Σύμφωνα με τα νέα δεδομένα της Euromonitor International, η παγκόσμια κατανάλωση αλκοολούχων ποτών σημείωσε μείωση της τάξης του 0,7 τοις εκατό το 2015, σημειώνοντας ιστορικό αρνητικό από το 2011, την χρονιά που ξεκίνησαν και οι ετήσιες παγκόσμιες μετρήσεις. Αυτό μεταφράζεται σε απώλεια 1,7 δισεκατομμυρίων λίτρων οινοπνευματωδών ποτών από το 2014.
Η πτώση φαίνεται να έχει επιβαρυνθεί σημαντικά εξαιτίας της επίδρασης της μακροοικονομικής κρίσης στην Κίνα, η οποία κατέγραψε 3,5 τοις εκατό μείωση. Βραζιλία και την Ανατολική Ευρώπη παρουσίασαν περαιτέρω αδυναμίες, με πτώση 2,5 και 4,9 τοις εκατό, αντίστοιχα.
Ποιοι είναι οι μεγάλοι χαμένοι και ποιοι κέρδισαν; Ο κος Σπύρος Μαλανδράκης, αναλυτής του Euromonitor, σχολιάζει πως τα Premium Αγγλικά τζιν, τα ουίσκι με προέλευση την Ιρλανδία και την Ιαπωνία και οι μαύρες και μη αλκοολούχες μπίρες είναι οι σημαιοφόροι της ανάπτυξης και παρά την κρίση κέρδισαν έδαφος. Τεκίλα και μπέρμπον παρέμειναν σταθερά, ενώ το κονιάκ ανέκαμψε έντονα. Λευκά και κόκκινα κρασιά διατήρησαν φυσιολογικά επίπεδα. Οι δύο μεγάλοι χαμένοι του 2015 είναι η βότκα και το ρούμι.
Η κατανάλωση αλκοόλ στη Ρωσία και την Ουκρανία μετά από μια χρονιά με πολιτικές εντάσεις, οικονομικές κυρώσεις και πτώση στις τιμές του πετρελαίου που επηρέασε τις οικονομίες των αγορών τους, είναι και η κύρια αιτία για την κατάρρευσης της βότκας, η οποία βασίζεται στη Ρωσία για περίπου το ένα τρίτο των παγκόσμιων πωλήσεων της.
Το παρακάτω γράφημα διευκρινίζει πώς η Κίνα συνέβαλε στην μεγάλη πτώση του 2015:
Ωστόσο η πρώτη γενική εικόνα για το 2016 δείχνει θετικά σημάδια και το Euromonitor εκτιμά πως φέτος θα υπάρξει ανάκαμψη.
σχόλια