Bενετία: Η εφιαλτική πλευρά της Αμερικής στο Bad Batch

Bενετία: Η εφιαλτική πλευρά της Αμερικής στο Bad Batch Facebook Twitter
Η πρωταγωνίστρια Σούκι Γουοτερχάουζ, Αγγλίδα ηθοποιός και κυρίως μοντέλο, είναι ένα χυμώδες κορίτσι που θέλει τόνους δουλειά για να πάρει μπρος...
0

Όχι, η Βρετανίδα σκηνοθέτις που ζει εδώ και χρόνια στις ΗΠΑ δεν είχε σκοπό να εξαπολύσει πολιτικό σχόλιο, και μάλιστα προφητικό, μετά την απρόσμενη καλλιτεχνική της επιτυχία A Girl Walks Home Alone at Night, το αποκαλούμενο «πρώτο ιρανικό γουέστερν με βρικόλακες». Ωστόσο, η ιστορία μιας νεαρής που μόλις αποφυλακίζεται, περιπλανιέται πεζή στην έρημο, συλλαμβάνεται από μια μυώδη, γκαγκανιασμένη γυναίκα μιας κάποιας ηλικίας, οδηγείται σε έναν αυτοσχέδιο οικισμό στη μέση του πουθενά, γεμάτο πεταμένα συντρίμμια και σφίχτες σε υπερδιέγερση, δένεται χειροπόδαρα και ναρκώνεται, ώσπου η ίδια μοχθηρή ύπαρξη της κόβει το δεξί πόδι και το δεξί χέρι, για να τα ψήσει με την «οικογένειά» της στη θράκα και να τα φάνε όλοι μαζί (!), δίνει την πρώτη γλαφυρή εικόνα μιας προκλητικής ιδέας, που εκτελείται με (περι)γραφικότητα, στιλπνή φωτογραφία, πολύ slow motion, καθόλου ποίηση ή ίχνος οίκτου, κάτω από τον καυτό ήλιο και το πεινασμένο βλέμμα των κοράκων.


Το Bad Batch, που σημαίνει κακό stuff ή, κατ' επέκταση, μια ομάδα μολυσμένων, στιλιστικά δικαιολογεί ως έναν βαθμό τον βαρύ τίτλο της επιγόνου του Κουέντιν Ταραντίνο που αποδόθηκε στην Άμιρπουρ αμέσως μετά τον ενθουσιασμό που προκάλεσε η ταινία της, από το φεστιβάλ του Σάντανς, το 2014. Κι ενώ η ταινία έχει την άπονη καρδιά ενός b-movie, και πιο συγκεκριμένα της υποκατηγορίας του grindhouse, που τόσο αρέσει στον Ταραντίνο, φουσκώνει αδικαιολόγητα σε ποσότητα και διάρκεια. Ενδεχομένως η προσθήκη της υπερφιλόδοξης Μέγκαν Έλισον, επίσης επιγόνου ενός θρυλικού πλέον παραγωγού, του Χάρβεϊ Γουάνσταϊν, έδωσε την οικονομική ώθηση, και ταυτόχρονα την καλλιτεχνική ενθάρρυνση, ώστε η Άμιρπουρ υπερέβαλε εαυτόν και παρασύρθηκε στη διόγκωση μιας ισχνής, προσχηματικής ιστορίας.

Η ταινία έχει την άπονη καρδιά ενός b-movie, και πιο συγκεκριμένα της υποκατηγορίας του grindhouse, που τόσο αρέσει στον Ταραντίνο.


Η ηρωίδα Άρλεν, ένα αυθεντικό white trash με πενιχρές προσλαμβάνουσες και τάση προς τις λάθος επιλογές (φυλακή σε πολύ νεαρή ηλικία, απουσία οικογένειας, έλλειψη γνώσεων σε βασικά ζητήματα), διαφεύγει όπως όπως από το επικίνδυνο Bridge, το χωριό των κανιβάλων, και καταλήγει σε μια φυλασσόμενη κοινότητα που επίσης ειρωνικά ονομάζεται Comfort. Τον λιγοστό πληθυσμό των ρακοσυλλεκτών διαφεντεύει ένας αναχρονιστικά κοστουμαρισμένος τύπος γεμάτος αυτοπεποίθηση (Κιάνου Ριβς), που συνοδεύεται από νεαρές εγκύους και κάθε τόσο απευθύνεται στα πλήθη, τα ταΐζει ecstasy και τα αποκοιμίζει, υποσχόμενος το Όνειρο, όπως κάνουν οι παρανοϊκοί ηγέτες αιρέσεων –με άλλα λόγια, μια παραλλαγή του Ντόναλντ Τραμπ–, ο οποίος με οπλισμένους φύλακες προστατεύει ένα άθλιο λούνα παρκ από την απειλή των νταβραντισμένων, λόγω της κατανάλωσης του κόκκινου κρέατος, ανθρωποφάγων που λυμαίνονται την ευρύτερη περιοχή των βιομηχανικών αποβλήτων.

Bενετία: Η εφιαλτική πλευρά της Αμερικής στο Bad Batch Facebook Twitter
O Τζιμ Κάρεϊ στα γυρίσματα της ταινίας, αγνώριστος κάτω από τα κουρέλια του, υποδύεται έναν μουγγό και ελαφρώς σοφό, με τον τρόπο του, που σπρώχνει ένα καρότσι στην έρημο.


Όμως αυτές τις θεωρίες που φοράμε κρυφά τις βλέπουμε ή απλώς τις επινοούμε εμείς οι δημοσιογράφοι, που φανταζόμαστε διανοητικές οάσεις, συνήθως από μια μικρή αφορμή, στο ευρύτερο φεστιβαλικό πνεύμα. Κι εδώ η αφορμή είναι όντως μικρή. Το Bad Batch είναι εμφανώς μια διασταύρωση του περσινού Mad Max: Fury Road του Τζορτζ Μίλερ με το παλιότερο Southland Tales του Ρίτσαρντ Κέλι, που μια το είδαμε στις Κάννες και μια εξαφανίστηκε από προσώπου γης μετά τις αρνητικές, πλην της Μανόλα Ντάρτζις και του Τζέι Χόμπερμαν, κριτικές. Αντίθετα με εκείνες τις ταινίες, το Bad Batch δεν διαθέτει κανέναν μετα-αποκαλυπτικό οίστρο. Ούτε σκηνοθετική εγρήγορση, ούτε πολιτικό προβληματισμό. Το μόνο ενδιαφέρον στοιχείο είναι η παρομοίωση των ανθρώπων με ζώα στον τρόπο που κινούνται και (δεν) μιλάνε. Στην πραγματικότητα, η ταινία είναι καλύτερη όταν οι χαρακτήρες δεν αρθρώνουν τις λίγες ατάκες από τον ανιαρό, παιδιάστικο διάλογο.


Με αποκορύφωμα τον πρωταθλητή της μονόχορδης εκφοράς, Κιάνου Ριβς, βλέπουμε πολύ γνωστούς ηθοποιούς, όπως τη φιγούρα του Ντιέγκο Λούνα σε ρόλο dj, αλλά καθόλου το πρόσωπό του, τον Τζιοβάνι Ριμπίζι να μπαμπαλίζει χωρίς συνέχεια σε δύο σκηνές και τον Τζιμ Κάρεϊ, αγνώριστο κάτω από τα κουρέλια του, μουγγό και ελαφρώς σοφό, με τον τρόπο του, να σπρώχνει ένα καρότσι, στην έρημο φυσικά. Η πρωταγωνίστρια Σούκι Γουοτερχάουζ, Αγγλίδα ηθοποιός και κυρίως μοντέλο, παραπέμποντας στο αλήστου μνήμης ύφος της Πάιπερ Περάμπο από το Coyote Ugly, ταπεινώνει ακόμη και την παντοιοτρόπως ξεπατικωμένη νότια προφορά – ένα χυμώδες κορίτσι που θέλει τόνους δουλειά για να πάρει μπρος.


Τι είναι τελικά το Bad Batch, που ήρθε στη Μόστρα με υποσχέσεις για εντυπώσεις και βραβεία στα μπαγκάζια του; Ένα γκροτέσκο πορτρέτο μιας εφιαλτικής Αμερικής, γαρνιρισμένο ακόμη και με ρομαντικές προεκτάσεις, ενδιαφέρουσες στο ζωώδες πλαίσιό τους, γυαλισμένο σαν το καθαρό τριπάκι της πρωταγωνίστριας, που ξυπνάει ατσαλάκωτη, με μερικές αξιόλογες στιγμές χαμένες στην οπτική φλυαρία και στο φορτωμένο soundtrack, και μια αλληγορία κάτω από την πόζα του.

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Φεστιβάλ Bενετίας: Το πένθος του Νικ Κέιβ

Οθόνες / Φεστιβάλ Bενετίας: Το πένθος του Νικ Κέιβ

Το ντοκιμαντέρ «One more time with feeling» του Άντριου Ντόμινικ με αφορμή το νέο άλμπουμ του Nick Cave και των Bad Seeds εξελίσσεται σε εξομολογητικό ψυχογράφημα που προδίδει τον πόνο του και αποκαλύπτει την αξιοπρέπειά του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αποστολή: Η Βενετία χορεύει στο ρυθμό του «La La Land»

Οθόνες / Αποστολή: Η Βενετία χορεύει στο ρυθμό του «La La Land»

Ανάμεσα στα τρυφερά νεοκυματικά μιούζικαλ του Ζακ Ντεμί και την ανθολόγηση της MGM στη μεγάλη της ακμή, το «La La Land» του Ντέιμιαν Σαζέλ είναι εντυπωσιακά περισσότερα πράγματα από μια νοσταλγική ωδή στο κλασικό μουσικοχορευτικό ιδίωμα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Είδαμε το «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ και είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Οθόνες / To «Juror#2» του Κλιντ Ίστγουντ είναι η καλύτερη αμερικανική ταινία της χρονιάς

Αλλά δυστυχώς δεν θα προβληθεί στις κινηματογραφικές αίθουσες, επειδή οι υπεύθυνοι του στούντιο θεωρούν ότι το ενήλικο σινεμά αυτού του τύπου ανήκει στις streaming πλατφόρμες.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά μόλις κυκλοφόρησε

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM