική συζήτηση στην οικογένεια. Ας πούμε προχθές, πήγα σε μια φίλη μου που η κόρη της είναι 15 και ήξερε τα πάντα, για τη δεξιά, την αριστερά. Εγώ στην ηλικία της ήμουν ανίδεη.
Σκεφτόμουν πως τελικά, σε επηρεάζει πολύ ο τρόπος που μεγαλώνεις. Εμένα με αφορά να μιλήσω για σχέσεις σε όλα τα επίπεδα και αυτό μπορείς μετά να το αναγάγεις και στην πολιτική και στην κοινωνία, μπορείς να το ανοίξεις. αλλά οι σχέσεις με καίνε."

Η πόλη:

"Είμαι παιδί της πόλης, παιδί του κέντρου. Με ενδιαφέρει πολύ και τώρα μεγαλώνοντας, αρχίζουν μέσα μου και οι συγκρούσεις, σε σχέση με την πόλη που ζω.

Η πόλη με φρικάρει πολλές φορές άλλες με κάνει και αισθάνομαι υπέροχα με απασχολεί αλλά δεν ξέρω τι να κάνω. Επηρεάζομαι από όλη αυτή τη δυστυχία γύρω μου. Ομως εδώ θέλω να ζήσω. Οταν είμαι μακριά μου λείπει. Εδώ είναι οι φίλοι μου. Εμένα οι φίλοι μου είναι η οικογένειά μου. δε μπορώ να ζήσω μακριά.

Κάποια στιγμή δοκίμασα να πάω στο εξωτερικό. Το δοκίμασα λίγο πέρσι, πήγα στο Λονδίνο και απέτυχε. Δε μπόρεσα. Γύρισα πίσω τρέχοντας. Είναι μια πολύ σκληρή πόλη. Γνώρισα έναν Αγγλο παραγωγό στο ευρωπαϊκό φεστιβάλ της Σεβίλλης όπου πήρα ένα βραβείο για το Μαύρο Λιβάδι και με κάλεσε για να με δει ένας ατζέντης. Για να κάνεις καριέρα εκεί πρέπει να είσαι 20 και να μην έχεις τίποτα πίσω σου. Συνειδητοποίησα ότι δε με αφορά αυτό το πράγμα. Ενα μήνα άντεξα στο Λονδίνο. Ο κόσμος μου έγινε πλυντήριο. Μου έλειπε το μπαλκόνι μου, το λουλούδι μου, ο σκύλος μου, οι φίλοι μου. Γύρισα πολύ αναστατωμένη. Ολα όμως για κάποιο λόγο συμβαίνουν. Μόλις γύρισα, έκανα την ταινία."

And No More Shall We Part

*****

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM