Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter
0

O Βρετανός ζωγράφος Λούσιαν Φρόιντ (1922-2011) ήταν πάντα απρόθυμος στην αφήγηση της εφηβείας του, τόσο ώστε είχε μάλιστα κατηγορηθεί ότι όλες οι αφηγήσεις του ήταν φανταστικές.

Τώρα, δέκα ανέκδοτες επιστολές του έφηβου καλλιτέχνη στον φίλο του, τον διάσημο ποιητή και κριτικό Στίβεν Σπέντερ (1909-1995), έχουν προκύψει από τη συλλογή της οικογένειας Σπέντερ μετά από 70 χρόνια που έμειναν στο σκοτάδι. Φωτίζουν την εύπλαστη ηλικία ενός από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς καλλιτέχνες και βγαίνουν σε δημοπρασία από τον οίκο Σόθμπις, στις 2 Ιουλίου του 2015.

Γεμάτες αγάπη και χαρά για το απροσδόκητο οι αγορίστικες επιστολές αποκαλύπτουν την άγρια φαντασία ενός πνευματώδους νέου καλλιτέχνη από την αρχή της καριέρας του.

Ενώ είναι σχετικά λίγα αυτά που ξέρουμε για την εφηβική ζωή του Φρόιντ, η εμφάνιση αυτών των γραμμάτων είναι μια συγκλονιστική στιγμή και μας δίνει μια γεύση από το πως λειτουργεί ένα καλλιτεχνικό μυαλό. Περισσότερο από απλά γράμματα, είναι έργα τέχνης από μόνα τους. Γεμάτα σχέδια ακουαρέλες, που αντανακλούν την καλλιτεχνική του παραγωγή εκείνη την περίοδο.

Οι επιστολές χρονολογούνται από τα πρώτα χρόνια του Β' παγκοσμίου πολέμου όταν ο Freud φοιτούσε υπό την κηδεμονία του Cedric Morris στην East Anglian School of Painting and Drawing in Dedham, Essex - ένα από τα λίγα σχολεία της τέχνης που είχαν μείνει ανοιχτά κατά τη διάρκεια του πολέμου. Οι οικογένειες Φρόιντ και Σπέντερ ήταν γνωστές και ζούσαν στο ίδιο κτίριο στο Maresfield Gardens στο Βόρειο Λονδίνο, και παρά τη διαφορά ηλικίας δεκατριών χρόνων, ο Φρόιντ και ο Σπέντερ έγιναν στενοί φίλοι.

Η σχέση τους ήταν αποφασιστικής σημασίας σε αυτή την κρίσιμη περίοδο της πρόωρης σταδιοδρομίας του καλλιτέχνη. Ο Σπέντερ ήταν το θέμα πολλών έργων του Φρόιντ το 1940, κατά τη διάρκει ενός μήνα που πέρασαν και οι δυο μαζί στο σπίτι ενός συνταξιούχου ανθρακωρύχου στην Ουαλία όταν ο καλλιτέχνης το είχε νοικιάσει για να γλιτώσουν από τους βομβαρδισμούς στο Λονδίνο.

 

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter

 

Οι εφηβικές επιστολές του Λούσιαν Φρόιντ Facebook Twitter

Γεμάτες αγάπη και χαρά για το απροσδόκητο οι αγορίστικες επιστολές αποκαλύπτουν την άγρια φαντασία ενός πνευματώδους νέου καλλιτέχνη από την αρχή της καριέρας του. Ακουαρέλες και σχέδια αποκαλύπτουν έναν άντρα που τραβά ένα μικρό άλογο με λουρί, εξωτικά πουλιά ενώ ο Φρόιντ υπογράφει ως "Lucelli, "Lucio Fruit" ή "Lucionus Fruitata", αποκαλεί τον Σπέντερ "Spethan", "Schuster" or "Step-hanio" και γράφει απίθανα πράγματα όπως “Συνειδητοποιείς ότι αν ξυρίζεις τη μύτη σου κάθε μέρα θα μπορέσεις να έχεις μια γενειάδα πάνω σε αυτήν;” 

Στο επίκεντρο της συλλογής είναι μια επιστολή από το 1940 που αναφέρεται σε μια προσωπογραφία του Φρόιντ από τον Σέντρικ Μόρις που υπάρχει σήμερα στην Τέιτ. Ο Φρόιντ γράφει: «Ο Cedric έχει ζωγραφισμένο ένα πορτρέτο μου που είναι εκπληκτικό. Το πρόσωπό μου είναι πράσινο, είναι μια θαυμάσια εικόνα ".

Τα γράμματα θα εκτεθούν δημοσίως από τις 27 Ιουνίου έως την 1η Ιουλίου. 

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H εκρηκτική συνάντηση του Francis Bacon με τον Peter Beard

Σαν σήμερα / Φράνσις Μπέικον: «Σιχαίνομαι εννιά στις δέκα ζωγραφιές που βλέπω, ανάμεσά τους και τις δικές μου»

Σαν σήμερα το 1992 πεθαίνει ο σπουδαίος αιρετικός Βρετανός ζωγράφος και ανατόμος της ανθρώπινης υπαρξιακής αγωνίας. Ο Βασίλης Κιμούλης είχε μεταφράσει αποκλειστικά για τη LIFO αποσπάσματα από τις εκρηκτικές συνομιλίες του Μπέικον με τον φωτογράφο Peter Beard.
ΒΑΣΙΛΗΣ ΚΙΜΟΥΛΗΣ
Η Κιμώνα τα μεσάνυχτα γίνεται γάτα

Εικαστικά / Όταν η Κιμώνα ήταν μικρή έκλεβε τους μαγνήτες του παππού της, του γλύπτη Takis

Η τοσοδούλα γκαλερί Red Carpet, με το τέλειο γκράφιτι στον τοίχο, ξεχωρίζει από μακριά στην οδό Σολωμού. Κόρη της εικαστικού Λυδίας Βενιέρη και εγγονή του γλύπτη Takis, η ιδιοκτήτριά της, η Κιμώνα, φιλοξενεί 7 καλλιτέχνες σε 15 τετραγωνικά. Όταν της μιλούν για τα Eξάρχεια τα μάτια της βγάζουν καρδούλες.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Άγγελος Μεργές: Οff season παραθεριστές με χρώματα που εκπέμπουν ηλεκτρισμένη ενέργεια

Εικαστικά / Παραθεριστές ή πρόσφυγες; Οι αινιγματικές φιγούρες του Άγγελου Μεργέ

Ο 36χρονος Έλληνας ζωγράφος, με έδρα τη Ζυρίχη, εκθέτει στην γκαλερί Καλφαγιάν έργα του με διφορούμενες –έντονα χρωματισμένες και ηλεκτρισμένες– ανθρώπινες φιγούρες σε off season παραλίες, που θυμίζουν ήρωες του Αντονιόνι.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Leigh Bowery: ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Nothing Days / Leigh Bowery: Ακόρεστη όρεξη για έρωτα και υψηλή τέχνη από την καλτ φιγούρα που σημάδεψε μια εποχή

Ο εκκεντρικός καλλιτέχνης που ο Boy George είχε χαρακτηρίσει ως «μοντέρνα τέχνη με πόδια» έζησε μια περιπετειώδη ζωή με εκατοντάδες συνευρέσεις στις τουαλέτες του Λονδίνου, δημιουργώντας ταυτόχρονα τέχνη με τα μοναδικά καλτ κοστούμια του που σημάδεψαν μια γενιά σχεδιαστών και εξακολουθούν να εμπνέουν.
M. HULOT
Project Mycelium: Η διάβρωση, η αναγέννηση και τα μανιτάρια που φυτρώνουν σε μια φανταστική τουαλέτα της Κάλλας

Εικαστικά / Μια πρωτοποριακή συνάντηση τέχνης, επιστήμης, ιστορίας και οικολογίας

Στο Project Mycelium, τρία εντυπωσιακά κοστούμια, που θα μπορούσαν να φοράνε η Μαρία Κάλλας, η βασίλισσα Αμαλία και ο Ιωάννης Καποδίστριας, καταβροχθίζονται από ζωντανούς μύκητες.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ
Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Εικαστικά / Οι αόρατες δυνάμεις στο έργο της Καλλιόπης Παυλίδη

Η 27χρονη εικαστικός μιλά για τη διαδρομή της από την Αθήνα στο Λος Άντζελες, για το πώς το ερωτικό πάθος μεταμόρφωσε την τέχνη της, καθώς και για τη μυστικιστική διάσταση στα έργα της. Για τη γνωριμία της με τη Lana Del Rey απέφυγε να μιλήσει.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η εμμονή του βλέμματος»: Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

The Review / Μας αφορά η τέχνη του Τέτση σήμερα;

Ποιο είναι το αποκαλούμενο «εθνικό αφήγημα» που υπηρετεί η Εθνική Πινακοθήκη; Ο Χρήστος Παρίδης συζητά με τον δημοσιογράφο και επιμελητή εκθέσεων Δημήτρη Τρίκα για τη νέα επετειακή έκθεση στη μνήμη του Παναγιώτη Τέτση, η οποία μόλις εγκαινιάστηκε στην Εθνική Πινακοθήκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου / Περικλής Βυζάντιος: από το Παρίσι της Μπελ Επόκ στο φως της Ύδρας 

Εικαστικά / Το εξαίσιο ελληνικό φως του Περικλή Βυζάντιου

Μια ανασκόπηση της ζωής και του έργου του ζωγράφου, που ήταν γνωστός για τα ελληνικά τοπία και την Ύδρα, με αφορμή την αναδρομική έκθεση του Περικλή και του Ντίκου Βυζάντιου στο Ίδρυμα Θεοχαράκη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
 Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Εικαστικά / Μαρία Ελένα Βιέρα ντα Σίλβα: Η Συλλογή Guggenheim επανασυστήνει στο κοινό μια σημαντική ζωγράφο

Με αφορμή την αναδρομική έκθεση στη Συλλογή Peggy Guggenheim στη Βενετία, έφτασε η στιγμή να ανακαλύψουμε τη ζωγράφο που θεωρείται εθνικός θησαυρός για την Πορτογαλία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Εικαστικά / Ματίς και Μαργκερίτ: Βλέποντας τον ζωγράφο μέσα από τα μάτια της κόρης του

Μια νέα έκθεση στο Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης στο Παρίσι με πορτρέτα της κόρης του Ανρί Ματίς, Μαργκερίτ, προσφέρει μια νέα οπτική στο έργο του μεγάλου Γάλλου καλλιτέχνη.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που ξεκινούν τον Απρίλιο

Εικαστικά / Μια άνοιξη γεμάτη τέχνη: 15 σημαντικές εκθέσεις που αξίζει να δείτε

Αφρικανική τέχνη, κριτική στην αποικιοκρατία, έργα για τα δικαιώματα των ζώων και εμπνευσμένα από διαστημικά ταξίδια, νέοι καλλιτέχνες και αναδρομικές εκθέσεις σε μουσεία και γκαλερί της Αθήνας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τέσσερις σημαντικοί διεθνείς καλλιτέχνες αποτελούν τον προπομπό της μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ

Εικαστικά / ΕΜΣΤ: Τέσσερις διεθνείς καλλιτέχνες και μία θεματική έκθεση για τα ζώα που δεν έχει ξαναγίνει ποτέ

Δύο ατομικές εκθέσεις και δύο μεγάλης κλίμακας in situ εγκαταστάσεις φωτίζουν τη σχέση μας με τα ζώα και τις οικολογικές συνέπειες της αποικιοκρατίας ενώ αποτελούν προπομπό μιας μεγάλης έκθεσης που έρχεται τον Μάιο στο ΕΜΣΤ.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
«Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Εικαστικά / «Μιλώντας για τα ζώα σε υποταγή μιλώ για όλα τα υποταγμένα σώματα»

Στην υποβλητική της έκθεση στο ΕΜΣΤ, η εικαστικός Τζάνις Ράφα αναδημιουργεί ένα φανταστικό περιβάλλον άδειων στάβλων για να μιλήσει για τη σχέση του ανθρώπινου και του ζωικού κόσμου, ενώ μας προκαλεί να σκεφτούμε τις έννοιες της φροντίδας και της αγάπης, αλλά και την ανάγκη μας για κυριαρχία.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ