Παρόλο που σύμφωνα με το planecrashinfo.com η πιθανότητα να σκοτωθεί κανείς σε αεροπορικό δυστύχημα είναι 1 στα 4.7 εκατομμύρια, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που εξακολουθούν να τρέμουν τις πτήσεις. Ωστόσο, όπως προκύπτει από κυβερνητική ανάλυση 586 πτήσεων στις ΗΠΑ στο διάστημα 1993- 2000, στην πλειοψηφία τους τα ατυχήματα είναι μη θανατηφόρα, καθώς σε δείγμα 53.487 επιβατών και πληρώματος, διαπιστώθηκε πως οι 51.207 επέζησαν-ήτοι ένα ποσοστό της τάξης του 90%.
Σε κάθε περίπτωση, ο κόσμος πάντα θα αναρωτιέται αν υπάρχει τρόπος να αυξήσεις τις πιθανότητές σου να επιζήσεις από αεροπορικό ατύχημα και αν τελικά υπάρχει κάποια θέση στο αεροσκάφος που θεωρείται πιο ασφαλής συγκριτικά με τις υπόλοιπες.
Η απάντηση είναι διφορούμενη, καθώς οι κατασκευαστές αεροσκαφών υποστηρίζουν πως υπάρχουν ελάχιστες ενδείξεις που να οδηγούν στο συμπέρασμα ότι παίζει ρόλο το πού ακριβώς κάθεται κανείς, λέγοντας πως όλες οι θέσεις είναι εξίσου ασφαλείς.
«Είναι μια πανάρχαια πλέον ερώτηση. Απλώς δεν υπάρχει τρόπος να απαντηθεί» σχολίασε εκπρόσωπος της Federal Aviation Administration. «Μια θέση είναι το ίδιο ασφαλής με οποιαδήποτε άλλη» αναφέρει την ίδια στιγμή η ιστοσελίδα της Boeing.
Ωστόσο, μια έρευνα της Popular Mechanics το 2007 που ανέλυσε όλα τα θανατηφόρα αεροπορικά ατυχήματα κι εκείνα όπου υπήρξαν επιζήσαντες, διαπίστωσε πως εκείνοι που κάθονται στις θέσεις πίσω από τα φτερά είναι οι πιο ασφαλείς. Τo ποσοστό επιβίωσης σε αυτήν την περίπτωση ήταν 69% έναντι ποσοστού 56% για εκείνες στο φτερό και ενός 49% για τις μπροστινές θέσεις του αεροπλάνου. Κάτι που αν μη τι άλλο, προκαλεί ερωτηματικά σχετικά με το γιατί η Α' Θέση τοποθετείται πάντα στο μπροστινό τμήμα του αεροσκάφους.
* Με πληροφορίες από Independent