ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter
1
Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter
"Δεν υπάρχει για μένα ηλικία όταν μιλάμε για πράγματα με τα οποία είμαστε ερωτευμένοι, όταν ζούμε και αναπνέουμε για αυτά. Είναι ξεκάθαρα τρόπος ζωής."

Από μικρός λάτρευε τα παραμύθια. Στα 14 του πρωταγωνίστησε στην παιδική όπερα «Χένσελ & Γκρέτελ», ενώ τέσσερα χρόνια αργότερα, μόλις στα 18 του, αφού είχε ολοκληρώσει με διακρίσεις τις σπουδές του, έγινε μαέστρος, κατόρθωμα που δεν συναντά κανείς στην Ευρώπη! Η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ελλάδας, το καλλιτεχνικό του παιδί, μετράει ήδη τρία χρόνια ζωής, με τον ίδιο να τραβάει πάνω του τα βλέμματα αρκετών ευρωπαϊκών μέσων ενημέρωσης!


Η ενασχόλησή μου με τη μουσική ήταν κάτι που ήρθε πολύ φυσικά. Προέρχομαι από μουσική οικογένεια και με αυτό εννοώ, ότι μεγάλωσα μέσα στη μουσική, από πάρα πολύ μικρός. Θυμάμαι πως κάθε φορά που άκουγα τον πατέρα μου να τραγουδάει, με μάγευε, ενώ όταν τον παρακολουθούσα να διδάσκει ως καθηγητής φωνητικής, με καθήλωνε. Αυτά τα βιώματα ήταν πιστεύω, που με οδήγησαν στο δρόμο της μουσικής αρχικά και με ωθούν να συνεχίζω σε αυτόν μεγαλώνοντας.


Καθώς ο πατέρας μου είναι τενόρος, τα πρώτα ακούσματα που μπορώ να φέρω στη μνήμη μου ήταν κλασικής μουσικής. Καθόμασταν οικογενειακά και παρακολουθούσαμε συναυλίες, όπερες, πολλές φορές ακούγαμε συμφωνική μουσική με τις ώρες. Παρασύρθηκα, στα άδυτα της μουσικής, σχεδόν άθελα μου.


Στον ελεύθερό μου χρόνο ακούω κυρίως κλασική μουσική. Αυτό περιλαμβάνει από ορχήστρες έως χορωδίες και από λυρικούς σολίστ μέχρι κοντσέρτα. Απολαμβάνω επίσης πολύ την κινηματογραφική μουσική αλλά δεν σταματώ εκεί. Θέλω ο ορίζοντας μου να είναι πιο ευρύς και να καλλιεργούμαι μουσικά όλο και περισσότερο, μέσα από άλλα είδη.


Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter


Από την παγκόσμια σκηνή πρότυπό μου είναι ο Riccardo Muti. Η στάση του, ο τρόπος διεύθυνσης του και το επίπεδο των γνώσεών του είναι χαρακτηριστικά που τον κατέστησαν πρότυπο, για μένα προσωπικά και για πάρα πολλούς νέους μουσικούς, που τολμούν να ονειρευτούν. Εγώ με τη σειρά μου, προσπαθώ να μαθαίνω από αυτόν, παρακολουθώντας τον να διευθύνει τις κορυφαίες ορχήστρες του κόσμου.

 

Στη χώρα μας έχουμε αρκετά αξιόλογα μουσικά ιδρύματα, με πολύ καλούς καθηγητές, που μπορούν να καθοδηγήσουν τους νέους με σωστό και αποτελεσματικό τρόπο. Παρόλα αυτά το κομμάτι της εκπαίδευσης γενικά και των μουσικών σπουδών συγκεκριμένα, αντιμετωπίζει προβλήματα, δεν ζούμε σε μια ουτοπία. Το κύριο είναι, ότι πολλές φορές εστιάζουμε στα τυπικά και όχι στην ουσία των πραγμάτων. Στο χώρο της μουσικής, ο τρόπος που ακολουθείται είναι λανθασμένος καθώς, στερούμαστε του πρακτικού μέρους στην ειδίκευση που ακολουθεί κανείς. Οι σπουδαστές δηλαδή δεν έχουν τη δυνατότητα να εξασκήσουν πρακτικά αυτό που σπουδάζουν σε μουσικο-θεωρητικό επίπεδο, τη διεύθυνση ορχήστρας για παράδειγμα.


Ακόμη και με τις δυσκολίες αυτές όμως, θεωρώ ότι βαδίζουμε σε καλό δρόμο και γίνονται προσπάθειες να βελτιωθούν τα πράγματα, εάν δεν βελτιωθούν ελπίζω πως εμείς οι νέοι θα τα αλλάξουμε.

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter


Προσωπικά, δεν με τρομάζει καθόλου που στα 18 μου έγινα μαέστρος, όταν κάτι τέτοιο βρίσκεται μέσα σου, δεν σε φοβίζει το να το βγάλεις προς τα έξω. Όταν αισθάνεσαι σίγουρος για τον εαυτό σου και έχεις πίστη στις δυνατότητες σου, προχωράς μπροστά με σταθερά βήματα. Δεν υπάρχει για μένα ηλικία όταν μιλάμε για πράγματα με τα οποία είμαστε ερωτευμένοι, όταν ζούμε και αναπνέουμε για αυτά. Είναι ξεκάθαρα τρόπος ζωής. Εξάλλου πάντα μου άρεσε η οργάνωση, η πειθαρχία, η σοβαρότητα, χαρακτηριστικά που πρέπει απαραίτητα, να διαθέτει ένας μαέστρος.

Η Σ.Ο.Ν.Ε. είναι η Συμφωνική Ορχήστρα Νέων Ελλάδος. Αποτελείται από νέους μουσικούς από όλη τη χώρα, που συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια καλύπτοντας μόνοι τους τα προσωπικά τους έξοδα. Αυτό είναι και το κύριο ίσως επίτευγμα της, ότι πέτυχε στο να ενώσει τους νέους, ανεξάρτητα της καταγωγής τους και να τους φέρει κοντά μέσω και για χάρη της μουσικής.

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter
"Στα άμεσα προσωπικά μου σχέδια είναι να συνεχίσω ανώτατες σπουδές στη Santa Cecilia της Ρώμης και να μπορέσω να συνεχίσω αυτό που δημιούργησα."


Μια σημαντική συναυλία ήταν αυτή που πραγματοποιήσαμε για τον Δήμο Θεσσαλονίκης (με την ευκαιρία της συμπλήρωσης των 100 χρόνων από την απελευθέρωση της Θεσσαλονίκης 1912 - 2012), την Εναρκτήρια - Επετειακή Συναυλία της Θεσσαλονίκης, στο Νέο Δημαρχιακό Μέγαρο όπως και σε άλλες πόλεις για τον ίδιο λόγο. Επίσης, μας έχει τιμήσει με Έπαινο μουσικής προσφοράς, ο Σύνδεσμος Φιλαρμονικών Χορωδιών Ελλάδος, όπου την απονομή έκανε ο Υπουργός Μακεδονίας - Θράκης καθώς και η Μουσική Εταιρεία Βορείου Ελλάδος.


Ως δημιουργός της Σ.Ο.Ν.Ε., πρακτικά όλα τα θέματα που την αφορούν, περνούν από εμένα. Από την οργάνωση της, από τις ενορχηστρώσεις των κομματιών που επιλέγουμε κάθε φορά, από τα μέλη που την απαρτίζουν μέχρι τον τρόπο διαφήμισης των εμφανίσεων μας. Οι τομείς μιας ορχήστρας είναι τόσοι πολλοί που, ο μαέστρος δεν μπορεί να παραμείνει μόνο στο μουσικό μέρος. Ίσως σε κάποια άλλη περίπτωση που κάποιος απλά αναλαμβάνει τη διεύθυνση, για ένα διάστημα, να μπορεί να ασχολείται μόνο με το δικό του ρόλο και να είναι αποκομμένος από οτιδήποτε άλλο, αλλά εγώ ως εμπνευστής και ιδρυτής αυτής της προσπάθειας δεν μπορώ να μην έχω τη γενική επίβλεψη όλων.

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter
Η Σ.Ο.Ν.Ε. αποτελείται από νέους μουσικούς από όλη τη χώρα, που συμμετέχουν σε αυτή την προσπάθεια καλύπτοντας μόνοι τους τα προσωπικά τους έξοδα.


Αυτή τη στιγμή η Σ.Ο.Ν.Ε. απαρτίζεται από 135 μέλη, αριθμός που περιλαμβάνει τα όργανα της ορχήστρας και τη χορωδία. Κάθε χρόνο πραγματοποιούμε ακροάσεις για νέους μουσικούς και τα μέλη επιλέγονται από επιτροπή ανάλογα με τα άτομα που χρειάζεται η ορχήστρα, για να μπορεί να λειτουργεί όσο το δυνατόν καλύτερα. Η επιτροπή αυτή αποτελείται από τους κορυφαίους των οργάνων, εμένα ως μαέστρο και την εταιρεία παραγωγής. Όποιος νέος ηλικίας 8-28 ετών το επιθυμεί, μπορεί να συμμετάσχει στις ακροάσεις, θα πρέπει να είναι σε ένα καλό επίπεδο στο όργανο του και να έχει διάθεση για δουλειά και βελτίωση. Το ίδιο ισχύει και για το τραγούδι φυσικά.

Φέτος οι ακροάσεις θα πραγματοποιηθούν στις 31 Αυγούστου, στον Ιερό Ναό της Αγίας Μαρίνας στην Τούμπα Θεσσαλονίκης στις 5μ.μ. για όλα τα όργανα, χορωδία και σολίστ. Όποιος το επιθυμεί μπορεί να επικοινωνήσει μαζί μας στο email: [email protected].


Η προσπάθεια μας είναι συνεχής, επιθυμούμε πάντα να αυξήσουμε τις δυνατότητες μας και να ανεβάσουμε το επίπεδο της ορχήστρας, σε όλους τους τομείς. Μας έχει αναλάβει, ως χορηγία, η εταιρεία Unplugged Studio, όπου μέχρι στιγμής προσφέρει τις υπηρεσίες της προς τη Σ.Ο.Ν.Ε. στις ηχητικές καλύψεις και σε ό,τι άλλο χρειαζόμαστε στο διαφημιστικό τμήμα, στο κομμάτι του marketing κτλ.

Η ιστορία του 21χρονου μαέστρου από τη Θεσσαλονίκη που εντυπωσίασε την Ευρώπη Facebook Twitter


Κοινός μας στόχος είναι να δημιουργηθεί μια αίθουσα αποκλειστικά για τη Σ.Ο.Ν.Ε., που θα παρέχει ότι χρειάζεται μια συμφωνική ορχήστρα και στη συνέχεια επιθυμούμε να μπορούμε να καλύψουμε τα έξοδα των παιδιών που έρχονται από όλη την Ελλάδα και επωμίζονται ένα αρκετά βαρύ κόστος οι οικογένειες τους και οι ίδιοι.


Στα άμεσα προσωπικά μου σχέδια είναι να συνεχίσω ανώτατες σπουδές στη Santa Cecilia της Ρώμης και να μπορέσω να συνεχίσω αυτό που δημιούργησα. Ασχέτως της προσπάθειας που απαιτείται και των κόπων, δεν με πτοούν οι φουρτούνες που ίσως χρειαστεί να αντιμετωπίσω και να ξεπεράσω, δεν τις αφήνω να σκορπίσουν τα όνειρά μου.

1

ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΤΩΡΑ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ

σχόλια

1 σχόλια