Η Taylor Swift αρνήθηκε να συμπεριλάβει στην πλατφόρμα του Spotify το νέο της άλμπουμ "1989" και επίσης απέσυρε όλη την δισκογραφία της από αυτό.
Η ενέργεια αυτή είναι αποτέλεσμα διαμαρτυρίας σχετικά με τις απολαβές των καλλιτεχνών από αντίστοιχα μέσα.
Η ίδια το 2012 είχε αρνηθεί να συμπεριλάβει στο Spotify το άλμπουμ της "Red", αλλά αργότερα άλλαξε γνώμη.
Νωρίτερα το 2014, η Taylor Swift ασχολήθηκε και πάλι με το θέμα αναφέροντας στο Wall Street Journal ότι η πειρατεία, το file sharing και το streaming έχουν συρρικνώσει δραματικά τον όγκο των πωλήσεων. Η αλήθεια είναι ότι διαπιστώνω πως όντας χρήστης streaming μουσικής, προσωπικά έχω να αγοράσω άλμπουμ πάνω από 2 χρόνια.
To Spotify δηλώνει πως πληρώνει το 70% των εσόδων του στις δισκογραφικές εταιρίες, ποσό που υπολογίζεται στο 1 δισεκατομμύριο δολάρια το χρόνο. Πάραυτα οι περισσότεροι καλλιτέχνες υποστηρίζουν ότι δεν παίρνουν αρκετά.
The artist or their representatives have decided not to release this album on Spotify. We are working on it and hope they will change their mind soon
Σύμφωνα με το Business Insider, το Spotify έκανε την εξής δήλωση:
«Αγαπάμε την Taylor Swift, και οι περισσότεροι από 40 εκατομμύρια χρήστες μας την αγαπάνε ακόμη περισσότερο – σχεδόν 16 εκατομμύρια από αυτούς ακούσανε κομμάτια της τις τελευταίες 30 ημέρες και η ίδια περιλαμβάνεται σε περισσότερες από 19 εκ. playlists.
Ελπίζουμε ότι θα αλλάξει την γνώμη της και θα μας βοηθήσει να κτίσουμε μια νέα μουσική πραγματικότητα που είναι για όλους. Πιστεύουμε ότι οι ακροατές θα πρέπει να είναι ελεύθεροι να ακούσουν μουσική όποτε και όπου θέλουν και ότι οι καλλιτέχνες έχουν το απόλυτο δικαίωμα να πληρώνονται για την δουλειά τους και να προστατεύονται από την πειρατεία. Για αυτό το λόγο πληρώνουμε σχεδόν το 70% των εσόδων μας στην μουσική κοινότητα.»
Η δήλωση τελειώνει έτσι:
«stay, stay, stay. It's a love story, baby, just say, Yes.»
#justsayyes
Η πραγματικότητα είναι ότι τα χρήματα που οι καλλιτέχνες δικαιούνται από πλατφόρμες streaming είναι ελάχιστα αλλά οι εποχές αλλάζουν όπως και ο τρόπος λειτουργίας της βιομηχανίας. Η εύκολη εναλλακτική του ακροατή μετά το streaming είναι το παράνομο κατέβασμα, απ' όπου ο καλλιτέχνης τελικά δεν θα έχει καθόλου απόλαβες. Ναι, ακούγεται κάπως εκβιαστικό.
Οι καλλιτέχνες δεν βγάζουν σχεδόν τίποτα από το Spotify σε σχέση με το να πουλάνε την μουσική τους μέσω υπηρεσίες σαν το iTunes, αφού πληρώνονται λιγότερο από ένα cent ανά ακρόαση.
Κάποιοι από αυτούς έχουν την δύναμη να επιβληθούν στα μέσα και να πάρουν το ρίσκο. Για παράδειγμα η Beyonce πριν από σχεδόν ένα χρόνο υπέγραψε συμφωνία με το iTunes για αποκλειστική διάθεση του άλμπουμ της. 'Αναγκάζοντας' τούς ακροατές της να το αγοράσουν σημαίνει μόνο ένα πράγμα: $$$.
Εκτός από 3-4 κομμάτια, το ομότιτλο άλμπουμ της δεν έγινε ποτέ διαθέσιμο στο Spotify.
Επίσης, η πλειοψηφία των καλλιτεχνών, τουλάχιστον στην Βρετανία, πληρώνονται από τις δισκογραφικές εταιρίες με σταθερό μηνιαίο μισθό, οπότε αυτό είναι ένα θέμα που απασχολεί περισσότερο τις εταιρίες παρά τους ίδιους τους καλλιτέχνες, τους λιγότερο δημοφιλής.
cross sell στο spotify
Τέλος, το Spotify έχει εισάγει πρόσφατα μια επιπλέον στρατηγική αύξησης εσόδων, κάνοντας διαθέσιμα επιπλέον προϊόντα. Μέσα από στρατηγικές συνεργασίες με άλλες εταιρίες, πλέον είναι διαθέσιμα εισιτήρια συναυλιών, προϊόντα καλλιτεχνών και άλλα καλούδια, τα οποία προωθούνται ως cross sell με την μουσική. Όλα αυτά υπάρχουν διαθέσιμα εδώ και καιρό, αλλά φαίνεται να είναι μια δοκιμαστική φάση πριν το roll out στο 100% της λειτουργίας του.
σχόλια