Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
0

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Beyond the imperfections
 

Την προσέξαμε όταν ο Πάρις Ταβιτιάν τη φωτογράφισε για το υπέροχο Naked City του προηγούμενου τεύχους της LiFO. Όταν όμως μπήκαμε στο flickr της και χαζέψαμε λίγο τα έργα της, σκεφτήκαμε ότι αυτό το όμορφο κορίτσι φαίνεται να είναι μια ταλαντούχα εκκολαπτόμενη εικαστικός. Η 25χρονη Μαρίνα Γκενάντιεβα σπουδάζει στην Καλών Τεχνών και η αισθητική της είναι επίσης αξιοπρόσεκτη. Είχα μια μικρή κουβέντα μαζί της για τη ζωή και την τέχνη της.

Μερικοί δεν αποδέχονται ότι το όμορφο μπορεί να μιλά σοβαρά, όπως επίσης ότι μια όμορφη γυναίκα μπορεί να είναι κι έξυπνη.

"Η Καλών Τεχνών ήταν πολύ συνειδητή απόφαση λόγω της αγάπης μου για τη ζωγραφική. Κατά τη διάρκεια της φοίτησής μου εκεί, μου έχει δοθεί επιπλέον η ευκαιρία να ασχοληθώ με τη γλυπτική, τη χαρακτική και την εγκατάσταση, διευρύνοντας έτσι τους τρόπους έκφρασής μου. H σχολή με έχει αφήσει αρκετά ικανοποιημένη καθώς παρέχει αρκετή ελευθερία και ερεθίσματα για να δουλέψει κανείς, ενώ προσφέρει και άφθονα θεωρητικά μαθήματα που συμπληρώνουν σημαντικά την εκπαίδευσή μας. Και φυσικά, σε προσωπικό επίπεδο, έχω ωφεληθεί απο τη συναναστροφή μου με διάφορους ανθρώπους, όπως η Μαριγώ Καρά, που ασχολείται με θεωρία της τέχνης κι έχει γίνει κάτι σαν το θεωρητικό μου alter ego".

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
You won’t catch us alive and you can’t see us

Βλέποντας τα έργα της Μαρίνας, σκέφτομαι ότι η καλλιτεχνική της προσέγγιση είναι εντελώς γυναικεία, χωρίς ωστόσο να είναι girly, ενώ ο κυνισμός και η ειρωνεία είναι παρόντα στοιχεία, μέσα από μια επίσης καθαρά γυναικεία οπτική. Τη ρωτώ ποια προσωπική της ανάγκη εξυπηρετεί αυτό το "βλέμμα" στην τέχνη της. "Γιατί οτιδήποτε γυναικείο πρέπει απαραίτητα να είναι girly;" μου αντιτείνει την ερώτηση και συνεχίζει: "Οι γυναίκες καλλιτέχνιδες από τη δεκαετία του 60 και μετά έκαναν συνώνυμο του έργου τους την κριτική τέτοιων ταυτίσεων. Βέβαια, σ' αυτή τη διαδικασία, δεν δίστασαν -ή ήταν ίσως απαραίτητο- να θυσιάσουν την Ομορφιά. Η απώλεια του Ωραίου είναι χαρακτηριστικό όλης της σύγχρονης τέχνης. Εγώ προσπαθώ να κρατώ την Ομορφιά στα έργα μου -αυτό ίσως είναι που βρίσκετε γυναικείο-, αλλά τη βάζω να μιλήσει με διαφορετικό τρόπο - αυτό ίσως είναι που βρίσκετε κυνικό. Μερικοί δεν αποδέχονται ότι το όμορφο μπορεί να μιλά σοβαρά, όπως επίσης ότι μια όμορφη γυναίκα μπορεί να είναι κι έξυπνη".

Οι πούλιες λοιπόν που χρησιμοποιεί η Μαρίνα στη δουλειά της, δεν έχουν διόλου σχέση με το σύμβολο της στραφταλιζέ γυναικείας ματαιοδοξίας. Η ίδια μου εξηγεί ότι η πούλια, ως υλικό, λειτουργεί ως η αρχική επαναλαμβανόμενη μονάδα σε ένα έργο. Στον κάδο απορριμάτων, ένα από τα πιο ιδιαίτερα και πρωτότυπα έργα της, πέρασε ατέλειωτες ώρες συγκολλώντας μια-μια τις πούλιες, μια χειρωναξία που παραδέχεται ότι τη βρήκε ιδιαίτερα απελευθερωτική. "Οι πούλιες ως σύνολο έχουν τη δύναμη να παρουσιάζουν εικόνα διάσπασης και ταυτόχρονα ενότητας, καθώς και το αποτέλεσμα του καθρέφτη. Γενικά είναι ένα στοιχείο που προσφέρει μεγάλη ελευθερία στην πραγμάτευσή του". Τη ρωτώ πώς σκέφτηκε να ασχοληθεί με κάτι τόσο καθημερινό αλλά διόλου αξιοπρόσεκτο όπως οι κάδοι απορριμάτων και να δημιουργήσει αυτό που εγώ εκλαμβάνω ως ένα έξυπνο σχόλιο για τον καταναλωτισμό και το "εφήμερο" των σκουπιδιών. "Τα σκουπίδια μας είναι κατά κάποιο τρόπο μια αλληγορική εικόνα μας, και ταυτόχρονα η ωμή διάψευσή της. Ολόκληρη η κοινωνία, ακόμα κι όταν δεν το παραδέχεται αποθεώνει το προϊόν. Αναμφίβολα οι κάδοι είναι γεμάτοι από πολύτιμα σκουπίδια. Η τέχνη μπορεί σαν σχόλιο να αποθεώσει τον κάδο όπου μοιραία καταλήγουν όλα τα προϊόντα".

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter

Να και κάποια πιο προσωπικά στοιχεία για εκείνη: Η εντυπωσιακή Μαρίνα έχει ελληνο-βουλγαρική καταγωγή, και δίδυμη αδερφή! Της ζητώ να μου περιγράψει τις αναφορές της κατά την εφηβεία της και να μου αναφέρει στοιχεία που πιστεύει πλέον ότι την έχουν επηρεάσει. "Εκτιμώ πολύ κάθε είδους παραστατική ζωγραφική, το έργο μου έχει έντονα στοιχεία παραστατικότητας. Επίσης, ο γυναικείος μεταμινιμαλισμός των sixties φαίνεται να είναι μια κάπως πιο υποσυνείδητη αναφορά. Από ονόματα μπορώ να αναφέρω κάμποσα: Cy Twombly, Andy Goldsworthy, Chris Ofili, Cindy Sherman, Guerilla Girls. Αλλά και το συγκρότημα Bikini Kill και ο Klaus Nomi, που άκουγα πολύ στην εφηβεία μου. Και βέβαια, αντλώ από τις καταστάσεις που επηρέασαν ή επηρεάζουν έντονα τη ζωή μου, όπως η παιδική μου ηλικία και η δίδυμη αδελφή μου".

Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Little girl
Η Μαρίνα Γκενάντιεβα μεγάλωσε με Klaus Nomi και παίζει με πούλιες Facebook Twitter
Untitled

www.genadieva.com

0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του σημαντικού Γερμανού καλλιτέχνη Thomas Schütte στην Αθήνα 

Εικαστικά / Τραχύτητα και χιούμορ: Μια έκθεση με πρωτότυπα έργα του Thomas Schütte στην Αθήνα 

Μνημειακού τύπου γλυπτά, επιτοίχια κεραμικά, παραμορφωμένα πρόσωπα, λουλούδια και άγγελοι, μια έκρηξη χρωμάτων: Το μικροσύμπαν του σπουδαίου καλλιτέχνη στην γκαλερί Bernier/ Eliades.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Εικαστικά / Ο Νάκης Παναγιωτίδης μάς ζητά να νιώσουμε τα έργα του ακόμα και με κλειστά τα μάτια

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή υποδέχεται την αναδρομική έκθεση ενός διεθνούς φήμης ανένταχτου Έλληνα καλλιτέχνη της διασποράς, γνωστού για το πολύπλευρο και στοχαστικό έργο του.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ογκίστ Ροντέν: Αυτή είναι η ζωή του καλλιτέχνη που δημιούργησε το γλυπτό ο «Σκεπτόμενος»

Τα ρεαλιστικά γλυπτά του, που εκφράζουν τα ανθρώπινα συναισθήματα αλλά και τις αδυναμίες, εξακολουθούν να είναι σήμερα ιδιαίτερα δημοφιλή και να συγκεντρώνουν πλήθη φιλότεχνων όπου και αν εκτίθενται.
ΚΟΡΙΝΑ ΦΑΡΜΑΚΟΡΗ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Ο Τζάκσον Πόλοκ και η επιρροή που είχαν στο έργο του ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες

Πολιτισμός / Ο Πικάσο και οι μεξικανικές τοιχογραφίες στα πρώιμα έργα του Τζάκσον Πόλοκ

Μια μοναδική έκθεση στο Παρίσι παρουσιάζει πίνακές του από τα χρόνια που τον επηρέαζαν οι σουρεαλιστές και ο Καρλ Γιουνγκ, πριν ακόμα γίνει γνωστός για τα αφηρημένα έργα του με την τεχνική «dripping», το 1947.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ