Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
0
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Έχω μία εμμονική ενασχόληση με το δίπολο συμμετρία – αρμονία, έτσι και τα έργα μου ξεκίνησαν από μία σπουδή πάνω στη σχέση συμμετρίας – ευμετρίας και στη ψυχοσύνθεση δημιουργού και θεατή."

 H Σωτηρία Ζορμπά γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα.

Ζωγράφιζε από παιδί, κι ενώ οι αρχικές τις βλέψεις αφορούσαν την Αρχιτεκτονική την τελευταία μέρα των εξετάσεων τα πλάνα αλλάξαν και η Σχολή Καλών Τεχνών άρχισε να αποτελεί προτεραιότητα.

Ένα χρόνο μετά βρέθηκε στην Θεσσαλονίκη και στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, από το Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του οποίου μόλις αποφοίτησε. Αν και νεότατη, η Σωτηρία μπήκε από νωρίς στον "χορό των εκθέσεων" και σήμερα έργα της βρίσκονται σε ιδιωτικές συλλογές στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Ήρθαμε για πρώτη φορά σε επαφή με την δουλειά της στα πλαίσια της "αναμόρφωσης" της Στοάς Σαούλ στην Θεσσαλονίκη από local καλλιτέχνες, εντυπωσιαστήκαμε, και ζητήσαμε να μάθουμε καλύτερα την ίδια και το έργο της.

[ ΔΕΙΤΕ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΣΕ ΠΡΟΒΟΛΗ ΠΛΗΡΟΥΣ ΟΘΟΝΗΣ ΚΑΝΟΝΤΑΣ ΚΛΙΚ ΠΑΝΩ ΤΟΥΣ , Ή ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΝΔΕΙΞΗ Full Screen, ΠΑΝΩ ΔΕΞΙΑ ]

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Η δουλειά μου ενσωματώνει αναφορές και συμβολισμούς από τη παγανιστική μυθολογία μέχρι τη χριστιανική θρησκεία"
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Υπάρχουν πολλά "διαολεμένα" χέρια στην Ελλάδα, και πολλοί αξιόλογοι καλλιτέχνες. Αλλά δεν υπάρχει το κοινωνικό και το πολιτιστικό υπόβαθρο για να μπορέσει να τους στηρίξει, οπότε είναι σα να κάνουμε 'Τέχνη' για μας

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Σωτηρία, πώς θα χαρακτήριζες εσύ η ίδια την τέχνη σου;
Έχω μία εμμονική ενασχόληση με το δίπολο συμμετρία – αρμονία, έτσι και τα έργα μου ξεκίνησαν από μία σπουδή πάνω στη σχέση συμμετρίας – ευμετρίας και στη ψυχοσύνθεση δημιουργού και θεατή. Πώς, δηλαδή, το πολιτιστικό ασυνείδητο του θεατή μπορεί να λειτουργήσει ως προβολικό εργαλείο των εμπειριών και των βιωμάτων του.
Αργότερα, η δουλειά μου ενσωματώνει αναφορές και συμβολισμούς από τη παγανιστική μυθολογία μέχρι τη χριστιανική θρησκεία.
Ο τρόπος που σχεδιάζονται και τοποθετούνται τα έργα αναφέρονται σε θυσίες που διατηρούν παρόμοια στοιχεία από τον αρχαίο στο σύγχρονο πολιτισμό. Στοιχεία όπως τα ζώα, οι νεκροκεφαλές και τα σύμβολα χρησιμοποιούνται ειρωνικά ώστε να απεικονίσουν την ανθρώπινη ανάγκη να αντιμετωπίσει το θέμα της ζωής και του θανάτου, μέσα από τη λατρεία των θεοτήτων.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Το dotwork είναι η τεχνική της "υπομονής"
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Και σε ποιο είδος εικαστικής έκφρασης "ειδικεύεσαι";
Ασχολούμαι κυρίως με το σχέδιο, και ειδικά το τελευταίο καιρό με το dotwork.
Τεχνική της "υπομονής" κατά την οποία αποτυπώνεις το σχέδιο χρησιμοποιώντας μεμονωμένες τελείες, τη μία δίπλα στην άλλη δημιουργώντας, με αυτό τον τρόπο τονικές σχέσεις και διαβαθμίσεις. Η θεματολογία που προτιμώ συνήθως είναι σκοτεινή και ατμοσφαιρική.
Δεν ξέρω γιατί, απλά μου βγαίνει.

Πώς προκύπτει η ιδέα για ένα καινούριο κάθε φορά σχέδιο;
Για μένα η ζωγραφική λειτουργεί ως ψυχαναλυτικό μέσο. Ένα μέσο με το οποίο μπορώ να εξωτερικεύω τις σκέψεις μου, τα συναισθήματα μου, αυτό που είμαι. Τα έργα μου είναι ο καθρέφτης μου.
Η ιδέα κάθε φορά μπορεί να προκύψει από το οτιδήποτε. Από το τι όνειρο μπορεί να είδα το προηγούμενο βράδυ, μέχρι κάτι που θα διαβάσω ή θα ακούσω. Όλα λειτουργούν σαν πάζλ.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Υπάρχουν πολλά "διαολεμένα" χέρια στην Ελλάδα, και πολλοί αξιόλογοι καλλιτέχνες. Αλλά δεν υπάρχει το κοινωνικό και το πολιτιστικό υπόβαθρο για να μπορέσει να τους στηρίξει, οπότε είναι σα να κάνουμε 'Τέχνη' για μας, και να ανακυκλωνόμαστε μέσα σε ένα φαύλο κύκλο."
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Αλήθεια, γιατί μόνο άσπρο-μαύρο;
Το μαύρο για μένα είναι κάτι το επιβλητικό, δυναμικό. Μία δυνατή αρμονία και συμμετρία ταυτόχρονα.

Πώς μπήκε η ζωγραφική στη ζωή σου; Ζωγράφιζες από παιδί;
Ζωγράφιζα από τότε που με θυμάμαι, αλλά η στιγμή που είπα "θέλω κι εγώ να μάθω να ζωγραφίζω έτσι" ήταν ένα άχαρο σχολικό πρωινό – κάπου στην Τρίτη δημοτικού- .
Υπήρχε ένα τεράστιος τοίχος ενός παλιού εργοστασίου χαρτιού που επικοινωνούσε με το σχολείο, κι εκεί είδα μια τοιχογραφία του Sinke, από wfc.
Μου φάνηκε τόσο τρελό που κάποιος ζωγράφιζε σε ένα τοίχο την ίδια στιγμή που εγώ περιοριζόμουν σε μια κόλλα χαρτί. Από τότε ήθελα κάθε μέρα να πηγαίνω στο σχολείο για να βλέπω εκείνον τον τοίχο. Πλέον, κάθε φορά που κατεβαίνω Αθήνα επισκέπτομαι αυτόν τον περιβόητο τοίχο, ο οποίος συνεχίζει ακόμα και βάφεται, από καινούρια κάθε φορά χέρια.
Ο sinke, λοιπόν, ήταν ο άνθρωπος που με έκανε να θέλω να ζωγραφίζω, να βελτιώνομαι, και να μάθω να βλέπω πράγματα στους τοίχους , και κάποια στιγμή θα ήθελα να του πω κι από κοντά.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Στοιχεία όπως τα ζώα, οι νεκροκεφαλές και τα σύμβολα χρησιμοποιούνται ειρωνικά ώστε να απεικονίσουν την ανθρώπινη ανάγκη να αντιμετωπίσει το θέμα της ζωής και του θανάτου."
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
" Η θεματολογία που προτιμώ συνήθως είναι σκοτεινή και ατμοσφαιρική.Δεν ξέρω γιατί, απλά μου βγαίνει."
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Μια τοιχογραφία του Sinke από wfc ήταν αυτό που με έκανε να πω: “Θέλω κι εγώ να ζωγραφίζω έτσι”Ο sinke ήταν ο άνθρωπος που με έκανε να θέλω να ζωγραφίζω και να βελτιώνομαι, και κάποια στιγμή θα ήθελα να του πω κι από κοντά."

Ποιο είναι το σημαντικότερο εφόδιο που πήρες από την Καλών Τεχνών;
Σίγουρα οι φιλίες που απέκτησα όλα αυτά τα χρόνια, οι άνθρωποι που γνώρισα και με έφεραν ως εδώ. Επίσης πολλά πράγματα πήρα και από τον καθηγητή μου, τον Ι. Φωκά, που ήταν από τους ανθρώπους που με στήριξαν και πίστεψαν σε μένα.

Υπάρχει χώρος στην σημερινή Ελλάδα για έναν νέο καλλιτέχνη; Πώς βλέπεις εσύ τα πράγματα;
Υπάρχουν πολλά "διαολεμένα" χέρια στην Ελλάδα, και πολλοί αξιόλογοι καλλιτέχνες. Αλλά δεν υπάρχει το κοινωνικό και το πολιτιστικό υπόβαθρο για να μπορέσει να τους στηρίξει, οπότε είναι σα να κάνουμε 'Τέχνη' για μας, και να ανακυκλωνόμαστε μέσα σε ένα φαύλο κύκλο.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

Επόμενα σχέδια, όνειρα;
Να ξυπνάω κάθε πρωί και να μπορώ να κάνω αυτό που με γεμίζει.

Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
"Η ζωγραφική λειτουργεί ως ψυχαναλυτικό μέσο. Ένα μέσο με το οποίο μπορώ να εξωτερικεύω τις σκέψεις μου, τα συναισθήματα μου, αυτό που είμαι. Τα έργα μου είναι ο καθρέφτης μου."
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter
Στον ασπρόμαυρο dotting κόσμο της Σωτηρίας Ζορμπά Facebook Twitter

_____________

Sotiria Zorba

Design
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Kεραμικά Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Design / Mutina: Εκεί που τα όρια του τι είναι τέχνη και τι ένα απλό αντικείμενο συγχέονται

Μια σημαντική έκθεση στο χωριό Φιοράνο της Εμίλια-Ρομάνα, όπου εδώ και είκοσι χρόνια τα κεραμικά Mutina παράγουν αισθητικό πολιτισμό με μια ομάδα σπουδαίων σύγχρονων σχεδιαστών.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Design / Η αρχιτέκτονας Μαρία Δέδα εξηγεί πώς δημιουργείς μια ανθρώπινη γειτονιά σήμερα

Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δύο πόλεις που προχωρούν προς μία επόμενη μέρα, μέσα από αστικές αναπλάσεις και αναπτύξεις. Δύο πόλεις που αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανοδικής πορείας του τουρισμού, της εκτόξευσης των ενοικίων και της ασύμμετρης ανάπτυξης των επιμέρους περιοχών τους. Σε αυτό το τοπίο, η δημιουργία νέων γειτονιών μοιάζει να είναι η λύση που τοποθετεί ξανά τον πολίτη στο ρόλο του πρωταγωνιστή, σύμφωνα με την Μαρία Δέδα, επικεφαλής των Deda Architects.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
 Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Design / Στο Urban Block 11 η βιώσιμη προσέγγιση υπερβαίνει τα στερεότυπα ιεράρχησης δομημένου-φυσικού

Ο Δημήτρης Ποτηρόπουλος, επικεφαλής του γραφείου Potiropoulos+Partners Architecture, μας ξεναγεί στο νέο του πρότζεκτ το οποίο θυμίζει τοπίο πριν από τη μεγάλη αστικοποίηση, με τη φύση πανταχού παρούσα
THE LIFO TEAM
H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Creative Minds / H δημιουργικότητα είναι μια αναπάντεχη δύναμη

Ο Άλεξ Κάβδας συζητά με την Καλλίνα Κυρατσούλη, Head of Creative στη Soho Square Athens και τον Χρήστο Κουτσούκο, Executive Creative Director στην Cream, για τη σημασία της δημιουργικότητας αλλά και το πώς μία καλή ιδέα μπορεί να αλλάξει τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, στο πλαίσιο του πρώτου επεισοδίου της νέας σειράς podcast «Creative Minds», με την υποστήριξη των βραβείων Ermis Awards.
Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Design / Casa Gaia Ένα παράδειγμα εμβληματικών μεσογειακών διακοπών

Η Casa Gaia από τους Bobotis+Bobotis Architects είναι μια βίλα που, απόλυτα συνδεδεμένη με το τοπίο, ενσωματώνει με ευαισθησία τις καθημερινές ανθρώπινες ανάγκες, αποτίνοντας φόρο τιμής στη διαχρονική ηρεμία του μεσογειακού καλοκαιριού.
ΔΑΝΑΗ ΜΑΚΡΗ
10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Design / 10 απίθανα αθηναϊκά σπίτια

Τη χρονιά που μας πέρασε, η Τζούλη Αγοράκη «άνοιξε» για τους αναγνώστες της LifO μερικά από τα πιο ιδιαίτερα, όμορφα, παράξενα, εκκεντρικά, γουστόζικα σπίτια της πόλης μας. Διαλέξαμε 10 που θα μας μείνουν αξέχαστα.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΠΑΡΙΣ ΤΑΒΙΤΙΑΝ
CHECK Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Design / Ένα Μουσείο Παραμυθιού φτιαγμένο από ανακυκλώσιμα υλικά

Στην πόλη της Καβάλας oγδόντα παραμύθια και αγαπημένοι ήρωες προσφέρουν στα παιδιά την ευκαιρία να ταξιδέψουν σ’ έναν φανταστικό κόσμο με τη χρήση απλών, καθημερινών αντικειμένων που συχνά καταλήγουν στα σκουπίδια.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Design / Ένα σπίτι σαν ζεστή αγκαλιά

Ο διευθυντής προγράμματος του Δίεση, Γιώργος Γιαννόπουλος, προτιμά να ψάχνει πράγματα στο «γιουσουρούμ του Facebook» παρά να μπει σε μια αλυσίδα επίπλων. Και όταν έχει τις κλειστές του, μπορεί να ασχολείται με μια καρέκλα για δέκα ώρες χωρίς να κουράζεται.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Ένα σπίτι που μας προτρέπει να ζήσουμε στο max/ Ένα σπίτι που φοράει με χιούμορ τον μαξιμαλισμό του

Design / «Ο μινιμαλισμός είναι πλήξη»

Κάποτε η Tina Livanos είχε καθυστερήσει σε έναν γάμο, όπου ήταν παράνυμφος, επειδή είχε βρει μια ιδιαίτερη λάμπα. Μέχρι και σήμερα ψάχνει αδιάκοπα σε αντικερί, ανοιχτές αγορές και παζάρια, προκειμένου να γεμίσει το σπίτι της με έπιπλα και μπιχλιμπίδια.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Βιβλίο / Αθηναϊκές πολυκατοικίες: Η πιο ζωντανή ιστορία της πρωτεύουσας

Μια νέα ερευνητική έκδοση του Ιδρύματος Ωνάση, ευχάριστη και ζωντανή, αφηγείται την ιστορία της πολυκατοικίας αλλά και της πόλης μας με τις μεγάλες και τις μικρότερες αλλαγές της, μέσα από 37 ιστορίες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ