[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]
Ο Γιώργος Καλαμογιώργος, τελειόφοιτος του Πανεπιστημίου του Greenwich, κατάφερε και απέσπασε τη διάκριση In-book στα φετινά βραβεία D&AD New Blood Awards, τα πιο σημαντικά βραβεία για φοιτητές στο χώρο της διαφήμισης και της γραφιστικής.
Οι συμμετέχοντες διαγωνίζονται σε αληθινά briefs που έχουν τεθεί από τις ίδιες τις εταιρείες και η κριτική γίνεται από μερικά εκ των μεγαλύτερων ονομάτων στο χώρο. Ανάμεσα σε πάνω από 4.000 συμμετοχές από όλο τον κόσμο, ο Γιώργος κατάφερε να μπει στην τελική 20άδα των νικητών στο brief που είχε θέσει η εταιρεία "Unilever", για το τσάι "PG tips".
O ίδιος μας εξηγεί καλύτερα.
-Τι είναι τα βραβεία D&AD, και ποια η σημασία τους;
-O D&AD είναι ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ιδρύθηκε το 1962 στο Λονδίνο από designers και art directors, με σκοπό να προωθήσουν την οπτική επικοινωνία και να ανεβάσουν τον πήχη στην ποιότητα του design. Από τότε και κάθε χρόνο διοργανώνουν τα βραβεία D&AD, στα οποία επιλέγονται δουλειές από το χώρο της διαφήμισης και της γραφιστικής από όλο τον κόσμο, και μια κριτική επιτροπή επιλέγει τις καλύτερες συμμετοχές για να λάβουν το περιβόητο Κίτρινο Μολύβι.
Ταυτόχρονα με τα D&AD Awards διοργανώνονται και τα New Blood Awards.
Εδώ τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά:
Κάθε χρόνο εταιρείες δημιουργούν ένα brief και σε αυτά καλούνται να δώσουν απάντηση φοιτητές από πανεπιστήμια από όλο τον κόσμο.
Αυτή τη χρονιά μερικές από τις εταιρείες ήταν τα ρούχα ASOS, το BBC, η Nokia, η Body Shop και η οργάνωση του Αλ Γκορ. Συνολικά πάνω από 4000 συμμετοχές στέλνονται στα D&AD, όπου μια κριτική επιτροπή που αποτελείται από ανθρώπους της διαφήμισης και της γραφιστικής διαλέγει τις καλύτερες οι οποίες βραβεύονται με το κίτρινο μολύβι, και η δουλειά τους προβάλλεται στον ετήσιο κατάλογο των βραβείων μαζί με τις δουλειές που κέρδισαν τα επαγγελματικά βραβεία.
Ο κατάλογος αυτός θεωρείτε "βίβλος" του design και κάθε χρόνο μπαίνει στα γραφεία των μεγαλύτερων εταιρειών.
-Ποιο ήταν το θέμα της δικής σου συμμετοχής;
-Εγώ διάλεξα να διαγωνιστώ στο brief που έθεσε η εταιρεία Unilever. To θέμα ήταν ότι έπρεπε να διαλέξουμε ένα από τα τρία προϊόντα της εταιρείας, που ήταν το τσάι PGTips, η χλωρίνη Klinex ή τα παγωτά Ben & Jerry's και να δημιουργήσουμε μία διαφημιστική καμπάνια η οποία θα προσπαθούσε να λύσει ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι μιας μεγαλούπολης.
Έπρεπε να δικαιολογήσουμε γιατί διαλέγουμε τη συγκεκριμένη πόλη, το συγκεκριμένο προϊόν και πώς θα προωθήσουμε την καμπάνια που θα δημιουργήσουμε.
-Και με ποιο πρόβλημα που συναντάται σε μία μεγαλούπολη αποφάσισες να ασχοληθείς;
-Αποφάσισα να ασχοληθώ με το πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι νέοι άνθρωποι που μετακομίζουν στο Λονδίνο και ψάχνουν ανθρώπους για να κάνουν παρέα. Οπότε λόγω Λονδίνου επέλεξα και το τσάι PGtips που είναι και το αγαπημένο τσάι των Άγγλων, και το πρώτο σε πωλήσεις.
-Ποια είναι η λύση που πρότεινες;
-Η λύση που πρότεινα ήταν να δημιουργηθεί ένα website στο οποίο οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν meet ups σε διάφορα μέρη στο Λονδίνο. Δημιουργείς ένα προφίλ με τα ενδιαφέροντα σου, μετά ανακοινώνεις το event και τι θέμα έχει, και μετά από τα άτομα που δείχνουν ενδιαφέρον για αυτό επιλέγεις ποια θέλεις να έρθουν και τους ανακοινώνεις το χώρο. Για παράδειγμα, θέλεις να κάνεις μία συνάντηση με ανθρώπους που συλλέγουν βινύλια, και οργανώνεις το meet up σε ένα μαγαζί-καφέ με συλλεκτικά βινύλια.
-Τι πιστεύεις ότι έκανε τη συμμετοχή σου να ξεχωρίσει;
- Νομίζω πως αυτό που κατάφερε να κάνει τη διαφορά ήταν η προώθηση της καμπάνιας. Όλα τα μέρη εστίασης που μπορείς να κάνεις τις συναντήσεις είναι επιλεγμένα από το PGTips και η βασική προώθηση είναι να γίνονται οι συναντήσεις στα μέρη αυτά. Εγώ διάλεξα να παρουσιάσω τρίγωνες κατασκευές για τα τραπέζια, σελιδοδείκτες βιβλίων και φακελάκια ζάχαρης.
Επίσης οι άνθρωποι που συμμετέχουν μπορούν να τραβήξουν φωτογραφίες από τα meetups, να τις ανεβάσουν στα social media και οι καλύτερες να παρουσιαστούν σε διαφημιστικές ταμπέλες στο Λονδίνο αλλά και να είναι μέρος της τηλεοπτικής καμπάνιας για τη συγκεκριμένη ενέργεια.
-Τι περιμένεις τώρα, μετά από την βράβευση;
-Μόλις τελείωσα τις σπουδές μου, οπότε έχω μπει σε διαδικασία να αποφασίσω με ποιο τομέα θέλω να ασχοληθώ. Το βραβείο είναι ένα πολύ καλό εισιτήριο για τον χώρο των διαφημιστικών εταιρειών, και έχω ήδη κάποιες προτάσεις που εξετάζω. Ταυτόχρονα προσπαθώ να ασχοληθώ με το παιδικό βιβλίο και τη καλλιτεχνική φωτογραφία.
σχόλια