Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
Το κελί του Ρέντινγκ μετά την εικαστική παρέμβαση της Ναν Γκόλντιν
0

 

Μια εικαστική εγκατάσταση στα κελιά της φυλακής του Ρέντινγκ, επί δύο χρόνια τόπο μαρτυρίου και απομόνωσης του ιρλανδού δραματουργού Όσκαρ Ουάϊλντ, επιμελήθηκαν με μεγάλη ευρηματικότητα και συναισθηματισμό, η φωτογράφος Ναν Γκόλντιν, ο εικαστικός Άι Γουέι Γουέι, ο σκηνοθέτης Στιβ ΜακΚουίν και η ζωγράφος Μαρλέν Ντιμάς. 

Στόχος του συγκεκριμένου καλλιτεχνικού πρότζεκτ δεν είναι μόνο η αναβίωση των παθών του συγγραφέα, ως κοινωνικού απόβλητου μετά την περίφημη καταδίκη του για σοδομισμό, ούτε η αναπαράσταση του κελιού, στο οποίο αναγκάστηκε να αντιμετωπίσει τη μοναξιά, τον εαυτό του και τη δριμεία κοινωνική κριτική της εποχής του. Στόχος είναι, όπως εξηγεί και η Γκόλντιν, να ξορκιστεί αυτή η αναγκαστική σιωπή και η μοναξιά του τότε με σύγχρονο υλικό - βίντεο και φωτογραφίες.

Όπως εξηγεί η Γκόλντιν στο διάσημο κελί C.3.3., εκεί που ο Ουάιλντ πέρασε αυτά τα δύο δραματικά χρόνια, δεν αισθάνεται καταπίεση ή μελαγχολία τώρα πια. "Παραδόξως, δεν αισθάνομαι πίεση, είναι σα να έχω απευαισθητοποιηθεί απέναντι σε αυτό το κομμάτι. 

Εκείνο, όμως, που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να 

 γράψει. Δεν μπορώ να φανταστώ πως κάποιος τόσο κοινωνικός και ομιλητικός, όπως ήταν εκείνος, κατάφερε να επιβιώσει. Θυμώνω και να το σκέφτομαι ακόμη...", εξηγεί η Γκολντίν, που ποτέ δεν έκρυψε την επιρροή που άσκησε στο έργο και τη ζωή της ο Ουάιλντ.

Εκείνο που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να γράψει. Δεν μπορώ να φανταστώ πως κάποιος τόσο κοινωνικός και ομιλητικός, όπως ήταν εκείνος, κατάφερε να επιβιώσει.

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
"Εκείνο, όμως, που ακόμη με απασχολεί είναι το ότι πέρασε τόσο καιρό σε τέτοια απομόνωση, έχοντας στη διάθεση του μόνο μια σελίδα χαρτί την ημέρα για να γράψει", λέει η Ναν Γκόλντιν.

Η κεντρική εικαστική εγκατάσταση της Γκολντίν είναι το κελί γεμάτο από γυμνές φωτογραφίες του Γερμανού ηθοποιού Clemens Schick, με τον οποίο γνωρίστηκαν και είχαν μια σύντομη ιστορία το 1996.  Όσο για την παρέμβαση του ΜακΚουίν, αυτή είναι μια διπλή κουκέτα καρφωμένη στον τοίχο, κάτω από ένα μικρό στενό παράθυρο με κάγκελα, να ρίχνει φως σε μία χρυσή κουνουπιέρα. Η εγκατάσταση φέρει τον τίτλο "Χειμώνας", μια αναφορά στην εποχή που ο Ουάιλντ πέρασε στη φυλακή και στον κοινωνικό χειμώνα που αναγκάστηκε να αντέξει. 

 

Η ιδιαίτερη αυτή έκθεση που διεξάγεται στον χώρο των φυλακών του Ρέντινγκ υπό τον τίτλο "Inside" θα είναι ανοιχτή στο κοινό έως τις 30 Οκτωβρίου. 

Με στοιχεία από την Guardian

Μια νέα μπαλάντα της Ναν Γκόλντιν για τον Όσκαρ Ουάϊλντ, στο κελί της φυλακής του Ρέντινγκ Facebook Twitter
Η εικαστική εγκατάσταση του σκηνοθέτη Στιβ ΜακΚουίν στο πλαίσιο του πρότζεκτ "Inside"

 

 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Los Caprichos - Goya

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Σημαντικές εικαστικές εκθέσεις - Χειμώνας 2025

Εικαστικά / 10 νέες εικαστικές εκθέσεις για το επόμενο τρίμηνο

Καθώς το επόμενο διάστημα αποτελεί μεταβατική περίοδο εν αναμονή σημαντικών εκθέσεων που θα δούμε την άνοιξη και το καλοκαίρι του 2025, κάνουμε μια σύντομη επισκόπηση των επόμενων εβδομάδων, στις οποίες κυριαρχεί η ελληνική εικαστική σκηνή, με σημαντικούς ζωγράφους και γλύπτες, ενώ επιστρέφει στην Εθνική Πινακοθήκη η περίφημη σειρά χαρακτικών του Γκόγια.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο Τζεφ Κουνς στα 70

Εικαστικά / «Τα χρήματα είναι δευτερεύον πράγμα»: Ο πολυεκατομμυριούχος Τζεφ Κουνς στα 70

Λίγο πριν τα 70ά του γενέθλια, ο διάσημος και αμφιλεγόμενος εικαστικός συμμετέχει σ’ έναν «διάλογο» με το ίνδαλμά του, τον Πάμπλο Πικάσο. Υπάρχουν όμως κοινά στοιχεία ανάμεσά τους;
THE LIFO TEAM
Οι μεγάλες εκθέσεις του 2025

Εικαστικά / Οι μεγάλες διεθνείς εκθέσεις του 2025 που αξίζουν το ταξίδι

Τα σχέδια των Dolce & Gabbana και η εμβληματική τέχνη του Anselm Kiefer, οι περφόρμανς του Leigh Bowery, οι γυναίκες της Suzanne Valadon και ο ονειρικός κόσμος του Wes Anderson βρίσκονται ανάμεσα στις πιο σημαντικές εκθέσεις της νέας χρονιάς.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Τεό Τριανταφυλλίδης 

Portraits 2025 / Τεό Τριανταφυλλίδης: «Υπάρχει μια υπεροψία ότι οι καλλιτέχνες είμαστε το ανώτατο ανθρώπινο επίτευγμα»

Eκφράζοντας την ανησυχία ενός ανθρώπου της γενιάς του, ενός καλλιτέχνη που τον απασχολεί τόσο ό,τι χάνεται όσο και το άδηλο μέλλον, ο Τεό Τριανταφυλλίδης πιστεύει ότι τα είδη της νοημοσύνης -η ανθρώπινη, η τεχνητή και της φύσης- μπορούν να ευνοήσουν το ένα το άλλο.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ