Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε

Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε Facebook Twitter
«Αν μια μέρα χάσω εντελώς την ακοή μου, τουλάχιστον θα έχω δημιουργήσει πράγματα για τα οποία είμαι περήφανος» έχει πει.
0

Ο Forest Swords μπορεί να έβγαλε ένα εξαιρετικό EP στην αρχή της καριέρας του που αμέσως έκανε τους πάντες να παραμιλούν για τον μυστηριώδη αυτό νεαρό μουσικό, στην Ελλάδα όμως έγινε γνωστός κυρίως από τις ζωντανές εμφανίσεις του. Σε κάθε του συναυλία έχτιζε ένα σταθερό κοινό που από στόμα σε στόμα συνεχώς αυξανόταν. Η πιο σημαντική στιγμή του εδώ ήταν η περσινή του εμφάνιση στο χειμερινό Plisskën ως headliner. Είχε κλέψει όμως τις εντυπώσεις το 2014 με μια καταπληκτική sold-out εμφάνιση στο six d.o.g.s. Φέτος κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ του που έχει τίτλο «Compassion» και επιστρέφει για άλλη μια φορά στον χώρο που εδραίωσε τη φήμη του στη χώρα μας στις 27 Οκτωβρίου. Μέχρι τότε αυτά είναι 10 πράγματα που πρέπει να ξέρει κάποιος για τον πιο ανερχόμενο Βρετανό μουσικό των τελευταίων χρόνων.


1.

«Forest Swords» ονομάζεται το σόλο πρότζεκτ του Matthew Barnes. Γεννήθηκε στο Wirral, μια μικρή πόλη στο Λίβερπουλ δίπλα στον ποταμό Mersey. Από την ίδια πόλη βγήκαν και οι Coral, η γνωστή brit pop μπάντα των '00s. Εκτός από τη μουσική, ασχολείται και με τα εικαστικά. Τις περισσότερες λεπτομέρειες για τη ζωή του τις μαθαίνεις μέσα από συνεντεύξεις. Είναι 32 χρονών.

2.

Στις συναυλίες εμφανίζεται ντουέτο μαζί με έναν μπασίστα, τον James Freeman. Οι δυο τους μοιάζουν τόσο πολύ, που συχνά τους μπερδεύει κανείς, θεωρώντας τους αδέρφια.

Όταν τον απέλυσαν από τη θέση του γραφίστα το 2008 και είχε άπλετο ελεύθερο χρόνο αποφάσισε να μάθει να χειρίζεται διάφορα μουσικά λογισμικά. Μέχρι τότε δεν είχε ασχοληθεί καθόλου με τη μουσική.

3.

Παλιότερα, ο Matthew Barnes ασχολούνταν με την εικονογράφηση. Έχει δουλέψει ως γραφίστας στα περιοδικά «Creative Review», «Grafik» και «Dazed & Confused». Έχει δηλώσει σε συνεντεύξεις του ότι το design και οι εικαστικές τέχνες αποτελούν βασικές επιρροές της μουσικής του. Έχει σχεδιάσει ο ίδιος το artwork όλων των άλμπουμ του. Μάλιστα, έχει αναγνωριστεί για τη συγκεκριμένη του ιδιότητα.

4.

Έχει κυκλοφορήσει δύο άλμπουμ μέχρι στιγμής. Το «Engravings» το 2013 και το «Compassion» το 2017. Άρχισε όμως να ακούγεται στον μουσικό Τύπο από το πρώτο του EP, το «Dagger Paths» (2010), στο οποίο πειραματιζόταν με τον dub ηχο και το R&B με άκρως ατμοσφαιρικά αποτελέσματα. Πήρε διθυραμβικές κριτικές. Αν και ήταν EP, αργότερα, μέσα στον ίδιο χρόνο, κυκλοφόρησε με έξτρα κομμάτια που έδωσαν στο FACT την ευκαιρία να το συμπεριλάβει στις λίστες του, ανακηρύσσοντάς το καλύτερο άλμπουμ της χρονιάς. Τις ίδιες υψηλές βαθμολογίες πήραν και τα επόμενα άλμπουμ του.

5.

Στο Pitchfork είχαν ενθουσιαστεί τόσο πολύ με την περίπτωσή του και το «Dagger Paths», που έγραψαν ότι ανήκει σε μια νέα γενιά μουσικών παραγωγών, μαζί με τους James Blake, Mount Kimbie, Bon Iver, Burial και Four Tet.

6.

Σύμφωνα με δηλώσεις του, κατά τη διάρκεια της δημιουργίας του «Engravings» αντιμετώπισε προβλήματα ακοής. Μάλιστα ήταν τόσο σοβαρά, που σκεφτόταν να εγκαταλείψει εντελώς το πρότζεκτ. Ταυτόχρονα, όμως, επηρεάστηκε πολύ από τον θάνατο ενός καθηγητή και μέντορά του όταν σπούδαζε στη Σχολή Καλών Τεχνών του Λίβερπουλ και οι αναμνήσεις από τη διδασκαλία του τον έκαναν να ολοκληρώσει το άλμπουμ. Μέχρι και σήμερα πάσχει από εμβοές, ένα συνεχές κουδούνισμα στ' αυτιά του, που εκτός από προβλήματα στον ύπνο, προκαλούν προβλήματα και στη δουλειά του. «Αν μια μέρα χάσω εντελώς την ακοή μου, τουλάχιστον θα έχω δημιουργήσει πράγματα για τα οποία είμαι περήφανος» έχει πει.

7.

Απέκτησε την πρώτη του κιθάρα όταν ήταν 11 χρονών, αλλά πιο σημαντική στιγμή θεωρεί όταν στην ηλικία των 12 του πήραν δώρο ένα τετρακάναλο μαγνητόφωνο και ξεκίνησε να παίζει με τους ήχους και τον τρόπο που ακούγονται. Όταν τον απέλυσαν από τη θέση του γραφίστα το 2008 και είχε άπλετο ελεύθερο χρόνο αποφάσισε να μάθει να χειρίζεται διάφορα μουσικά λογισμικά. Μέχρι τότε δεν είχε ασχοληθεί καθόλου με τη μουσική.

8.

Μεγάλωσε ακούγοντας Deftones και Aphex Twin. Οι κυριότερες επιρροές του είναι o DJ Shadow, οι Portishead και οι Massive Attack. Συνεργάστηκε, μάλιστα, με τον 3D/Robert del Naja και τον Young Fathers στο σάουντρακ της μικρού μήκους ταινίας «La Fête (est finie)» (2015) που αφορά την κλιματική αλλαγή. Έχει δηλώσει σε συνέντευξή του ότι γενικά δεν ακούει πολλή μουσική, όσο περίεργο κι αν είναι αυτό.

Ο Forest Swords επιστρέφει στην Αθήνα για ακόμα ένα live που θα μας κάνει να παραμιλάμε Facebook Twitter
Για να προωθήσει το τελευταίο του άλμπουμ, ο Barnes χρησιμοποίησε την εφαρμογή WhatsApp. Με αυτήν έστελνε κομμάτια απευθείας στους φαν του.

9.

Άλλα πρότζεκτ στα οποία έχει συνεργαστεί είναι το σάουντρακ του «In the robot skies», της πρώτης ταινίας που γυρίστηκε με drones (2016). Έχει γράψει χορευτική μουσική με το «Shrine», ενώ ανέλαβε να συνθέσει μουσική για το τρέιλερ ενός από τα πιο γνωστά βιντεοπαιχνίδια της Ubisoft, το «Assassins Creed Rogue». Για δύο χρονιές, το 2011 και το 2012, συμμετείχε στο «Ground Rhythms», ένα εικαστικό ηχητικό πρότζεκτ, με σκοπό να συνθέσει μουσική που θα ακουστεί μόνο μία φορά και μετά θα χαθεί.

10.

Για να προωθήσει το τελευταίο του άλμπουμ, ο Barnes χρησιμοποίησε την εφαρμογή WhatsApp. Με αυτήν έστελνε κομμάτια απευθείας στους φαν του. Αν και του αρέσει πολύ να παίζει ζωντανά και να παίρνει άμεσα feedback, πιστεύει ότι η διαδικτυακή επικοινωνία είναι το ίδιο σημαντική με κάθε φυσική επαφή. «Γνωρίζω αρκετό κόσμο που έχει διαδικτυακές φιλίες και σχέσεις που αξίζουν όσο και οι αληθινές εμπειρίες».


 

 

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ