Η αγωνία και οι αμφιβολίες του δημιουργού

Facebook Twitter
0
1η Φεβρουαρίου 1938, προς τους εκδότες του

«Θα μπορούσατε να ρωτήσετε τον κύριο Unwin αν ο γιος του, ο οποίος είναι πολύ καλός κριτικός, θα μπορούσε να διαβάσει το πρώτο κεφάλαιο της συνέχειας του Χόμπιτ; Το δακτυλογράφησα. Δεν πιστεύω ότι είναι καλό, αλλά αν αυτός πιστεύει ότι αποτελεί μια καλή αρχή, θα βοηθούσε την ιστορία που σχηματίζεται.»

12 Φεβρουαρίου 1944, προς τον γιο του Christopher Tolkien

«Άρχισα να επιχειρώ πάλι το γράψιμο την Τρίτη, αλλά έπεσα πάνω σε ένα περίεργο λάθος (μία ή δύο ημερών) στο συγχρονισμό της ιστορίας, πολύ σημαντικό σ’ αυτό το στάδιο, σχετικά με τις μετακινήσεις του Φρόντο και των άλλων, που χρειάζεται πολύ σκέψη και δουλειά και θα χρειαστούν μικρές μετατροπές σε πολλά κεφάλαια, αλλά τουλάχιστον ξεκίνησα το Βιβλίο Πέντε.»

25 Οκτωβρίου 1944, προς τον γιο του Christopher Tolkien

« Τις προάλλες έλαβα αυτό το διασκεδαστικό γράμμα:

 

Κύριε Τόλκιν,

Μόλις διάβασα το βιβλίο σας, το Χόμπιτ, για 11η φορά και θέλω να σας πω τι πιστεύω. Πιστεύω ότι είναι το πιο υπέροχο βιβλίο που έχω διαβάσει ποτέ. Είναι πέρα από κάθε περιγραφή… Θεούλη μου, απορώ που δεν είναι πιο πετυχημένο! Αν έχετε γράψει κι άλλα βιβλία, μπορείτε παρακαλώ να μου πείτε τους τίτλους τους;

Τζον Μπάροου, 12 χρονών

 

Φαντάστηκα ότι αυτό το γράμμα θα σε διασκέδαζε. Αυτά τα γράμματα που λαμβάνω μερικές φορές μάλλον με στενοχωρούν. Πόσες χιλιάδες σπόροι καλού ανθρώπινου καλαμποκιού πρέπει να πέσουν σε ξερό, πέτρινο χώμα, για να πέσει μια τόσο μεθυστική μικρή σταγόνα νερού! Όμως φαντάζομαι ότι πρέπει να είμαι ευγνώμων για την τύχη που μου χάρισε ακόμα κι αυτή τη μικρή σταγόνα. Πιστεύεις ότι το «Δαχτυλίδι» θα εμφανιστεί, και θα φτάσει τους διψασμένους;

Ο πατέρας σου»

Φεβρουάριος 1950, προς τους εκδότες του

"Το έργο μου έχει ξεφύγει από τον έλεγχό μου, και έχω δημιουργήσει ένα τέρας – ένα τρομερά μεγάλο, περίπλοκο, πικρό και μάλλον τρομαχτικό ρομάντζο, εντελώς ακατάλληλο για παιδιά (ακατάλληλο για όλους) και δεν πρόκειται για τη συνέχεια του Χόμπιτ, αλλά του Σιλμαρίλλιον. Αν και θα με θεωρείτε κουραστικό και γελοίο, θέλω να εκδόσω και τα δύο: και το Σιλμαρίλλιον και τον Άρχοντα Των Δαχτυλιδιών. Αυτό θα ήθελα. Ή θα τα παρατήσω όλα. Δεν μπορώ να αντέξω αλλαγές ή συμπύκνωση. Αλλά δεν θα εκπλαγώ αν αρνηθείτε την αντιοικονομική μου πρόταση."

150 εκατομμύρια αντίτυπα μέχρι σήμερα: ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών είναι το τρίτο βιβλίο σε πωλήσεις της σύγχρονης εποχής.

Βιβλίο
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Γκάρι Ιντιάνα δεν μένει πια εδώ 

Απώλειες / Γκάρι Ιντιάνα (1950-2024): Ένας queer ήρωας του νεοϋορκέζικου underground

Συγγραφέας, ηθοποιός, πολυτάλαντος καλλιτέχνης, κριτικός τέχνης, ονομαστός και συχνά καυστικός ακόμα και με προσωπικούς του φίλους, o Γκάρι Ιντιάνα πέθανε τον περασμένο μήνα από καρκίνο σε ηλικία 74 ετών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τζούλια Τσιακίρη

Οι Αθηναίοι / Τζούλια Τσιακίρη: «Οι ταβερνιάρηδες είναι ευεργέτες του γένους»

Με διαλείμματα στο Παρίσι και τη Νέα Υόρκη, έχει περάσει όλη της τη ζωή στο κέντρο της Αθήνας - το ξέρει σαν την παλάμη της. Έχει συνομιλήσει και συνεργαστεί με την αθηναϊκη ιντελεγκέντσια, είναι άλλωστε κομμάτι της. Εδώ και 60 χρόνια, με τη χειροποίητη, λεπτολόγα δουλειά της στον χώρο του βιβλίου και με τις εκδόσεις «Το Ροδακιό» ήξερε ότι δεν πάει για τα πολλά. Αλλά δεν μετανιώνει για τίποτα απ’ όσα της επιφύλαξε η μοίρα «εις τον ρουν της τρικυμιώδους ζωής της».
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
«H woke ατζέντα του Μεσοπολέμου», μια έκδοση-ντοκουμέντο

Βιβλίο / Woke ατζέντα είχαμε ήδη από τον Μεσοπόλεμο

Μέσα από τις «12 queer ιστορίες που απασχόλησαν τις αθηναϊκές εφημερίδες πριν από έναν αιώνα», όπως αναφέρει ο υπότιτλος του εν λόγω βιβλίου που έχει τη μορφή ημερολογιακής ατζέντας, αποκαλύπτεται ένας ολόκληρος κόσμος βαμμένος στα χρώματα ενός πρώιμου ουράνιου τόξου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της νεωτερικότητας

Βιβλίο / Χυδαιότητα, ένα ελάττωμα της εποχής μας

Το δοκίμιο «Νεωτερικότητα και χυδαιότητα» του Γάλλου συγγραφέα Μπερτράν Μπιφόν εξετάζει το φαινόμενο της εξάπλωσης της χυδαιότητας στην εποχή της νεωτερικότητας και διερευνά τη φύση, τα αίτια και το αντίδοτό της.
ΕΙΡΗΝΗ ΓΙΑΝΝΑΚΗ
«Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Βιβλίο / «Μαθαίνεις να υπάρχεις μέσα στο γράψιμο και αυτό είναι επικίνδυνο»

Μια κουβέντα με τη Δανάη Σιώζιου, μία από τις πιο σημαντικές ποιήτριες της νέας γενιάς, που την έχουν καθορίσει ιστορίες δυσκολιών και φτώχειας και της οποίας το έργο έχει μεταφραστεί σε πάνω από 20 γλώσσες.
M. HULOT
«Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Βιβλίο / «Τα περισσότερα περιστατικά αστυνομικής βίας εκδηλώνονται σε βάρος ειρηνικών διαδηλωτών»  

Μια επίκαιρη συζήτηση με την εγκληματολόγο Αναστασία Τσουκαλά για ένα πρόβλημα που θεωρεί «πρωτίστως αξιακό», με αφορμή την κυκλοφορία του τελευταίου της βιβλίου της το οποίο αφιερώνει «στα θύματα, που μάταια αναζήτησαν δικαιοσύνη».
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ