Τα μυστικά των μενού των εστιατορίων

Facebook Twitter
0


Κανόνας #1

Τοποθετήστε το πιάτα και τα ποτά στο μενού σας στη σωστή θέση, υπάρχουν συγκεκριμένες περιοχές του μενού που δίνουν περισσότερες παραγγελίες από άλλες, χρησιμοποιήστε το προς όφελός σας. Η πιο δελεαστική περιοχή βρίσκεται στο μεσαίο τρίτο της δεξιάς σελίδας – εκεί πρέπει να τοποθετήσετε τα πιάτα με το μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους. Το δεύτερο καλύτερο σημείο είναι το ένα τρίτο που βρίσκεται στην πάνω πλευρά και το τελευταίο αυτό που βρίσκεται στο ένα τρίτο της κάτω πλευράς.

Κανόνας #4

Πολλά εστιατόρια δεν δίνουν την απαραίτητη προσοχή στον τρόπο που ορίζουν τις τιμές των προϊόντων. Οι τιμές σας πρέπει να βρίσκονται κάτω από συγκεκριμένα όρια όπως το 10, 20 και 5. Για παράδειγμα οι τιμές πρέπει να είναι 9.99, 19.95, 4.95. Αυτά τα όρια είναι ψυχολογικά και έτσι δίνετε την εντύπωση ότι αυτά τα πιάτα είναι πιο φτηνά. Μην το κάνετε όμως με όλα τα πιάτα, οι πελάτες σας θα το καταλάβουν.


Δεν ξέρω αν τα ελληνικά εστιατόρια ακολουθούν αυτούς τους κανόνες, αυτές είναι αμερικάνικες συμβουλές, αλλά επειδή η Αμερική έχει εισχωρήσει παντού, υποθέτω ότι κάποιοι θα τα ξέρουν και θα τα ακολουθούν. Δεν το θεωρώ απάτη ή πρόβλημα – όταν πουλάς κάτι, πρέπει να έχεις στρατηγική, ακόμα και αν ο πελάτης έχει ήδη μπει στο μαγαζί σου. Φαίνεται ότι  ειδικά ο πρώτος κανόνας είναι αδιαμφισβήτητος, και όλα τα μενού είναι έτσι σχεδιασμένα. Μάλιστα, υπάρχει και σχετικό διάγραμμα:

Όμως πρόσφατα, μία ερευνήτρια του τομέα τουριστικών επαγγελμάτων του πανεπιστημίου του Σαν Φραντσίσκο αναρωτήθηκε αν αυτός ο κανόνας πραγματικά ισχύει, ή αν είναι μία φήμη που κυκλοφορεί χωρίς να την αμφισβητεί κανείς. Σκέφτηκε ότι η ίδια δεν διαβάζει έτσι τα μενού, οπότε γιατί να το κάνουν οι άλλοι;

Έτσι, χρησιμοποιώντας κάμερες που παρακολουθούν την κίνηση του ματιού, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο πρώτος κανόνας του μενού είναι κανόνας επειδή κανείς δεν τον έχει αμφισβητήσει ακόμα:

Οι άνθρωποι λοιπόν δεν είναι τόσο επιπόλαιοι όταν διαβάζουν το μενού, αλλά το διαβάζουν όπως διαβάζουν ένα βιβλίο, από την αρχή μέχρι το τέλος.

Μενού, βίντατζ

Νέα Υόρκη, 1843


Πριν εμφανιστούν οι κανόνες του μάρκετινγκ ο κόσμος διάβαζε μενού επίσης, χωρίς να υποψιάζεται μυστικές πωλήσεις και χειρισμούς. Τα παλιά μενού έχουν μεγάλο ενδιαφέρον, γιατί δε δείχνουν μόνο τις τιμές αλλά τις μόδες και τα γούστα των ανθρώπων.

Glendale, 1920


Η ψυχεδέλεια του '70


Μενού, φοιτητική μανία

Οι στοίβες από take-out στα φοιτητικά σπίτια είναι σαν τις βρύσες και τις πρίζες, απαραίτητες. Ένας φοιτητής του Χάρβαρντ βασιζόταν πάνω στη συλλογή του τόσο πολύ, που όταν την έχασε ξεκίνησε να σκανάρει τους καταλόγους για να είναι σίγουρος ότι δεν θα τους ξαναχάσει ποτέ. Ο κόπος του και η επιμονή του, όλα σε ένα site.

Εσείς, πώς διαβάζετε τα μενού;

Γεύση
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Αν ένα απόσταγμα έχει να αφηγηθεί ενδιαφέρουσες ιστορίες, αυτό είναι το ουίσκι

Γεύση / Αν ένα απόσταγμα έχει να αφηγηθεί ενδιαφέρουσες ιστορίες, αυτό είναι το ουίσκι

Η ξενάγηση σε ένα αποστακτήριο σας ακούγεται κάπως τυπικά τουριστική; Προτιμάτε στα ταξίδια σας να «ζείτε» την πόλη; Κι όμως, υπάρχει ένα αποστακτήριο στο Δουβλίνο -αυτό του πολυβραβευμένου Teeling- που θα σας βοηθήσει να γνωρίσετε καλύτερα το μέρος που γέννησε το ουίσκι.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Raw Βata: Στους Αμπελόκηπους σερβίρουν κοκορέτσι και τραχανά με αχνιστή προβατίνα

Γεύση / Raw Βata: Στους Αμπελόκηπους σερβίρουν κοκορέτσι και τραχανά με αχνιστή προβατίνα

Ο Χρόνης Δαμαλάς προσφέρει μια κουζίνα που είναι οικεία και νέα ταυτόχρονα, με fusion ιδέες και έμφαση στην Ελλάδα, μαθαίνει στους τουρίστες τον τραχανά και σερβίρει το signature κοκορέτσι του χωρίς εντεράκια - μας έδωσε μάλιστα και τη συνταγή γι' αυτό, μαζί με δύο ακόμα.
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
Μαρία Κατσούλη: H ξεχωριστή πορεία της πρώτης Ελληνίδας οινοχόου

Το κρασί με απλά λόγια / Μαρία Κατσούλη, πώς ήταν να είσαι οινοχόος στα μακρινά 90's;

Από την Κρήτη στην Αθήνα και στις σάλες των πιο διάσημων ελληνικών εστιατορίων της δεκαετίας του ’90, η διαδρομή της Μαρίας Κατσούλη στον χώρο του κρασιού καθόρισε και ουσιαστικά δημιούργησε τη θέση του οινοχόου στη χώρα μας. Η Υρώ Κολιακουδάκη Dip WSET και ο Παναγιώτης Ορφανίδης συζητούν μαζί της.
THE LIFO TEAM
Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, πες μας πώς κάνεις τα γιουβαρλάκια σου

Γεύση / Γεωργιάννα Χιλιαδάκη, πώς κάνεις τα γιουβαρλάκια σου;

Στο καινούργιο εστιατόριο Iodio η σεφ Γεωργιάννα Χιλιαδάκη φτιάχνει πιάτα θαλασσινά με τον ξεχωριστό δικό της τρόπο. Μπήκαμε στην κουζίνα της, μιλήσαμε μαζί της και μάθαμε τις τεχνικές των πιάτων της. 
ΝΙΚΗ ΜΗΤΑΡΕΑ
H μανία με το τρουφόλαδο και τι σημαίνει «εκλεκτό» στη γαστρονομία;

Radio Lifo / H μανία με το τρουφόλαδο και τι σημαίνει «εκλεκτό» στη γαστρονομία

Γιατί αναζητάμε διαρκώς το «εξωτικό» και το σπάνιο, αντί να εκτιμάμε περισσότερο τα υλικά και τα φαγητά με τα οποία μεγαλώσαμε; Η Κωνσταντίνα Βούλγαρη συνομιλεί με τους Nomade et Sauvage, τους μάγειρες Ιορδάνη Τσενεκλίδη και Παναγιώτη Σιαφάκα, για το τι θεωρείται εκλεκτό, τι ορίζεται ως πολυτέλεια στο φαγητό και πώς οι μόδες και οι τάσεις διαμορφώνουν τις διατροφικές μας συνήθειες.
Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Βιβλίο / Η ζωή και τα ήθη ενός λεσβιακού χωριού μέσα από το φαγητό

Στον Μανταμάδο οι γυναίκες του Φυσιολατρικού–Ανθρωπιστικού Συλλόγου «Ηλιαχτίδα» δημιούργησαν ένα βιβλίο που συνδυάζει τη νοσταλγία της παράδοσης με τις γευστικές μνήμες της τοπικής κουζίνας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Osteria Mamma 

Γεύση / Ένα νέο ιταλικό σερβίρει πιάτα που περιέχουν άγνωστες στην Αθήνα λέξεις

Θέλοντας να τιμήσει μια επιθυμία της μητέρας της, έπειτα από πολλά ταξίδια και γεύματα σε διαφορετικές ιταλικές πόλεις, η Ελένη Σαράντη ετοιμάζει στο Osteria Mamma πιάτα με μπόλικη comfort νοστιμιά.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Τα γλυκά των φετινών Χριστουγέννων 

Γεύση / Όλα τα νέα χριστουγεννιάτικα γλυκά σε μία λίστα

Τετράγωνοι κουραμπιέδες, κρητική αλλά και γαλλική βασιλόπιτα, πολλά προζυμένια πανετόνε: Σε αυτή τη λίστα δεν θα βρείτε τα κλασικά γλυκά της Αθήνας -τα ξέρετε ήδη- αλλά όλες τις φρέσκες ιδέες των τριτοκυματικών φούρνων και των πιο δημιουργικών ζαχαροπλαστών.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Μέσα στη νέα, πολυσυλλεκτική Αίγλη Ζαππείου

Γεύση / Μέσα στη νέα, πολυσυλλεκτική Αίγλη Ζαππείου

Ένα τοπόσημο της πόλης αλλάζει ριζικά, επενδύει σε μια dream team και σε ό,τι κλασικό, από το φαγητό και το ποτό μέχρι την αρχιτεκτονική του, ακόμα και τη μουσική του μερικές φορές, και περιμένει τη νέα γενιά Αθηναίων, ακόμα κι εκείνους που δεν το είχαν στο ραντάρ τους μέχρι τώρα.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ