Το 2015 έσκισε παγκοσμίως η, κατά πολλούς «βαρετή, μαύρη μουσική». Γιατί;

Το 2015 έσκισε παγκοσμίως η, κατά πολλούς «βαρετή, μαύρη μουσική». Γιατί; Facebook Twitter
5

«Κάθε χρόνο ο ίδιος προβληματισμός, 40 σχεδόν χρόνια στην ΕΡΤ και τώρα στο apotis4stis5.com για την κατάρτιση μιας λίστας με τα καλύτερα που θα σου επιτρέπει να αισθάνεσαι ωραία με τον εαυτό σου, να αντιπροσωπεύει αυτά που σου άρεσαν μέσα στην χρονιά και παράλληλα να μην σε κάνει ευάλωτο στο μέλλον.» λένε ο Κώστας Ζουγρής και ο Γιάννης Πετρίδης, παρουσιάζοντάς μας τη φετινή τους λίστα. 

Και συνεχίζουν: «Ουσιαστικά αυτό είναι που κρίνει τις λίστες της κάθε χρονιάς. Η σωστή επιλογή είναι αυτή που θα την κοιτάξεις ύστερα από μερικά χρόνια και δεν θα νοιώσεις άσχημα.

Οι λίστες που κάνουμε κάθε χρόνο είναι ενδεχομένως διαφοροποιημένες από αυτές που βλέπουμε σε άλλες Ελληνικές πηγές. Όπως έγραψε κάποιος, η λίστα με τα τραγούδια έχει πολλά μαύρα και αρκετά άγνωστα.

Το άγνωστα βέβαια είναι υποκειμενικό, αν πάει κάποιος στην Αμερική ή την Αγγλία και ακούσει ραδιόφωνο θα νομίζει ότι είναι σε άλλο πλανήτη, αν ακούσει βέβαια ραδιόφωνο στην Ελλάδα θα ξέρει ότι είναι στην πατρίδα.

Διαβάσαμε ότι θα κλείσει η Ελληνική έκδοση του MTV, τυχαίο; Μάλλον όχι, η χώρα έχει γυρίσει σε επίπεδα μουσικής ενημέρωσης που υπήρχαν πριν από 55 χρόνια.» 

Τα 30 καλύτερα τραγούδια του 2015

1 “Hotline Bling”-Drake

2 “King Kunta”-Kendrick Lamar

 

 

3 “Let It Happen”-Tame Impala

 

 

4 “Flesh Without Blood”-Grimes

 

 

5 “Can’t Feel My Face”The Weeknd

 

 

 

6 “Alright”-Kendrick Lamar

 

 

7 “Loud Places” [ft. Romy]-Jamie xx

 

 

8  “Pedestrian at Best” -Courtney Barnett

 

 

9 “I Know There’s Gonna Be (Good Times)” [ft. Young Thug and Popcaan]-Jamie XX

 

 

10 “REALiTi”-Grimes

 

'

11 'King''-Years and Years

 

 

12 “Hello”-Adele

 

 

13 "Earned It"-The Weeknd

 

 

14 "Can't Keep Checking My Phone"-Unknown Mortal Orchestra

 

 

15 “Should Have Known Better”-Sufjan Stevens

 

16 “The Blacker the Berry”-Kendrick Lamar

 

17 “No Sleeep”-Janet Jackson Ft. J. Cole

 

 

18 "Ship to Wreck"-Florence and the Machine

 

 

19 ''Spit It Out''-Maccabees

 

 

20 "Magnets"-Disclosure feat. Lorde

 

21 ''Know Your Self''-Drake

 

22 “Coffee”-Miguel

 

 

23 "Mr. Misunderstood"-Eric Church

 

 

24 “Energy”-Drake

 

 

25 "Trap Queen"-Fetty Wap

 

 

26 "Trying"-Bully

 

 

27 "What Went Down"-Foals

 

 

28 "The Hills"-The Weeknd

 

 

29 "Lean On"-Major Lazer feat. Mø, DJ Snake

 

 

30 "Adventure of a Lifetime"-Coldplay

 

 

 

και ένα extra

 

''WTF (Where They From)''-Missy Elliott & Pharrell Williams

 

***

Στο apotis4stis5.com υπήρξαν αντιδράσεις. «Ζουμε περιεργες εποχες....Μαλλον μεγαλωσαμε αρκετα» έγραψε κάτι. «Θα δεχομουν να διαφερουμε στην σειρα καταταξης αλλα εδω εχετε ματια μονο για βαρετη μαυρη μουσικη. 3 Drake, 3 Kendrick, 3 The Weeknd ήμαρτον!»

Είναι αλήθεια πως η μαύρη μουσική φέτος έσκισε, όχι μόνο στη λίστα των Πετρίδη-Ζουγρή αλλά και σχεδόν σε κάθε λίστα που έγινε παγκοσμίως. Τώρα, το αν είναι βαρετή (κατά τη γνώμη μου, ειδικά η φετινή πολύ!) είναι υποκειμενικό.

Πάντως οι δύο σπουδαίοι άνθρωποι της μουσικής και δάσκαλοι των περισσοτέρων από εμάς απαντούν:

«Οι Έλληνες φίλοι του εναλλακτικού περιθωριακού ροκ δεν έχουν απόψεις (που συμβαδίζουν με αυτές των υπόλοιπων πολιτών του πλανήτη που εδώ και δεκαετίες απολαμβάνουν την μουσική των μαύρων) και δεν χάνουν την ευκαιρία να εκδηλώνουν την αντιπάθεια τους για τους πετυχημένους μαύρους μουσικούς.
 
Προσέξτε, όχι όλους τους μαύρους, αλλά μόνο αυτούς που γνωρίζουν επιτυχία και φτάνουν στην κορυφή.
 
Το φαινόμενο χρήζει μελέτης γιατί κρατάει πολλά χρόνια. Από τη δεκαετία του '70, οι δήθεν ειδικοί της εποχής δεν έχαναν την ευκαιρία να προσπαθούν να μειώσουν την απήχηση του James Brown, ενώ σε μόνιμη βάση αγνοούσαν ηθελημένα ή από άγνοια Marvin Gaye, Stevie Wonder και παλαιότερα τον Ray Charles.
 
Τα τελευταία χρόνια οι νεότεροι τα έχουν βάλει με τους Kanye West, Frank Ocean, Weeknd  και πρόσφατα τον Kendrick Lamar.
 
Είναι πραγματικά περίεργο το πως κάποιοι δεν εκτιμούν το ότι η σύγχρονη μαύρη μουσική και το χιπ χοπ, κυριαρχούν στην Αμερική, αλλά και σε άλλες χώρες, εδώ και 30 χρόνια. Πότε θα μπορέσουν να είναι σε θέση να εκτιμήσουν καλλιτέχνες όπως ο Kendrick Lamar ο οποίος έχει σχεδόν για όλους τους ξένους το κορυφαίο άλμπουμ της χρονιάς.
 
Εντάξει ας δεχθούμε ότι δεν είναι το καλύτερο, είναι όμως σίγουρα μέσα στα 5 πρώτα και βέβαια δεν είναι άσχετοι οι ξένοι που το επιλέγουν και εμείς που απορούμε οι ειδικοί.
Όλοι κρίνονται από αυτά που γράφουν και το ότι εμείς είχαμε βάλει στα 10 καλύτερα άλμπουμ πριν από 4 χρόνια τους Weeknd, Frank Ocean και Kendrick Lamar με τα τότε Mixtape τους σε περίοδο που τους αγνοούσε η Ευρώπη και τους ήξεραν μόνο οι ' πιο ψαγμένοι' στην Αμερική πιστεύουμε ότι σίγουρα λέει κάτι.
Κώστας Ζουγρής-Γιάννης Πετρίδης
ΥΓ Αυτό που αδυνατούμε να συνειδητοποιήσουμε σαν λαός, είναι ότι δεν υπάρχει περίπτωση η γνώμη κάποιου να συμβαδίζει απόλυτα με την δικιά μας στην μουσική, την πολιτική, την αγάπη μας σε ποδοσφαιρική ομάδα, την εκτίμηση μας για κάποιον-α.

 

 

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ