The Callas: η δημιουργία σε κρατάει μακριά από γκρίνιες και μιζέριες

The Callas: η δημιουργία σε κρατάει μακριά από γκρίνιες και μιζέριες Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO
0

Στο νέο δίσκο των Callas -που κυκλοφορεί στις 29 του μήνα και έχει τίτλο «Half Kiss Half Pain» είναι για δεύτερη φορά παραγωγός ο Jim Sclavunos. Ο ντράμερ και πολυοργανίστας μουσικός των Grinderman και των Bad Seeds (το γκρουπ του Nick Cave) που άλλαξε τον ήχο τους στο προηγούμενο άλμπουμ τους «Am I Vertical?» είναι πια μέλος της «οικογένειας» των Callas. «Για δύο εβδομάδες παίρναμε τον Jim κάθε πρωί από την Καισαριανή» λένε. «Στην διαδρομή μέχρι να πάμε στο Fab Liquid Studio να βρούμε τον Νίκο Αγγλούπα  σχολιάζαμε κάθε μέρα κάποια συγκεκριμένα πράγματα. Δυο τρία παραδοσιακά κωλόμπαρα και ένας τροχονόμος ήταν τα αγαπημένα μας. Αυτή τη φορά στην ηχογράφηση ήταν και η Μαριλένα και η Χρυσάνθη και γράψαμε όλοι μαζί. Ήταν υπόγειο με ξύλινους τοίχους, πάτωμα μωσαϊκό και φώτα που περιέργως επιμένουν να φωτίζουν από τη δεκαετία του 70. Ξανασυνεργαστήκαμε μαζί του γιατί είναι πάντα κομψά ντυμένος και τον ενδιαφέρει περισσότερο ο κινηματογράφος, τα εικαστικά και η λογοτεχνία απ’ ό, τι η μουσική. Επίσης έχει χαρισματικό χιούμορ και μπορεί με πολύ ανάλαφρο τρόπο να σου πει ‘κόψε τις μαλακίες και κάνε αυτό που πρέπει να κάνεις’».

 

Ο νέος μας δίσκος είναι πολύ περισσότερο περίπλοκος. Και πολυσυλλεκτικός. Είναι σαν να μπήκαμε σε ένα μπαρ-ουζερί-μεζεδοπωλείο-σουσάδικο και να τα φάγαμε και να τα ήπιαμε όλα. Μετά ξεράσαμε όλοι μαζί και κάπως έτσι είναι ο δίσκος μας.

Τους ρωτάω πόσο διαφορετικός είναι το «Half Kiss Half Pain» από το «Am I Vertical?» -που είχε βάλει πολύ ψηλά τον πήχη. «Ο νέος μας δίσκος είναι πολύ περισσότερο περίπλοκος. Και πολυσυλλεκτικός. Είναι σαν να μπήκαμε σε ένα μπαρ-ουζερί-μεζεδοπωλείο-σουσάδικο και να τα φάγαμε και να τα ήπιαμε όλα. Μετά ξεράσαμε όλοι μαζί και κάπως έτσι είναι ο δίσκος μας. Το καθένα από τα τραγούδια έχει ένα δικό του ιδιαίτερο χαρακτήρα και μας χτυπάει διαφορετικό νεύρο. ‘Έχουμε την εντύπωση πως τα περισσότερα γυρνάνε γύρω από τον αφαλό».

Στα 10 κομμάτια που τον αποτελούν οι αναφορές και επιρροές είναι εξίσου ποικίλες και παρανοϊκές, «καθώς συνυπάρχουν στοιχεία από τον Syd Barrett, τo “Night of The Hunter”, τον Mike Kelley και τους Sonic Youth, τα αυγά, τα μακαρόνια και τα hot dog, παραμύθια με φυτά που μιλάνε, τον ερωτισμό του Bataille και τον αισθησιασμό του Balthus, το Nouveau Roman και τον ανατολίτικο εξωτισμό».

The Callas: η δημιουργία σε κρατάει μακριά από γκρίνιες και μιζέριες Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO

Σε όλα αυτά τα χρόνια που φτιάχνουν μουσική οι Callas έχουν αποκτήσει μια εμπειρία που τους κάνει εντυπωσιακούς στη σκηνή, και η τετραμελής σύνθεση με τα δυο κορίτσια (την Χρυσάνθη Τσουκαλά και την Μαριλένα Πετρίδου) κάνει τα live τους ακόμα πιο συναρπαστικά. Το «Half Kiss Half Pain» θα το παρουσιάσουν για πρώτη φορά λίγες μέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία του στη σκηνή του six d.o.g.s. την Παρασκευή το βράδυ και έχουν πολύ δουλέψει για αυτό.

«Τι θα δούμε στο live;». «Δύο κορίτσια και δύο αγόρια όμορφα ντυμένα να κρατάνε τα όργανά τους, να κρύβουν την αμηχανία τους, να ερεθίζονται από ήχους και βλέμματα, να αγαπάνε αλλήλους, να παίζουν τα τραγούδια τους και να προσπαθούν να μεταδώσουν έντονα συναισθήματα» λένε.

Πρόσφατα ξεκίνησαν ένα πείραμα στην Αθήνα με απογευματινά εβδομαδιαία events που ήταν πολύ πετυχημένο, παρόλο που ο Έλληνας δεν συνηθίζει να βγαίνει νωρίς.  «Κάνουμε τα Velvet Afternoons κάθε Τετάρτη στο Boiler από τις 4 μέχρι τις 9» εξηγούν. «Μέχρι στιγμής πάνε πολύ καλά. Μαζευόμαστε, πίνουμε, ακούμε καλές μουσικές, χορεύουμε και πάμε για ύπνο νωρίς. Όσοι το δοκιμάσανε μία φορά το ξανακάνουν. Και αυτό μας κάνει πολύ-πολύ χαρούμενους».

«Πώς επιβιώνουν οι Callas;». «Κάνουμε κινηματογράφο, εικαστικά, μουσική, συναυλίες, εκθέσεις με συναυλίες στο Velvet Room. Όλα με πολύ προσπάθεια και αγώνα και καύλα και αγαπημένους συνεργάτες. Μέσα από όλα αυτά προσπαθούμε να βγαίνουν τα απαραίτητα για να συνεχίζουμε καθημερινά να ασχολιόμαστε με τα πράγματα που μας ενδιαφέρουν».

Τα τρία σχεδόν χρόνια που μεσολάβησαν από την κυκλοφορία του «Am I Vertical?» ήταν η χειρότερη περίοδος που έχει ζήσει η γενιά μας από πολιτικής και οικονομικής άποψης. Στο μεταξύ, οι Έλληνες δημιουργοί είναι πιο δραστήριοι από ποτέ και η ποιότητα της δουλειάς τους έχει ανέβει κατακόρυφα. Ρωτάω τη γνώμη τους για την κατάσταση στην Αθήνα, που έχει τέτοιο καταπληκτικό υλικό αλλά το (μεγάλο) κοινό φαίνεται μάλλον αδιάφορο για τα νέα πράγματα.

The Callas: η δημιουργία σε κρατάει μακριά από γκρίνιες και μιζέριες Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO


Ενδιαφέρει κανέναν η μουσική στην Αθήνα; Υλικό υπάρχει άφθονο και πολύ καλό, κοινό υπάρχει;». «Ναι! Βγαίνουν συνέχεια από πολλούς καλλιτέχνες πολλά και καλά πράγματα. Όσον αφορά το κοινό νομίζουμε πως η μουσική δεν είναι αυτόνομη. Είναι τα μαγαζιά, είναι τα ντυσίματα, είναι οι συμπεριφορές, είναι τα εικαστικά και το σινεμά και όλες οι μορφές τέχνης και πρέπει να τα κοιτάμε όλα σαν ένα σύνολο. Υπό αυτό το πρίσμα κοινό υπάρχει. Μπορεί να μην είναι και τόσο μεγάλο, αλλά είναι αρκετό για να μας κρατάει όλους δημιουργικούς και μακριά από γκρίνιες και μιζέριες. Δεν πρόκειται να γίνει κανείς πλούσιος από όλο αυτό. Αλλά και μόνο η καύλα του να έρχεσαι σε επαφή με ενδιαφέροντες ανθρώπους και τις δημιουργίες τους είναι κάτι που σου χορταίνει την ψυχή και το μυαλό».

Οι Callas παρουσιάζουν το νέο άλμπουμ τους «Half Kiss Half Pain» την Παρασκευή 22 Ιανουαρίου, στο six d.o.g.s. Αβραμιώτου 6-8, Μοναστηράκι. Είσοδος: 5 ευρώ. Οι πόρτες ανοίγουν στις 21:00

 

Το άλμπουμ κυκλοφορεί στις 29 του μήνα από την Inner Ear σε CD, LP και mp3.

 

The Callas: η δημιουργία σε κρατάει μακριά από γκρίνιες και μιζέριες Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO
The Callas: η δημιουργία σε κρατάει μακριά από γκρίνιες και μιζέριες Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO
The Callas: η δημιουργία σε κρατάει μακριά από γκρίνιες και μιζέριες Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO
The Callas: η δημιουργία σε κρατάει μακριά από γκρίνιες και μιζέριες Facebook Twitter
Φωτογραφία: Freddie F. / LIFO
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ