Τελευταία εβδομάδα: Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter

Τελευταία εβδομάδα: Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως

0

Τη σημασία του φωτός στην τέχνη φέρνει στο προσκήνιο η έκθεση «Αδειάζει, γεμίζει, το φως», που εγκαινιάζεται την Τετάρτη 20 Νοεμβρίου στις 20:00 στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη και θα διαρκέσει μέχρι τις 16 Φεβρουαρίου 2025.

Δύο επιμελητές διαφορετικών γενεών και με διαφορετική πορεία, ο Τάκης Μαυρωτάς και ο Πάνος Γιαννικόπουλος, μετά από πρόταση της Μαρίνας Μήλιου-Θεοχαράκη, συνεργάζονται και επιλέγουν έργα δεκαεπτά καταξιωμένων και νεότερων καλλιτεχνών, που διερευνούν τις εννοιολογικές αναφορές του φωτός, από τη μεταφυσική του διάσταση μέχρι την πλαστική, αλλά και την καθημερινή του παρουσία, από τη δεκαετία του ’60 έως σήμερα.

Ο διευθυντής του Εικαστικού Προγράμματος του Ιδρύματος, Τάκης Μαυρωτάς, επιλέγει εμβληματικά έργα διακεκριμένων –τόσο στην ελληνική όσο και την παγκόσμια καλλιτεχνική σκηνή–  εικαστικών, όπως η Chryssa, ο Stephen Antonakos, ο Takis, ο Γιώργος Λάππας και ο Γιάννης Μπουτέας.

«Το φως παραμένει η αξεπέραστη αιτία και αφορμή της τέχνης, αφού ο εικαστικός δημιουργός συνεχίζει να κάνει ορατό το αόρατο και αισθητό το νοούμενο, αποκαλύπτοντας το όραμά του» σημειώνει χαρακτηριστικά στον πολυσέλιδο κατάλογο της έκθεσης ο κ. Μαυρωτάς.

Η έκθεση προσεγγίζει αναζητήσεις γύρω από το φως και τη σκιά, τη γεωμετρική φόρμα και τη διάχυση των ορίων, τη δημιουργία πολλαπλών επιπέδων, το παιχνίδι με το χρώμα και τις αντανακλάσεις. 

Ο πρωτοπόρος Takis, ο μεγάλος εκφραστής της κινητικής γλυπτικής και των μαγνητικών πεδίων αλλά και δημιουργός μιας νέας αισθητικής, εκπροσωπείται με τέσσερα διπλά φωτεινά «Σινιάλα» (π. 1969) και ένα μονό, από μεταλλικές ράβδους και φωτεινό ηλεκτρικό σύστημα, τα οποία εκπέμπουν τις μονοχρωματικές τους εκλάμψεις, δίνοντας μια αίσθηση εγγύτητας στα ψυχρά σύγχρονα τοπία των μεγαλουπόλεων.

Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Chryssa, Cityscape Times Square#10, 1987, κυψέλη αλουμινίου, μεταλλική βαφή και νέον, 274 x 200 x 83 εκ. Συλλογή Αναστάση Φουφούνη Μαμιδάκη.

Στην έκθεση φιλοξενείται και η μυσταγωγική εγκατάσταση του Stephen Antonakos με τίτλο «Remembrance» [Ανάμνηση] (1987-1989, Συλλογή ΕΜΣΤ), που αποτελείται από τέσσερα ισομεγέθη επαναλαμβανόμενα τετράγωνα, η καθαρότητα του σχήματος των οποίων αποκτά άλλη διάσταση, καθώς η χρήση των δυνατών χρωματικών αντιπαραθέσεων του φωτός του νέον μας οδηγούν σε υπερβατικούς χώρους.

Ένα από τα σημαντικότερα γλυπτά της ενότητας «Τοπία πόλεων», το μνημειακό έργο της Chryssa «Cityscape Times Square #10» (1987, κυψέλη αλουμινίου, μεταλλική βαφή και νέον, Συλλογή Αναστάση Φουφούνη-Μαμιδάκη) παρουσιάζεται στο Ίδρυμα Β. & Μ. Θεοχαράκη, εντυπωσιάζοντας με τον τρόπο που η καλλιτέχνις κατάφερε να δώσει γλυπτική υπόσταση σε ένα πολυχρησιμοποιημένο υλικό όπως το νέον.

Η μεγάλη πείρα του Τάκη Μαυρωτά συναντιέται αυτήν τη φορά με τη φρέσκια ματιά του Πάνου Γιαννικόπουλου, που φέτος εκπροσώπησε τη χώρα μας, αναλαμβάνοντας την επιμέλεια της ελληνικής συμμετοχής στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας.

Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Stephen Antonakos, Remembrance, 1987-1989 (απόσπασμα) Χωρίς τίτλο (για τον αδελφό μου Πήτερ), 1987, νέον, φύλλο χρυσού επάνω σε ξύλο, 91,44 x 91,44 x 10,16 εκ. Χωρίς τίτλο (για την αδελφή μου Κανέλλα), 1989, νέον, φύλλο αλουμινίου επάνω σε ξύλο, 91,44 x 91,44 x 10,16 εκ. Αγορά με χρηματοδότηση από το Ίδρυμα Ιωάννου Φ. Κωστοπούλου και μερική δωρεά του καλλιτέχνη, 2002, αρ. εισ. 163/02. Συλλογή Εθνικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ)

Οι νεότεροι καλλιτέχνες που επέλεξε ο κ. Γιαννικόπουλος –ανάμεσά τους η Μαρία Χασάπη, ο Γιώργος Κόντης, η Ίρις Τουλιάτου και η Νικομάχη Καρακωστάνογλου– διαλέγονται στους τρεις ορόφους του Ιδρύματος Θεοχαράκη με την προηγούμενη, προβεβλημένη γενιά καλλιτεχνών, επιδιώκοντας να δικαιώσουν τις προσδοκίες για το αύριο της τέχνης στη χώρα μας.

«Μια στροφή από το ποίημα της καλλιτέχνιδας Αθηνάς Ιωάννου, με τίτλο “Η εύθραυστη μνήμη” ενεργοποίησε τις συζητήσεις γι’ αυτή την έκθεση και έδωσε τον τίτλο της. Το φως ως θεματική έχει χαρακτηριστικά που δύσκολα περιορίζουν, αντίθετα, οδηγούν σε θαυμάσιες υπεκφυγές. Ένα εγχείρημα λοιπόν που θα επιχειρούσε μια πλήρη χαρτογράφηση του καλλιτεχνικού πεδίου δεν θα μπορούσε παρά να οδηγηθεί σε προβληματικούς αποκλεισμούς.

Αντίθετα, η έκθεση “Αδειάζει, γεμίζει, το φως” επιλέγει στάσεις στην καλλιτεχνική δημιουργία από το 1960 έως σήμερα, αφήνοντας ανοιχτές τις δυνατότητες διεύρυνσης της συζήτησης. Η έκθεση προσεγγίζει αναζητήσεις γύρω από το φως και τη σκιά, τη γεωμετρική φόρμα και τη διάχυση των ορίων, τη δημιουργία πολλαπλών επιπέδων, το παιχνίδι με το χρώμα και τις αντανακλάσεις. 

Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Γιώργος Λάππας, Ακροβάτης, 2008, βαμμένο αλουμίνιο, σίδερο, ηλεκτρονικά φώτα και ύφασμα πολυεστέρα, 185 x 70 x 37 εκ. Συλλογή Θέμη Αλεξόπουλου. Φωτ: Οδυσσέας Βαχαρίδης

Δεν δημιουργεί μια χρονολογική αφήγηση αλλά αναπτύσσεται σε μια διαλεκτική συζήτηση και διερεύνηση, συνδέοντας πρακτικές από διαφορετικές γενιές καλλιτεχνών. Διερευνά όμως την καλλιτεχνική δημιουργία γύρω από το “φως” με ιστορικές συσχετίσεις και αντικατοπτρίζοντας τους κοινωνικούς προσδιορισμούς και τις προϋποθέσεις της καλλιτεχνικής πρακτικής σε κάθε εποχή» τονίζει ο Πάνος Γιαννικόπουλος.

Τα έργα που συμπεριλαμβάνονται στην έκθεση προέρχονται από τις συλλογές του ΕΜΣΤ, τους συλλέκτες Αναστάση Φουφούνη-Μαμιδάκη, Ειρήνη Παναγοπούλου, Θέμη Αλεξόπουλο, από τους ίδιους τους καλλιτέχνες ή από τις γκαλερί που τους εκπροσωπούν (Zoumboulakis, The Breeder και Sylvia Kouvali).

Καλλιτέχνες: Τakis, Stephen Antonakos , Chryssa, Γιάννης Μπουτέας, Γιώργος Λάππας, Ευγενία Αποστόλου, Πηνελόπη Γερασίμου, Δημήτρης Εφέογλου, Νικομάχη Καρακωστάνογλου, Γιώργος Κόντης, Άννα Λάσκαρη, Παύλος Νικολακόπουλος, Ευτύχης Πατσουράκης, Φώτης Σαγώνας, Ίρις Τουλιάτου, Δέσποινα Χαριτωνίδη, Μαρία Χασάπη.

Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Γιάννης Μπουτέας, Ενεργειακές Εικόνες – Διαστρωματώσεις, 2004-2013, νέον, 30 x 26 x 400 εκ. Συλλογή καλλιτέχνη. Φωτ: Οδυσσέας Βαχαρίδης
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Γιώργος Κόντης, Xωρίς τίτλο, 2023, Φύλλο ασήμι, ακρυλικό και εγκαυστική σε καμβά, κεραμικά κομμάτια, 170 x 100 εκ. Συλλογή καλλιτέχνη
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Μαρία Χασάπη, Leg, 2021, χρώμα, φύλλα χρυσού και χρυσός καθρέπτης σε ξύλο, 121 x 73 x 15 εκ. Ευγενική παραχώρηση της The Breeder Gallery, Αθήνα
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Chryssa, New York Stock Exchange, 1973-79, λάδι σε καμβά, 98x74εκ. Ιδιωτική Συλλογή
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Νικομάχη Καρακωστάνογλου, Soul refractions, 2018, μικτή τεχνική σε χαρτί, 150 x 178 εκ. Συλλογή καλλιτέχνιδος. Φωτ.: Οδυσσέας Βαχαρίδης
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Γιάννης Μπουτέας, Xωρίς τίτλο, από τη σειρά Μεταπλάσεις, 1976-1980, νέον, βίδες και σπάγκος,163 x 140 εκ. Συλλογή καλλιτέχνη
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Δημήτρης Εφέογλου, Χωρίς τίτλο, 2021. Από τη σειρά One Last Look, Οil stick, λάδι, ακρυλικό, χαρτί και αλουμίνιο, 240 x 150 εκ. Ευγενική παραχώρηση του καλλιτέχνη και της γκαλερί Ζουμπουλάκη
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Δέσποινα Χαριτωνίδη, Concrete Thoughts, 2022, χλωριούχο νάτριο, νιτρικός άργυρος και ακτίνα UV, 180 x 120 εκ. Ιδιωτική συλλογή. Φωτ.: Θανάσης Γάτος
Chryssa, Takis και Stephen Antonakos «συνομιλούν» με νεότερους καλλιτέχνες σε μια έκθεση για το φως Facebook Twitter
Άννα Λάσκαρη, Barrier, 2013. Νέον και πλέξιγκλας, 34 x 160 x 120 εκ. Συλλογή καλλιτέχνιδος

Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Tependris vs Tependris

Εικαστικά / Tependris vs Tependris

Μια αναδρομική έκθεση με πίνακες και γλυπτά, εικονογραφήσεις και ηχογραφήσεις, έργα του Κωνσταντίνου Κακανιά από το 1996 μέχρι σήμερα, με θεματικές που εκτείνονται από τα βαθιά παιδικά τραύματα μέχρι το χιούμορ που χαρακτηρίζει τον πολυδιάστατο καλλιτέχνη.
ΝΙΚΟΣ ΤΣΕΠΕΤΗΣ
Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Εικαστικά / Λεονάρντο, Μικελάντζελο, Ραφαήλ: Αριστουργήματα και καλλιτεχνικές μονομαχίες 

Μια έκθεση στη Royal Academy of Arts του Λονδίνου φέρνει στο προσκήνιο μετά από έξι αιώνες τη θρυλική καλλιτεχνική «μονομαχία» μεταξύ Ντα Βίντσι και Μικελάντζελο με δυο έργα που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Εικαστικά / Μέσα στη μεγαλειώδη έκθεση των πορτρέτων του Φράνσις Μπέικον

Η National Portrait Gallery του Λονδίνου φιλοξενεί μια από τις κορυφαίες εικαστικές εκθέσεις της χρονιάς παγκοσμίως, μια ρετροσπεκτίβα στο έργο του Βρετανού καλλιτέχνη που άλλαξε την προσωπογραφία, δημιουργώντας μια ανεπανάληπτη ζωγραφική της φιγούρας με σπαραγμό, απελπισία και ευαισθησία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Έτσι βγαίνουμε τώρα

Urban Culture / Έτσι βγαίνουμε τώρα

Άφθονη τέχνη για όλους, μεγάλα και niche πάρτι, ελληνικά και technο: Η Αθήνα έχει γίνει μια πόλη που μπορεί να προκαλέσει FOMO ακόμα και σ’ εκείνους που αρνούνται ότι το παθαίνουν.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ, M.HULOT, ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ, ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ, ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Πάνος Γιαννικόπουλος: «Δεν θέλω να βλέπω την τέχνη ως κάτι χρήσιμο»

Portraits 2024 / Πάνος Γιαννικόπουλος: «Δεν θέλω να βλέπω την τέχνη ως κάτι χρήσιμο»

Διοργάνωσε μερικές από τις πιο πετυχημένες εκθέσεις εικαστικών μέσα στη χρονιά, δίνοντας κι αυτός με τον τρόπο του την ευκαιρία σε ένα μεγάλο κοινό να έρθει σε επαφή με τη σύγχρονη τέχνη. Λίγους μήνες πριν από τη συμμετοχή του στην 60ή Μπιενάλε της Βενετίας, ο επιδραστικότερος επιμελητής της γενιάς του κάνει έναν απολογισμό της φετινής πολύ παραγωγικής χρονιάς του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ