Το «Davadur» έρχεται στο Bios. Tesla

Το «Davadur» έρχεται στο Bios. Tesla Facebook Twitter
Στην Ελλάδα θέλαμε πάντα να είμαστε πιο Ευρωπαίοι, Δυτικοί, σπουδάζαμε στο εξωτερικό και υπήρχε ένας καθωσπρεπισμός... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO
0

«Ζούμε σε μια πόλη που έχει τον δικό της χαρακτήρα εντελώς» λέει ο Βασίλης Χαραλαμπίδης, ιδιοκτήτης του Bios.Tesla στην Πειραιώς. «Είναι στο μεταίχμιο της Ανατολής και της Δύσης, αλλά κανείς δεν ασχολείται με αυτό το χαρακτηριστικό. Με το φλερτ που έχει για την Ανατολή, με μια συνέχεια από το παρελθόν μέχρι τώρα. Και ειδικά στη μουσική. Είναι επιρροές που οι περισσότεροι θεωρούν περιθωριακές και όλοι περιφρονούν. Σκεφτήκαμε ότι ήρθε ο καιρός κάποιος να ασχοληθεί πιο ακομπλεξάριστα με αυτό το χαρακτηριστικό της πόλης – που υπάρχει έτσι και αλλιώς». Μαζί με τον Αδαμάντιο Καφετζή, τον ιθύνοντα νου πίσω από τη δισκογραφική εταιρεία «Teranga Beat», μια εταιρεία που κυκλοφορεί ξεχασμένα μουσικά διαμάντια της Αφρικής, διοργανώνουν μια σειρά από βραδιές στο Tesla που υπόσχονται να αλλάξουν τον τρόπο διασκέδασης της Αθήνας. Το «Νταβαντούρι» σηματοδοτεί την αρχή μιας νέας εποχής με μουσική κατεύθυνση προς την Ανατολή, τη Μεσόγειο και το μεγαλύτερο μέρος της Μαύρης Ηπείρου» εξηγούν.


Κάνουμε βόλτες στην περιοχή του Γερανίου, την εμπορική περιοχή του κέντρου με το περισσότερο εξωτικό χρώμα, όπου όλες οι παλιές και νέες κουλτούρες συνυπάρχουν και προετοιμάζουν το έδαφος για μια έκρηξη από καινούργια πράγματα. Έλληνες, Πακιστανοί, Άραβες, Λιβανέζοι, Κινέζοι, άνθρωποι που έχουν έρθει εδώ και χρόνια από την Ανατολή και την Αφρική, έχουν στήσει τα μαγαζιά τους δίπλα-δίπλα και αρχίζουν, έστω και δειλά, να δοκιμάζουν ο ένας ό,τι μοναδικό έχει να προσφέρει ο άλλος.

Θέλουμε το Σάββατο να διασκεδάσουμε στην Αθήνα όπως πουθενά αλλού. Όπως παλιά στα μπουζούκια ή στις μπουάτ στην Πλάκα. Θέλουμε να κάνουμε ένα brand που θα το εξάγουμε. Μακάρι η Αθήνα να κεντρίσει το ενδιαφέρον και να μη γίνει το νέο Βερολίνο αλλά η νέα Αθήνα, αυτά πρέπει να δείξουμε και να αναδείξουμε.


«Ενώ η Θεσσαλονίκη είναι μια καθαρά βαλκανική πόλη, η Αθήνα είναι καθαρά μεσογειακή» λέει ο Αδαμάντιος. «Αυτό το καταλαβαίνεις και στην κουλτούρα και στο κλίμα της κάθε πόλης. Από κει και πέρα, επειδή η Ελλάδα είναι μια χώρα από την οποία έχουν περάσει πολλοί λαοί και πολλές κουλτούρες, έχει γίνει σταυροδρόμι. Συνδυάζει πολλά διαφορετικά πράγματα και αυτό αρχίζει και γίνεται και οπτικό. Κανείς όμως δεν μάζεψε όλα αυτά που έχουν επηρεάσει την πόλη, να τα βάλει κάτω και να δει τι νέο μπορεί να βγει, από το παραδοσιακό, το δημοτικό. Η ελληνική μουσική έχει τις περισσότερες πηγές και επιρροές από οποιαδήποτε άλλη χώρα, ωστόσο δεν έχει προκύψει κάτι τόσο μεγάλο ώστε να αντιπροσωπεύει αυτό το εύρος, όπως έγινε στην Αφρική και στην Αμερική. Η ελληνική μουσική ήταν πάντα δαιμονοποιημένη, αυτοί που άκουγαν ξένη μουσική δεν άκουγαν καθόλου ελληνικά και αυτοί που άκουγαν ελληνικά δεν άκουγαν καθόλου ξένα. Ήταν τελείως διαχωρισμένα αυτά τα δύο. Επομένως, δεν μπορούσε να δημιουργηθεί υβρίδιο, να πάρει η παραδοσιακή μουσική στοιχεία από την τζαζ, για παράδειγμα, και να εξελιχθεί σε κάτι άλλο, καινούργιο. Στην Τουρκία έγινε αυτό και ακόμη περισσότερο στην αιθιοπική μουσική, μια μουσική εξωπραγματική, που είναι πολύ κοντά με τη δική μας από πλευράς κλίμακας. Θα μπορούσε, δηλαδή, η Ελλάδα να έχει δημιουργήσει κάτι αντίστοιχο. Από κει και πέρα, υπάρχουν μουσικές από όλο τον πλανήτη και όχι μόνο από τη Δύση αλλά και την Ανατολή που αξίζει να γνωρίζει ο κόσμος. Μέχρι τώρα δεν άκουγες ποτέ τέτοια μουσική όταν έβγαινες έξω. Αυτό που έγινε στα '60s στην Τουρκία θα μπορούσε να συμβεί κι εδώ. Κάποιοι μουσικοί πήγαιναν στα βάθη της Ανατολής, μελετούσαν ενδελεχώς την παραδοσιακή μουσική και μετά γύριζαν κι έφτιαχναν την τουρκική ψυχεδέλεια. Στην Ελλάδα δεν δημιουργήθηκε ποτέ κάτι ανάλογο μαζικά αλλά έγιναν κατά καιρούς κάποια ιδιαίτερα πράγματα μουσικά. Στη δεκαετία του '60 υπήρχαν τα λαϊκά, αλλά υπήρχε και τότε ο διαχωρισμός ελληνικά-ξένα, και μάλιστα ήταν πιο έντονος από ποτέ. Υπήρχαν κάτι garage rock μπάντες που τραγουδούσαν ξένα, αλλά υπήρχαν και κάποιες που τραγουδούσαν ελληνικά με ξένη προφορά και ήταν αστείο. Ενώ ήταν φοβερή η μουσική, από φοβερούς μουσικούς, δεν συνδύασε κανείς τα δύο στοιχεία για να βγει κάτι το εξωπραγματικό. Τα κέντρα που έπαιζαν τη λαϊκή μουσική ήταν πάντα γεμάτα, αλλά κάποιος που άκουγε Charms ή Olympians δεν θα άκουγε ποτέ λαϊκά. Ήταν εντελώς διαχωρισμένα. Μέσα από τα ταξίδια μου στο εξωτερικό είδα ότι υπάρχουν τρομερές πηγές από τη λαϊκή μουσική και ήχοι με τους οποίους ο κόσμος θα μπορούσε να διασκεδάσει».

Το «Davadur» έρχεται στο Bios. Tesla Facebook Twitter
Έχει δημιουργηθεί ένα παγκόσμιο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, ένα πολιτιστικό ενδιαφέρον, και θεωρήσαμε ότι είναι η καταλληλότερη εποχή για να ξεκινήσει το "Νταβαντούρι"... Φωτό: Πάρις Ταβιτιάν/ LIFO


Δεν αργεί η μέρα που κουλτούρες των ξένων της Αθήνας θα ενσωματωθούν σε αυτό που ονομάζουμε «ελληνική παράδοση». Και τα νέα παιδιά θα βρουν τρόπο να επεξεργαστούν όλο αυτό το υλικό και να προκύψουν μουσικά υβρίδια που θα είναι κάτι ολοκαίνουργιο. Μιλάμε για το παράδειγμα των Villagers of Ioannina City που, είτε σου αρέσουν είτε όχι, είναι ένα καλό παράδειγμα για το τι μπορεί να προκύψει από το πάντρεμα του σύγχρονου με το παραδοσιακό (εδώ της ροκ με τα ηπειρώτικα). Το έδαφος είναι παρθένο για πειραματισμούς. Και, απ' ό,τι φαίνεται, μπορεί να γίνει μαζικό.


«Όλες αυτές οι κλίμακες είναι αποτυπωμένες στο DNA των ανθρώπων εδώ και αυτό λειτουργεί πάρα πολύ» προσθέτει ο Βασίλης. «Το ζήτημα είναι ότι από την Αθήνα λείπει το ποιοτικό χαρακτηριστικό. Το μουσικό τοπίο δεν εναρμονίζεται με τον χώρο, η μουσική είναι τελείως ξένη σε σχέση με το μέρος όπου βρισκόμαστε. Στο Βερολίνο κάπως έχουν αγκαλιάσει την techno μουσική και αποτελεί μέρος της ταυτότητάς τους. Εδώ ποτέ δεν υπήρξε αυτό που λέμε "ο ήχος της Αθήνας". Προσπαθούμε να δημιουργήσουμε αυτό τον ήχο και η Ελλάδα είναι το τέλειο σημείο για να δημιουργηθεί μια μουσική τόσο ιδιαίτερη στο άκρο της Δύσης, δίπλα στην Ανατολή. Αν συνέβαινε, θα δημιουργούσε μια μουσική που κάποιος θα ερχόταν να την ακούσει γιατί δεν θα μπορούσε να το κάνει πουθενά αλλού στον κόσμο». «Είμαστε σε ένα μεταβατικό στάδιο γενικά. Έχει παίξει ρόλο και η οικονομική κρίση. Είναι η καταλληλότερη εποχή για να πάμε προς αυτή την κατεύθυνση. Φίλοι με τους οποίους συζητάω από Γαλλία μου λένε ότι είναι η εποχή που αρχίζει να ξεθωριάζει η αφρικανική τρόπικαλ μουσική και ψάχνουν για άλλα είδη και μάλλον θα πάνε προς την Ανατολή. Είναι μια ευκαιρία να δημιουργηθεί ενδιαφέρον για μια νέα διασκέδαση. Προσπαθούμε να απενοχοποιήσουμε τη δημοτική και την παραδοσιακή μουσική. Μας αρέσουν τα κρουστά που έχουν τα παραδοσιακά, ο ρυθμός, και στα κομμάτια μας μπορεί να μην έχουμε το σαξόφωνο αλλά έχουμε το κλαρίνο».


«Στην Ελλάδα θέλαμε πάντα να είμαστε πιο Ευρωπαίοι, Δυτικοί, σπουδάζαμε στο εξωτερικό και υπήρχε ένας καθωσπρεπισμός. Το ωραίο είναι ότι υπάρχει μια αίσθηση αλητείας σε αυτά τα είδη, που δύσκολα το ακούς κάπου αλλού, μια αλανιά. Αυτό είναι πολύ σημαντικό ως τρόπος έκφρασης.


Έχει δημιουργηθεί ένα παγκόσμιο ενδιαφέρον για την Ελλάδα, ένα πολιτιστικό ενδιαφέρον, και θεωρήσαμε ότι είναι η καταλληλότερη εποχή για να ξεκινήσει το "Νταβαντούρι". Θέλουμε το Σάββατο να διασκεδάσουμε στην Αθήνα όπως πουθενά αλλού. Όπως παλιά στα μπουζούκια ή στις μπουάτ στην Πλάκα. Θέλουμε να κάνουμε ένα brand που θα το εξάγουμε. Μακάρι η Αθήνα να κεντρίσει το ενδιαφέρον και να μη γίνει το νέο Βερολίνο αλλά η νέα Αθήνα, αυτά πρέπει να δείξουμε και να αναδείξουμε. Ακόμη και στο μπαρ έχουμε φέρει αποστάγματα ελληνικά. Και αυτά φλερτάρουν με αυτό που θα συναντούσες στην Ελλάδα και όχι στο Βερολίνο».

Το «Νταβαντούρι» γίνεται κάθε Σάββατο βράδυ στο Bios.Tesla, Πειραιώς 84.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ίαν Κέρσοου: «Η εποχή του νεοφιλελευθερισμού έχει τελειώσει»

Αρχαιολογία & Ιστορία / Ίαν Κέρσοου: «Η εποχή του νεοφιλελευθερισμού έχει τελειώσει»

Ο σημαντικός ιστορικός περιγράφει τα χαρακτηριστικά της εποχής μας, με αφορμή την τελευταία επιστημονική του μελέτη με τίτλο «Η Ευρώπη σε δίνη, 1950-2017», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Αλεξάνδρεια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Αφόρητες συνθήκες εργασίας, μισθοί πείνας, εκμετάλλευση»: Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών παλεύει για αλλαγή

Θέατρο / «Αφόρητες συνθήκες εργασίας, μισθοί πείνας, εκμετάλλευση»: Το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών παλεύει για αλλαγή

Οι ηθοποιοί Σπύρος Μπιμπίλας (πρόεδρος του ΣΕΗ), Άρης Λάσκος (γενικός γραμματέας) και οι κυρίες Τζένη Διαγούπη, Σάρα Γανωτή και Μυρτώ Γκόνη, μέλη του σωματείου, συζητούν για το έργο του σωματείου, τις διεκδικήσεις τους και τις πρόσφατες καταγγελίες για κακοποίηση.
M. HULOT
Χλόη Ομπολένσκι: «Φτιάχνουμε μια ατμόσφαιρα, ένα σύννεφο! Πώς αλλιώς να το πω;»

Η ετοιμασία μιας έκθεσης / Χλόη Ομπολένσκι: «Φτιάχνουμε μια ατμόσφαιρα, ένα σύννεφο! Πώς αλλιώς να το πω;»

Η κ. Ομπολένσκι ασχολείται πυρετωδώς με τη διαμόρφωση του χώρου της επερχόμενης έκθεσης «Αρχαιολατρία και Φιλελληνισμός» στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης και χαρίζει μια μεστή προ-παρουσίασή της στη LiFO.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΙΔΗΣ
good job nicky: Ο επόμενος Έλληνας ποπ σταρ στην πρώτη του συνέντευξη

Μουσική / good job nicky: Ο επόμενος Έλληνας ποπ σταρ στην πρώτη του συνέντευξη

Ο Νικόλας Βαρθακούρης κατάφερε με το πρώτο του τραγούδι. το «January 8th», να προκαλέσει πανικό στο YouTube και στις ψηφιακές πλατφόρμες. Το γεγονός ότι είναι ο μικρός γιος του Γιάννη Πάριου και της Σοφίας Αλιμπέρτη είναι, τελικά, απλώς μια λεπτομέρεια.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Η Θέλγια Πετράκη ήταν η αποκάλυψη του Φεστιβάλ Δράμας

Οθόνες / Η Θέλγια Πετράκη ήταν η αποκάλυψη του Φεστιβάλ Δράμας

Η σκηνοθέτις της αριστουργηματικής ταινίας μικρού μήκους «Bella», που απέσπασε εξαιρετικά σχόλια και τον Χρυσό Διόνυσο στο πρόσφατο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας, μιλά για την αληθινή ιστορία αγάπης που την ενέπνευσε.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Θανάσης Καμπαγιάννης για δίκη Χρυσής Αυγής: «Το να αθωωθούν οι κατηγορούμενοι ή να πέσουν στα μαλακά θα ήταν μεγάλο πισωγύρισμα»

Ελλάδα / Θανάσης Καμπαγιάννης για δίκη Χρυσής Αυγής: «Το να αθωωθούν οι κατηγορούμενοι ή να πέσουν στα μαλακά θα ήταν μεγάλο πισωγύρισμα»

Ο συνήγορος πολιτικής αγωγής και εκπρόσωπος των Αιγύπτιων αλιεργατών στη δίκη της Χρυσής Αυγής μιλά στη LiFO λίγες μέρες προτού εκδοθεί η πολυαναμενόμενη απόφαση (στις 7/10).
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Όταν ο Πάνος Ιωαννίδης πρωτοείδε ριζότο στα '90s, νόμιζε ότι ήταν λαπάς

Γεύση / Όταν ο Πάνος Ιωαννίδης πρωτοείδε ριζότο στα '90s, νόμιζε ότι ήταν λαπάς

Ο διάσημος σεφ και κριτής του «MasterChef» περιγράφει τις δημιουργικές αναζητήσεις που του προέκυψαν μέσα στην καραντίνα, σχολιάζει το μέλλον της εστίασης και αποκαλύπτει τι θα δούμε προσεχώς στο επιτυχημένο τηλεοπτικό ριάλιτι μαγειρικής.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
«Η Μάγδα Φύσσα έγινε μάνα όλων μας»: Μια συζήτηση με τις συνηγόρους της οικογένειας Φύσσα

Ελλάδα / «Η Μάγδα Φύσσα έγινε μάνα όλων μας»: Μια συζήτηση με τις συνηγόρους της οικογένειας Φύσσα

Οι Χρύσα Παπαδοπούλου και Ελευθερία Τομπατζόγλου, συνήγοροι Πολιτικής Αγωγής της οικογένειας Φύσσα στη δίκη της Χρυσής Αυγής, μιλούν στη LiFO, καθώς βρισκόμαστε στο τελευταίο στάδιο πριν ανακοινωθεί η ετυμηγορία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η Νατάσα Εξηνταβελώνη και ο Γιώργος Χριστοδούλου ζουν έναν μεγάλο έρωτα στις «Μεγάλες Προσδοκίες»

Θέατρο / Η Νατάσα Εξηνταβελώνη και ο Γιώργος Χριστοδούλου ζουν έναν μεγάλο έρωτα στις «Μεγάλες Προσδοκίες»

Οι δύο φωτογενείς ηθοποιοί ετοιμάζονται να υποδυθούν τους εμβληματικούς χαρακτήρες της Εστέλα και του Πιπ στις «Μεγάλες Προσδοκίες» του Καρόλου Ντίκενς που σκηνοθετεί η Λίλλυ Μελεμέ στο Σύγχρονο Θέατρο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Μαρίζα Ρίζου: «Υπάρχει περίπτωση να πιστεύω ότι είμαι σημαντική επειδή γράφω τραγούδια;»

Μουσική / Μαρίζα Ρίζου: «Υπάρχει περίπτωση να πιστεύω ότι είμαι σημαντική επειδή γράφω τραγούδια;»

Η ταλαντούχα ερμηνεύτρια και τραγουδοποιός βρίσκεται αυτή την περίοδο σε μια αναζήτηση, προσωπική και καλλιτεχνική, που δεν ξέρει πού θα την οδηγήσει – πάντως τα νέα μονοπάτια είναι το ζητούμενο.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Λεωνίδας Εμπειρίκος: «Η εξεγερσιακή δυναμική των προηγούμενων ετών μετατράπηκε σε ενοχή»

Αποκλειστική συνέντευξη / Λεωνίδας Εμπειρίκος: «Η εξεγερσιακή δυναμική των προηγούμενων ετών μετατράπηκε σε ενοχή»

Ο ιστορικός και γιος του σπουδαίου ποιητή σε μια εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη για άγνωστες οικογενειακές πτυχές, τις μειονότητες, την Iστορία και την πολιτική.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Fridays for Future: Αυτές είναι οι έφηβες πρωτεργάτριες του οικολογικού κινήματος στην Ελλάδα

Περιβάλλον / Fridays for Future: Αυτές είναι οι έφηβες πρωτεργάτριες του οικολογικού κινήματος στην Ελλάδα

Οι Μαρία και Αριάδνη Παπαθεοδώρου μιλούν στη LiFO για τη σοβαρότητα του προβλήματος της κλιματικής αλλαγής, τις κινητοποιήσεις των νέων και την Γκρέτα Τούνμπεργκ.
ΑΚΗΣ ΚΑΤΣΟΥΔΑΣ
Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος

Αποκλειστική συνέντευξη / Η Κατερίνα Ευαγγελάτου θα έχει πολλή δουλειά φέτος

«Άμλετ» στο θέατρο του πατέρα της (που επαναλειτουργεί μόνο για τη συγκεκριμένη παράσταση), «Ριγκολέτο» στην Εθνική Λυρική Σκηνή και καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Αθηνών. Η ταλαντούχα σκηνοθέτις έχει πάρα πολλά να κάνει φέτος.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Χρήστος Λούλης - Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ξαναζώντας το θρίλερ της διαπραγμάτευσης

Οθόνες / Χρήστος Λούλης - Αλέξανδρος Μπουρδούμης: Ξαναζώντας το θρίλερ της διαπραγμάτευσης

Οι δύο ηθοποιοί που υποδύονται τον Γιάνη Βαρουφάκη και τον Αλέξη Τσίπρα αντίστοιχα στη νέα ταινία του Κώστα Γαβρά «Ενήλικοι στην αίθουσα» περιγράφουν πώς ενσάρκωσαν τους πρωταγωνιστές της πιο τραυματικής περιόδου της πρόσφατης ελληνικής ιστορίας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ