Η τέχνη του animation, που ξεπερνά τα κλασικά κινούμενα σχέδια και τα big budget υπολογιστικά προϊόντα αγαπημένων κατά τα άλλα, ταινιών studiο, έχει την δική της εφευρετικότητα όταν καταπιάνεται με τον έρωτα, ειδικά στις μικρού μήκους ταινίες των δημιουργών της.
Από εφιάλτες απόρριψης στυλ χιτσκοκικού Vertigo μέχρι νεκρόφιλα (μπρρρ!) όνειρα, και όνειρα ευτυχίας, η ίδια η μορφή των ταινιών animation δεν διαχωρίζει ανάμεσα στην πραγματικότητα και την φαντασία, κάνει τον έρωτα να γίνεται φανταιζί, καλλιτεχνικός, σαρδόνιος, πάντως όχι καθημερινός. Κι όσο πιο 'φτωχά' υπολογιστικά τα εικαστικά μέσα (δισδιάστατο animation), τόσο πιο σύνθετη η περιπλάνηση στον λαβύρινθο του έρωτα. Οι 'πρωταγωνιστές' του μεταμορφώνονται και μεταλλάσσονται συνεχώς, κάπως σαν κι εμάς μέσα σε μια ερωτική σχέση.
Να μερικά φιλμάκια που ταιριάζουν με το θέμα...
H BIΒΛΙΟΘΗΚΗ
Αυτή η τετράλεπτη ταινία του Leo Crane (Μεγ. Βρετανία), τοποθετεί τον θεατή μέσα στις φαντασιώσεις των ηρώων, για να μοιραστεί το τι θα μπορούσε να συμβεί αν το πρωτόκολλο μιας βιβλιοθήκης ξεπερνιόταν από τις σαρκικές επιθυμίες.
ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ;
Είναι η άνεση της ρουτίνας και η ευτυχία που αυτή προσφέρει αρκετά για να μας κρατήσουν για πάντα σκλάβους τους; Εξαιρετικό φιλμάκι του Veljko Popovic από την Κροατία.
ΚΙ ΕΖΗΣΑΝ ΑΥΤΟΙ ΚΑΛΑ...
Των Ben Genislaw & Yionni Aroussi (Ισραήλ).
Ταξίδι στο μέλλον για τον Ράνι και την Κέρεν, ένα νεαρό ζευγάρι που συγκατοικεί για πρώτη φορά.
Χωρίς έλεγχο, ρίχνονται στον αγώνα του γάμου, των παιδιών και της εργασίας, ενώ προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα και να παραμείνουν μαζί.
ΝΟΣΤΙΜΟΙ ΧΩΡΙΣΜΟΙ
Συντετριμμένος μετά τον χωρισμό από την κοπέλα του, ο Μάικ πρέπει να απαλλαγεί από ένα τέρας που τρώει ό,τι έχει απομείνει στην καρδιά του... (Του Frank Morales, απ' την Ισπανία.)
ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑΝ ΚΑΙΡΟ, ΜΕΣΑ ΣΤΗ ΓΥΝΑΙΚΑ ΜΟΥ
Ο Joost Lieuwma απ' την Ολλανδία παρουσιάζει τον αγώνα ενός άντρα να αφήσει έγκυο τη σύζυγό του.
ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΣ ΠΙΝΑΚΑΣ
Ένας νεαρός ζωγράφος προσπαθεί απεγνωσμένα να ζωγραφίσει τα καλύτερα μάτια για το πρόσωπο της γυναίκας στον πίνακα του και μυστηριωδώς πέφτει στον υπερρεαλιστικό κόσμο, που δημιουργήθηκε από τη φαντασία του. (Rositsa Vangelova, Βουλγαρία)
σχόλια