Live

Tι είναι η φωτογραφία για σένα;

Tι είναι η φωτογραφία για σένα; Facebook Twitter
0

 

 

Η βασική αρετή που καλλιεργεί η φωτογραφία είναι η υπομονή.

Έχω την εντύπωση φωτογραφία δεν είναι για βιαστικού τύπους. Το φωτορεπορτάζ ίσως. Στο φωτορεπορτάζ κυνηγάς το θέμα. Στην φωτογραφία το περιμένεις, ενίοτε για αρκετό καιρό. Το πραγματικά ενδιαφέρον είναι ότι όταν ο καιρός αυτός έρθει, πρέπει κανείς να είναι απόλυτα οξυδερκής ώστε να αντιληφθεί επ' ακριβώς την στιγμή που πρέπει να πατήσει το κλείστρο. H γνωστή, κατά Bresson, desicive moment. "Once you miss it, it is gone forever." Ισχύει και σε άλλες πτυχές της ζωής, πέραν της φωτογραφίας. Διότι "there is nothing in this world that does not have a decisive moment". Όπως επίσης και το γεγονός ότι κάποιος τραβάει πολλές, πάρα πολλές, εκατοντάδες λήψεις για να βρει την μία που αξίζει τον κόπο. Kαι αυτό, εξ όσων αντιλαμβάνομαι, ισχύει και πέραν της φωτογραφίας.

Δεν έχω καταλήξει στο αν όλο αυτό το modus operandi διαμορφώνει χαρακτήρα ή αν πρέπει να έχει κανείς κατάλληλα διαμορφωμένο χαρακτήρα ώστε να λειτουργήσει με τον τρόπο αυτό. Πιθανολογώ το δεύτερο. Είναι ωστόσο βέβαιον ότι η φωτογραφία είναι ένα ζήτημα που άπτεται του χαρακτήρος του ανδρός. Ή της γυναικός.

Αν έπρεπε να διακρίνω έναν και μόνο έναν φωτογράφο που θαυμάζω αυτή θα ήταν σίγουρα η Dorothea Lange. Πολύ ενδιαφέρουσα θεματική. Το γεγονός ότι σχεδόν οι μισές από τις παραπάνω φωτογραφίες έχουν να κάνουν με misfits δεν είναι ασυσχέτιστο.

Ο εξοπλισμός δεν ήταν ποτέ θέμα. Μια καλή μηχανή δεν σημαίνει αυτόματα καλές φωτογραφίες. Ας μην συγχέουμε αυτούς που φωτογραφίζουν με αυτούς που συλλέγουν και αρέσκονται στο να χρησιμοποιούν gadgets. Η καλύτερη κάμερα είναι αυτή που έχεις πάντα μαζί σου και όχι η full-frame DSLR ή η Leica των €15k την οποία αφήνεις σπίτι επειδή είναι πολύ βαριά ή πολύ ακριβή για να την κυκλοφορείς. Σίγουρα οι καλοί φακοί βοηθούν αλλά υπάρχει πάντα το ρίσκο να χάσεις το θέμα γιατί εκείνη την στιγμή άλλαζες φακούς. Ο Bresson τράβαγε σε όλη του τη ζωή με μια Μ3 και έναν 50άρη φακό, άλλως τε.

Το ζήτημα με το Instagram και τα λοιπά  mobile photo social apps έχει πιο πολύ ενδιαφέρον ως προς την κοινωνική παρά ως προς την φωτογραφική του διάσταση. Προσωπικά δηλώνω αναφανδόν υπέρ των προϊόντων βιολογικής φωτογραφίας φτιαγμένα με αγνά παραδοσιακά υλικά όπως φακοί, διάφραγμα, ταχύτητα, φωτοευαισθησία, βάθος πεδίου, χρώμα, σύνθεση και κάδρο.

 

 Σπύρος Βάθης (@sVathis), flickr

Φωτογραφία
0

Live

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ