Οι δαίμονες του Jamal Moss, του πρώην άστεγου ζιγκολό και νυν μύστη του "cosmic bebob" ήχου

Οι δαίμονες του Jamal Moss, του πρώην άστεγου ζιγκολό και νυν μύστη του "cosmic bebob" ήχου Facebook Twitter
Το 12χρονο αγόρι που βρήκε καταφύγιο στην νυχτερινή ζωή του Σικάγο δεν έχει καμία σχέση με τον σαραντάχρονο άντρα, που απομονωμένος σήμερα στο σπίτι του, απολαμβάνει την Jazz μουσική.
0

 

Οι δαίμονες του Jamal Moss, του πρώην άστεγου ζιγκολό και νυν μύστη του "cosmic bebob" ήχου Facebook Twitter
Κουβαλώντας ήδη την εμπειρία της νυχτερινής ζωής, δουλεύοντας ως χορευτής στο θρυλικό Reactor, με residents τους Dj Rush, Ron Hardy και Ron Trent, που η μουσική τους αποτέλεσε την βασική πηγή έμπνευση του, ξεκινά να οργανώνει ο ίδιος τα πρώτα του rave πάρτι με θαμώνες τους λευκούς φοιτητές.

«Πως θα πιστέψει ο κόσμος ότι από συνοδός λευκών- πλούσιων γυναικών που έκανα σεξ μαζί τους για τα λεφτά, έγινα ερημίτης;», λέει ο Jamal Moss aka Hieroglyphic Being στην τελευταία του συνέντευξη στoν Guardian. Και μάλλον δεν έχει άδικο.

Το 12χρονο αγόρι που βρήκε καταφύγιο στη νυχτερινή ζωή του Σικάγο δεν έχει καμία σχέση με τον σαραντάχρονο άντρα που απομονωμένος σήμερα στο σπίτι του απολαμβάνει την Jazz μουσική. Οι πρώτες ουλές που θα χαραχθούν μέσα του έχουν την μορφή της απόρριψης, όταν υιοθετήθηκε σε ηλικία τριών ετών από θρησκόληπτους γονείς. Ένα βράδυ, απηυδισμένος από τα καθημερινά κηρύγματα της Βίβλου και τις τιμωρίες, κόβει για πάντα τον ομφάλιο λώρο με τους θετούς του γονείς και ανοίγει την πόρτα σε ένα νέο κόσμο, στον κόσμο των clubs. Είναι η εποχή που η house μουσική γεννιέται στο Σικάγο.

Ο ίδιος λέει ότι ο ήχος του είναι «cosmic bebob» θέλοντας να τονίσει την σύνδεση που υπάρχει στις δουλειές του με τους μουσικούς του παρελθόντος που αισθάνεται ότι τους χρωστάει πολλά.

Στην πρώτη του κλαμπ εμπειρία δεν θα χορέψει. Θα ακούσει παγωμένος το σετ του θρύλου της χορευτικής μουσικής Ron Hardy. Αργότερα θα τον βρούμε στις βιβλιοθήκες να παρακολουθεί βίντεο με χορευτές μπαλέτων προσπαθώντας να αντιγράψει τις κινήσεις του για το επόμενο πάρτι. «Η νοοτροπία της house είναι παγκόσμια, η hip hop σε περιορίζει στο γκέτο» λέει για την μουσική που έγινε η αφορμή να ασχοληθεί με τον χορό και να λάβει μέρος σε διαγωνισμούς στα clubs της εποχής. Είναι η εποχή που θα αποφασίσει να ζήσει με την βιολογική του μητέρα η οποία ήταν βυθισμένη στην φτώχεια και τα ναρκωτικά. Δεν θα βρει ούτε και σε αυτή την στήριξη που αποζητά και έφηβος πια θα βρεθεί ξανά στον δρόμο. Θα περιγράψει την κατάσταση του με την χαρακτηριστική φράση «βρέθηκα πεταμένος στους λύκους χωρίς αγάπη και από τις δυο πλευρές».

Είναι η εποχή που ο Moss ξεκίνησε να πουλάει το κορμί του στα κλαμπ που χόρευε. Εάν κάποια γυναίκα του εξασφάλιζε στέγη και τροφή ήταν πρόθυμος να κάνει σεξ μαζί της. Ανάμεσα σε αυτές τις γυναίκες θα βρεθεί μια που θα ενδιαφερθεί για τον ίδιο περισσότερο από όσους ανθρώπους έχει συναντήσει μέχρι εκείνη την στιγμή στην ζωή του. Θα τον βοηθήσει να παρακολουθήσει μαθήματα σε ένα θερινό σχολείο και στην συνέχεια θα πληρώσει τις σπουδές του στην ανθρωπολογία. Τα χρόνια της δεκαετίας του ενενήντα που σπουδάζει στο πανεπιστήμιο είναι και τα χρόνια που θα ασχοληθεί συστηματικά με την μουσική. Κουβαλώντας ήδη την εμπειρία της νυχτερινής ζωής δουλεύοντας ως χορευτής στο θρυλικό Reactor, με residents τους Dj Rush, Ron Hardy και Ron Trent που η μουσική τους αποτέλεσε την βασική πηγή έμπνευση του, ξεκινά να οργανώνει ο ίδιος τα πρώτα του rave πάρτι με θαμώνες τους λευκούς φοιτητές. Με μέντορες του τους θρυλικούς παραγωγούς Steve Pointdexter και Adonis κάνει τα πρώτα βήματα στην παραγωγή μουσικής.

Αυτοί θα αποτελέσουν την βάση του ήχου του, έναν ήχο που ο ίδιος σήμερα λέει ότι είναι «cosmic bebob», θέλοντας να τονίσει την σύνδεση που υπάρχει στις δουλειές του με τους μουσικούς του παρελθόντος που αισθάνεται ότι τους χρωστάει πολλά.

Σκληρός με τον εαυτό του («Δεν είμαι μουσικός. Από την στιγμή που υπάρχουν άνθρωποι που κάνουν σκληρές θυσίες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους μουσική, πως μπορείς να λες ότι είσαι μουσικός επειδή βγάζεις ήχους από μια κονσόλα;») αλλά και με τους άλλους («Πολλά από τα ονόματα της πρώτης γραμμής γνωρίζουν μικροπράγματα από το παρελθόν. Έχουν άγνοια») στόχος του είναι συνεχώς να βελτιώνει τον ήχο και αυτό θεωρεί ότι γίνεται μόνο μέσα από την γνώση που σου προσφέρει η ακρόαση των μουσικών του παρελθόντος. Αυτός άλλωστε ήταν και ο στόχος του με την προηγούμενη δουλειά του «We are not the First», να αποτίσει έναν φόρο τιμής στους μουσικούς του παρελθόντος.

Σήμερα, το αγόρι που ίδρωνε στα dance floors με house μουσική είναι πια ένας άντρας στην μέση ηλικία που αγοράζει σε εβδομαδιαία βάση ένα σεβαστό αριθμό jazz δίσκων, τους οποίους ακούει με προσοχή κλεισμένος στο σπίτι του. «Έμαθα πολλά περισσότερα πράγματα για τη μουσική, ακούγοντας δίσκους στο σπίτι, από ό,τι έχω μάθει κάνοντας περιοδείες», λέει στο Fact και συνεχίζει μιλώντας για το μεγάλο του όνειρο να παίξει μουσική με αληθινούς μουσικούς. Προσπαθεί κάθε φορά να δημιουργεί νέες προκλήσεις στον εαυτό του και έχει μπει σε μια διαδικασία να μάθει να παίζει μουσικά όργανα (κιθάρα, σαξόφωνο, φλάουτο).

Την Παρασκευή 5 Αυγούστου κυκλοφορεί από την Λονδρέζικη Ninja Tune η πρώτη του solo δουλειά The Disco's Of Imhotep. Για τον Hieroglyphic Being, ένα από τα ψευδώνυμα του Moss με τα οποία κυκλοφορεί μουσική, δεν ήταν εύκολη η μέχρι τώρα διαδρομή του. Ο ήχος του βρήκε κλειστές πόρτες από πολλά labels. Αυτό που σήμερα το αγκαλιάζει μια εταιρεία με κυκλοφορίες-σταθμούς στην ηλεκτρονική σκηνή (Bonobo, Amon Tobin, Dj Foodκ.τ.λ) το 2004 αντιμετωπίστηκε με ψυχρότητα από labels που στα αυτιά των μουσικόφιλων είναι πολύ πιο underground από την θρυλική εταιρεία. Ο Moss πέρα από την μουσική δεν χάνει επίσης την ευκαιρία σε συνεντεύξεις του να μιλήσει, για έναν κόσμο που τα ινία κρατούν οι πλούσιοι λευκοί, για τα δικαιώματα της μαύρης κοινότητας, για τις ταμπέλες που βάζουμε στους συνανθρώπους σύμφωνα με την φυλή που ανήκουν.

«Εκστατική που θα σε κάνει να ιδρώσεις, μια καθαρή μουσική που σε ανεβάζει, ο Hieroglyphic Being έβγαλε το πιο προσιτό από όλα τα άλμπουμ τις καριέρας του» γράφει το Pitchfork δίνοντας του το υψηλό 8.

Κάτι που ίσως περάσει απαρατήρητο από τον 42χρονο άντρα, που συμφιλιωμένος με τους δαίμονες του παρελθόντος , απομονωμένος στο σπίτι του, ακούει jazz. Έτοιμος να μελετήσει άλλο ένα αριστούργημα από τα παλιά που θα τον σπρώξει ένα βήμα παραπέρα στο μέλλον.

 


Με πληροφορίες από Guardian και Fact magazine

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ