Ariana Grande: Πραγματικό ταλέντο ή επικοινωνιακό πυροτέχνημα; Facebook Twitter
Φαίνεται πως μέσα από το νέο της άλμπουμ προσπαθεί με τακτ να αποφύγει μία εφ' όρου ζωής συσχέτιση με την τρομοκρατική επίθεση στο Μάντσεστερ και μοιάζει ήδη τόσο μεγάλο το πoπ εκτόπισμά της που θα τα καταφέρει. Εμφάνιση στα πρόσφατα Billboard Music Awards, στις 20 Μαΐου 2018 στο Λας Βέγκας. Φωτό: Kevin Winter/Getty Images

Ariana Grande: Πραγματικό ταλέντο ή επικοινωνιακό πυροτέχνημα;

3

Μέχρι και τις 22 Μαΐου του 2017, η πορεία της Ariana Grande προς τη μαζική αναγνώριση και το σύγχρονο ποπ πάνθεον ακολουθούσε, εξαιρουμένων μερικών πικάντικων λοξοδρομήσεων, το ίδιο, προβλέψιμο σενάριο όπως πολλών ακόμα σύγχρονων pop stars.

Γόνος γνωστής οικογένειας –κατάγεται από μεγάλο ιταλοαμερικανικό τζάκι (με ετεροθαλή αδελφό τον γυρολόγο YouTuber Frankie Grande, παρακαλώ!)– που μπήκε από τρυφερή ηλικία στο παιχνίδι της showbiz, ξετρέλανε με την προ-εφηβική φωνή της το Broadway, πήρε πρωταγωνιστικό ρόλο σε μετα-εφηβικό μιούζικαλ της Nickelodeon (το Victorious), κυκλοφόρησε το «ενήλικο» ντεμπούτο άλμπουμ της και «ωρίμασε» μουσικά μέσα από τις δύο επόμενες δουλειές της, σημείωσε με τα singles της τα απαραίτητα ρεκόρ στο Billboard, προχώρησε στις επίσης αναγκαίες για τη δημόσια εικόνα της φιλανθρωπίες/ακτιβιστικές ενέργειες με υπερβάλλοντα ζήλο, έφτασε να έχει τον τρίτο πιο δημοφιλή λογαριασμό στο Instagram παγκοσμίως και ανάγκασε τους δημοσιογράφους να ασχολούνται με το μήκος της κοτσίδας της, τα αυτιά ποντικού ή κούνελου που φορούσε επί σκηνής και τη σχέση της με τον Mac Miller, και να την συμπεριλαμβάνουν σε λίστες με τις πιο επιδραστικές προσωπικότητες της γενιάς τους.

Tο συμβάν της 22ης Μαΐου θα μπορούσε με τη λάθος διαχείριση να έχει καταστρέψει την καριέρα της Ariana Grande, ωστόσο η ευαισθησία και η ειλικρίνεια με τις οποίες αντιμετώπισε το ζήτημα στη συνέχεια ανάγκασαν και τους πιο δύσπιστους (όχι εμένα, πάντως) επικριτές της να κουνήσουν συμπονετικά το κεφάλι.

Ώσπου κατά τη διάρκεια της συναυλίας της στο Μάντσεστερ την προαναφερθείσα ημερομηνία μια τρομοκρατική επίθεση έσπειρε τον πανικό, στέρησε τη ζωή σε 23 ανθρώπους και τραυμάτισε άλλους 500.

Η ενστικτώδης αντίδραση της Ariana Grande ήταν να αναβάλει το tour μέχρι τις 7 Ιουνίου και να διοργανώσει μια συναυλία στο ίδιο στάδιο στις 4 του ίδιου μήνα για τη συγκέντρωση χρημάτων υπέρ των οικογενειών των θυμάτων της επίθεσης.

Οι συνεντεύξεις-πορτρέτο που ακολούθησαν μετά από ένα εύλογο χρονικό διάστημα ήταν για να βάλεις τα γέλια και τα κλάματα μαζί. Όσοι έπαιρναν τις συνεντεύξεις για λογαριασμό έγκριτων, μουσικών και μη μέσων τόνιζαν πόσο σημαντικό ήταν να μη φανεί πως η Grande προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την κατάσταση για λόγους διασημότητας και αμέσως μετά ακολουθούσε μια δακρύβρεχτη περιγραφή της ίδιας για το πώς ταράχτηκε ο καημένος ο συναισθηματικός της κόσμος και πόση προσπάθεια έκανε να ξεπεράσει το όλο τραγικό γεγονός.

 

Ariana Grande - God is a Woman

 

Η επόμενη κίνησή της ήταν να αρχίσει να γράφει με τη βοήθεια του Pharell Williams το νέο της άλμπουμ, το οποίο κυκλοφόρησε περίπου πριν από μία εβδομάδα και έχει φτάσε ήδη στην κορυφή των βρετανικών charts. Στο «Sweetener» –ο τίτλος του σχετίζεται με το να δέχεσαι ή να δίνεις φως στη ζωή κάποιου αγαπημένου ανθρώπου–, όσο generic πρέπει για το ποπ αίσθημα, πολύ έξυπνα αποφεύγει να εστιάσει στις στιχουργικές της ανησυχίες, αποκλειστικά στον αντίκτυπο των γεγονότων της 22ας Μαΐου και επιχειρεί να περάσει σε γενικές γραμμές το μήνυμα πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο η ζωή συνεχίζεται, χωρίς βέβαια να λείπουν οι ματιές προς το παρελθόν, με τραγούδια που εύχονται το οριστικό κλείσιμο των πληγών.

Στο ίδιο «κυκλοθυμικό» mood κινείται και η μουσική του δίσκου: ο απαλός R&B/soul ήχος που δημιουργεί μαζί με τον Pharrell Williams σε κομμάτια όπως το «Get well soon» θρέφουν την ψυχή, οι συνεργασίες με τη Nicki Minaj και τη Missy Elliott ξεπερνούν τις προσδοκίες, αλλά τα trap/EDM bangers που συμπληρώνουν το σύνολο μοιάζουν να κυνηγούν το ηχητικό zeitgeist της εποχής με το πλέον άγαρμπο τρόπο.

Η πρόθεση της Grande να ανακατέψει την τράπουλα ενθουσίασε τους κριτικούς και το άλμπουμ της απέσπασε αναπάντεχα πολύ καλές κριτικές, ωστόσο τις κρίνω υπερβολικά ενθουσιώδεις, χωρίς κάποιο λόγο, καθώς μιλάμε για ένα διασκεδαστικό κατά τόπους άλμπουμ, το οποίο μετά από 2-3 ακροάσεις καταντάει πολύ-πολύ βαρετό, προβλέψιμο και αντιπροσωπευτικό του μέσου όρου της mainstream ποπ που κυριαρχεί σήμερα.

Ariana Grande: Πραγματικό ταλέντο ή επικοινωνιακό πυροτέχνημα; Facebook Twitter
Στιγμιότυπο από την πρόσφατη εμφάνισή της στα MTV VMAs 2018.

Κατά τ' άλλα, η Ιταλοαμερικανίδα σταρ φαίνεται πως αυτό το διάστημα βρήκε νέο σκοπό, ανανεώνοντας τον αγώνα της για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων διαφόρων μειονοτήτων: έχει συμμετάσχει σε events για το LGBT pride της Νέας Υόρκης, έχει δώσει συναυλίες για τη συγκέντρωση χρημάτων υπέρ των ατόμων με HIV, έχει ηχογραφήσει κομμάτι υπέρ της ευαισθητοποίησης για το κίνημα Black Lives Matter και τον Μάρτιο συμμετείχε στο March For Our Lives, έτσι ώστε να διαμαρτυρηθεί για την οπλοκατοχή. Αυτές οι ενέργειες της χάρισαν εξώφυλλο-πορτρέτο στο TIME Μαΐου ως μία από τις 10 ηγέτιδες της επόμενης γενιάς, ενώ τον αμέσως επόμενο μήνα αρραβωνιάστηκε τον κωμικό Pete Davidson.

Συμπερασματικά, το συμβάν στις 22 Μαΐου θα μπορούσε με τη λάθος διαχείριση να έχει καταστρέψει την καριέρα της Ariana Grande, ωστόσο η ευαισθησία και η ειλικρίνεια με τις οποίες αντιμετώπισε το ζήτημα στη συνέχεια ανάγκασαν και τους πιο δύσπιστους (όχι εμένα πάντως) επικριτές της να κουνήσουν συμπονετικά το κεφάλι και να δεχτούν πως εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα σοκαρισμένο κορίτσι, το οποίο αναγκάστηκε να μεγαλώσει βίαια μετά από ένα τόσο οδυνηρό περιστατικό.

Φαίνεται πως μέσα από το νέο της άλμπουμ προσπαθεί με τακτ να αποφύγει μια εφ' όρου ζωής συσχέτιση με την τρομοκρατική επίθεση στο Μάντσεστερ και μοιάζει ήδη τόσο μεγάλο το πoπ εκτόπισμά της που θα τα καταφέρει.

Ωστόσο, αμφιβάλλω εντονότατα για το αν η Ariana Grande μπορεί να σημαδέψει τη γενιά της τόσο βαθιά όσο οι υπόλοιπες συμπαίκτριές της στο πιο ανούσιο μουσικό παιχνίδι των καιρών μας: αυτό των charts και της κατάκτησης του πoπ θρόνου. Το επικοινωνιακό παιχνίδι το παίζει στα δάχτυλα, όταν όμως της τελειώσουν τα τρικ και μείνει μόνο η μουσική, φοβάμαι πως η καταπληκτική φωνή της δεν θα της είναι αρκετή.

Μουσική
3

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αριάνα Γκράντε: Υποφέρω από μετατραυματικό στρες μετά την επίθεση αυτοκτονίας στο Μάντσεστερ

Πολιτισμός / Αριάνα Γκράντε: Υποφέρω από μετατραυματικό στρες μετά την επίθεση αυτοκτονίας στο Μάντσεστερ

Η Αμερικανίδα τραγουδίστρια της ποπ μίλησε για την διαταραχή μετατραυματικού στρες από την οποία υποφέρει, μετά την περσινή βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στο Μάντσεστερ Αρένα
«Δεν μπορώ να κάνω τίποτα να απαλύνω τον πόνο»: Η Αριάνα Γκράντε μιλά για πρώτη φορά μετά την επίθεση

Πολιτισμός / «Δεν μπορώ να κάνω τίποτα να απαλύνω τον πόνο»: Η Αριάνα Γκράντε μιλά για πρώτη φορά μετά την επίθεση

Δημοσίευσε μια μακροσκελή, συγκινητική επιστολή στο Instagram όπου ανακοίνωσε επίσης μια φιλανθρωπική συναυλία στο Μάντσεστερ για τα θύματα της επίθεσης
LIFO NEWSROOM
Τρομοκρατία στο Μάντσεστερ: Έκρηξη με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες σε συναυλία της Αριάνα Γκράντε (upd)

Διεθνή / Τρομοκρατία στο Μάντσεστερ: Έκρηξη με δεκάδες νεκρούς και τραυματίες σε συναυλία της Αριάνα Γκράντε (upd)

Η βρετανική αστυνομία επιβεβαιώνει πως υπάρχουν τουλάχιστον 19 νεκροί και 50 τραυματίες, ενώ διευκρινίζει ότι αντιμετωπίζει το περιστατικό ως πιθανή τρομοκρατική ενέργεια
LIFO NEWSROOM

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Το κονσέρτο που σφράγισε μια βαθιά φιλία

Η Ματούλα Κουστένη βουτά στα άδυτα μιας βαθιάς φιλίας, αυτής των Γιόζεφ Γιόακιμ και Γιοχάνες Μπραμς, που στηρίχτηκε στην καλλιτεχνική ιδιοφυΐα και τη χημεία αυτών των δύο μουσικών, αφήνοντας ένα μοναδικό ενθύμιο, το Κοντσέρτο για Βιολί και Ορχήστρα που υπογράφει -ποιος άλλος;- o Γιοχάνες Μπραμς.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Συναυλία Μαλερ

Μουσική / Ένας έξοχος Μάλερ του Κουρεντζή στο Μέγαρο

Ο Κουρεντζής βημάτισε αργά πάνω στο λεπτό σκοινί που συνδέει το υπαρκτό και του μαγικό, του εδώ και του επέκεινα, και με αδρές κινήσεις δεν παρουσίασε απλώς το Adagietto αλλά εξήγησε στον ακροατή κάθε του συλλαβή
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΜΠΙΔΗΣ
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM