Έρευνα: Οι γυναίκες αποδέχονται περισσότερο το σώμα και το βάρος τους από τους άντρες

Έρευνα: Οι γυναίκες αποδέχονται περισσότερο το σώμα και το βάρος τους από τους άντρες Facebook Twitter
0

Νέα, αμερικανική έρευνα υποστηρίζει πως παρά την έκθεση στα social media, τη μόδα με τις selfies και το «στίγμα» της παχυσαρκίας, οι σημερινές γυναίκες αποδέχονται πλέον περισσότερο το σώμα και το βάρος τους από ό,τι στο παρελθόν, σύμφωνα με μια νέα αμερικανική έρευνα. Ωστόσο, οι γυναίκες συνεχίζουν να είναι πιο ανικανοποίητες με το σώμα τους σε σχέση με τους άνδρες.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή ψυχολογίας Μπράϊαν Καράτζια του Κολλεγίου Γούστερ στο Οχάιο, έκαναν τη σχετική ανακοίνωση στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ψυχολογικής Ένωσης (δεν έχει υπάρξει ακόμη η σχετική επιστημονική δημοσίευση).

Οι επιστήμονες μελέτησαν και αξιολόγησαν (μετα-ανάλυση) τα ευρήματα άνω των 250 ερευνών που πραγματοποιήθηκαν μεταξύ 1981-2012 και αφορούσαν συνολικά περισσότερα από 100.000 άτομα και των δύο φύλων.

Οι ψυχολόγοι μπόρεσαν έτσι να αποκτήσουν μια εικόνα σχετικά με το πώς νιώθουν οι άνθρωποι για το σώμα τους και ποια είναι η τάση διαχρονικά.

Η βασική διαπίστωση ήταν ότι ενώ οι γυναίκες συστηματικά νιώθουν μικρότερη ικανοποίηση από τους άνδρες για την εικόνα του σώματός τους και το βάρος τους, αυτή η έλλειψη ικανοποίησης μειώνεται σταδιακά, ενώ η αντίστοιχη έλλειψη ικανοποίησης των ανδρών παραμένει σταθερή στο πέρασμα του χρόνου.

Ενώ το βασικό πρόβλημα των γυναικών με το σώμα τους είναι το πάχος, των ανδρών είναι οι (ανεπαρκείς) μύες τους. Η έλλειψη ικανοποίησης με το σώμα μπορεί να οδηγήσει άνδρες και κυρίως γυναίκες σε διαταραχές πρόσληψης τροφής (νευρική ανορεξία ή υπερφαγία) και σε κατάθλιψη.

Ο Καράτζια δήλωσε «συγκρατημένα αισιόδοξος» ότι τα ευρήματα δείχνουν μια θετική αλλαγή στη νοοτροπία των γυναικών και μια μείωση στην κοινωνική πίεση που τους ασκείται άμεσα και έμμεσα σε σχέση με το σώμα τους.

Όμως άλλοι ψυχολόγοι εμφανίσθηκαν πιο επιφυλακτικοί, επισημαίνοντας ότι στην εποχή του Facebook, οι γυναίκες εκτίθενται συνεχώς σε εικόνες άλλων γυναικών, πράγμα που όχι σπάνια οδηγεί σε μειωτικές συγκρίσεις για το σώμα τους.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Millennials και Gen Zers αναζητούν το ιδανικό workplace το 2025

Living / Το ιδανικό εργασιακό περιβάλλον του 2025: Τι ψάχνουν οι Millennials και οι GenZers;

Οι διαφορετικές γενιές που κυκλοφορούν τα τελευταία χρόνια στην αγορά εργασίας περιγράφουν τις συνθήκες που θα τους έκαναν να νιώθουν τη δουλειά τους περισσότερο σαν το σπίτι τους.
ΠΕΝΝΥ ΜΑΣΤΟΡΑΚΟΥ
Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Living / Γιατί συχνά νιώθουμε μεγαλύτερη νοσταλγία για τις δυσκολίες παρά για τις χαρές;

Οι άνθρωποι έχουν την τάση να βλέπουν «με ροζ γυαλιά» ακόμα και τις πιο αντίξοες περιόδους της ζωής τους, ακόμα κι αν πρόκειται για συνθήκες οικονομικής ύφεσης, πανδημίας ή πολέμου.
THE LIFO TEAM
O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Living / O «ξαφνικός θάνατος» της εξ αποστάσεως εργασίας

Στον απόηχο της πανδημίας, οι πολιτικές «εργασίας από το σπίτι» έμοιαζαν να δείχνουν τον δρόμο για τον χώρο εργασίας του μέλλοντος, αλλά πλέον οι αποκλειστικά remote θέσεις είναι είδος προς εξαφάνιση.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΙΑΝΝΑΚΙΔΗΣ
«Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Living / «Προτιμώ να δώσω τον σκύλο, παρά να είναι μαζί σου»: Όταν χωρίζεις (και) από το κατοικίδιό σου

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο σχετικά με τα ζώα συντροφιάς; Ιστορίες –με αίσιο και μη τέλος– για ανθρώπους που χώρισαν εκτός από τους συντρόφους τους και από το κατοικίδιό τους.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
ΕΠΕΞ CHECK «Ο τρόπος που βλέπω το ντύσιμο καθορίστηκε απ’ τον αυτισμό μου»

Living / «Δεν ήμουν το παράξενο παπί, απλώς δεν ήμουν ποτέ πάπια»: Όταν μια γυναίκα της μόδας διαγνώστηκε με αυτισμό στα 50

Για τη Ζ. τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητική επιλογή – είναι μια γλώσσα. Η διάγνωση της νευροδιαφορετικότητάς της την έκανε να ξαναδεί τη ζωή της, την αφοσίωσή της στα υλικά και την υφή τους μέσα από αυτό το πρίσμα.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Living / Ο μήνας μπαίνει, ο μισθός φεύγει: Tips και κόλπα για να εξοικονομήσετε χρήματα

Με αφορμή το ο νέο microtrend «no buy challenge» του TikTok, τέσσερις άνθρωποι εξιστορούν τι έκοψαν και πώς, για να εξοικονομήσουν χρήματα και να κάνουν τους μικρούς οικονομικούς τους στόχους πραγματικότητα.
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ