To Interstellar είναι η πιο συζητημένη ταινία αυτής της εβδομάδας

To Interstellar είναι η πιο συζητημένη ταινία αυτής της εβδομάδας Facebook Twitter
Μάθιου Μακόναχι, Αν Χάθαγουεϊ και Ντέιβιντ Γκιάσι
2


Το Interstellar εξιστορεί τις περιπέτειες μιας ομάδας εξερευνητών, οι οποίοι αναλαμβάνουν την πιο σημαντική και ηρωική αποστολή στην ανθρώπινη ιστορία: να ταξιδέψουν, μέσω μιας πύλης, στον χρόνο, πέρα από τους φυσικούς περιορισμούς, για να ανακαλύψουν αν η ανθρωπότητα έχει μέλλον ανάμεσα στα αστέρια.

To Interstellar είναι η πιο συζητημένη ταινία αυτής της εβδομάδας Facebook Twitter
Τζέσικα Τσάστεϊν


Μπορεί το πολύπλοκο όραμα του Κρίστοφερ Νόλαν να μη διαθέτει πρωτοτυπία στην υπέρβαση, αλλά ο τρόπος που πλοηγείται από τη Γη στα άστρα και πίσω είναι ένα συναρπαστικό ταξίδι στο διάστημα και, για πρώτη του φορά, στο συναίσθημα.

Το προσωπικό δράμα του Μάθιου Μακόναχι, ενός απογοητευμένου οραματιστή που επιτέλους βρίσκει διέξοδο στα αστέρια, αλλά αγωνιά για το αν θα κρατήσει την υπόσχεση της επιστροφής στην κόρη του, είναι έντονο και πειστικό, αν και ρέπει προς το μελό, λες και όλα τα οικογενειακά απωθημένα τόσων ταινιών ο Νόλαν τα έβγαλε στην πιο τεχνολογικά φιλόδοξη ταινία του.


Η μικρή κόρη του Μάθιου Μακόναχι, όταν ο πρώην αστροναύτης είναι ακόμη στη Γη, παραπονιέται για την παρουσία ενός φαντάσματος που σπρώχνει και πετάει κάτω τα βιβλία και σχηματίζει σχέδια με τη σκόνη που αιωρείται στο ίδιο δωμάτιο, μετά από μια από τις σφοδρές αμμοθύελλες που πλήττουν την απειλούμενη Γη. Το πραγματικό φάντασμα στο Interstellar δεν είναι άλλο από το πνεύμα του Στάνλεϊ Κιούμπρικ και το 2001, το φιλμ στο οποίο αναφέρεται η ταινία, που με αφορμή αυτό αναπτύσσει παράλληλα θέματα και κατά κάποιον τρόπο απαντάει στα ερωτήματα που είχαν τεθεί τον προηγούμενο αιώνα, με έναν τρόπο που ταιριάζουν σε αυτήν τη γενιά και αυτή την εποχή. Διότι, αν υποθέσουμε πως το 2001 μάγεψε, εκτός από τους επαγγελματίες του σινεμά, ένα καλτ κοινό με την ψυχεδελική του ελλειπτικότητα, το οντολογικό μυστήριο που κινείται από την εξέλιξη στα σύνορα του επέκεινα, και την εικαστική του τελειότητα, που συνδύαζε πρωτοπόρες επιστημονικές λεπτομέρειες και ποιητικές εικόνες (θυμηθείτε την εναπόθεση του αδέσποτου αστροναύτη, αλά Pieta), το Interstellar κινείται οικολογικά, ανησυχεί για το μέλλον της ανθρωπότητας σε μια περίοδο γενικής αμφισβήτησης αξιών και συνωμοτικής παθητικότητας και λειτουργεί με περισσότερο παραστατικούς όρους απ' ό,τι το αγαπημένο του 2001 και το Σολάρις, του Ταρκόφσκι βεβαίως.

To Interstellar είναι η πιο συζητημένη ταινία αυτής της εβδομάδας Facebook Twitter
Αν Χάθαγουεϊ


Το σινεμά του Νόλαν δεν στερείται μεγαλοπρέπειας, από τη σύλληψη ως την σκηνογραφική πραγμάτωση. Για πρώτη φορά ο Βρετανός σκηνοθέτης δεν μπορεί να κατηγορηθεί για έλλειψη συναισθήματος και ψυχρότητα. Το προσωπικό δράμα του Μάθιου Μακόναχι, ενός απογοητευμένου οραματιστή που επιτέλους βρίσκει διέξοδο στα αστέρια, αλλά αγωνιά για το αν θα κρατήσει την υπόσχεση της επιστροφής στην κόρη του, είναι έντονο και πειστικό, αν και ρέπει προς το μελό, λες και όλα τα οικογενειακά απωθημένα τόσων ταινιών ο Νόλαν τα έβγαλε στην πιο τεχνολογικά φιλόδοξη ταινία του. Το έπος αυτό ξεκινάει όπως και οι Στενές Επαφές Τρίτου Τύπου, δηλαδή με μια προσγειωμένη μεταφυσικότητα, και συνεχίζει αναπτύσσοντας ταχύτητες σαν θρίλερ που έχει αφομοιώσει τον αφρό της επιστημονικής φαντασίας και τον προσαρμόζει στη μαύρη τρύπα της ανθρώπινης ύπαρξης, όπως απασχολεί τόσα χρόνια τον Νόλαν. Επιπλέον, ανοίγεται σε πολλά πεδία και τα ελέγχει, με κάποιες, μικρές ωστόσο, απώλειες στην αφήγηση. Η βόλτα, γυρισμένη σε ζεστό και κλασικό φιλμ με πολλαπλά φορμάτ, είναι καθηλωτική και, επιστημονικά, όχι αυθαίρετη – όπως η Επαφή του Ρόμπερτ Ζεμέκις βασιζόταν στις θεωρίες του συγγραφέα και ερευνητή Καρλ Σέιγκαν, εδώ ο σύγχρονός του, αστροφυσικός Κιπ Θορν είναι κινηματογραφικός σύμβουλος ως προς την κβαντομηχανική και τις επιπτώσεις της βαρύτητας. Οι απαντήσεις είναι οικείες και έξυπνες, η τραγωδία παίζει σε διπλό ταμπλό από την αρχή ως το τέλος και δεν υπάρχει περίπτωση αντίστασης. Ειδικά για τους θεατές που ψάχνουν τη θέση τους εκεί ψηλά αντί να κοιτάζουν στο χώμα για να τη βρουν (όπως λέει και ο Μακόναχι στην ταινία), το κυνικό τους κομμάτι αυτόματα θα συγκρίνει και θα βρει ψήγματα παιδικότητας, αλλά η ψύχραιμη πλευρά θα καθηλωθεί και μάλλον θα συγκινηθεί στην εικόνα μιας βιώσιμης ουτοπίας.

To Interstellar είναι η πιο συζητημένη ταινία αυτής της εβδομάδας Facebook Twitter
Το Interstellar εξιστορεί τις περιπέτειες μιας ομάδας εξερευνητών, οι οποίοι αναλαμβάνουν την πιο σημαντική και ηρωική αποστολή στην ανθρώπινη ιστορία...
Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ

σχόλια

2 σχόλια
Ανυπομονω να την δω.Πιστευω οτι ο Νολαν ειναι ενας απο τους σπανιους σκηνοθετες οι οποιοι μπορουν να κανουν πολυδιαστατο κινηματογραφο,σε αντιθεση με την πλειονοτητα των σηγχρονων του, οι οποιοι αδυνατουν να συνδυασουν δραση και εσωτερικοτητα,θεαμα και βαθος χαρακτηρων,ειδικα αν δεν εχουν στα χερια τους ενα εξαιρετικο σεναριο.Μακαρι να συνεχισει να γυριζει ταινιες πολλα χρονια.
Ο λόγος που πρέπει να δούμε την ταινία είναι ο ίδιος ο Νολαν. Μας χάρισε τον καλύτερο Batman, ταινιάρες όπως το Memento, το Prestige, το Inception. Ανεξάρτητα από το αν κάποια σου άρεσε περισσότερο ή λιγότερο ξέρεις οτι δεν σε κοροϊδεύει και ότι άξιζε το εισιτήριο που πλήρωσες. Καλή μας κινηματογραφική απόλαυση λοιπόν.