InMute στη Στέγη

InMute στη Στέγη Facebook Twitter
0

InMute στη Στέγη Facebook Twitter
Tο φεστιβάλ κλείνει με την εμβληματική ταινία The Passion of Joan Of Arc του Καρλ Τέοντορ Ντράυερ.

Με αφετηρία το βωβό κινηματογράφο και τη σύγχρονη μουσική, το τριήμερο φεστιβάλ InMute στη Στέγη από τις 24-26 Οκτωβρίου, εξερευνά και προτείνει νέα σημεία συνάντησης μεταξύ ήχου και κινούμενης εικόνας. Το αφηγηματικό και το αφηρημένο, το νέο και το αρχειακό, το πρωτότυπο και το ανοιχτό ή εν εξελίξει προσεγγίζονται, ερμηνεύονται και ανασυντίθενται σε ένα πρόγραμμα που συμπεριλαμβάνει μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες της δεκαετίας του 1920, έργα της αμερικανικής μεταπολεμικής αβάν-γκαρντ και βωβές ταινίες του 21ου αιώνα.

Για δεύτερη χρονιά, στο επίκεντρο του φεστιβάλ βρίσκονται ο πειραματισμός και η αναζήτηση του αναπάντεχου, όπου ο ήχος και η εικόνα, άλλοτε σε ταύτιση και άλλοτε πάλι σε σύγκρουση ή αντίστιξη, αναπτύσσονται έχοντας ως κοινό παρονομαστή το χρόνο της ζωντανής παράστασης.

Στο επίκεντρο του φεστιβάλ βρίσκονται ο πειραματισμός και η αναζήτηση του αναπάντεχου, όπου ο ήχος και η εικόνα, αναπτύσσονται έχοντας ως κοινό παρονομαστή το χρόνο της ζωντανής παράστασης.

Το φετινό πρόγραμμα ξεκινάει με μια σειρά από μικρού μήκους ταινίες πειραματικού κινηματογράφου. Ταινίες των Σταν Μπρέκχατζ, Μαν Ρέυ, Χάρρυ Έβερετ Σμιθ, Γουάλας Μπέρμαν και Χανς Ρίχτερ συνοδεύονται από τους ηλεκτρονικούς και ακουστικούς ήχους των Μάικ Κούπερ, Γιώργη Σακελλαρίου, Balinese Beast και Γιώργου Κατσάνου.

Τη δεύτερη μέρα, η σύγχρονη βωβή ταινία του Καναδού σκηνοθέτη Γκάυ Μάντιν, Cowards Bend the Knee, με την ηχητική συνοδεία του Βρετανού turntablist Φίλιπ Τζεκ, καθώς και το video score της Βίκι Μπέννετ, Notations, σε μια μοναδική ερμηνεία από το ελληνικό ντουέτο Acte Vide, αναδεικνύουν το σύγχρονο χαρακτήρα της βωβής κινούμενης εικόνας.

Η τρίτη μέρα του φεστιβάλ περιλαμβάνει δύο προπολεμικές λογοκριμένες ταινίες. Οι Voltnoi & Quetempo παρουσιάζουν μια οπτικοακουστική περφόρμανς βασισμένη στην ταινία Κοινωνική σαπίλα, που σκηνοθέτησε το 1932 ο Στέλιος Τατασόπουλος, ενώ το φεστιβάλ κλείνει με την εμβληματική ταινία The Passion of Joan Of Arc του Καρλ Τέοντορ Ντράυερ, για την οποία συνέθεσε νέα μουσική –ειδικά για το InMute '14– ο Δανός καλλιτέχνης Γιάκομπ Κίρκεγκορ.

  

Παρασκευή 24 Οκτωβρίου

Rhythmus 21 (Hans Richter, 1921)
Rhythmus 23 (Hans Richter, 1923)
Διάρκεια: 8'
Μουσική: Γιώργος Κατσάνος (analog synth, amplified objects)

Hans Richter: Rhythmus 21 (1921)

RHYTHMUS 23 - (1923) Hans Richter

Dog Star Man: Part I (Stan Brakhage, 1962)
Διάρκεια: 30'
Μουσική: Γιώργης Σακελλαρίου (laptop, tapes)

Dog Star Man: Part I (Stan Brakhage, 1962)

Emak-Bakia (Man Ray, 1927)
Διάρκεια: 18'
Μουσική: Balinese Beast (Γιώργος Αξιώτης: electronics, Ιλάν Μανουάχ: σαξόφωνο, electronics)

Emak-Bakia (Man Ray)

Aleph (Wallace Berman, 1958-76)
Διάρκεια: 7'

Aleph (Wallace Berman, 1958-76)

Early Abstractions, Nos. 1-4, 7 & 10 (Harry Smith, 1946-57)
Preserved by Anthology Film Archives, New York
Διάρκεια: 22'
Μουσική: Mike Cooper (steel guitar)

Early Abstractions,  (Harry Smith, 1946-57)

Σάββατο 25 Οκτωβρίου

Notations (Vicki Bennett, 2013)

Διάρκεια: 30'
Μουσική: Acte Vide (Δανάη Στεφάνου: πιάνο, Γιάννης Κοτσώνης: electronics)

Notations (Vicki Bennett)

 

Cowards Bend the Knee (Guy Maddin, 2003)
Διάρκεια: 60'
Μουσική: Philip Jeck (turntables, electronics)

Cowards Bend the Knee (Guy Maddin, 2003)


Κυριακή 26 Οκτωβρίου

Κοινωνική σαπίλα (μια περφόρμανς βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Στέλιου Τατασόπουλου, 1932)
Διάρκεια: 25'
Μουσική & Video: Voltnoi & Quetempo

Κοινωνική σαπίλα

 

 

The Passion of Joan of Arc (Carl Theodor Dreyer, 1928)
Διάρκεια: 82'
Μουσική: Jacob Kirkegaard (laptop)

Carl Theodor Dreyer: The Passion of Joan of Arc (1928)

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ