Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Έχω μεγάλες δυσκολίες με τα ταξί. Όποτε μπαίνω, αναγνωρίζουν τη φωνή μου από το ραδιόφωνο. Και πρέπει να αναλύω τα πάντα. Κανονική ανάκριση. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO

0

Πάντα μου άρεσε το γράψιμο. Επίσης ήμουν αθεράπευτα κουτσομπόλης. Αυτά τα δυο μάλλον με έκαναν να θέλω να γίνω δημοσιογράφος. Δεν το έχω μετανιώσει. Το 1991 σπούδαζα στην Ιταλία Νομικά. Μετά από 3 χρόνια κατάλαβα πως εγώ και τα νομικά συγγράμματα δεν θα γίνουμε ποτέ ένα. Βαριόμουν. Άρχισα να γράφω αθλητικά και έμεινα στο χώρο. Θα μπορούσα να είχα γράψει ένα σενάριο και να είμαι σεναριογράφος σήμερα. Έτυχε.

• Οι γονείς μου ελπίζω να είναι περήφανοι για μένα. Μέχρι να πάω στο «Βήμα», πάντως, έβλεπα μια διστακτικότητα. Ο αθλητικός συντάκτης είναι παρεξηγημένος, ίσως και δικαίως. Με όλα αυτά που συμβαίνουν, με τα λαμόγια, τη βρομιά, τους πυροβολισμούς των παραγόντων. Ο αθλητικός Τύπος νομίζω πως αντανακλά την ποιότητα των αναγνωστών του. Όταν με ρωτάει κάποιος «με τι ασχολείσαι» (κυρίως οι γυναίκες), απαντώ «δουλεύω στην τάδε εφημερίδα». Δεν ξέρω αν είναι συστολή ή ενοχές. Δημοσιογράφος, πάντως, σπάνια δηλώνω.

Δουλεύω ασταμάτητα. Πολλές ώρες τη μέρα. Γράφω ακόμα και στις διακοπές μου. Μπορεί να είμαι στο Χονγκ Κονγκ και να γράφω για τον Ατρόμητο Περιστερίου. Είναι τρέλα, το ξέρω, αλλά νιώθω πως αν τα αφήσω όλα για ένα μήνα μπορεί να επιστρέψω και να μην είναι τίποτα ίδιο.

• Έχω μεγάλες δυσκολίες με τα ταξί. Όποτε μπαίνω, αναγνωρίζουν τη φωνή μου από το ραδιόφωνο. Και πρέπει να αναλύω τα πάντα. Κανονική ανάκριση. Όσοι με γνωρίζουν μέσω της τηλεόρασης θεωρούν πως είμαι ένα φρικιό που τον νοιάζει μόνο η μπάλα. Είναι μάλλον η μοίρα του αθλητικού συντάκτη.

• Δουλεύω ασταμάτητα. Πολλές ώρες τη μέρα. Γράφω ακόμα και στις διακοπές μου. Μπορεί να είμαι στο Χονγκ Κονγκ και να γράφω για τον Ατρόμητο Περιστερίου. Είναι τρέλα, το ξέρω, αλλά νιώθω πως αν τα αφήσω όλα για ένα μήνα μπορεί να επιστρέψω και να μην είναι τίποτα ίδιο. Μερικές φορές κουράζομαι από τις εντάσεις. Και σκέφτομαι να τεμπελιάζω όλη μέρα. Ή να ανοίξω ένα μαγαζί, μια καφετέρια, όπως ο πατέρας μου. Μετά συνεχίζω τη δουλειά σαν να μην υπάρχει αύριο.

• Θέλω κάποια στιγμή να γράψω ένα αστυνομικό μυθιστόρημα. Ελπίζω να το κάνω.

• Ο Χρήστος Βακαλόπουλος έλεγε πως οι πόλεις είναι μια εφεύρεση των αντρών, για να γλιτώνουν από τις γυναίκες. Συμφωνώ. Η Αθήνα είναι ξεμυαλίστρα. Την αγαπώ. Οδηγώ μέσα στο μποτιλιάρισμα και δεν παραπονιέμαι ποτέ. Ξέρω πως στο Λονδίνο το traffic είναι χειρότερο.

Όταν έμενα στη Ρώμη αρχικά είχα μαγευτεί, αλλά τελικά κατάλαβα πως είναι μια μπαρόκ, συντηρητική και την ίδια στιγμή υπέροχη πόλη. Εκεί, όμως, δεν έχει πολλές εκπλήξεις. Μπορείς να δεις μια λακκούβα σε ένα δρόμο και να επιστρέψεις μετά από 6 χρόνια και να είναι εκεί. Δεν μπορώ να τη συγκρίνω με την Αθήνα. Εδώ όλα αλλάζουν διαρκώς.

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Σπουδαίοι άνθρωποι για μένα είναι αυτοί που με απασχολούν. Που με διασκεδάζουν. Που με αναγκάζουν να διαβάζω τα βιβλία τους. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

• Όταν ήρθα στην Αθήνα, έμενα στην Κυψέλη. Είχα μαγευτεί. Στην πολυκατοικία μου, τα 2/3 των γειτόνων μου δεν μιλούσαν ελληνικά. Ένιωθα κοσμοπολίτης. Αλλά οι παλιοί κάτοικοι της Κυψέλης φέρονταν σαν ξεπεσμένοι αριστοκράτες. Σαν να είχαν κάτι φοβερό παλιά και να το έχασαν. Όσο και να μου άρεσε η Φωκίωνος, ο Αϊ-Γιώργης, τα σουβλατζίδικα, έφυγα. Δεν αντέχω τη λαγνεία του παρελθόντος.

• Τώρα με έχουν υιοθετήσει στη Νέα Σμύρνη. Εδώ είναι ένα νησί. Ένα μέρος όπου όλοι γνωρίζονται. Όπου τα προβλήματα της καθημερινότητας μοιάζουν να είναι ο Πανιώνιος, ο δήμος, η πλατεία και το αν οι καρέκλες της τάδε καφετέριας μπήκαν σωστά εκεί που μπήκαν. Υπάρχουν άνθρωποι που θεωρούν το να πάνε στο Σύνταγμα ταξίδι στο εξωτερικό. Το λατρεύω αυτό. Ίσως επειδή μεγάλωσα στην επαρχία.

• Η μάνα μου έλεγε πως είμαι λίγο γυρνοθήρας. Γυρίζω πολύ. Βγαίνω στη Νέα Σμύρνη. Το να πιω καφέ στο κέντρο, στη Βαλαωρίτου, το θεωρώ κάτι σαν δουλειά. Σαν δεύτερο γραφείο. Αποφεύγω Ψυρρή, Γκάζι και πλατεία Κολωνακίου. Τα θεωρώ τουριστικά. Γενικά ψάχνομαι σαν 25χρονος. Δεν είμαι παντρεμένος, ούτε μου αποδίδονται παιδιά.

• Φέτος μου άρεσε πάρα πολύ το Zodiac. Είναι μια ταινία για εμμονές. Και την αγάπησα γιατί έχω κι εγώ πολλές. Από μουσική δεν μπορώ να πω πως ακούω κάτι συγκεκριμένο. Γενικά, προτιμώ τον ελληνικό στίχο. Είναι σαν τις περιγραφές των αγώνων ποδοσφαίρου. Θέλω να καταλαβαίνω τι λένε.

• Αν είμαι περήφανος για κάτι στη ζωή μου, είναι γιατί έχω κρατήσει τους ίδιους φίλους εδώ και 15-20 χρόνια. Σιγά μην την ψωνίσω. Δεν πιστεύω σε καμία υστεροφημία, ξέρω πως δεν κάνουμε κάτι σημαντικό.

Ο Αντώνης Καρπετόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LifO Facebook Twitter
Η Αθήνα είναι ξεμυαλίστρα. Την αγαπώ. Οδηγώ μέσα στο μποτιλιάρισμα και δεν παραπονιέμαι ποτέ. Φωτο: Charlie Makkos / LIFO

• Με τον Αντώνη Πανούτσο γνωρίστηκα στο «Φίλαθλο». Ήμασταν δυο UFO σε έναν χώρο που δεν μας ταίριαζε. Ξεχωρίζαμε. Καλά, αυτός ξεχώριζε πιο πολύ. Κάναμε παρέα και πολλή πλάκα. Και κάπου εκεί ταιριάξαμε και επαγγελματικά. Εγώ δεν μπορώ να διαπραγματευτώ τον εαυτό μου. Με ενδιαφέρει πρώτα να γίνει η δουλειά. Τα λεφτά και ο τρόπος που θα τα πάρω δεν με απασχολούν. Ευτυχώς ασχολείται ο Πανούτσος με τις διαπραγματεύσεις, που είναι δυνατός σε αυτά.

• Ένα από τα μεγαλύτερα ξενερώματα της ζωής μου ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες. Είναι μια διοργάνωση βιτρίνας. Αλλοιώνουν τον πραγματικό χαρακτήρα της πόλης για το χατίρι μιας ηλίθιας και ψευδούς διοργάνωσης.

• Το πιο ανυπόφορο ήταν πως καταλύθηκε κάθε έννοια δημοσιογραφίας, ελέγχου και κριτικής. Σαν να υπάρχει ένας στάβλος ιερών αγελάδων για τον οποίο δεν μπορείς να πεις κουβέντα. Είχα προτάσεις για να γράψω κείμενα 100 λέξεων, υπερκοστολογημένα. Σχεδόν κάθε λέξη θα πληρωνόταν 150 ευρώ. Αρνήθηκα συνειδητά για να είμαστε όλοι ευχαριστημένοι. Από Γραφείο Τύπου δεν έχω πάρει ποτέ λεφτά. Όχι μόνο για λόγους ιδεολογίας. Πληρώνουν και λίγο.

• Διαβάζω πολλά βιβλία, με περίεργο τρόπο. Κάνω μόνος μου αφιερώματα. Μπορεί να διαβάζω τα άπαντα του Τζέιμς Ελρόι για ένα διάστημα. Ή βιβλία σχετικά με τον κινηματογράφο για μια άλλη περίοδο. Αυτή την εποχή διαβάζω ό,τι έχει γραφτεί σχετικά με την ελληνική Αριστερά. Το τελευταίο ήταν το Χαμογέλα, ρε, τι σου ζητάνε του Χρόνη Μίσσιου, που το είχα παραλείψει στο παρελθόν.

• Σπουδαίοι άνθρωποι για μένα είναι αυτοί που με απασχολούν. Που με διασκεδάζουν. Που με αναγκάζουν να διαβάζω τα βιβλία τους. Θα ήθελα να γνωρίσω τον Πέτρο Μάρκαρη. Μου αρέσει όπως γράφει, όπως σκέφτεται. Ο αστυνόμος Χαρίτος είναι αγαπημένος χαρακτήρας.

Πρόσφατα έφτασα κοντά στο να γράψω το πρώτο βιβλίο μου. Και προτίμησα να μην το γράψω. Καλύτερα να πιστεύουμε πως μια μεγάλη ομάδα, με έναν μεγάλο προπονητή, πήρε την κούπα. Χρειάζονται και οι μύθοι.

• Χρειάζεται απόσταση για να καταλάβεις ποιος είναι σπουδαίος. Σχεδόν κάθε μέρα μιλάω για μπάλα με τον συνταγματολόγο Νίκο Αλιβιζάτο. Το ότι μαλώνουμε για τον Παναθηναϊκό και τον Ολυμπιακό με κάνει να ξεχνάω πως μιλώ με ένα τέρας γνώσεων, που έχει βγάλει τα μάτια του διαβάζοντας, κάτι που εμένα με φόβισε σε έξι μόνο μήνες.

• Φαβορί για το πρωτάθλημα βλέπω τον Ολυμπιακό. Είναι καλύτερος από πέρσι, είναι μια μηχανή κατάκτησης πρωταθλημάτων και ξέρει και να δημιουργεί και να απορροφά τις εντάσεις. Η ΑΕΚ έχει τύχη, σίγουρα, αλλά περιμένω την πρώτη της κρίση. Τον Παναθηναϊκό δεν τον βλέπω...

• Πρόσφατα έφτασα κοντά στο να γράψω το πρώτο βιβλίο μου. Είχα μιλήσει με τις εκδόσεις Λιβάνη για τη συγγραφή ενός βιβλίου σχετικού με το Euro 2004, μαζί με τον Γιώργο Λιάνη. Ψάχνοντας, όμως, βρήκα 25 πράγματα που απομυθοποιούσαν σε οικτρό βαθμό την κατάκτηση του ευρωπαϊκού. Και προτίμησα να μην το γράψω. Καλύτερα να πιστεύουμε πως μια μεγάλη ομάδα, με έναν μεγάλο προπονητή, πήρε την κούπα. Χρειάζονται και οι μύθοι.

Οι Αθηναίοι
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Oι Αθηναίοι / «Περηφανευόμαστε ότι δώσαμε τα φώτα μας στον κόσμο, αλλά δεν κρατήσαμε ούτε ένα λυχναράκι»

Η αρχιτέκτονας και υπεύθυνη των Αρχείων Νεοελληνικής Αρχιτεκτονικής του Μουσείου Μπενάκη, Μάρω Καρδαμίτση-Αδάμη, δεν λησμόνησε ποτέ στην πορεία της πως η μορφή ενός κτιρίου πρέπει να έχει χαρακτήρα, ειλικρίνεια και κλίμακα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Οι Αθηναίοι / Χρυσέλλα Λαγαρία: «Δεν είναι τόσο τρομακτικό το να είσαι τυφλός»

Η συνιδρύτρια και διευθύντρια της Black Light και συνδημιουργός της σειράς podcast της LiFO «Ζούμε ρε» δραστηριοποιείται ώστε οι ΑμεΑ να διαθέτουν ίσες ευκαιρίες και απεριόριστη πρόσβαση, δίχως στιγματισμούς και διακρίσεις. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Lorenzo

Οι Αθηναίοι / Lorenzo: «Η techno σκηνή έχει γίνει χρηματιστήριο»

Γνώρισε την techno στη Φρανκφούρτη των αρχών των ‘90s. Ερχόμενος στην Αθήνα, όσο έβλεπε ότι ο κόσμος σοκαριζόταν με τις εμφανίσεις του, τόσο περισσότερο του άρεσε να προκαλεί. Ο θρυλικός χορευτής του Factory και ιδρυτής της ομάδας Blend είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Ελισάβετ Κοτζιά

Οι Αθηναίοι / «Τα πρώτα χρόνια λέγανε ότι τις κριτικές μου τις έγραφε ο πατέρας μου»

Η Αθηναία της εβδομάδας Ελισάβετ Κοτζιά γεννήθηκε μέσα στα βιβλία· κάποια στιγμή, τα έβαλε στην άκρη, για να ξανασυναντήσει τη λογοτεχνία μέσα από μια αναπάντεχη εμπειρία. Άφησε το οικονομικό ρεπορτάζ για την κριτική βιβλίου. Τη ρωτήσαμε γιατί το ελληνικό μυθιστόρημα δεν έχει ιδιαίτερη απήχηση στο εξωτερικό, και δεν πιστεύει πως για το ζήτημα αυτό υπάρχουν απλές απαντήσεις.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Πέθανε Σαν Σήμερα / Λούλα Αναγνωστάκη: «Όσο και αν τη χτυπάω μέσα από τα έργα μου, είμαι υπέρ της Ελλάδας»

Σε μια από τις ελάχιστες συνεντεύξεις της, η κορυφαία θεατρική συγγραφέας της Ελλάδας, που πέθανε σαν σήμερα, μίλησε με πρωτοφανή ειλικρίνεια και απλότητα.
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Αρετή Γεωργιλή

Οι Αθηναίοι / «Δεν θα σταματήσω να υπερασπίζομαι το δικαίωμα της γυναίκας να νιώθει ελεύθερη να εκφράζεται»

Η Αρετή Γεωργιλή γεννήθηκε στη Νέα Φιλαδέλφεια και τα δώδεκα τελευταία χρόνια, αφότου άνοιξε το Free Thinking Zone, ζει εκεί και στην Αθήνα. Είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κατιάνα Μπαλανίκα

Οι Αθηναίοι / Κατιάνα Μπαλανίκα: «Μέσα μου είμαι κουτάβι, γι’ αυτό και με πάταγαν όλοι»

Η ηθοποιός που αγαπήθηκε για τους κωμικούς της ρόλους έκανε μόνο δράμα στη σχολή. Θα ήθελε να ξαναπαίξει στην τηλεόραση αλλά βλέπει πως δεν θυμούνται τη γενιά της πια. Είναι ευγνώμων για τη ζωή της και την αφηγείται στη LiFO - γιατί είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μάριο Μπανούσι

Οι Αθηναίοι / Μάριο Μπανούσι: «Αν δεν εκτεθείς στη ζωή, δεν έχει νόημα»

Ο νεαρός σκηνοθέτης, που έχει ήδη μετρήσει διαδοχικά sold out, άρχισε να βλέπει θέατρο όταν μπήκε στη δραματική σχολή. Του αρέσει η ανθρώπινη αμηχανία, η σιωπή και η ησυχία τον γοήτευαν πάντα. Αν και δεν τα πάει καλά με τα λόγια, αφηγείται τη ζωή του στη LiFO.
M. HULOT
Γιώργος Τσιαντούλας, ηθοποιός, σκηνοθέτης

Οι Αθηναίοι / «Γελάτε γιατί χανόμαστε, κάντε σεξ, ταξιδέψτε, διαβάστε και φάτε, φάτε, φάτε»

Ο πολυσυζητημένος πρωταγωνιστής της ταινίας «Το καλοκαίρι της Κάρμεν», Γιώργος Τσιαντούλας, γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη, ζει στο Παγκράτι, διατηρεί θεατρική ομάδα στα Τρίκαλα, έχει παίξει σε παραστάσεις του Ρομέο Καστελούτσι και του Δημήτρη Παπαϊωάννου και τα πιο ριψοκίνδυνα πράγματα που έχει κάνει είναι «γαστρονομικοί συνδυασμοί σε λάθος στιγμή και λάθος ώρα».
M. HULOT
Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LIFO

Οι Αθηναίοι / Η Μαρινέλλα ειλικρινέστερη παρά ποτέ αφηγείται τη ζωή της όλη στη LiFO

Η μεγάλη κυρία του ελληνικού τραγουδιού μιλά για τις ανεξίτηλες συναντήσεις της πορείας της, για το πώς πήγε κόντρα στο ρεύμα της εποχής της, για μια ζωή χορτάτη. Δουλεύοντας επί 67 συναπτά έτη δεν ανέχεται να της πει κανείς «τι ανάγκη έχεις;».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Αγνή Πικιώνη: «Η Αθήνα έχει εξελιχθεί σ’ ένα μαζικό λούνα παρκ»

Οι Αθηναίοι / «Δυσκολεύονταν να με πλησιάσουν επειδή ήμουν η κόρη του Πικιώνη»

Η Αγνή Πικιώνη, κόρη του οραματιστή αρχιτέκτονα που είχε αφοσιωθεί στη λαϊκή αρχιτεκτονική, μιλά για τη ζωή της δίπλα σε εκείνον, που της έμαθε ότι «ένας απλός άνθρωπος μπορεί να φτιάξει κάτι σημαντικό». Αρχιτέκτονας και η ίδια, φρόντισε να διασώσει και να ταξινομήσει το έργο του. Τη θυμώνει η μεταμοντέρνα αρχιτεκτονική και πιστεύει ότι η Αθήνα έχει χάσει το στοίχημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιώργος Αρβανίτης: «Έλεγα "είμαι καλύτερος" και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Οι Αθηναίοι / Γιώργος Αρβανίτης: «Πείσμωνα για να γίνω ο καλύτερος και δεν με πήρε η φτώχεια από κάτω»

Από μια νιότη γεμάτη αντιξοότητες, ο τροχός για εκείνον γύρισε, η ζωή του στράφηκε στο φως και έγινε βιβλίο. Η Ευρώπη τον ανακάλυψε από τις ταινίες του Αγγελόπουλου, στις ιστορίες του πρωταγωνιστούν ο Φίνος, ο Μαστρογιάνι και ο Κουροσάβα. Ο πολυβραβευμένος διευθυντής φωτογραφίας που ήταν «πάντα την κατάλληλη στιγμή στο κατάλληλο μέρος» είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ