«Τώρα πια ξυπνάω με τον ήλιο»: Web πρεμιέρα στο LIFO.gr

«Τώρα πια ξυπνάω με τον ήλιο»: Web πρεμιέρα στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

«Είναι τότε που ολόκληρος ο κόσμος φαίνεται σαν τασάκι κι εγώ σβήνω την μία γόπα με την άλλη. Είναι τότε που οι ήχοι της πόλης εξαφανίζονται και επικρατεί μια εκκωφαντική σιωπή. Είναι η σιωπή των ερειπίων μετά την καταστροφή. Η απομόνωση του βυθού, χωρίς την απέραντη γαλήνη της θάλασσας. Είναι τότε που οι σφυγμοί χτυπάνε στον πιο μελαγχολικό ρυθμό ενός ξεκούρδιστου πιάνου. Είναι τότε που οι δείκτες χορεύουν και εγώ στέκομαι παγωμένος στη μέση της φωτιάς που σιγοσβήνει. Δε ξέρω τι ακριβώς συνέβη. Ή μπορεί και να ξέρω αλλά δεν μπορώ να το πω. Ούτε σε μένα. Το βάρος της ευθύνης δεν είναι για τους μικρούς μου ώμους. Όμως κάποια στιγμή θα το σηκώσω. Ίσως όταν γυρίσω πίσω και δω την ταινία μέσα στην οποία έζησα κάμποσα χρόνια. Και δεν θα χρειαστεί να την δω όλη. Ξέρω τα chapters και θα επιλέξω σκηνή. Θα διαλέξω να δω αυτά που έχουν σημασία. Τα πρωινά που σηκώθηκα από το κρεβάτι ξεχνώντας ότι εκείνη υπάρχει δίπλα μου. Τις νύχτες που δεν είπα καληνύχτα. Τα Σάββατα που χανόμουν στους καπνούς των τσιγάρων. Τις Κυριακές που δεν έβγαινα από την οθόνη του laptop. Και όταν θα έχω δει ξανά εκείνο που σκότωσα θα μπορώ να παίξω ξανά την αρχή. Μια νέα ζωή θα είναι εκεί περιμένοντας να την ανακαλύψω. Τώρα δεν έχω τίποτα άλλο να χάσω. Τώρα, δεν φοβάμαι να πω ότι έσφαλα. Τώρα πια ξέρω πως τέλειωσε. Τώρα πια ξυπνάω με τον ήλιο».

Ένας χωρισμός είναι πάντα δύσκολη υπόθεση. Αυτή η τόσο απλή διαπίστωση είναι η κινητήριος δύναμη πίσω από την όμορφα μελαγχολική ταινία μικρού μήκους του Κώστα Γούναρη, Τώρα Πια Ξυπνάω με τον Ήλιο. Ο ήρωάς του έχει συντριβεί από μια ερωτική απογοήτευση και προσπαθεί να μαζέψει τα κομμάτια του. Οι παραπάνω αράδες έχουν γραφτεί από τον ίδιο, ενώ κάπου μπαίνει στην εξίσωση εντελώς ταιριαστά η φωνή της Σωτηρίας Μπέλλου.

Μετά τη συμμετοχή της ταινίας στο περσινό Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας και στις Νύχτες Πρεμιέρας, ο σκηνοθέτης μας την παραχώρησε για την web πρεμιέρα της στο Vimeo. Ακολουθεί ένα απόσπασμα από τη συνέντευξη που είχαμε κάνει πριν από ένα χρόνο:

 

— Έχεις υπάρξει σε φάσεις της ζωής σου στην κατάσταση που βρίσκεται ο ήρωάς σου; Έγκλειστος με τη θέλησή σου στο σπίτι, να εξαρτάσαι απόλυτα από τα social media για να επικοινωνήσεις;

Τα social είναι μια μορφή κατάθλιψης από μόνα τους. Τόσος κόσμος κλινικά εθισμένος σε αυτά! Στην ταινία ήθελα να ακολουθήσω την προσπάθεια του ήρωα να λάβει αποδοχή από τον έξω κόσμο, που στην ουσία δεν είναι ο έξω κόσμος αλλά ο ψηφιακός μικρόκοσμός του, γι' αυτό και δεν βλέπουμε κάτι που να ξεφεύγει από τους τέσσερις τοίχους του. Ήθελα να βγάλω την αίσθηση εγκλωβισμού, την παραίτηση από τον εαυτό του. Τελικά, βρίσκει διέξοδο γιατί διαβάζοντας τις αντιδράσεις που λαμβάνει από το "κοινό" του, αποφασίζει να πάει παρακάτω. Θεωρώ ότι είναι αισιόδοξη η ταινία γιατί υπάρχει κάθαρση. Εννοείται πως έχω περάσει κι εγώ από αντίστοιχες φάσεις. Υπήρξαν περίοδοι που δεν έκανα απολύτως τίποτα, κολλημένος στο κρεβάτι αγκαλιά με το λάπτοπ να κάνω απλά scroll down.

— Τον πρωταγωνιστή σου πώς τον ψάρεψες;

Έψαχνα κάποιον που να παίζει πιάνο, να έχει τα σωστά δάχτυλα και από θέμα εμφάνισης είχα κάτι πολύ συγκεκριμένο στο μυαλό μου. Ήθελα μια φυσική αίσθηση ταλαιπωρίας, αυτό το ατημέλητο που έχει κάποιος όταν μένει πολύ καιρό στο σπίτι, μαλλιά, μούσια και λοιπά. Επειδή ακριβώς δεν υπάρχει πρόζα, ο τύπος θα έπρεπε σίγουρα να είναι καλός ηθοποιός, το βλέμμα του να σε μαγνητίζει γιατί η κάμερα θα ήταν συνέχεια πάνω του. Συν να έχει καλή φωνή για το voice over. Μου πρότειναν τον Κώστα Βασαρδάνη, έναν εξαιρετικό θεατρικό ηθοποιό. Τα βρήκαμε, ήταν ιδανικός γι' αυτό τον ρόλο και το αποτέλεσμα ήταν αυτό που ήθελα ακριβώς.

«Τώρα πια ξυπνάω με τον ήλιο»: Web πρεμιέρα στο LIFO.gr Facebook Twitter
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Οθόνες / Ματ Ντίλον: Outsider για πάντα

Ξεκίνησε ως εφηβικό είδωλο στα ’80s, πρωταγωνίστησε σε δύο εμβληματικές ταινίες του Κόπολα και έχτισε την καριέρα του επιλέγοντας ταινίες με γνώμονα τα ενδιαφέροντά του. Στα 60 του έχει συνδεθεί με μερικές από τις πιο αγαπημένες καλτ ταινίες διεθνώς, δηλώνει ζωγράφος και διατηρεί σημαντική συλλογή τέχνης. Έρχεται στη Θεσσαλονίκη για να παραλάβει έναν τιμητικό Χρυσό Αλέξανδρο. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οθόνες / Τζέιμς Φράνκο και Σεθ Ρόγκεν: Το πικρό τέλος ενός μεγάλου bromance

Οι κατηγορίες εναντίον του Φράνκο για σεξουαλική κακοποίηση έβαλαν στον γύψο όχι μόνο την καριέρα του στο Χόλιγουντ αλλά και τη στενή φιλία του με τον επί εικοσαετίας κολλητό και συνεργάτη του.
THE LIFO TEAM
15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Οθόνες / 15 highlights του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Πάμελα Άντερσον, Αριάν Λαμπέντ, Αθηνά Ραχήλ Τσαγγάρη, σινεφίλ τέρατα και όλη η νέα ελληνική κινηματογραφική παραγωγή της χρονιάς στην 65η διοργάνωση που για δέκα μέρες (31/10-10/11) θα μεταμορφώσει τη Θεσσαλονίκη.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Απώλειες / Teri Garr (1944-2024): Το χιούμορ τής έσωσε τη ζωή

Αστεία και ανθρώπινη, η αξιαγάπητη, υπερταλαντούχα Τέρι Γκαρ, που απολαύσαμε στο «Young Frankenstein» και το «Τούτσι» και αγαπήσαμε από τις εμφανίσεις της στο βραδινό talk show του Ντέιβιντ Λέτερμαν, ήταν μια από τις πιο λαμπερές σουμπρέτες του αμερικανικού σινεμά.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ