Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της)

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Οι τελίτσες στο πρόσωπο είναι οι κωδικοί μου, κάτι σημαίνουν, αλλά δεν θέλω να σου πω ακριβώς τι. Τις ζωγραφίζω εδώ και έντεκα χρόνια, κάθε μέρα, στο πρόσωπο μου... Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
0

Βρισκόμαστε πίσω από την πλατεία Βικτωρίας, σε ένα πεζόδρομο. Οι οδηγίες είναι σαφείς. «Θα με πάρετε τηλέφωνο μόλις φθάσετε για να κατέβω να σας ανοίξω, η πόρτα ανοίγει με τηλεκοντρόλ».


Και όντως. Η Αναστασία εμφανίζεται σιγά-σιγά καθώς σηκώνεται το ηλεκτρικό ρολό της πόρτας. Είναι ένα πολύ νέο κορίτσι. Μελαχρινή και όμορφη. Ντυμένη απλά, με τζιν, ένα μαύρο t-shirt και Vans παπούτσια. Στο πρόσωπό της έχει ζωγραφίσει σε διάφορα σημεία, κοντά στα μάτια, μαύρες τελίτσες. Της λέω πόσο μου αρέσουν. Της πάνε πολύ. Γελάει και πατάει το νούμερο 7 στο ασανσέρ.


Το εργαστήριο της Αναστασίας βρίσκεται σε ένα παράξενο κτίριο που στεγάζει στους πρώτους πέντε ορόφους γκαράζ αυτοκινήτων και στους υπόλοιπους τρεις στούντιο, κυρίως καλλιτεχνών. «Παλιά στεγαζόταν εδώ μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών και τα στούντιο ήταν τα γραφεία της εταιρείας. Τώρα έχουν μαζευτεί διάφοροι δημιουργικοί άνθρωποι. Κάτω από μένα είναι ένα παιδί που φτιάχνει μουσικά όργανα, πιο πέρα είναι κάποιοι άλλοι που κάνουν μοντάζ, μια κοπέλα που κάνει ρούχα, υπάρχουν καλοτεχνίτες που έρχονται από διάφορα μέρη του κόσμου και που έχουν εδώ το εργαστήριό τους για όσο καιρό βρίσκονται στην Αθήνα. Ακριβώς δίπλα από μένα βέβαια βρίσκεται και ο Τάσος που είναι personal trainer και φέρνει εδώ τους μαθητές τους για γυμναστική. Αν και καμιά φορά είναι λίγο δύσκολη η συνύπαρξη, ωστόσο έχει και την πλάκα του το γεγονός ότι περνάνε μέσα από το στούντιο μου με κολάν και αθλητικά και πηγαίνουν δίπλα για ασκήσεις».

Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί: Μελάνια, κόλλες, ραπιδογράφοι, πινέλα, διάφορα είδη χαρτιών, γύψοι, τσιμέντο, γάζες, σφραγίδες, κομμάτια ξύλων, μεταξένια υφάσματα ακόμα και υλικά που βρίσκει πεταμένα στα σκουπίδια.


Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί: Μελάνια, κόλλες, ραπιδογράφοι, πινέλα, διάφορα είδη χαρτιών, γύψοι, τσιμέντο, γάζες, σφραγίδες, κομμάτια ξύλων, μεταξένια υφάσματα ακόμα και υλικά που βρίσκει πεταμένα στα σκουπίδια.


Τα έργα της είναι όλα ασπρόμαυρα. Κάποια από αυτά είναι σε εξέλιξη μέσα στο στούντιο και απεικονίζουν άμορφες μάζες που μέσα από τις επαναλαμβανόμενες τελείες και γραμμές που χρησιμοποιεί για να τα φτιάξει δημιουργούν μια τρισδιάστατη ψευδαίσθηση ροής.

«Εμένα μου αρέσει αυτό εδώ το παράθυρο που μπαίνει ωραίο φως. Κάθομαι και χαζεύω έξω το αστικό τοπίο» λέει και το φως το ήλιου φωτίζει τις τελίτσες του προσώπου της που μοιάζουν τόσο φυσικές πάνω της.

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Το εργαστήριο της Αναστασίας βρίσκεται σε ένα παράξενο κτίριο που στεγάζει στους πρώτους πέντε ορόφους γκαράζ αυτοκινήτων και στους υπόλοιπους τρεις στούντιο, κυρίως καλλιτεχνών. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


Η Αναστασία σπούδασε γραφιστική στη Βακαλό και αρχικά δούλεψε στον χώρο της διαφήμισης, σε μια μεγάλη διαφημιστική εταιρεία. «Αν και έμαθα πολλά εκεί, ωστόσο ένιωθα να μην ταιριάζω μέσα σε αυτό τον χώρο. Μεγάλωσα μέσα σε εργαστήρια, μια και η μαμά μου είναι καλλιτέχνις, κεραμίστρια, κι έτσι αποφάσισα σταδιακά να δοκιμάσω να αφήσω ελεύθερο το δημιουργικό κομμάτι του εαυτού μου. Νοίκιασα λοιπόν αυτό τον χώρο, μάζεψα τα υλικά μου και ξεκίνησα να ζωγραφίζω».


Οι πιο πολλές τελείες που έχει κάνει, λέει, ήταν για μια μεγάλη τοιχογραφία που έφτιαξε πρόσφατα για το Souzy Tros και είχε διαστάσεις 8 μέτρα επί 1.70. «Ουσιαστικά είναι ένας τοίχος που δημιουργεί μια ψευδαίσθηση, μια οφθαλμαπάτη και μια κίνηση. Έχει μια ενέργεια, μια ροή» μου λέει καθώς μου δείχνει στο κινητό μια φωτογραφία από το εντυπωσιακό της δημιούργημα.


«Καμιά φορά μετράω τις τελείες και τις γραμμές που φτιάχνω αλλά πολύ συχνά χάνομαι μέσα σε αυτό. Αυτή η διαδικασία της επανάληψης σε κάνει να θέλεις να πάρεις τον χρόνο με τον εαυτό σου, χρειάζεται συγκέντρωση και έχει στοιχεία διαλογισμού».

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
«Εμένα μου αρέσει αυτό εδώ το παράθυρο που μπαίνει ωραίο φως. Κάθομαι και χαζεύω έξω το αστικό τοπίο». Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO


«Οι τελίτσες στο πρόσωπο είναι οι κωδικοί μου, κάτι σημαίνουν, αλλά δεν θέλω να σου πω ακριβώς τι. Τις ζωγραφίζω εδώ και έντεκα χρόνια, κάθε μέρα, στο πρόσωπο μου και δεν είναι πάντα στα ίδια σημεία. Τις φτιάχνω κάθε πρωί με αδιάβροχο eyeliner που δεν φεύγει ακόμα κι όταν μπαίνω στη θάλασσα».


Μου λέει ότι το στοιχείο της θάλασσας είναι αυτό που την έχει επηρεάσει όσο τίποτε άλλο. «Νομίζω πως αυτό το στοιχείο της ροής που έχουν τα έργα μου προκύπτει από εκεί. Κάνω ιστιοπλοΐα για χρόνια, από μικρό παιδί. Ουσιαστικά μεγάλωσα μέσα σε ένα ιστιοπλοϊκό, το πρώτο μου ταξίδι το έκανα όταν ήμουν 35 ημερών και συνεχίζω να το κάνω μέχρι και σήμερα» λέει και κάνει μια κίνηση θέλοντας να δείξει ότι είναι «κουνημένη».


Αγαπημένη της καλλιτέχνις είναι η Γιαπωνέζα εικαστικός Γιαγιόι Κουσάμα γεγονός που καθόλου δεν εκπλήσσει μια και το αγαπημένο μοτίβο της Κουσάμα είναι τα πουά που επαναλαμβάνει με έναν ψυχαναγκαστικό τρόπο, ο οποίος, όπως έχει πει η ίδια, έχει τις ρίζες του στην παιδική της ηλικία.

Λίγο μετά μιλάει για το Victoria Square Project, που είναι σχεδόν από κάτω, και μοιάζει όπως λέει «να έχει φωτίσει τη γειτονιά». Της αρέσει πολύ η πλατεία Βικτωρίας με τις αστικές πολυκατοικίες και τα μαγαζάκια των μεταναστών. «Πιο πολύ απ' όλα μου αρέσει ένα που φτιάχνει κάτι πεντανόστιμες γεωργιανές πίτες». Κάθε τόσο παίρνει μια και την τρώει στην πλατεία καθώς χαζεύει την κίνηση, πριν επιστρέψει στο μικρό της ζεν σύμπαν με τις αμέτρητες ασπρόμαυρες τελείες και γραμμές.

Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Καμιά φορά μετράω τις τελείες και τις γραμμές που φτιάχνω αλλά πολύ συχνά χάνομαι μέσα σε αυτές. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Ο χώρος της Αναστασίας είναι μικρός και γεμάτος με εργαλεία και υλικά που χρησιμοποιεί. Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO
Στο εργαστήριο της Αναστασίας που ζωγραφίζει τελίτσες παντού (ακόμα και στο πρόσωπό της) Facebook Twitter
Φωτο: Πάρις Ταβιτιάν/LIFO

Info:

Δείτε περισσότερες δουλειές της Αναστασίας Παπαλεωνίδα-Πούντζα εδώ.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ
Ανεκτίμητα έργα ισλαμικής τέχνης απ’ τα σημαντικότερα μουσεία του κόσμου 

Αποστολή στην Τζέντα / Ταξίδι στην Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών

Η LIFO ταξίδεψε στη Σαουδική Αραβία και επισκέφθηκε τη δεύτερη Μπιενάλε Ισλαμικών Τεχνών, μια έκθεση που γεφυρώνει το χθες με το σήμερα και αναδεικνύει την καλλιτεχνική έκφραση της ισλαμικής κληρονομιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ψυχοπαίδης

Εικαστικά / Ο Γιάννης Ψυχοπαίδης έφτιαξε μια πόλη από αναγεννημένα ερείπια στην γκαλερί Ζουμπουλάκη

Από ένα μακρινό ή πρόσφατο παρελθόν ξεβρασμένα στο σήμερα, τα σπασμένα αυτά κομμάτια μάς κάνουν να ανακαλούμε με τη φαντασία μας την προϊστορία τους, μια αλλοτινή ζωή που κάποτε υπήρξε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το νέο μουσείο του Έντβαρντ Μουνκ στο Όσλο μαγνητίζει

Πέθανε Σαν Σήμερα / Έντβαρντ Μουνκ: Αυτό το μουσείο στο Όσλο φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων του

Ένα κάπως αμφιλεγόμενο αλλά σίγουρα εντυπωσιακό κτίριο-ορόσημο, δημιούργημα των Estudio Herreros, φιλοξενεί τη μεγαλύτερη συλλογή έργων ενός από τους σπουδαιότερους και πλέον επιδραστικούς καλλιτέχνες των μοντέρνων καιρών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

Εικαστικά / «Los Caprichos»: Ο σκωπτικός Γκόγια στην Εθνική Πινακοθήκη

80 χαρακτικά που σατιρίζουν τη διαφθορά, τη θρησκευτική υποκρισία, την απληστία, την αμάθεια και τη δεισιδαιμονία. Έργα που μπορεί να αποτέλεσαν μια οικονομική καταστροφή για τον μεγάλο Ισπανό ζωγράφο, αλλά θεωρούνται πρόδρομοι της μοντέρνας τέχνης.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη

Εικαστικά / Αξίζει να τους προσέξετε: Νέα ονόματα στη σύγχρονη τέχνη που δείχνουν τη δουλειά τους τώρα

Οι αθηναϊκές γκαλερί και οι ανεξάρτητοι χώροι μοιάζουν αυτή την περίοδο να βρίσκονται σε μια διαρκή περίοδο δοκιμών, θέλοντας να προτείνουν και νεότερους καλλιτέχνες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ