Η Αθήνα ανήκει στους κορυφαίους προορισμούς «City Break». Καλύπτει βασικές προϋποθέσεις ώστε να αποτελεί τα τελευταία χρόνια έναν πόλο έλξης για τουρίστες που επιθυμούν να ξεναγηθούν στην πόλη από δύο έως πέντε μέρες και χαρακτηρίζονται ταξιδιώτες των πόλεων. Αξιοθέατα, κρυμμένα μυστικά, εναλλακτικές επιλογές και δραστηριότητες για να γνωρίσεις την Αθήνα από κάθε πλευρά της. Τι θα προτείναμε όμως σε ένα τουρίστα που αναζητά το διαφορετικό; Σε ποια σημεία θα τον στέλναμε και τι περιοχές θα υπογραμμίζαμε για να επισκεφθεί; Την απάντηση ήρθε να δώσει η start- up «Think Athens» η οποία προτείνει, καταγράφει και συστήνει μέρη της πόλης που απευθύνονται σε εκείνους που θέλουν να εξερευνήσουν την άλλη Αθήνα. Η ιδέα προέκυψε, όπως θα μας πει η ιδρύτρια του "Think Athens", Ειρήνη Χειμωνίτη, μέσα σε ένα τραίνο. Ήταν λίγο πριν τα Χριστούγεννα του 2013, όταν επέστρεφε από Γενεύη, ύστερα από μια γρήγορη επίσκεψη στο Στρασβούργο. Εκεί σκέφθηκε πόσο χρήσιμο θα ήταν να υπάρχει μια εφαρμογή που θα δημιουργεί το ιδανικό πρόγραμμα για μια ολιγοήμερη επίσκεψη και σε αυτήν θα περιλαμβάνει αξιοθέατα, events, σημαντικές πληροφορίες, εκδηλώσεις και σημεία που δεν είναι αμιγώς τουριστικά.
«Παλιότερα δε θα σταματούσες στην Αθήνα, παρά για λίγες ώρες ή το πολύ ένα βράδυ πριν φύγεις για τα νησιά. Σήμερα οι τουρίστες που επισκέπτονται την χώρα μας, μετρούν τις μέρες της διαμονής τους στην πόλη κι αναρωτιούνται αν θα προλάβουν να δουν και να ζήσουν όλα όσα θέλουν: να πάνε στα νέα, παγκοσμίως βραβευμένα εστιατόρια και μπαρ, να θαυμάσουν τους μεγαλύτερους Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες στη σκηνή κάποιου φεστιβάλ, να δουν την αγαπημένη τους ταινία κάτω απ' τ' αστέρια, να περπατήσουν στις γειτονιές με μουσικές και παραδοσιακά μαγαζιά, ν' αγγίξουν την άμμο μόλις λίγα χιλιόμετρα από το κέντρο της πόλης», μας λέει η Ειρήνη Χειμωνίτη, δημιουργός της ιστοσελίδας www.thinkAthens.com. «Το "Think Athens" δημιουργήθηκε για τους επισκέπτες της πόλης που θέλουν να δουν το καλύτερο πρόσωπο της πόλης, χωρίς ν' αφιερώσουν χρόνο αναζητώντας πληροφορίες και φτιάχνοντας προγράμματα διακοπών. Όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται είναι ήδη στην "ατζέντα" τους. Και στο πρόγραμμά τους βρίσκουν μόνο μαγαζιά που αγαπούν οι ντόπιοι. Σου λύνει τα χέρια όταν ψάχνεις "κάτι ωραίο, να θυμίζει Ελλάδα, αλλά να μην είναι και τουριστικό", σου δείχνει την ακριβή διαδρομή για τον περίπατό σου στην Πλάκα και μέσα από τα άρθρα του οδηγού σου θα μάθεις την ιστορία του καθετί που βλέπεις γύρω σου. Θα σου πει ακόμα και μικρά μυστικά που δε θα έβρισκες σ' ένα συμβατικό ταξιδιωτικό οδηγό. Επίσης, για εκείνους που τους αρέσει να αθλούνται, υπάρχουν προτάσεις για να ανακαλύψουν το ιστορικό κέντρο, με παρέα όχι μόνο τον ξεναγό, αλλά και το ποδήλατό τους. Παράλληλα, αν έχουν παιδιά, ίσως προσθέσουν στην ατζέντα τους μία ξενάγηση Στον αιώνα του Περικλή, ειδικά σχεδιασμένη για τους μικρούς επισκέπτες της πόλης», λέει η Ειρήνη Χειμωνίτη και μας απαριθμεί τους βασικούς άξονες των τουριστικών τάσεων της Αθήνας από το Think Athens:
• Ένα μεγάλο ποσοστό των επισκεπτών της Αθήνας χρησιμοποιούν την πόλη ως stopover πριν ή μετά την επίσκεψή τους στα νησιά και όχι ως κύριο προορισμό.
• Οι περισσότεροι μένουν 2-3 νύχτες το πολύ, γι' αυτό και θεωρούμε ότι η κατηγορία του city break τουρισμού είναι μεγάλη ευκαιρία για την Αθήνα.
• Μουσεία: Το Μουσείο της Ακρόπολης παραμένει κορυφαία επιλογή (και δικαιολογημένα, κατά τη γνώμη μου). Αλλά αρκετό ενδιαφέρον παρουσιάζει και το μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, όπως και το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.
• Πολλοί χρήστες εκπλήσσονται με τον αριθμό, την ποιότητα και το χαμηλό κόστος συναυλιών και φεστιβάλ που γίνονται στην Αθήνα και τα επιλέγουν. Αυτό μας ενδιαφέρει πολύ να το αναπτύξουμε, αφού είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα τόσο της Αθήνας, όσο και του Think Athens σε σχέση με τους συμβατικούς ταξιδιωτικούς οδηγούς.
• Φαγητό:η πλειοψηφία επιλέγει εστιατόρια που προτείνουμε για ελληνική παραδοσιακή κουζίνα, ενώ σε όλες σχεδόν τις ατζέντες υπάρχει τουλάχιστον μία φορά η επιλογή "σουβλάκι". Οι επισκέπτες που ανήκουν στο premium κοινό επιλέγουν συχνά και το προτεινόμενο εστιατόριο μοριακής κουζίνας ή άλλα εστιατόρια που εκφράζουν σύγχρονες τάσεις.
• Διασκέδαση: με χαρά βλέπουμε ότι το κοινό μας ανταποκρίνεται θετικά στην πρότασή μας για τα wine bars, που είναι ένα φαινόμενο με τεράστια και πολύ ποιοτική ανάπτυξη στην Αθήνα.
• Η "εξερεύνηση" μέσα από προσχεδιασμένους περιπάτους ή ιδιαίτερες, εξατομικευμένες ξεναγήσεις, έχει μεγάλη απήχηση στους city breakers, τόσο στα πλαίσια sightseeing όπως π.χ. στον προτεινόμενο περίπατο του Think Athens «Grand Promenade» (βόλτα στο αρχαιολογικό πάρκο | διαδρομή Μοναστηράκι – Διονυσίου Αρεοπαγίτου – Στήλες Ολυμπίου Διός), όσο και απλής γνωριμίας με τις γειτονιές της πόλης. Πλέον αρκετοί επισκέπτες επιλέγουν και πιο εναλλακτικούς τρόπους περιήγησης, όπως η ξενάγηση με scooters ή ποδήλατο. Γενικά οι fitness και well being επιλογές κερδίζουν συνεχώς έδαφος.
• Το καλοκαίρι οι επισκέπτες που μένουν πάνω από 3 μέρες, βάζουν συχνά στο πρόγραμμά τους κάποια παραλία ή ακόμα και επίσκεψη σε νησιά του Αργοσαρωνικού, ως μέρος της διαμονής τους. Μοναδικό φαίνεται επίσης στους επισκέπτες το θερινό σινεμά. Τους αρέσει, καθώς είναι κάτι που συνήθως δεν έχουν στη χώρα τους, τουλάχιστον όχι τόσο οργανωμένα όσο στην Ελλάδα.
• Δεν μπορούμε να συμπεράνουμε τη μέση δαπάνη ανά επισκέπτη από τις ατζέντες Think Athens, γιατί το ποσό εξαρτάται πολύ από τις επιλογές σε κάθε δραστηριότητα (ποιο ξενοδοχείο θα επιλέξει, τι θ' αγοράσει απ' τα προτεινόμενα καταστήματα, ποιο tour θα επιλέξει απ' τις προτεινόμενες εξατομικευμένες δραστηριότητες, κτλ).
• Για την ενημέρωσή τους, οι χρήστες του Think Athens μένουν σε αυτό, απ' όσο μας λένε, ακριβώς γιατί οι ατζέντες – οδηγοί πόλης είναι δομημένοι και γραμμένοι έτσι ώστε να μη χρειάζεται καμία άλλη πηγή πληροφόρησης ο χρήστης. Κάθε οδηγός Think Athens (δηλ.η Premium Agenda που αποκτά με 5.45€) περιέχει, εκτός από το πρόγραμμα και τους χάρτες της κάθε ημέρας, ένα περιεκτικό άρθρο για κάθε δραστηριότητα του προγράμματος, με όλες τις πληροφορίες που χρειάζεται να έχει ο επισκέπτης: ώρες λειτουργίας, τιμές και υπηρεσίες έκδοσης εισιτηρίων, περιγραφή της δραστηριότητας (π.χ. τα top 10 αγάλματα του μουσείου), ακόμα και την ακριβή διαδρομή πάνω στο χάρτη, όταν πρόκειται για τους περιπάτους.