Μια ενδιαφέρουσα έκθεση πραγματοποιείται στο Metropolitan Museum of Art της Νέας Υόρκης, που κατάφερε για πρώτη φορά να ενώσει τη σειρά των τεσσάρων πινάκων του διάσημου Βρετανού ζωγράφου τοπίων Joseph Mallord William Turner (1775-1851) που έχουν σαν θέμα τους σκηνές φαλαινοθηρίας. Στην έκθεση που έχει τίτλο "Turner's Whaling Pictures" ο επισκέπτης θα δει τον πίνακα του Turner που ανήκει στο μουσείο -από την αγορά του οποίου συμπληρώνονται 120 χρόνια- μαζί με άλλους τρεις που δάνεισε η Tate Britain του Λονδίνου, καθώς και μερικές σχετικές με το θέμα υδατογραφίες. Οι πίνακες συγκαταλέγονται ανάμεσα στις τελευταίες θαλασσογραφίες που παρουσίασε δημόσια ο Turner, για τον οποίο η θάλασσα ήταν μια επική σκηνή στην οποία μπορούσε να συλλάβει τις πολιτικές, εμπορικές και πολιτιστικές δυνάμεις που διαμόρφωσαν την ιστορία του έθνους του. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκαν ανά δύο στη Βασιλική Ακαδημία του Λονδίνου το 1845 και 1846, προκάλεσαν σύγχυση στους κριτικούς με τα «θυελλώδη κύματα» από πινελιές και χρώμα, που απειλούσαν να συσκοτίσουν το μοτίβο, τελικά όμως κέρδισαν τον θαυμασμό για τη συνολική τους λάμψη και τη ζωντάνια.
Η πιο απτή κληρονομιά των έργων του Turner με θέμα την φαλαινοθηρία είναι μια νέα εικαστική γλώσσα που έμελλε να αλλάξει τα κριτήρια της σύγχρονης ζωγραφικής
Η έκθεση κλείνει με τη δελεαστική πιθανότητα ο Turner να έχει επηρεάσει έναν άλλο μεγάλο θιασώτη της φαλαινοθηρίας που έζησε την ίδια εποχή, τον Χέρμαν Μέλβιλ. Ο Αμερικανός μυθιστοριογράφος και πρώην φαλαινοθήρας επισκέφθηκε το Λονδίνο λίγο πριν ξεκινήσει να γράφει τον «Μόμπυ Ντικ» και χωρίς να είναι βέβαιο ότι είδε το έργα, αναμφισβήτητα γνώριζε γι΄αυτά. Η εκτενής περιγραφή μιας τοιχογραφίας στο μυθιστόρημα μοιάζει ύποπτα με τους πίνακες του Turner κι έχει πείσει ορισμένους μελετητές ότι ο Μέλβιλ ήξερε από πρώτο χέρι το έργο του καλλιτέχνη. Η έκθεση δίνει στους φιλότεχνους τη δυνατότητα να κρίνουν οι ίδιοι κατά πόσο ο Βρετανός ζωγράφος αποτέλεσε πηγή έμπνευσης για ένα από τα κορυφαία επιτεύγματα της αμερικανικής λογοτεχνίας. Όπως και να έχει, σύμφωνα με την καθηγήτρια Ιστορίας της Τέχνης Mary Tompkins Lewis «η πιο απτή κληρονομιά των έργων του Turner με θέμα την φαλαινοθηρία είναι μια νέα εικαστική γλώσσα που έμελλε να αλλάξει τα κριτήρια της σύγχρονης ζωγραφικής».