Η λέξη λεπτή ισορροπία είναι ίσως η πιο ταιριαστή στο έργο του Αλεξάντερ Κάλντερ. Ο Αμερικανός γλύπτης ξεδίπλωσε έναν κόσμο που κινείται και ανταποκρίνεται στο παραμικρό φύσημα του αέρα,σε κάθε αλλαγή θερμοκρασίας και φωτός. Δίπλα στα κινούμενα υπάρχουν τα καταπληκτικά συρμάτινα γλυπτά του. Ένα μέρος από αυτά συγκροτεί το περίφημο τσίρκο του.
Η κινητή τεχνολογία του Κάλντερ έχει την τιμητική στην στην Tate, καθώς από το φθινόπωρο θα παρουσιαστεί η μεγαλύτερη αναδρομική έκθεση που έχει γίνει ποτέ σε έργο του. Λένε ότι τα έργα του μάγεψαν τον Αϊνστάιν και ότι ο επιστήμονας στάθηκε κοιτάζοντάς τα ολόκληρα 45 λεπτά.
Ο όρος «κινητά» επινοήθηκε από τον Μαρσέλ Ντισάν για να περιγράψει τις δημιουργίες του Αμερικανού φίλου του, ο οποίος ήταν μηχανικός πριν στραφεί προς την γλυπτική ακολουθώντας την πορεία του πατέρα του και του παππού του.
Στην έκθεση θα υπάρχει και το έργο του Black Widow, σχεδόν τέσσερα μέτρα ύψος, το οποίο έχει δωρίσει στο Ινστιτούτο Αρχιτεκτόνων στη Βραζιλία, και εκεί στροβιλίζεται από το 1948. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και καλύτερα έργα του Κάλντερ, το οποίο ταξιδεύει για πρώτη φορά στην Ευρώπη.
Στην έκθεση θα συμπεριλαμβάνονται ακόμα, πορτρέτα από σύρμα των φίλων και συναδέλφων του που ανήκουν στην παρισινή πρωτοπορία, και με τους οποίους δούλεψε και σπούδασε στη δεκαετία του 1920 και 1930 συμπεριλαμβανομένων των Φερνάν Λεζέ, Χοάν Μιρό, αλλά και της τότε σταρ του καμπαρέ Ζοζεφίν Μπέικερ.
Ο Κάλντερ συνεργαζόταν στενά με αρχιτέκτονες, και η έκθεση έχει σχεδιαστεί από τους Herzog & de Meuron, την ελβετική εταιρεία αρχιτεκτόνων υπεύθυνη για το μετασχηματισμό της ίδιας της Tate από παλιά μονάδα παραγωγής ενέργειας σε ένα από τα πιο επιτυχημένα μουσεία τέχνης στον κόσμο.
σχόλια