Ο Δημήτρης Παπάζογλου τα τελευταία 15 χρόνια έχει συνδέσει το όνομά του με κορυφαίες συνεργασίες και διακρίσεις στο design τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό για brands όπως η Nike, οι «New York Times», η Euroleague Basketball, τα European Design Awards, η Established NYC, το Volvo Ocean Race, η «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία» κ.ά. Το τελευταίο δημιούργημά του είναι το «Toumba Magazine», το οποίο έχει πάρει ήδη την «πρόκριση» στο... Champions League των αντίστοιχων ευρωπαϊκών εκδόσεων. Ο Δημήτρης Παπάζογλου δεν είναι, άλλωστε, ένας τυπικός designer, είναι αυτός που θα πάρουν τηλέφωνο οι άνθρωποι του «Δικεφάλου» ξημερώματα για να του ανακοινώσουν τη μεταγραφή του Μπερμπάτοφ και όλα όσα πρέπει να σχεδιαστούν μέχρι την αυγή για την παρουσίαση του παίκτη. Κι αυτός, ως γνήσιος ΠΑΟΚτζής, το πρώτο πράγμα που θα ρωτήσει είναι πότε μπορεί να έχει μια φανέλα του Βούλγαρου άσου!
«To "Toumba" ξεφεύγει από αυτό που έχουμε στο μυαλό μας όταν ακούμε για ένα ποδοσφαιρικό, και μάλιστα συλλογικό, περιοδικό. Δεν έχει καμία σχέση με τον οπαδισμό που έχει ποτίσει τα αθλητικά ΜΜΕ ούτε προσπαθεί να κάνει το άσπρο-μαύρο, παρόλο που αυτά είναι τα χρώματα του ΠΑΟΚ. Είναι ένα έντυπο, το οποίο σε μια δύσκολη εποχή για τον Τύπο επιχειρεί να θέσει ξανά τη δημοσιογραφία στις σωστές της βάσεις μέσα από την προσέγγιση της κουλτούρας του ποδοσφαίρου γενικά και του συλλόγου ειδικότερα. Είναι σημαντικό να πούμε πως η θεματολογία, τα ποιοτικά κείμενα, οι ψύχραιμες, αντικειμενικές απόψεις και οι έρευνες είναι που κάνουν το "Toumba Magazine" να ξεχωρίζει και ακολούθως, σε συνέργεια με τον σχεδιασμό, δημιουργούν μια ολοκληρωμένη και καινοτόμο πρόταση στον χώρο του αθλητικού Τύπου. Αυτό, άλλωστε, συνοψίζει και τη θέση μου ως σχεδιαστή. Διότι, όταν ένα προϊόν είναι κενό ή δεν έχει αξία, όσο καλά και να το σχεδιάσεις, δεν μπορείς ουσιαστικά να κρύψεις τη γύμνια του. Όσο για τους λόγους που οδήγησαν στη δημιουργία του, πρέπει να καταλάβουμε πως ο ΠΑΟΚ είναι μια ομάδα που συνεχώς αναζητά τρόπους να ενισχύσει το προφίλ του και να ισχυροποιήσει το brand value του μέσα από τη δημιουργία ποιοτικών προϊόντων στο κομμάτι των New Media. Είναι ένας τομέας τον οποίο χειρίζεται με μεγάλη επιτυχία ο Παναγιώτης Αρωνιάδης, ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω αυτό το φιλόδοξο πρότζεκτ αλλά και απ' ό,τι χτίζουμε τα τελευταία 2,5 περίπου χρόνια. Το νέο επίσημο περιοδικό του ΠΑΟΚ, λοιπόν, δημιουργήθηκε με την προοπτική ν' αποτελέσει ένα ισχυρό "όπλο" στη διάθεση της ΠΑΕ προκειμένου να τη βοηθήσει να γίνει πιο άμεση κι εξωστρεφής στις σχέσεις της με τον κόσμο, να εκπαιδεύσει τη νέα γενιά φιλάθλων στη φιλοσοφία που θέλει να περάσει ο Δικέφαλος και παράλληλα να φέρει κοντά το κοινό του ΠΑΟΚ στην ομογένεια και γενικότερα στο εξωτερικό μέσω συνδρομών, οι οποίες θα λειτουργήσουν ως μια άτυπη χαρτογράφηση της ισχύος της ομάδας μακριά από τη Θεσσαλονίκη» αναφέρει ο Δημήτρης.
Ο στόχος που τέθηκε από τον ΠΑΟΚ ήταν να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο περιοδικό, εφάμιλλο της δυναμικής του συλλόγου αλλά και αντίστοιχο κορυφαίων ευρωπαϊκών εκδόσεων.
Ο ίδιος, εκτός από designer, είναι και ένθερμος υποστηρικτής του Δικεφάλου, έχοντας το προνόμιο να συνεργάζεται με την αγαπημένη του ομάδα.
«Η συνεργασία μου με τον ΠΑΟΚ ξεκίνησε ουσιαστικά εδώ και 2,5 περίπου χρόνια, με αφορμή τον επανασχεδιασμό της ιστοσελίδας του συλλόγου paokfc.gr. Είχε προηγηθεί ένα ιδιαίτερο πρότζεκτ που αφορούσε τον σχεδιασμό της κινητής μπουτίκ. Έκτοτε, σε συνεργασία με τον Παναγιώτη, δρομολογήθηκε μια σειρά από σταθερές ενέργειες με σκοπό τον επαναπροσδιορισμό των New Media αλλά και του media branding του συλλόγου. Μία από αυτές είναι και η δημιoυργία του "Τoumba Magazine". Θα έλεγα πως η συγκεκριμένη συνεργασία στο σύνολό της είναι κάτι που απολαμβάνω σε πολύ μεγάλο βαθμό γιατί μου δίνει τη δυνατότητα να συνδυάζω δύο μεγάλες μου αγάπες: το σύγχρονο design και την αγάπη μου για τον ΠΑΟΚ και το ποδόσφαιρο ως άθλημα γενικότερα. Kαι αυτό δεν αποτελεί μόνο μεγάλη τιμή αλλά και τύχη. Ξέρεις πώς είναι καμιά φορά αυτό το συναίσθημα, είναι όλες εκείνες οι στιγμές που όταν είσαι στην κερκίδα και παρακολουθείς την αγαπημένη σου ομάδα: νιώθεις ότι θες να μπεις κι εσύ μέσα στον αγωνιστικό χώρο και να βοηθήσεις για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, ώστε να φτάσει η ομάδα σου όσο πιο ψηλά γίνεται. Και αφού με έχουν πάρει τα χρόνια (ποδοσφαιρικά μιλώντας) και δεν μπορώ να κάνω ούτε κοντρόλ χωρίς να φύγει η μπάλα 10 μέτρα μακριά, χαίρομαι που έστω κι έτσι, ως επαγγελματίας και μέσα από το πεδίο του design, βοηθάω κι εγώ όσο μπορώ τον ΠΑΟΚ να ξεχωρίζει, να ισχυροποιεί το brand του και να πρωταγωνιστεί» προσθέτει.
Ποια ήταν, όμως, τα «μονοπάτια» οπτικής επικοινωνίας που ακολούθησε στον σχεδιασμό του; «Ο στόχος που τέθηκε από τον ΠΑΟΚ ήταν να δημιουργήσουμε ένα σύγχρονο περιοδικό, εφάμιλλο της δυναμικής του συλλόγου αλλά και αντίστοιχο κορυφαίων ευρωπαϊκών εκδόσεων. Τέτοιο που να επαναπροσδιορίζει ακόμα και τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε και βλέπουμε το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα. Ήθελα, λοιπόν, σε ό,τι αφορά το design, το τελικό αποτέλεσμα να συνδυάζει όλα εκείνα τα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά που θα ανταποκρίνονταν καλύτερα στις διαφορετικές ανάγκες της θεματολογίας. Έτσι, κατά τη διάρκεια της αρχικής σχεδιαστικής μελέτης δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα τόσο στην τυπογραφία και στη στοιχειοθεσία των κειμένων όσο και στη συνέργεια του περιεχομένου με την εικόνα, προκειμένου να δημιουργήσουμε ένα ευανάγνωστο αλλά ταυτόχρονα δυναμικό και καθαρό σχεδιαστικό αποτέλεσμα. Επιλέξαμε ν' ακολουθήσουμε τη γραμμή που έχουμε ξεκινήσει να χαράσσουμε μέσα από την ανακατασκευή του website, την αναβίωση του "Matchday Magazine" και γενικότερα της οπτικής γλώσσας που εφαρμόζουμε για την ομάδα τα τελευταία 2,5 χρόνια. Πέρα από τις αμοιβαίες υψηλές απαιτήσεις, καταλύτης σε αυτήν τη συνεργασία είναι οι κοινοί κώδικες και η αμοιβαία αγάπη για το ποδόσφαιρο και την κουλτούρα του, ενώ η από κοινού εμπειρία με τον Παναγιώτη γύρω από τον Τύπο και τις εκδόσεις έχει συμβάλει τα μέγιστα στη διαμόρφωση του τελικού αποτελέσματος. Επιπλέον, και προκειμένου να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα, έχουμε αναπτύξει στενή συνεργασία με κορυφαίους εικονογράφους της Ευρώπης, όπως ο Hellovon και οι Sawdust Studio από το Λονδίνο, αλλά και με φωτογράφους όπως ο Στράτος Καλαφάτης και ο Κώστας Αμοιρίδης.
Οι σχεδιαστικές επιρροές του "Toumba Magazine" ανήκουν σε μια ευρύτερη αντίληψη γύρω από το editorial design τόσο στο θέμα της τυπογραφίας, του layout και του photo editing όσο και ως προς τη συνολική θεματολογία και διαχείριση του περιεχομένου. Αυτό που θα έλεγα ότι χαρακτηρίζει περισσότερο την προσπάθειά μας είναι η ανάγκη για μια εξωστρεφή αντιμετώπιση της συγκεκριμένης θεματολογίας, ενός φαινομενικά δύσκολου χώρου, όχι όμως με τρόπο που να παραγκωνίζεται το περιεχόμενο αλλά μέσα από κατανόηση και επαναπροσδιορισμό του σύγχρονου αθλητικού branding. Στη σημερινή εποχή, είναι οι λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά τόσο στο ποδόσφαιρο όσο και στο design. Σε μια χαλαρή κουβέντα για ποδοσφαιρικά, ο διεθνής Ρουμάνος πρώην άσος του ΠΑΟΚ, Razvan Rat, μου είχε πει το εξής: "What makes a player better than the others? Time and space my friend. The best decision you have to take in less time and minimum space". Καμιά φορά σκέφτομαι πως πολλές φορές το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και στο design».
H Monopoly του ΠΑΟΚ
Κάθισε αναπαυτικά με την παρέα σου, ρίξε τα ζάρια στο γήπεδο της Τούμπας και επέκτεινε την οικονομική σου αυτοκρατορία! Η ειδική έκδοση της Monopoly «ΠΑΟΚ 90 χρόνια» είναι γεγονός και καλεί τους οπαδούς του Δικεφάλου, και όχι μόνο, να γνωρίσουν την ιστορία του συλλόγου μέσα από το αγαπημένο τους παιχνίδι.
Στα πρότυπα κορυφαίων συλλόγων του εξωτερικού, όπως η Μπαρτσελόνα ή η Άρσεναλ, ο ΠΑΟΚ γίνεται η πρώτη ομάδα στην Ελλάδα που αποκτά τη δική της έκδοση, συνεχίζοντας να γιορτάζει τα ενενηκοστά του γενέθλια με πρωτότυπους τρόπους.
Στο παιχνίδι, οι παίκτες έχουν την ευκαιρία να βιώσουν μια ιστορική αναδρομή σε μορφές του συλλόγου, από τον Νίκο Σωτηριάδη, τον πρώτο διεθνή παίκτη που ανέδειξε η ομάδα, μέχρι τον τωρινό ιδιοκτήτη Ιβάν Σαββίδη, που βρίσκεται στην πιο ακριβή πλευρά του ταμπλό.
Στις ιδιομορφίες της έκδοσης είναι το γεγονός ότι οι κάρτες των «Αποφάσεων» και των «Εντολών» έχουν αντικατασταθεί από «Ελληνικούς» και «Ευρωπαϊκούς» αγώνες, ενώ με ειδική άδεια από την κατασκευάστρια εταιρεία, αντί για την περίφημη «Φυλακή» του παιχνιδιού, ο παίκτης πηγαίνει στο «Κρατητήριο», το οποίο παραπέμπει στο γνωστό και πολυαγαπημένο σύνθημα των οπαδών. ΠΑΟΚ είσαι!