Οι Empty Frame και οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν

Οι Empty Frame και οι πρώτοι δίσκοι που αγάπησαν Facebook Twitter
0

 

Guns n΄ Roses – Appetite for destruction

 


 Αν ήμουν παιδί σήμερα, πιθανώς θα ήταν σχεδόν υποχρεωτικό για εμένα να μου αρέσει η Miley Cyrus ή ο Justin Bieber. Ευτυχώς έτυχε να μεγαλώσω μια εποχή που ήταν υποχρεωτικό να σου αρέσουν οι Guns Ν’ Roses. Ακόμη πιο τυχερός ήμουν που είχα μεγαλύτερο αδερφό που ήταν και συλλέκτης δίσκων (οικογενειακό μας κουσούρι) οπότε είχα πρόσβαση από μικρή ηλικία στο Appetite for destruction, τον δίσκο με το πλέον κακόγουστο και σεξιστικό εξώφυλλο όλων των εποχών.

Νεκροκεφαλές, μπαντάνες, καπέλα, μαλλούρες στην εποχή του poser κι όμως μέσα στο ποζεριλίκι τους, οι Guns Ν’ Roses ήταν αυθεντικοί. Ήταν αυτοί που φαίνονται. Μια παρέα αλητάκια στα όρια της ψυχοπάθειας που ξέρανε όμως να παίζουνε μουσική, γι' αυτό και είναι οι μόνοι που θα μπορούσαν να βγάλουν αυτόν το δίσκο που είναι η επιτομή του sex, drugs and rock and roll- Αντώνης 

 

 




 

________________

 

 Deep Purple - Deep Purple In Rock



 Ίσως η πρώτη rock μπάντα που μου κέντρισε το ενδιαφέρον σαν παιδί. Ψαχουλεύοντας στην δισκοθήκη των γονιών μου έπεσα πάνω στο In Rock και από εκείνη τη στιγμή έκανα κατάληψη στο πικάπ. Στην πολυκατοικία που μεγάλωσα έχουν να το λένε μέχρι τώρα για τα ουρλιαχτά μου στο " Child In Time".

Βλέπετε είχα την πεποίθηση ότι θα κατάφερνα να ξεπεράσω τον Gillan και αυτό θα ήταν το εισιτήριο μου για να μπω στους Deep Purple... Χαζό παιδί, χαρά γεμάτο! -Μπάμπης 

 

 


________________

Queen - Α Νight At The Opera 


Κάπου στα τελειώματα του δημοτικού ('94) είχα αρχίσει να ασχολούμαι σοβαρότερα με την ακρόαση δίσκων και τη μουσική γενικότερα, ως τότε κυκλοφορούσαν στα χέρια μου κασέτες με σκόρπια τραγούδια, από φρέσκο τότε Gary Moore, Σαββόπουλο, Belinda Carlisle και βινύλια Joan Baez των γονιών μου, όλα μαζί στο χωνευτήρι, χωρίς ταξινόμηση. Είχα πάρει και τις πρώτες μου αυθεντικές κασέτες (R.E.M. - "Out of time", το "Best" των Bon Jovi και το καινούριο τότε "Division Bell" των Pink Floyd), αλλά κανένα δεν με είχε κερδίσει σαν σύνολο τότε, μπρος πίσω την κασέτα μέχρι να βρω τα καλά και τέλος.

 Ώσπου πέτυχα στο MTV ένα πανάρχαιο εμφανώς κλιπ με τέσσερις αξιοθρήνητους τύπους να σκαρώνουν κάτι "galileo figaro" και " bismillah" σε μαύρο φόντο και στη συνέχεια ο τύπος στο κέντρο με τα πεταχτά δόντια βγαίνει μέσα από καπνούς με λευκό κολάν, τα σπάει και γω σκεφτόμουν ότι δεν έχει το θεό του. Φυσικά έπαθα την πλάκα μου. Και περίμενα να το ξαναβάλουν (πρέπει να είχαν εβδομαδιαίο αφιέρωμα, τι τύχη), οπότε το "Dukes of Hazard" μπορούσε να περιμένει. Όπως και ξανάγινε. Βρήκα το συγκρότημα (Queen), το κομμάτι (Bohemian Rhapsody) και το δίσκο (Α Νight At The Opera) και έφυγα για το δισκάδικο της γειτονιάς μου, το παρήγγειλα και μετά από μια εβδομάδα το είχα σε cd (από τα πρώτα μου) στα χέρια μου. 

Εκεί μέσα λοιπόν υπήρχαν τα πάντα σε υπερβολικό βαθμό και με τη μεγαλομανία των Queen σε πλήρη έξαρση. Βιτριολικό hard rock στο "Death on two legs", καμπαρέ φινέτσα στο "Seaside rendez-vous", επικές στιγμές στο " Α prophet's song", folk νοσταλγία ("'39), γρήγορα αμάξια ("I'm in love with my car") και φυσικά στο τέλος το κομμάτι που τα ξεκίνησε όλα.

Αυτομάτως άνοιξαν οι ορίζοντες σε τόσα είδη και σε τόσα μουσικά στυλ μονομιάς, που το κεφάλι μου προσπαθεί ακόμα να μπει σε τάξη και δεν έχει σταματήσει να ψάχνει καινούρια πράγματα να ακούσει, σε σημείο αγχωτικό. 

Το ίδιο καλοκαίρι στο χωριό, το πανδαιμόνιο με τους Queen συνεχίστηκε και κράτησε για κάμποσα χρόνια και κάμποσους δίσκους, καθώς ο κολλητός μου ο Πάνος είχε πάθει τα ίδια και χειρότερα και έτσι δεν μπορούσαμε να ξεφύγουμε από πουθενά.Παναγιώτης


 

 

________________

 

Black Sabbath – Black Sabbath 

Παρασκευή και 13, Φεβρουάριος του 1970, η συντηρητική Αγγλία υποδέχεται με τρόμο και απέχθεια το ντεμπούτο ενός συγκροτήματος το οποίο αποτελούνταν από κακάσχημους μαλλιάδες, μικροκακοποιούς. Η εποχή της βαριάς και ασήκωτης (ούτε με ζετέ) κιθαριάς έχει μόλις ξεκινήσει. 

Τετάρτη, 31 Μαρτίου του 1982, σε ένα μαιευτήριο των Αθηνών γεννιέται ένα ασθενικό και κίτρινο από τον ίκτερο μωρό το οποίο οι γονείς του ονομάζουν Χρήστο και βάζουν από πολύ νωρίς σε μόνιμο πρόγραμμα δίαιτας.

Ο Χρηστάκης μεγαλώνει σε μουσικό περιβάλλον και απολαμβάνει από πολύ νωρίς κλασικούς ροκ δίσκους (Led Zeppelin, Doors, Pink Floyd, Hendrix, Deep Purple) χωρίς να αποφασίζει ποιος είναι ο αγαπημένος του, τρώγοντας, παράλληλα, κρυφά σοκολάτες. Μια ημέρα (σε αρκετά τρυφερή ηλικία), μέσα στο βιντεοκλάμπ – δισκάδικο της γειτονιάς, πέφτει πάνω σε ένα σκοτεινό εξώφυλλο που γράφει πάνω Black Sabbath. Ο Χρηστάκης δεν είναι κανένας χθεσινός, τους ξέρει τους Black Sabbath, αλλά του είχαν πει ότι είναι σατανιστές.

Χωρίς φόβο περί αμαρτίας αγοράζει τον δίσκο. Το πικάπ παίρνει μπροστά, ακούγονται κάτι ψιχάλες, αστραπές, καμπάνες και ξαφνικά «Ντον, ντιιν, ντααααααααν». Η επίδραση της μουσικής του διαβόλου είναι εμφανής μόλις στο 4ο κομμάτι όταν ο πατέρας του Χρηστάκη (που ξυρίζεται στο μπάνιο) εισβάλει στο δωμάτιο με το ξυράφι στο χέρι και απειλεί γιατί θέλει να μπει ξανά το N.I.B. επειδή έχει να το ακούσει πάνω από 15 χρόνια. Ο δίσκος, μετά από ανάλογες περιπέτειες τελειώνει και ο Χρηστάκης εισέρχεται σε έναν σκοτεινό κόσμο από τον οποίο προσπαθεί ακόμη να ξεφύγει. 
 Τα χρόνια περνάνε, ο Χρηστάκης συνεχίζει τη δίαιτα, αφήνει μαλλιά και μούσια και αποκτά αρκετά μεγάλη δισκογραφία. Θα εκμυστηρευτεί σε πολλούς φίλους στο διάβα της ζωής του ότι έχει πραγματικό «θέμα» με τους Sabbath και οι περισσότεροι θα του γνέψουν με ένα μειδίαμα γεμάτο οίκτο αναγνωρίζοντας το πρόβλημά του. –Χρήστος

 

 

  


 

________________

 

Οι Empty Frame πρόσφατα κυκλοφόρησαν τον δεύτερό τους δίσκο " Τhe Blackbird Flies", σε βινύλιο και CD, το οποίο διατίθεται σε πολλά καταστήματα, αλλά και ηλεκτρονικά. Tην Πέμπτη 18/9 παίζουν στον κήπο του θεάτρου "Χυτήριο" μαζί με τους Remi & The Dazzlers.

 

Facebook

Bandcamp

 

 

 


 

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Θα πατήσεις σε λουλούδια, θα πατήσεις και σε σκατά για να βρεις διεξόδους»

Μουσική / Αεκτζής, αναρχικός, καζαντζιδικός: Η ανορθόδοξη πορεία του Γιάννη Μπαχ Σπυρόπουλου στο ελληνικό τραγούδι

Συνθέτης, στιχουργός, αρθρογράφος, ζωγράφος, ραδιοφωνικός παραγωγός, ο Γιάννης Μπαχ Σπυρόπουλος έχει γράψει τη δική του ιστορία στην ελληνική δισκογραφία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Laurent Garnier

Μουσική / «Βλέπω μαριονέτες να παίζουν μουσική έχοντας τα ακουστικά περισσότερο στον λαιμό παρά στα αυτιά»

Με αφορμή ένα επικό τετραπλό mix –house, techno, UK focus και downtempo– για τα 25 χρόνια λειτουργίας του θρυλικού fabric, ο Γάλλος παραγωγός, DJ και πρόσφατα χρισμένος ιππότης της Λεγεώνας της Τιμής Laurent Garnier μιλά για το τότε και το τώρα της ηλεκτρονικής μουσικής.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ