Olympia: Ένα ντοκιμαντέρ αντάξιο της «δύναμης ζωής» που λέγεται Ολυμπία Δουκάκη

Olympia: Ένα ντοκιμαντέρ αντάξιο της «δύναμης ζωής» που λέγεται Ολυμπία Δουκάκη Facebook Twitter
Ολύμπια επιμονή: Κοντεύει τα 90 αλλά παραμένει αιχμηρή στο πνεύμα και σπαρταριστά αθυρόστομη στο λόγο
0

Την προσέγγιζε για καιρό ο Ελληνοκύπριος σκηνοθέτης (και χορογράφος) Χάρης Μαυρομιχάλης την 87χρονη αλλά πάντα αειθαλή και ευφυώς «τσαούσα» μ' έναν αλάνθαστα ελληνικό τρόπο, ηθοποιό. Εκείνη όμως τον αποθάρρυνε λέγοντας του: «Ποιος χέστηκε για την Ολυμπία Δουκάκη; Άμα πεθάνω, κανείς δεν θα θυμάται το όνομά μου».

Τελικά πείστηκε, και τα γυρίσματα ξεκίνησαν ανήμερα των 80ων γενεθλίων της για να συνεχιστούν σποραδικά μέσα στα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις, η ταινία ισορροπεί ιδανικά ανάμεσα σε μια αναδρομή στην πολυσχιδή καριέρα της (το μεγαλύτερο μέρος της οποίας αφιερώθηκε στο θέατρο, τόσο ως ηθοποιός όσο και ως δασκάλα θεατρικών σπουδών) και σε ένα διεισδυτικό προφίλ μιας «δύναμης ζωής»: μιας γυναίκας που κοντεύει τα 90 και παραμένει αιχμηρή στο πνεύμα και σπαρταριστά αθυρόστομη στο λόγο που δεν παύει να τονίζει πόσο δεν δίνει μία για όλους και για όλα, πέρα από τα δικά της ενδιαφέροντα.

 

Olympia: Ένα ντοκιμαντέρ αντάξιο της «δύναμης ζωής» που λέγεται Ολυμπία Δουκάκη Facebook Twitter
Αφιερωμένη στο σανίδι: Ως Γουίνι στις "Ευτιχισμένες Μέρες" του Μπέκετ, το 1990 στη Νέα Υόρκη.

Η ταινία τελειώνει με ένα ταξίδι στις Μυκήνες, περιοχή από την οποία και κατάγεται. «Ήταν κάτι 'μητρογραμμικό' όπως λένε, το να έχω μαζί μου την κόρη και τις εγγονές μου μαζί μου στο χωριό της μητέρας μου και να νοιώσουν την παρουσία της» εξηγεί στο ντοκιμαντέρ η Ολυμπία Δουκάκη πριν πιάσει κουβέντα με ντόπιες γυναίκες που την θυμούνται από την προηγούμενη επίσκεψή της εκεί.

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Γραμματικός: «Η τέχνη είναι το μεγαλύτερο αντίδοτο που εφηύρε ο άνθρωπος απέναντι στον θάνατο»

Οθόνες / Νίκος Γραμματικός: «Μα, σας είπα, δεν κάνω θέατρο!»

Ο σκηνοθέτης του «Βασιλιά» και των «Απόντων» επιστρέφει ανεβάζοντας την παράσταση «Ο Σαίξπηρ ζει στο καταφύγιο», τον μονόλογο-ρέκβιεμ του Γιώργου Σκούρτη, και εξηγεί γιατί έχει τόσα χρόνια να κάνει ταινία.
ΑΚΗΣ ΚΑΠΡΑΝΟΣ
Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Daily / Eno: Ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ για έναν μέγα οραματιστή και δημιουργό

Η εκδοχή του ντοκιμαντέρ για τον Brian Eno που είδαμε στις Νύχτες Πρεμιέρας ήταν μοναδική και αποκλειστική για τη συγκεκριμένη προβολή, αυτό που μένει όμως σε κάθε περίπτωση είναι η μαγνητικά χαρισματική και πάντα προσηνής προσωπικότητά του.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
«Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / «Εμείς, το Τέρας»: Όλες οι ταινίες του μεγάλου αφιερώματος του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Toντ Μπράουνινγκ, Ντέιβιντ Λιντς, Σαμπρόλ, Μιγιαζάκι, Κρόνενμπεργκ και Σπάικ Τζόνζι: Οι ταινίες που θα διερευνήσουν και θα διευρύνουν την έννοια του «τέρατος» στο φετινό Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Pulp Fiction / Disclaimer: Ο Κουαρόν ακολουθεί τους δικούς του ρυθμούς ακόμα και στην τηλεόραση

Το αφήγημα και η αφήγηση μιας πολύπλοκης τραγωδίας στην πρώτη τηλεοπτική σκηνοθεσία, αν και ευτυχώς κινηματογραφικής προσέγγισης, του βραβευμένου με Όσκαρ Μεξικανού σκηνοθέτη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Οθόνες / «Apartment 7A»: Η Ρόζμαρι δεν μένει (ακόμα) εδώ

Άλλο ένα prequel εμβληματικής ταινίας τρόμου, αυτήν τη φορά του πολυσήμαντου «Μωρού της Ρόζμαρι», με τις Τζούλια Γκάρνερ και Νταϊάν Γουίστ σε ερμηνευτική φόρμα, αλλά το αποτέλεσμα να κινείται σε ρηχά νερά.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Daily / Will & Harper: Μαθήματα αποδοχής, συμπερίληψης και βαθιάς φιλίας

Όταν η παλιά του φιλική επαφή από το Saturday Night Live αποκάλυψε στον έκπληκτο Γουίλ Φέρελ ότι έχει ξεκινήσει διαδικασία φυλομετάβασης, ο διάσημος κωμικός είχε την ιδέα να κάνουν μαζί ένα ταξίδι στην αμερικανική ενδοχώρα και να καταγράψουν την εμπειρία τους σ’ αυτή την ταινία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Pulp Fiction / Ο σκληρός ρεαλισμός του Sam Fuller στο φαντασιακό ρεπερτόριο της Cindy Sherman

Η διάσημη φωτογράφος ξεχωρίζει μία από τις πιο αγαπημένες της ταινίες, το The naked kiss του Σάμιουελ Φούλερ, ένα σκανδαλώδες, παραγνωρισμένο, αλλά πάντα μοντέρνο κοινωνικό νουάρ από το 1964.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ